Sjøbuse Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 er fler som har spurt etter DIY om dette nå. så laget egen DIY tråd jeg. kjøpte disse AMG girhendlene på mercedes. var en liten kontakt i enden på ledningene. men de klippet jeg av. la en papp bit på baksiden av hendelen og merket rundt. klippet ut hull for å bruke som mal på rattet. så merket jeg på rattet med kulepenn. begynnte å skjære. men laget hullet litt for lite. så fin skjærte jeg etterhvert. bedre å kutte for lite enn for mye. så tok fin tilpassingen til slutt. boret 2 hull. husker ikke dimensjonen nå. men det kommer nok ann på hvilke hendler man har. hullet til ledningene er bare å lage så man får plass til 2 ledninger. men husk å måle opp skikkelig så man får hullet til skruen på riktig plass. husk også å ta av radio og cruicecontrollen på fremsiden av rattet så man ikke borer i de også. ledningene kom gjennom her. på begge hendlene er det en sort ledning. og en blå eller gul. den sorte er jord og begge de sorte (en fra hver hendel) skal skrus fast her. satt begge de sorte ledningene i en slik som passet med skruen og skrudde fast. for å få ledningene fra ratt og ned til giret kjøpte jeg en slipring for rattvarme. den blå/gule ledningen fra gir hendlene kobles i slippringen her som den røde pilen viser. det blir der når rattet er på slipringen. koblet slik på gul/blå ledning fra fir hendel. de passet rett på de 2 tappene til varme i slipringen. bare å finne den rette størrelsen. også måtte jeg ha kontakten som festes på rattstammen som kobles til slipringen. den skal tres gjennom dette hullet som er under festet til rattet. og festes i hullet slik. den passer kun en vei. klippet av denne kontakten og spredde de slik. koblet begge de grønne til en ledning. og begge de brune til en annen ledning. så jeg satt igjen med 2 ledninger. en brun og en grønn. de dro jeg ned til gir spaken og koblet de inn der. den store røde kontakten som er oppe til høyre her er den man trenger. de 2 midterste ledningene er opp og ned på steptronic funksjonen. husker ikke hvem av de som er opp og ned. men det er bare og teste ut. blir det feil er det bare å bytte om ledningene. etter det er det bare å starte bilen. sette giret i D og vippe spaken bort til sport. så er det bare til å gire med hendlene istede for å vippe frem og tilbake på girspaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 nice work bilde av rattet når det er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2010 fant bare dette i farta. men ligger mer i tråden om min 728. på side 12 og utover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 ah supha, bra jobb as, ser jo orginalt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KM85 Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Ja, fader. Ble imponert jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Jøs, dette har jeg aldri sett noen gjøre selv, bra arbeid! =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2010 er nok ikke så mange som har gjort det kanskje. Jeg fikk idé'n etter noen her inne snakket om å bytte om ledningene på steptronicen for at den bilen skulle gire opp når man dro spaken bakover istedefor fremmover. Noen mente det var feil vei på bmw. Men når folk snakket om det fikk jeg lyst til å ta den litt lenger og begynte å undersøke litt rundt. Angrer ikke et sekund på at jeg laget F1 gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Tøfft å se folk gjøre noe sånt å få det til Å veldig bra at du tok deg tid til å forklare så andre har mulighet til å lære å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 stillig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juni 20, 2010 Share Skrevet Juni 20, 2010 Funker fint og, lekent å kjøre. Satt på jeg og det funket som f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2010 har man dualstage airbag kan man også bruke rattet fra M3 med F1 gir. da er jo gir hendelene orginale på rattet. her er det også noen flere bilder av mitt ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zmikkey Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Rått at du fikk det så bra til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 laga en liten film snutt av giret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 jævlig kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå