Orten Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Har vært på jakt etter taktstativ til min E91, og har nå funnet det perfekte. Stativet ligger jevnt med railsene, og er derfor ikke stygt på bilen. Dette var noe av poenget med de, siden jeg ikke orker å ta det av og på så mye. Stativet heter Whispbar X5 bar (eller Prorack som det også heter), kjøpt gjennom Bavaria til 1699,- + moms. Jeg kjøpte enkle Thule gummistropper til å holde ski og snowboard. Kan trygt anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Disse er kjempefine! Har lyst på slike selv til E39`en min, men tror de ligger FOR nærme takt slik at klofestene til Thule Spirit skiboksen min vil ta i taket. Men desidert peneste du får! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orten Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2011 Ja de ligger nokså nære taket, vil tro det er omtrent 3 cm klaring. Bremsa på bindingene på slalomskiene ligger omtrent 0,5-1 cm over taket, plenty! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Finner denne bare i sølv nå. Er den sorte ikke lenger i produksjon? Vil ha sort til mine sorte rails. Får kontakte whispbar og høre. Edit: og spørsmålet er, får man nok klaring til å feste en skiboks, som feks 850 touring eller andre fra f.eks. Packline. Har spurt Whispbar om dette også nå. Edit 2: Den finnes fortsatt i svart, og heter X-bar. De nyere modellene finnes bare i sølv. Skal man bruke x-bar(eller barer generelt som man setter mellom takbøylene på bilen) og en takboks må man faktiskt være svært obs på at takboksen ikke ender opp for nærme taket. Slike festeklør fra boks til bar kan også bli et problem. Packline anbefalte FX Suv, men var redde for at det ble for trangt med x-bar på min e91, slik at festeklør ikke kunne benyttes, men god gammeldagse fester heller. Skal poste her hvilken løsning jeg ender opp med til slutt. Edit: Gå til min E91 tråd for å følge saksgangen for nytt takstativ og takboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå