spruddel Skrevet April 25, 2011 Share Skrevet April 25, 2011 En liten "DIY" på hvordan man kan bruke 6-pin speil på 12-pin bil. Har dessverre ikke tatt noen bilder, men kan koblingen er jo den som er interessant. Det originale speilet ditt med 12-pins-kontakt skal ha følgende ledninger: Blå og hvit til foldefunksjonen (disse to er litt tykkere enn resten, jeg hadde ikke disse selv fordi jeg ikke har autofold på bilen. Hadde kun 9 kabler selv). Rosa, hvit og oransje til memory-funksjonen. Sort, brun, grønn, rød og grå til varme/justering. Det nye speilet med 6-pins-kontakt skal ha: To sorte, grønn, rød og grå. Slik skal de inn på 12-pins-kontakten: Rød på rød Grønn på grønn Svart nr. 1 på #5 (denne er på #1 på 6-pins-kontakten) Grå på grå Svart nr. 2 på #7 (denne er på #2 på 6-pins-kontakten) Så er det egentlig bare å klippe kablene og koble sammen Bare å spørre om det er noe du lurer på. Så skal jeg prøve å svare så godt jeg klarer. Hvis du trenger hjelp til å demontere dørtrekkene osv for å bytte speil, så si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeid Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Slik skal de inn på 12-pins-kontakten: Rød på rød Grønn på grønn Svart nr. 1 på #5 (denne er på #1 på 6-pins-kontakten) Grå på grå Svart nr. 2 på #7 (denne er på #2 på 6-pins-kontakten) Vet du hvilke farger disse skal på? 12 pins kontakten min er nemlig klippet bort... -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 Det er farge på farge, så svart på svart, men er to svarte både på 12-pin og 6-pin, så du bør vite hvilken som var hvor på 12-pin-kontakten, men hvis ikke får du vel bare prøve. Du har vel 2 svarte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeid Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 2 svarte på speilet, men kun en på bilen for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 Du har bare 5 kabler? Prøv med farge på farge og den ene svarte på den ene, så ser du om det funker. Hvis speilet beveger seg den veien du vil og varmen virker, så er det jo ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeid Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Har prøvd, her er et bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeid Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Har prøvd Gr-Gr, Rø-Rø, Grå-Grå, Sv-Sv, men hvor skal den siste svarte, har du et svar på det ? har ikke prøvd å bytte om svart med svart (:@ !"#¤) Men skal prøve det Ville bare se om jeg fant en fasit før jeg demonterte igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå