Garstin Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 Hei Har for kort tid siden kjøpt meg min første bil, og det ble en BMW E34 '91 520 shadowline ombygget til 525 m50.Det jeg har gjort hittil:-Byttet motor (og clutch, utløselager og bunnpannepakning), da den gamle var sliten og hadde gåen toppaking-Pusset og lakkert på forskjellige plasser hvor jeg fant litt smårust og flass-Rettet bulker på fremskjermer-Sveiset eksos-Lakkert diverse innvendig -Skiftet traversforinger (powerflex) -Skiftet frontrute-Skiftet bærearmer forran (øvre og nedre) høyre og venstre side.-Skiftet hjullager høyre side bak-Skiftet styrestag begge sider -Skiftet stab.stag begge sider -Skiftet bremser (skiver+klosser) Her har dere litt bilder..Begynt på litt demontering og slikt:Ny motor på plass:
Garstin Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2012 Har litt problemer med vann temp føler til instrumentpanel.. Kan lese mere om det her: viewtopic.php?f=1&t=241059 EDIT: Viste seg at temp føler fra m50b20 var det som måtte til for at det skulle fungere..
Garstin Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2012 Gjort litt i dag også.. fått tak i ny temp føler, satt på radiator, og lufta kjølesystemet Har hatt en kompis av meg som driver litt med dette til å hjelpe meg å rette skjermer. begynner å bli bra nå, trenger bare litt sparkel og lakk nå så er det i ordnen igjen Også slenger jeg med ett bilde av felgene jeg har liggende, som jeg tenkte jeg skulle sette på når våren kommer.. Trenger litt stell di også, så vi får se hva det blir til..
Garstin Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Tja, da ble det en liten prøvemontering av felg i dag Og ett bilde av en sliten kanal :/ Er vel en tidligere eier som har hatt det litt morsomt med sparkel her tror jeg..
Julian Sommer Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Følger med her, blir morsomt med to pene sterling silver i byen her når begge våre er "ferdige"
Garstin Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 lenge siden det har vært noe oppdatering i denne tråden nå, så nå får jeg vel skrive litt.. Litt smårust ble pusset vekk og ny gugge ble lagt på.. Så var det skjermene sin tur til å få litt stell.. Og på selveste nyttårsaften var den ute på en bitteliten luftetur på gårdsplassen, helt til det begynte å snø.. I dag har jeg lagt lytefilm fra biltema på frontlyktene mine, ble overraskende bra selvom det kanskje ikke ser slik ut på bildet :/ Og som dere kanskje ser så er nyrene lakkert matt sort Og til slutt legger jeg ved ett bilde som jeg syns var litt morsomt av ett juletre som en på skolen lagde seg rett før jul Neste nå blir å få gjort skjermene helt ferdig og så lakkere dem.. deretter fikse opp igjen frontfangeren og bakfangeren. update kommer
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Ble nice de lyktene altså Blir nok slik på både e30'n og e34'n her på gården også. Gleder meg veldig til å se denne rulle i byen til våren
Garstin Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Med tanke på lyktene tror jeg du skal klare deg med en rull til begge bilene, hvis ikke så får du bare kjøpe en rull til og det er vel ikke noe problem når den kun koster 69,- Gleder meg fælt til å rulle rundt i denne selv.. Og jeg håper vi kan få til en bra photoshoot sammen en dag til sommern hvis du fortsatt har e34'n. Hadde vært kult med 2x Sterling Silver
bmwjinte89 Skrevet Februar 8, 2013 Skrevet Februar 8, 2013 Blir stas da du får lappen Garstin, da kan vi kjøre e34 sammen, dæ blir stas! Godt en har noen i familien mæ sans for bil hehe..
AHellem Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 e34 prosjekter er alltid gøy! følger med jeg!
Garstin Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Skrevet Februar 25, 2013 Ålreit at noen følger med Ting går ikke så veldig fort i denne tråden, men jeg skal prøve å oppdatere så fort jeg har fått gjort noe som er verdt å skrive om.. Er litt varmere i været nå om dagen pluss at jeg har ferie, så kanskje jeg får til en update om ikke lenge. Snart ferdig med skjermene mine, så di blir vel lakkert i nærmeste fremtid Også kommer jeg vel til å begynne å fikse på kanalene mine så fort jeg får full oversikt over rusta og får lånt meg sveiseapparat. Også har jeg en liten overraskelse når det kommer til frem og bakfangeren. Det blir en litt egen variant, er veldig spent på hvordan det blir til slutt da jeg ikke har noe klart bilde av dette i hodet enda. Tror ikke alle kommer til å gjøre det, men jeg håper noen kommer til å like det og at jeg blir førnøyd selv. mere kommer jeg ikke til å si før det sitter på bilen Har forsåvidt kjøpt meg vinterhjul.. Først en vask i badekaret.. Også to utrolig dårlige bilder :/
AHellem Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 sånn jeg ser på det er allt arbeid som gjøres med bilen verdt å skrive om og dokumentere med bilder det er bra for andre som søker rundt på forumet og lurer på hvordan ting skal gjøres, og det er bra for deg selv om du skal selge bilen... kjekt å ha en logg å se tilbake på og! jeg fikk solgt forrige bilen min pga prosjekttråden etter et par dagers annonsering på bimmers! spent på fangerene
Garstin Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Skrevet Februar 25, 2013 Ja, det er jeg enig i.. Men jeg går skole og har ingen jobb ved siden av, så det er ikke veldig mye penger jeg har å bruke på bilen. Derfor det går litt sakte, og er litt lite å skrive om :/ Det er bra, Men du er nok ikke like spent som meg Noenganger ser alt bare helt dumt ut, mens andre ganger så har jeg litt bilder i hodet av hvordan det blir og da får jeg trua tilbake. Grunnen til at jeg vil prøve noe nytt med fangerene er at begge var ganske ødlagte, og litt fordi jeg ville prøve noe jeg aldri har gjort før Og blir det ikke sånn jeg vil ha det, så kjøper jeg meg ny fanger eller gjør det om igjen
Garstin Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Får legge ut litt bilder da, siden det ikke skjer så mye annet Blinklys.. Vasket interiør lysene og lakkert "løftekroken" til motoren Eksos Ene skjermen prøvemontert uten lister. Fargen ser ikke bra ut på bildene, men det stemmer bra i virkeligheten bortsett fra at den er litt matt.. Tror jeg burde brukt litt mere klarlakk :/ Lakkert deksel til c stolpene (ene er børstet) Og til slutt ett lite bilde av en felg jeg fant her om dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå