Gå til innhold

Hvordan lage en AUX kabel E46

Anbefalte innlegg

Heisann! :D

Tenkte jeg skulle legge ut fremgangen min da jeg mekket med AUX på original spilleren, som faktisk kostet meg 15kr ;) forsøk på å komme med noe kreativt en bare spørsmål på forumet :) (Dette fungere bare på spillere som støtter AUX! ellers må du trikse med cd veksler inngang)

Men, dette er ikke bare den kutt kabel og plugg i, her loddes det 2 kondensatorer og 1 motstand, for at AUX skal være tilgjengelig hele tiden og i mitt tilfelle, faktisk dukke opp i store og hele, og ingen støy mens man "lader"

Først og fremst, jeg rappet 2 kontakter fra en gammel datamaskin (du kan faktisk fortsatt bruke maskinen, bare ta kontakten til led lampene/høytaler)

Disse fant jeg i hovedkortet, de leder til start knappen og lampene. (kan skaffe bilde vis du ikke vet hvor det befinner seg)

nfg2xc095xzhks7q0uoz.jpg

Deretter ta en AUX kabel og kapp av ene hodet og gjøre klar kablene.

Så kan man dra til en lokal elektriker bedrift som kan ha motstand og kondensator, jeg bestilte på Ebay og dro til en lokal bedrift.

Jeg brukte kondensatorer med 0.22UF og motstand med 330kohm, så loddet jeg ledningene og alt ihop (jeg brukte elektrikerteip til å isolere, hvil du gjøre det etter boka kan du bruke krympestrømper og teip)

dsraegti5oe2dnu2yhc3.jpg

20bjaxeshyo0pn4bfn5l.jpg

Rød og hvit fra AUX kabelen skal være i stikk nummer 9 (Rød) og 8 (hvit) mens jord skal være i stikk 4

Ser slik ut

isud7pwhvt8slidtu3u1.jpg

Til slutt

i38r82lp08cf520extur.jpg

Jeg plasserte min AUX inngang simpelt inni "pennholderen" i midtkonsollen :)

lrqyfg50row3gegjqzqp.jpg

Hvis det er noe jeg har glemt å nevne eller bommet på, bare si fra :D er første DIY jeg har skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes. Funker dette på e39?

Søkte litt rundt og fant dette :)

"Cars made before September 2002 did not have the wires behind the monitor, but if made after about April 2002 do have the Aux capability in the radio module. It the radio module in an older car is replaced then the Aux input would also be possible. For those that don't have the connections behind the monitor you would need to run a cable from the radio module in the trunk, connectin to pins 3 (left), 4 (right) and 10 (ground) of the small sub-connector under the fuse cutout of the main radio plug (X13649)."

Blir noe av samme prinsippet som det her vis "spilleren" er etter april 2002, men andre pinner man skal koble seg til.

Ellers ser det ut til at det fortsatt er håp der og :)

http://www.ge39.com/files/EBADoc11512-auxin.pdf Denne kan kanskje hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...