520robin Skrevet Januar 13, 2013 Skrevet Januar 13, 2013 driver nå og skal lufte kjølesystemet på en m50b20. har lest meg grønn på veiledere og prøvd alt. men kommer ikke varmluft ut av varmeapparatet. noen her som har noen tips?
asgeir94 Skrevet Januar 13, 2013 Skrevet Januar 13, 2013 har selv en e34 520i som jeg har luftet flere ganger. leste meg grønn jeg også på forumet her og prøvd my. første og andre gangen jeg luftet brukte jeg fakdisk over 3 timer. og fikk ikke ut luften. prøve alt. men har nå kommet frem til en egen løsning på lufting på bilen min. - skru av lufteskruen på radiatoren - sett bilen i en bakke eller jekk den opp i front. - fyll radiatoren helt full med væske -sett varmapparatet på full guffe med varme - ta en kompressor med blåsespiss i radiatoren og tett med en fille rundt toppen og kjør på trykk slik at du presser væska igjenom systemet du vil da se at det kommer luft ut av luftehullet dær du tokk av lufteskruen - når det kommer en fin stråle ut av luftehullet sett inn skruen mens du har trykk på. - bilen må gå dette har jeg gjort og er VELDIG effektift og det går kjapt
sm0k3d Skrevet Januar 13, 2013 Skrevet Januar 13, 2013 Jekk opp bilen i fronten, skru av lufteskruen. Ha vifta på max. Hold bilen på gjevnt turtall å ettetfyll veske. Ferdig når det kommer reint vann ut av lufteskruen.
asgeir94 Skrevet Januar 13, 2013 Skrevet Januar 13, 2013 du har alerede vært ut og prøvd ja det var fint og høre at det funket til deg. ble veldig oppgitt da jeg holt på i mange timer så da tenkte jeg bare at det måtte jo funke å presse væsken igjenom. prøve det og funket med en gang. varme med en gang
520robin Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Skrevet Januar 14, 2013 men var ute og kjørte nå og la merke til en ting, det kommer ikke varme ut av di to åpningene i midten, men den under ruta og di 2 oppå dasjen i hjørnene kommer det varme ut av :S skal det være sånn eller må det mer lufting til? :@@@
asgeir94 Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 jeg skjønner akuratt hva du mener dær. jeg hadde også det problemet. viss du har det samme som melg så kan du velge mellom varme og kulde på de som låser i mitten dær. det har jeg på min. bak den så hadde det hoppet av en ledning til meg som gjorde at den dimmingen av varmen ikke fungerte.
520robin Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Skrevet Januar 14, 2013 jeg har 3 sånne jeg snurrer på. en for vifta og de 2 andre til varme. så jer jeg 3 sånne jeg drar bortover, de stenger diverse åpninger
Fisher Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Typisk at vaiern hopper av sånn at de Midtre blåser kaldt hele tiden.. For å svare deg på det du spørte om. Det har ingenting med lufting av motoren å gjøre. Kun med panelet for justering av lufte kanaler ect.
bmwmann24 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Lufta nettopp min m50b20. Å ha bilen høyt i front er alfaomega mener jeg å. Plagdes i timesvis på plant underlag før. Når du har fyllt opp til randen og varmen på fullt osv så blåser du eller bruker trykkluft for å sende vannet videre, da faller vannet betraktelig i radiator. strax så kommer det bobler i lufteskruen. Stram lufteskrue når det renner vann ut. Kan hende det blåser kald luft etter prøvetur, bare å etterfylle;)
sm0k3d Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Hvis du ikke har ac, så er det vanlig at det kun blåser kald luft fra midten. Det kommer rett uten fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå