destroyy Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Hvor sitter denna ventilen som skal hindre at olja renner tilbake ? Tar ca 10sec før det blir oljetrykk , noe jeg ikke er helt begistret for
bmwmaxi Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=103046 http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/OilCanister.htm
destroyy Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Det virker som det er mer for e34, jeg har filterhus nedover med uttak for oljekjøler
bmwmaxi Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Aldrig godt og vite va du har mikset sammen. Men ja den omfatter e34 e32 men mener og huske det var en tilsvarende på den gammle typen. Vis du har modelen med uttak til olje kjøler kan det være den(husker ikke om den er termostatstyrt). Men grunnen til at bmw altig monterte oljekjøleren helt nede foran radiatoren var at det ellers kunne bli problemer med at oljen rant tilbake ved stopp. Så mulig du har oljekjøleren høyt opp. Hvis du har turbon montert nede, kan det være at du sliter med at oljen på trykk siden render ned til turbo nivået når du stopper. Kan jo prøve og legge olje tilføselen til turbon i en sløyfe over toppdeksel nivå og se om det hjelper, eller sette på en trykkventil som åpner ved ca.05.-1 bar.
destroyy Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Oljekjøler og slikt er på samme sted som ifjor, så problemet ligger nok ikke der. Får skru løs filterhuset etterpå å kikke litt Eneste jeg har endret på er at jeg shimsa ene fjæra på oljepumpa for mer trykk, men fjernet den igår for å se om det hjalp, men ingen forskjell. Fortsatt 10sec før trykket kommer
bmwmaxi Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Men det enkle først. Har du prøvd med en annen oljetrykk bryter. Den kan begyne og bli tett, så det tar litt tid før trykket bygger seg opp der. Hvis du ikke har en ny, er den lik på mange wv biler. Boble, golf,passat,polo ++++
destroyy Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Jeg har en kliss ny til den nette sum av 1800kr, bruker racepack
bmwmaxi Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Da får vi sattse på romslige klaringer på rådelagerne. Byr 2000,- for hele d....
destroyy Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Hehe. Tror jaggu jeg fant feilen, var en ventil i holderen til oljefilteret som ikke vil lukke skikkelig pga den var ødelagt, den sitter på veien inn i filteret så satser på det er feilen å bestiller nytt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå