joakimmarkussen Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 noen her inne som har byttet en veivhus ventilasjon på en 316i n42 mskin før og vil gi meg noen tips og triks til hvordan eg skal gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andnee Skrevet Oktober 26, 2013 Share Skrevet Oktober 26, 2013 Det er egentlig veldig rett fram. Må av med kontakter rundt insuget og slanger til insuget. Så må du ut med hele innsuget Bytte den og deretter montere det sammen igjen. Det er ingen stor utfordring, bare å hive seg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Oktober 26, 2013 Share Skrevet Oktober 26, 2013 Nja det er relativt rett fram. Ikke så mange slanger som må av, men du må koble fra fuelrailen. Dynamoen må du også løsne for å komme til den fremste torx skruen på undersiden av innsuget. Litt knotete akkurat denne. Det er også tilsvarende skrue lenger bak. Denne må du ta fra undersiden av bilen. Her er det lurt å ha flere litt lange forlengere for å rekke opp til skruen. Jeg byttet også O-ringer på innsug og peilerør/peilestav da jeg byttet veivhusventilasjon på min. Pass på at du gjør meget godt reint rundt peilerøret der det går gjennom bunnpanna. Det har garantert samlet seg mye dritt der som du ikke vil ha ned i bunnpanna.' Husk å koble fra batteriet før du begynner. Anbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimmarkussen Skrevet Oktober 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2013 takk for hjelpen, dette skal nok gå fint håper eg. må bare få den i posten snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå