Gå til innhold

JAAS pf m5 S38 turbo


_anders
 Share

Anbefalte innlegg

På tide med ny tråd da. Har nå byttet ut e30'in til fordel for en e34 m5. Dette er en ombygd bil ja, hadde ikke kunnet gjort det jeg skal med en original synes jeg. Bilen skal ribbes, og lettes det den kan uten å ødelegge den. Bur skal sveises inn, mulig det blir fra tårn til tårn, skal skifte farge (entet Skyline GunMetal Grey, eller BMW Titangrå) Motor kommer til å være en 2J-GTE fra Supra MkIV, girkasse blir ZF fra f.eks 530d av den yere typen med 35mm aksel. Effekten blir som den blir, men det skal iallefall ikke bli mindre enn i e30'in :twisted:

Så med andre ord, jeg har litt deler til salgs.
typ komplett M5 delskinn intr. Den mørke typen, skal ta bilder, er bra, trenger bare en oppsmøring. Alle interiør deler uten selve dashbord toppen skal bort.
3,6 motoren som står i, selges med 280 girkasse som ikke bråker eller raper, eksos, og alt den trenger for å gå, uten radiator.
3,6 motor, komplett men den ligger i deler. Fint for inspeksjon.

Gamlebilen, så fin :)
Foto0034.jpg

Ny bilen, slik den var når jeg fikk den:
IMG_2211.jpg

Slik den er nå, når jeg bytta felger med en kompis. Det er in med AC felger i JAAS garasjen nå :D
Foto0038.jpg

Foto0039.jpg

Foto0040.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye negativitet det var på våres nye prosjekter da.. Grunnen til anders 'sære' motorvalg og mitt 'sære' bilvalg er att når vi var på rudskogen på juli rekna vi 13stk e30er på banen på en gang+ ca 100 til i depoet. Så vi bestemte oss for og bygge noe unikt som ingen andre har. Og vi skal bygge dem med en stil som nesten ingen andre har på banebiler. Målet er att bilene skal ligne på noe man vanligvis finner på stanceworks, men med bur, motor og alt hva en rå banebil har i tilleg. Blir ikke dette intresant for derre her inne slutter vi bare og oppdatere. Inga problem :lol: Teorien min er att det er bedre og være en orginal enn en kopi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at ikke E30 er aktuelt mere, men fins nå like mange Supraer vist ikke fler, en E30 på treff om dagen.

1 av 10 2JZ motorer har stygg lyd, men noen få har grom lyd. Men de slår ikke S motorer med turbo.

Den grønne 240 Volvoen med S50 og turbo fra Sverige, slår lyd og show faktor langt ned i støvlene.

Syns det er kult med E21, men tror den hadde funket mye bedere med en "lett" turbo trimma M50 med 2.8 veiv feks. Da på rundt 500 rwd kansje.

E34 kan bli en fin bane bil, da de er store og lange og sitter godt. Hva veier 2JZ fra en 3.6 feks?

Etter å ha vært på Rudskogen nå i helgen, så ble jeg Supra hater, så derfor negativ.

Men ikke ta deg nær at noen sutrer litt da. :wink: Stå på og bygg de bilene dere ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er like mange supraer og. derfor har ingen av oss det heller. Blir gromm lyd i denna ihvertfall. Ang vekt på 2jz kontra s38 så tror jeg 2jz'n er litt lettere. Planen min med e21 var i utgangspungtet og bruke m50,men jeg liker mye bedre s38. Er så lett og få alt for mye effekt ut av di=) Så ser di mye bedre ut og. Og vekta spiller ingen stor rolle vist du plasserer den riktig, e21'n kommer til og bli en lett bil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...