Gå til innhold

Min E36 Coupé '93 Solgt..


 Share

Anbefalte innlegg

Da var jeg gått til innkjøp av førstebil. Det ble en 1993 modell 320i Coupé. Bilen ble bruktimportert i 1996, så den har rullet mesteparten av livet sitt på norske veier. Vet ikke om det er negativt eller positivt :lol: Den har ikke rust, noe som er ganske imponerende da det er pre-facelift og de er litt mer utsatt for rust enn facelift karosseriene, så det tyder på at eierne har vært meget nøye på tectyl-behandlingene. Kilometerstand på bilen er 175 000, det er jo forsåvidt lav KM stand for en så "gammel" bil.

Følger litt i sporene til min bror, Happyhenke, ved å velge E36. Var en liten stund jeg var inne på E34 og E39, men syns det ble litt for store biler for min smak. :)

Bilen har hatt tre tidligere eiere. Når den kom til Norge ble den eid av en eldre kar, og du vet med den eldre garde, de tar vare på bilene sine! :) Hadde bare alle vært slik som de ;) Men han jeg kjøpte bilen av, har ikke akkurat tatt dårlig vare på bilen! Lakkbehandlet, fulgt opp i serviceheftet, samlet alle papirer og dokumenter i en bok.

Motoren er det ingenting å si på, ikke noe tikking eller andre ulyder. :)

Fargen på bilen er rimelig sjelden, den heter 280 Gletscherblau. Den kom kun på coupe versjoner av E36. En farge du ikke ser på mange E36er for å si det sånn! Litt artig og da ;) Fargen kan minnes mye om Articsilber, men det er litt mer blåskjær i min. Forøvrig en 8-serie farge.

Utstyrsliste

VIN WBABF11090JA30524

Type code BF11

Type 320I (EUR)

E series E36 (2)

Series 3

Type COUPE

Steering LL

Doors 2

Engine M50

Displacement 2.00

Power 110

Drive HECK

Transmission MECH

Colour GLETSCHERBLAU METALLIC (280)

Upholstery ULTRAMARIN STOFF 2-TUERER (0385)

Prod.date 1992-09-07

Description (EPC)

S240A LEATHER STEERING WHEEL Steering wheel, leather

S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Door mirror, driver lock, heated

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Sun-blind, rear

S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit

S440A NON-SMOKER PACKAGE non-smoker package

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Headlight vertical aim control

S520A FOGLIGHTS Fog lights

S529A MICRO FILTER Microfilter

S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Outdoor temperature indicator

S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS

S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HiFi speaker system

S690A CASSETTE HOLDER Cassette holder

L801A GERMANY VERSION National version Germany/Austria

Code

Description (EPC)

S848A ENLARGED WIRING HARNESS Expanded wiring harness

Planer for bilen :

[-] = Fullført

[x] = På listen

M3 fanger foran - [-]

M3 sideskjørt - [x]

TA Technix Coilovers - [-]

Fjerne hengerfestet - [-]

Scorpion catback effektanlegg - [-]

Svart sportsinteriør - [-]

Sorte nyrer - [-]

M3 lister - [-]

M3 ratt - [x]

GS Retro 8" og 9"[bBS RS replika] - [-]

Lakkere toppdeksel svart - [-]

Oppgradering av høyttalere i bilen - [-]

Xenon 6000k i grøftelys/kjørelys/langlys og AE- [x]

GS Performance stabstag i motorrom - [-]

BMW Motorsport vinge - [-]

Få tak i svart gulvteppe - [-]

Bytte til svart dashboard - [-]

Bytte alle blå plastdeksler til svart - [-]

Klips til M3 sidelister - [x]

Nye sidelister bak - [x]

M3 innstegslister - [x]

Lime taktrekk - [x]

Nye BMW emblemer panser/bakluke - [x]

Ny BMW nøkkel - [x]

Oransje blinklys foran/side - [x]

US - parklys mod - [x]

Full detailing på bilen - [x]

2x12" subber i bagasjerom - [x]

1DIN headunit m/ navi - [x]

Nye 6x9 og 5.25" høyttalere - [x]

LED skiltlys - [x]

LED interiørlys - [x]

Fikse slark i seter - [x]

Bytte knekte vippehåndtak på seter - [x]

Inspirasjonsbilder :

7xskb65cbuzgy7thhhlb.jpg

gunuqotv9xco4g79cvui.jpg

02.04.2011 ser bilen slik ut:

951xk9b58owomzp93me6.jpg

oiz7uzc9vr83ky25ydfa.jpg

gyesggzi6t1qaluf9ccl.jpg

u2vavakzzv7g99pw8gp9.jpg

Idag

3helyjmhfaba8eylajva.jpg

2d40mu.jpg

Joakim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut dette;) Var vel omtrent samme utgangspunkt som Henrik sin..(kanskje det hadde vært enklere å kjøpe den, siden denne sikkert komme til å passere summen han fikk, før den er ferdig :P )

Hva med en litt alternativ vri uten styling, men kun senk, M3 felger og litt smådetataljer som Mtech-lister på dørene etc..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette;) Var vel omtrent samme utgangspunkt som Henrik sin..(kanskje det hadde vært enklere å kjøpe den, siden denne sikkert komme til å passere summen han fikk, før den er ferdig :P )

Det har blitt tatt opp Øyvind og tanken har slått meg flere ganger, men gjort er gjort og elg er elg. Håper du også kommer tilbake til BMW miljøet igjen. Du har vært fraværende en stund nå :o

Jeg må si at det er en fantastisk fin bil med et fantastisk utgangspunkt. M50 motoren er noe røffere enn M52! Dette blir bra! Holder bimmer gløden i oss andre.

edit: Bilen er for strøken på bildene enn jeg våger å tro. gleder meg til å se den live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok "garantert" til å bli et bra resultat iallefall :)

Jeg kommer vel til å handle bmw en gang jeg også, får se når jeg er ferdig med læretiden(siden jeg valgte å bli lærling igjen).. frister med en sen E46 coupe, e92 coupe eller E81..men men..

ja og jeg deler tanken din med senk, M lister for å holde samme tykkelsen på listene rundt bilen. De 17 tommerene som fulgte med blir nok bedre med 60/40 senk. Kanskje nye påsveiste enderør passer bedre på denne enn effektanlegg? er jo ganske rein lyd i M50 fra før av. kanskje bare en motorsportvinge bakpå... en fin start ihvertfall.

Ny læretid? hvor hen? Det er godt du har sterke røtter til BMW da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok "garantert" til å bli et bra resultat iallefall :)

Jeg kommer vel til å handle bmw en gang jeg også, får se når jeg er ferdig med læretiden(siden jeg valgte å bli lærling igjen).. frister med en sen E46 coupe, e92 coupe eller E81..men men..

ja og jeg deler tanken din med senk, M lister for å holde samme tykkelsen på listene rundt bilen. De 17 tommerene som fulgte med blir nok bedre med 60/40 senk. Kanskje nye påsveiste enderør passer bedre på denne enn effektanlegg? er jo ganske rein lyd i M50 fra før av. kanskje bare en motorsportvinge bakpå... en fin start ihvertfall.

Ny læretid? hvor hen? Det er godt du har sterke røtter til BMW da 8)

Jobber hos Harley Davidson Bergen :wink: back on topic nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justerbare coilovers (noe jeg anbefaler, meget greit å kunne finjustere senken), så er ikke helt sikker. Men kan tenke meg det er noe sånt som 40/70 eller noe deromkring.

Ja, ser på et 60/30 senkesett nå, men frister med justerbare coilovers.. Men så koster det ekstra da. :)

Er den like bra i lakken som på bildene ? Så veldig pen ut denne,litt senk å M front så har du kommet langt,veldig pen.

Lakken er helt herlig! Ikke en eneste ripe eller noe i lakken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...