Gå til innhold

Supra Motor v/s M3 3,2 motor


///M power
 Share

Anbefalte innlegg

Så en E36 BMW med Supra motor.

Jeg er ikke kjent med de japanske bilene så begynte å lure på om hva slags motor det er som sitter oppi den BMW'en.

Så spurte jeg eiern og han svarte at det er en supra motor, hvor stor volum på motorn var det spurte jeg ikke om.

Men han sa at Bilen er ombygd til en M3( hva slags M3 er det som verken har en BMW eller M3 motor?)Men jeg gadd ikke å diskutere med han så sa jeg bare at "greit den er ombygd til M3 ja"

Han hadde 400hk oppi den.

Og jeg sa til han at du kunne jo få ut lett 400hk fra 3.2M motor.Så siern "ja det kan jeg",men skal ha mye mere effekt i den senere.

Tjaa hvor mye får han ut av den??? max 1000hk eller litt mer.

kan man ikke få ut like mye effekt ut av en M3 motor å?

Har jo sett han med røde(fra Tyrkia eller noe sånt) E36 BMW M3 med turbo som har over 700hk og planer til å bytte turboen og øke effekten til 1000hk?

Man kan jo trimme en BMW motor med over 1000hk.

Leste i Drive en som heter Vidar strand eller noe sånt har M5 med 1000hk eller driver å bygger (VS Motor fyren)

Det jeg vil spøre hva er forkjellen melleom M3 og supra motor og hva er det som gjør at Folka velger å trimme japse motor feks Supra eller skyline isteden for M3?.

Bilde av bilen.Er ikke sikker på om det er riktig bilde.

Motorn ser jo ikke utsom at det er en BMW motor.

P1060493.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For turbotrimming velger mange motorer som står loddrett i motorrommet, fordi det gir større frihet når det gjelder turbo og grenrør. BMW-motorene står skrått i motorrommet.

Det er faktisk den konkrete årsaken her også. Bilen (motorrommet) var avbildet i siste Vi Menn Bil, og da var dette med motoren nevnt mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så går det jo an å gjøre noe med vinkelen på motoren da... ;-)

Se bare på motorrommet til Vidar Strands M5:

128_2869_img.sized.jpg

Der står den rett opp og ned. Det er forøvrig den bilen du snakker om, ///M Power... Den ble bremset til 1033hk/1095nm på 1.2 bar for en god uke siden. Han har tenkt å lade mer også, men girkassen gikk jo i helga, og da røk motoren også. Da fjerdegiret plutselig ikke var der mer gikk turtallet til himmels, og det tåler jo ikke motoren. Men det ordner han nok. Han kjørte forøvrig med original M5-girkasse, så det var ikke så rart at kassen tok kvelden. Han har en Tremec-girkasse til bane, og en Powerlock 3-trinns automat til dragrace, men hadde ikke tid til å bytte før Gatebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er snakk om mer enn det. Kan f.eks være at eieren av bilen kjenner bedre til Supra-motoren, eller at det generelt sett blir sett på som enklere å få ut *mye* hk av en Supra-motor enn av en M3-motor. Er ikke sikker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av bilen er vel Peder´n, bedre kjent for å farte rundt i den sorte "zatzy" supraen. Det som er så kjekt med supra motor og e-36 er at de skal passe ganske rett oppi.

Nå er jo ikke akkurat M3 motorene forberedt for overtrykk, men med litt lett avdreining av stemplene er det ikke noe problem å ta ut 600 hk av de.

Forøvrig mener jo svenskene at 400 hk i en m20b25 med neddreide stempel heller ikke skal være noe problem..

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i billige motorer?? har bmw 318i 91mod e 36

Er det mulig å få inn en 318is motor uten ombygging eller hva må man skifte ut får å få det til? :D

Må vel ihvertfall forsterke bremsan skal man ha en 318is motor inn, mer :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...