Gå til innhold

325 E30 - Problemer med starting


emphi
 Share

Anbefalte innlegg

Bil: '87 325i E30

Trenger noen tips om mitt 'lille' problem her, som i det siste har skapt til tider ekstreme irritasjoner :(

Den siste tiden har nemlig starteren begynt å la vær å reagere når jeg vrir på nøkkelen. Ikke alltid, men veldig ofte. Noen ganger reagerer den med en gang, andre ganger etter mange forsøk. Det begynte egentlig for en god stund siden, da skjedde det kun en sjelden gang. Dette har bare blitt værre og værre de siste ukene. Har endt opp med å måtte trille igang bilen flere ganger, etter å ha sittet å vridd nøkkelen xxx ganger.

Det er nødt til å være feil med det elektrisk siden starteren ikke får strøm. For når den først får strøm så starter den uten problem. Batteriet VET jeg er bra så det er utelukket.

Er det f.eks releer som kan være gåene? Dårlig jording? Tenningen som er slitt?

Fikk et forslag en gang om at det kunne være selve innslaget på starteren som var kaputt og at det gikk an å bytte dette uten å bytte hele starteren. Kan det være noe?

Hadde satt pris på noen gode råd!

- Hans Petter -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp byttet motor på en Opel Vectra, og da fikk jeg det samme problemet. Etter å ha klødd meg så mye i hode at jeg har på dratt meg måne og senebetennelse i hånden :cry: , så jeg feilen.

Jeg hadde glemt jordings kabelen til motoren.

Sjekk om du kan finne en grov kabel som går fra motorens gods og til karosseriet, eller bare prøv å ta en kraftig kabel fra karosseriert og skru den fast et sted på motoren......

Elller så kan det jo være starteren, men jeg er noe usikker på om du får kjøpt kunn innslaget......

Går jo ann å se om det er dårlig kontakt på kabelene til starteren, skal vel gå 2 kabler dit, en direkte fra batteriet og en fra tenningslåsen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om jeg ikke tar helt feil, kan du jo sjekke et par ganger ved å kortslutte starteren men en stor skrutrekker for å sjekke innslaget. Gjerne med en isolert skrutrekker :lol:

Har hatt det samme problemet av og til selv, men mistenker tenningslåsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...