Gå til innhold

tuning


rytter
 Share

Anbefalte innlegg

Kan noe gi meg et seriost og teknisk riktig svar paa folgende:

1.Vil gearkasse og motor ha probelemer med tuning av dreiemomentet opp til spesifikasjonene for 2004 mod ( fra 184 hk-- > 218) ?

2.Dersom svaret er ja paa forste, hva maa evt. forsterkes for aa gjoere dette?

Synes det er pussig at bilen skulle ha problemer med dette siden antakeligvis spesifikasjonene paa 2004 mod er lik 2003 mod ( som jeg har), bortsett fra dreiemomentet som i 2004 mod gir 218 hk)

Haaper noen kan svare meg paa dette og tipse meg paa en serios aktoer som utfoerer slik tuning paa en kvalitativ maate.

Beklager, men sitter i oyeblikket paa engelsk tastatur.

rytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel større forskjeller på motorene enn programmeringen, men 30hk opp burde vel være greit innen rekkevidde. Tipper drivverket tåler det helt fint, men har ikke noe teknisk grunnlag for å si noe om det. Vet ikke hva forskjellene er på de to modellene. Vet bare at originalt BMW-drivverk som regel tåler litt. :)

Vidar Strand kjører med over 1000 gamp og original M5-bakdiff i M5en sin... Girkassen tok jo riktignok kvelden så fort han fikk på R-dekk, men uansett, der snakker man effektøkning på 700hk.

Chipping er det mange som driver med. Du kan jo titte under Tuning/Chip til høyre på menyen her, så ser du noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vidar Strand skal sette i "automat" kasse i bilen. Den er utviklet i sammarbeid med MM Racing som eier den Granadaen med rundt 2000hk.

Var nylig hjemme hos MM Racing ( Magnor Mydland.) Holder på med en webside og var hjemme hos ham og tok bilder og fikk info om Beistat av en granada.... Han fortalte om sammarbeidet. Han kjører selv med "automatgear".

Så om Chippin. Om du chipper en BMW sugemotor tørr jeg garantere at det kun er merkbart psykisk. Tingen er at dreiemomentet ligger såpass høyt at du må dra henger for å merke forskjellen. Chippet nylig min e39 528ia uten at det ga noen aha opplevelse.... Det er ikke verdt pengene etter min mening. Jeg betalte rett under 3000kr. Superchip.

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...