Gå til innhold

1-serie lansert og klar for salg


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

1-serie hadde offisiell lansering på lørdag (18. sept), og er nå klar for prøvekjøring hos BMW-forhandlerne rundt forbi. Jeg hadde min første tur i 1-serie i dag. :)

Det var en 116i med sportsseter i delskinn, sportsratt og 16" alu. Føltes utrolig fin å kjøre, selv om motoren var litt svak.

Syntes draget var veldig jevnt i den, det kom liksom aldri noe sånn veldig skyv selv på 4-5000rpm. Om det er positivt eller ikke er vel opp til hver enkelt. Jeg tipper kvinnfolka som skal kjøre slik bil liker det. ;)

Følelsen på bilen var fin. Skikkelig typisk BMW-respons på rattet. Men den føltes jo liten på veien da, både på godt og vondt. Riktignok var det grei plass i baksetet til småbil å være, men en liten bil er det uansett. Femmeren føltes stor etterpå...

Uansett; løp & test den eneste bakhjulstrekkeren i småbilklassen!

BMW-følelsen er absolutt til stede til tross for størrelsen (eller mangel på sådan).

En haug med offisielle bilder:

P0015999.jpg

P0015998.jpg

P0016000.jpg

P0016003.jpg

P0016005.jpg

P0016006.jpg

P0016008.jpg

P0016009.jpg

P0016011.jpg

P0016013.jpg

P0015987.jpg

P0015996.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sjanse for at det var samme bilen hvis det var hos Morris, ja. :) Den var gått 340 mil.

Må forøvrig si at jeg ikke er noe videre imponert over Morris. Lå dårlig til, kjipe halvgamle lokaler, Mitsubishi, osv... Og han på delelageret var litt grinete, men akkurat det var vel min feil. Hadde glemt BMWCCN-medlemskortet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 116i som er til prøvekjøring i landet er like (bortsett fra farge da).

16" alu, sportsratt, multiratt, midtarmlene, koppholdere!?!, tåkelys, sportsseter (med justerbar sidestøtte :o ), skipose og 10 høyttalere.

Kjørte selv 120i for første gang i dag og da begynner det virkelig å smake...

Gleder meg til å kjøre 120d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra farge ja, såvidt det. Alle er jo mørk grå eller brungrå. Er lei 1-serien i de fargene allerede! Skjønner ikke hvorfor de ikke varierer litt! Både på bilder og i trafikken er det jo kun de samme to fargene.

Den røde det nylig ble postet bilder av var et herlig friskt pust! Fresh og fin. :)

Sportsrattet var forøvrig skikkelig digg (men lite), og de elektrisk justerbare sidestøttene i setene var konge. :) Skikkelig digg seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig si at jeg ikke er noe videre imponert over Morris. Lå dårlig til, kjipe halvgamle lokaler, Mitsubishi, osv... Og han på delelageret var litt grinete, men akkurat det var vel min feil. Hadde glemt BMWCCN-medlemskortet...

Lokalene er litt kjipe ja, men beliggenheten passer meg bra når jeg kjører fra Larvik. Slipper å kjøre gjennom bommen akkurat ;)

Og han på delelageret er alltid grei når jeg snakker med han, men så kjenner jeg han. Har vel bestillt deler av han sikkert 1000 ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sikkert grei han. Skjønner at de er litt kjipe på å gi rabatt til alle og enhver som kommer inn og sier at de er BMWCCN-medlemmer. Men slik er det på BilXtra i Stavanger og på Bryne. Er bare å si at man er BMWCCN-medlem eller NAF eller whatever uten å vise noe medlemskort, så får man rabatt.

Er det bare en mann på delelageret til Morris?

Og beliggenheten, vel, det var greit at det lå utenfor bomringen, men jeg kjørte via Sem, så jeg kom inn mot Tønsberg, og ante ikke hvor Morris lå, og da jeg EGENTLIG burde sett etter Morris konsentrerte jeg meg om å ligge 1 meter bak en lastebil gjennom bomringen (har ikke brikke til BMWen), så jeg overså tydeligvis hele Morrisen (lå jo bare 10 meter fra bomringen). :o

Kjørte rundt i halve Tønsberg etterpå før jeg igjen fant veien ut mot Sem og fant Morris. Lå jo midt i ødemarka jo, blant masse jorder. Ikke et sted jeg forventer å finne en bilforhandler akkurat! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sikkert grei han. Skjønner at de er litt kjipe på å Er det bare en mann på delelageret til Morris?

Hehe nei er to som står ved disken der bytter litt på innimellom tror jeg. Også er det vel noen som har med de delene som skal sendes osv. Det vet jeg ikke, men det er bar to av de du møter der og på tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med premieredagen? Den 18. september kunne vel alle komme om de ville det. Men det er ofte en førpremiere i juli (det var det på E60), da er det som regel kun inviterte som får komme, men det har ingenting med BMWCCN å gjøre.

Jeg var på førpremieren til E60 5. juli i fjor, men det var bare fordi jeg ringte Bavaria for å høre hva slags arrangement det var snakk om (hadde hørt noen nevne det), og hvem som fikk komme, så sa de at jeg gjerne kunne komme, de måtte bare få navnet mitt for å få meg med i listene. Verre var det ikke å bli "invitert"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...