Jump to content

hagenisse

Members
  • Posts

    8354
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

hagenisse's Achievements

  1. Uvanlig lekker den MX-5en der altså. Flere burde handle sånn bil! 🥳
  2. For så vidt enig, men hovedproblemet i byene er at bilene tar plass. Idiotisk mye plass. 10-12kvm for at en person og matpakka hans skal komme seg på jobb - og det tar den også når den står parkert. I gata jeg jobber er det parkering på begge sider, som gjør at det bare er et felt igjen til å faktisk kjøre på, så da må man vente om noen kommer i mot. Håpløst.
  3. C3 er vel oppgitt til å være bedre enn S2 også, og det er vel pga den ekstra "leppa" under. Dessverre satt den ikke noe godt på hodet mitt Gratulerer med sykkel, gjør vel alt den der.
  4. Har du prøvd alle hjelmer altså? Jeg er IKKE imponert over støynivået i min Schuberth S2. Har bestilt den ekstra greia til å ha under da mesteparten av støyen er vind som kommer inn under, så får håpe det hjelper. Reservehjelmen til halve prisen er faktisk bedre på støy slik det er nå.
  5. Jepp, blitt gammel og ser behovet for noe mindre praktisk, så Z3n er til salgs. Er en 98-modell, med M52 som jeg importerte i 2007 (på 50.000 km - 1. eier i tyskland) og den har nå trillet 121.000. Aldri vinterkjørt. Oljeskift er tatt to ganger i året (ca hver 5000km), og slitedeler er byttet før det trengs. Med unntak av frontfangeren som viser tegn til å ha ligget bak turbo-porscher litt for mye, er den veldig fin i lakk (takk til kompiser som bryr seg om bilpleie!) Z3 Coupe er en sær bil i utgangspunktet, men denne er tilpasset banebruk og dermed enda særere. Ser for meg at en evnt kjøper ønsker å fortsette bruke den på bane - noe den fungerer utmerket til. Spesielt hvis man ønsker kjøre fremfor å skru. Vært veldig driftsikker for min del, og den er har blitt brukbart kjapp også (1.39 på rudskogen og 1.05 på våler med en amatør bak rattet). Bilen har endel relativt dyre oppgraderinger...: * H&R Clubsport understell med camberplater, vektet og justert av Millway Motorsport. * Sveiset inn justeringsplater for camber/spissing justering også bak. * Halvbur * UUC bremsekit + kjøleslanger (Skiver, klosser, slanger osv er nytt) * OZ Ultraleggera felger * Bøttestol m/ 4-punkt, "rally"-ratt, girspak (har orginale deler) * ESS har gjort noen justeringer på motoren, inkl intercooler så den faktisk fungerer på bane * 40% diffbrems mekket til av Mobimech * Eisenmann bakpotte (måler rundt 80db i støymålingene (så man får alltid kjøre!), og låter som en blanding av et jetfly og Darth Vader med kols) Jeg synes den er verdt 190.000,- Masse bilder og historikk i linkene i signaturen min. Jeg kontaktes via PM, eller 982 95 108.
  6. Hm. Pleier normalt få med meg sånt, men var tydeligvis i en annen verden!
  7. Din var jo mye tøffere enn min, men jeg tror likevel jeg har kostet på min mer nå - selv om det ikke synes like godt. Bør vel prøve begrense unødvendige utgifter på den. Forøvrig.. diffen satt bare fast med to bolter - som til og med var løse! Fikset nå, men de hadde tydeligvis skrudd seg ut. Skummelt.
  8. Merkelig hvor mye mer sinna en bil ser ut uten skilt.
  9. Nope, men små endringer i spissing f.eks er jo ikke akkurat lett å se. Vil tro det ligger enten der eller noe i styringen, men skjønner ikke helt hvorfor det skulle smelle under oppbremsing. Smellene skjedde flere ganger også... Menneh, får få den opp i lufta og ta en titt.
  10. Nye understellet fungerer bra. Fint å kjøre med stive fjærer på bane. Men.. det smalt kraftig under oppbremsing, og så står plutselig rattet mot høyre? Interessant...
  11. Sjekk dekktrykket både før og etter kjøring. Bremsevæsken burde være byttet i år, og bilen burde henge sånn nogenlunde godt sammen. Ellers er det ikke noe spesielt. Ta med hjelm, gi gass og vik unna hvis det kommer en sølv Z3 Coupe.
  12. Er det ikke sånn det fungerer da Stig? Forbrukerkjøpsloven her i landet er bare helt ape.
×
×
  • Create New...