Jump to content

Cbrooen

Members
  • Content Count

    1047
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Cbrooen last won the day on November 18 2016

Cbrooen had the most liked content!

About Cbrooen

  • Rank
    Brigader

Contact Methods

  • MSN
    chriss_546@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann

Recent Profile Visitors

2563 profile views
  1. Da var E30n godkjent i 2 nye år, uten feil. Alle har aykkel på taket eller hengerfeste, e30 har jo plass til sykkel den også Litt mer info på nye bilen, produsert 20.4.2009 335 e91N54b30 motor, N55b30 kom bare noen måneder etter i 09.N54 er nok bedre enn N55 hva jeg har lest med tanke på kvalitet og tuning muligheter(?) Uansett så hadde begge problemer med bensin pumper osv. Det er byttet HPFP på denne. Bluewater metallic, m-tech, sort skinn og mørkt treverk. Masse utstyr og sports automat. Nå idag har vi en kjip Toyota Avensis som dama stort sett bruker, blir nok en overgang til denne for henne. Fra 110hk og kjedelig bil til 306hk og flott e91.
  2. Nei ikke 325ix, stemmer at det ikke er i Norske omgivelser Ja sjeldne sykler disse Bimotaene, men de er jo egentlig bare satt sammen av masse forskjellige deler fra andre mc produsenter. SB6 som denne er har motor osv fra Suzuki, de som heter DB er Ducati, de som heter YB er Yamaha osv. Stemmer
  3. Da var Bmw e30n levert inn for EU kontroll idag. Håper den går igjennom, da jeg har byttet mye deler på den bilen og fått den fin. Gjenstår bare få sjekket mellomlager på drivaksel og hardy kobling, grunnet vibrasjon i 50-60km/h. Ellers for tiden er det et annet prosjekt på planen, dette prosjektet driver jeg og en i familien med. En av 1144 produserte Bimota SB6. 1100ccm 160hk. Nypris i 1995 var 325.000kr (535.000 i dagens kurs) Kjøpt ny av en bekjent på Lørenskog, hvor han i 1998 ga den videre til sin bror. Siden han skulle kjøpe seg en 1998 SB6R (produsert i 651 eksemplarer) Som han enda har. Når han tok over sykkelen i 1998 så ble sykkelen omlakkert til samme farge som kjøredressen til denne broren (Orginalt svart). Sykkelen er gått 15.000km og ser ny ut. Før demontering Etter demontering. Forgasser levert til rens og frontlykt skal byttes og grundig vask Ellers har jeg skaffet meg en ny familie tralle, klarer noen tippe hva slags motor?
  4. Bra det ordnet seg for deg da😀 Håpe du kan kjøre feilfritt i sommer da! Er jo perfekt for disse bilene nå med sol og tørre veier
  5. Har m3 e46 med smg selv. Så vet litt om disse kassene. Anbefaler deg og bare bytte dette releet selv før du drar på noen verksted(med mindre du ikke skrur litt selv) Er en enkel jobb bytte releet som beskrevet i link. Samtidig skulle det ikke være releet så har du det tilgjengelig for senere. Kjenner du en elektrikker eller klarer sette spenning på releet så kan du teste det om det klikker i det. Men nytt koster 182kr på gs og er langt billigere enn verksted. Jeg fikk selv feil med det varselet og tannhjulet i vdo display som du nevner, men da var det noe rart med en sensor i panser lås og fikk ikke bil i 1gir. Får du bil i gir og kan kjøre er det ikke panser lås. kan bli dyrt, men derfor jeg gir deg et rimeligere tips her. Så kanskje det sparer deg for noen 1000kr. kan også være greit koble av batteriet og på igjen, så kan du se om lyset kommer på igjen Delenummer er: 12631742690
  6. Hvis bilen havner på et verksted kan det fort koste mye. Selv med å bare bytte dette releet så har man hvertfall et i reserve med i bilen til senere om det ikke skulle være det. Ofte feilen bare ligger i at releet er dårlig. koble fra batteriet og bytt releet https://m3support.net/thread/173/e46-smg-salmon-relay-diy Hvis bilen blinker i N og ikke vil gå i gir, kan også problemene være panser lås sensorene som er dårlig. Kan være pumpe, men ytterst sjeldent der feilen er!(da har du max uflaks)
  7. Start med det billigste og bytt releet som sitter under deksel venstre side i motor rommet, sennep farge. Ofte det som er feilen på smg kassene og billigst sjekke det
  8. Den 6serien ligger faktisk langt under de fleste andre tilsvarende, vil si den er et «kupp» nydelig interiør utenom mattene. Hvilken farge har den tro? N55 motoren er jo nydelig edit samme bil ligger hos autostrada bare endel dyrere. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169764116 fargen er nydelige moonstone
  9. Hadde klart gått for en bil som denne. https://www.blocket.se/annons/kronoberg/bmw_m3_e36__individual_/89275534 Disse e36 er en sikker investering. Pene biler, sjelden farge, går greit, vil bare stige i pris! Skal du ha m bil ville jeg vurdert en m bil med god historikk, mye gamle m5 e34 begynner bli godt oppbrukte biler. Finn en bil som er i en sjelden farge, en bil med god historikk, en bil med få entusiastiske eiere. Av biler jeg vil anbefale deg er helt klart m3 e36, finner du en pen e34 m5 er de ofte mye dyrere enn de oppbrukte bilene. E36 prisene er enda ok, men de vil stige mye de kommende årene. m3 e46 er også fine, men når man får e36 til halve prisen av e46 så er det ingen tvil om hvor valget bør ligge. z3m/z4m coupe er også morsomme biler, men disse begynner bli dyre og har hatt en god verdi økning de siste årene. Er egentlig bare e36 m3 som ikke har fått den økningen. Men den kommer. Ellers kan jeg anbefale deg Alpina B5 e60, Alpina B6 e63. Men disse begynner gå opp i priser
  10. Virker som det er mye bra verksteder rundt om i landet ut ifra hva folk skriver. Men synd det ikke finnes flere gode. Føles ut som flertallet er dårlige kontra gode. Men i Oslo tar hvertfall Bavaria kaka. Bestilte egentlig time for min e30 og m3 e46. E30 skulle ha litt diverse fiks med service og reg reim osv. Men da jeg hørte med 4 andre steder merket jeg at Bavaria fikler med priser så jeg av bestilte timen. Følte meg lurt på pris så jeg avbestilte timen samme dagen for e30n. Da mente Bavaria Økern at jeg måtte betale delene da de allerede var bestilt. Og bilen skulle egentlig inn om 2uker fra idag. Snakk om useriøst verksted. Skulle også ha M3en inne for oljeskift, men da sluttet man benytte Bavaria etter sånn dårlig kundebehandling. At det går ann! Dette skal vites at dette er Bavaria Økern, de andre stedene vet jeg ikke om. Alle verksteder som Sulland, Bilia og noen andre små stedene har gitt meg riktig pris. Bavaria var 13.000kr dyrere. Da sluttet jeg benytte Bavaria for alltid
  11. Hvordan syntes folk de forskjellige Bmw verkstedene er? Erfaringer? Ris? Ros? Tips? Dette kan hjelpe oss til å få en oversikt over hvor man skal gå om man trenger vedlikehold av bmwene sine, så slipper man havne et sted med dårlige erfaringer. Trenger man bildeler må jeg rose GSbildeler og Koed for sin kompetanse. Bmw verkstedene er det dårligere med. Selv har jeg litt dårlig erfaring med flere av de og merker hvor lett de lurer kundene. Som en Bmw entusiast syntes jeg det er dårlig og flaut over å ha bilen hos verkstedene. Men jeg må ha de der for dokumentasjon osv. Stenshagen(Bilia) erfaring og opplevelse: Hadde min tidligere e38 740 inne hos de for å finne ut av hva som var feil med abs modul. Samt hvor inni selve modulen kontaktene hadde ryki, og bare en sjekk samtidig av en klunkelyd fra forstillingen som kom når jeg kjørte. Sa at de kun skulle sjekke disse to tingene. Når jeg skulle hente bilen fikk jeg vite at klunkelyden kom fra bakstillingen og at abs modulen var gåen mellom pin der og der. Fikk et pristilbud på over 25.000kr for jobben med ny abs modul og bakstilling/forstilling deler. Takket selvfølgelig nei til dette da jeg heller sendte abs modulen til et elektro firma i Sverige som fikset dette (Innosund 3000kr). Samt at jeg byttet delene i forstillingen selv til 3000kr(koed) Men når jeg var ferdig hadde altså mekaniker sjekket masse annet som jeg ikke ba om og samtidig mente at klunkelyd kom fra bakstillingen. Byttet delene selv og det var forstillingen som jeg allerede hadde sagt.(Selv uten mekaniker bakgrunn). Syntes det er rart at det er så dårlig kompetanse på steder man bestiller en tjeneste ifra. De virker jo ikke som de kan noe om å skru på biler. For å få et svar om at bakstilling deler må byttes og at abs modul var gåen så måtte jeg betale 4800kr for dette. Man føler seg jo lurt med hvordan de driver. Hadde jeg bare sagt ja så hadde det kostet 25k, uten å løse klunkelyd problemet. Tenk alle som gjør det og sier ja på verkstedene. Bavaria erfaringer og opplevelser: Har hatt flere biler inne hos Bavaria for service uten problemer og har vært fornøyd. Men når jeg hadde min z3m coupe inne ifjor for sjekk av vanos, oljeskift, lufting av clutch og generell sjekk av bilen. Så fikk jeg et papir med at bilen er i fin stand. De luftet clutchen og den ble umulig å bruke så jeg måtte få de til å gjøre det igjen da de tydelig hadde gjort det feil. Man begynner å lure på kompetansene til disse Bmw verkstedene og stedene man setter bilen sin. Man har stor tillit til de også. Jeg betaler gledelig for tjenestene med servicer osv, men forventer at det blir gjort riktig også. Har også nylig snakket med Bavaria angående en e30 jeg har, jeg liker å ha servicer og papirer på vedlikehold av bilene mine, selv om jeg kunne gjort mye selv syntes jeg det er greit å ha dokumentasjon. Mye gjør jeg også selv av ting Men når jeg nå nylig kontaktet verksmester på Bavaria angående bytte av olje og filter på min e30, oljeskift, ny bremsevæske, ny register reim og ventil justering fikk jeg en pris på rundt 12.600kr. Hadde glemt at han skulle ta med bytte av termostat og bensinfilter også(bensinfilter har jeg kjøpt). Så sendte ny mail med ønske om pris inkludert disse to tingene. Fikk ingen svar, sendte flere mailer uten svar. Så til slutt kontaktet jeg Bavaria kundeservice hoved mailen. Fikk da svar av en annen servicemedarbeider med en pris på over 26.000kr. Skal det koste over 13.000kr mer bare for bytte av termostat og bensinfilter? (Som egentlig ikke er en stor jobb) Folk må jo bli lurt av disse verkstedene sånn de holder på! Som Bmw entusiast syntes jeg det er altfor dårlig hvordan verksted kan drive sånn, når man setter bilene vi har lidenskapen for bort til folk som skal ha peiling. Tenk alle som faktisk sier ja til sånt og blir lurt på pris! En medarbeider sier en pris og en annen sier noe annet. Blir for dumt Hva erfaringer har andre med Bmw verksteder? Noen som føler mye av det samme? Kanskje dette kan være en gode og dårlige erfaringer Bmw verksteder tråd
  12. Litt flere bilder fra siste dagene. Kjørte igjennom Oslo her på Torsdag, ikke en bil og se omtrent i gatene.
  13. Flott e63 denne, disse har jeg alltid vært en stor fan av. Tror disse blir en kommende klassiker blandt andre bmwer. Hva blir denne byttet inn i om du skal selge den? Blir det noe annet moro? Flott tråd med masse nyttig og interessant lesing. Kjedelig med diff som tok kvelden.
×
×
  • Create New...