Cbrooen

Members
  • Content Count

    1004
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Cbrooen last won the day on November 18 2016

Cbrooen had the most liked content!

About Cbrooen

  • Rank
    Brigader

Contact Methods

  • MSN
    chriss_546@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann

Recent Profile Visitors

1814 profile views
  1. Cbrooen

    Problemer med registrering

    Er mye og omfattende regler på dette dessverre. Blir endel mer jobb få dette ordnet derifra vs Europa/USA. Lykter kan switches om på f01, bryter på lykta Er kommet nye krav ved dette og er ikke bare papirene man trenger. jeg kjenner problematikken rundt dette. Kan mulig bistå, men får ikke gjort det nå da jeg tar ferie. Har du hentet fra Tyskland og de fra Japan, eller direkte selv?
  2. Kom over disse sjeldne brosjyrene for e30 m-tech 2 Japan edition.
  3. @fxslin Slangen sitter stivt og er ikke nær braketten, så er ingen krise nå. Jeg får bare sjekke det med tiden. ————— Emblemer tror jeg ikke noen biler ble levert med, men vet at dekor striper fra hartge, alpina, ac eller m fantes å få orginalt på bilene fra 70tallet og opp til 90 Husker fattern hadde en 320i s edition som han kjøpte ny. Den var sølvgrå og hadde m dekor over ene siden på panser forran. Det var noe s edition hadde. Syntes den bilen var utrolig kul være med i som barn den gang på 90tallet. Syntes det kan være kult, bare det ikke blir jalla. Hvertfall med dekor. Kan være enig i at motorsport emblem kan bli litt mye m merker på bilen, med de som allerede finnes. Får bare se med tiden. Planen med denne bilen er å ha den mest mulig orginal. Samt få den til å skille seg litt ut fra andre e30er rundt om.
  4. Siden bmw e30n er en orginal m-tech 2 bil. Hva tror folket om å få på sånne istedenfor bmw emblemene? Er gamle motorsport emblemer, men mulig disse orginalt kom før e30 tiden? Kan jo kanskje bli tøft. Har samme fargene i dørene, med motorsport merke. og/eller decal? Bilen får sitt eget preg, uten at det skal bli for jalla eller harry. Men er litt usikker. Leker bare med tanken på dette😊
  5. Mmmandag skulle jeg bytte slange på clutchen til m coupen, da bilen er vanskelig få i gir. Valgte gjøre dette dagen før time hos Bavaria for ny lufting av clutch, etter at de hadde gjort en dårlig jobb med det sist.(ble litt stress dagen før ja) Fikk demontert deksel under bilen for å komme til, sitter greit tilgjengelig den gamle gummi slangen som går inn til slave sylinder. Ny slange montert i den ene trangeste enden, her demonterte jeg et lite side deksel for bedre plass til å skru. Ferdig resultat. Slangen går igjennom braket, men den braketten blir fjernet, så det ikke blir slitasje på den nye slangen. Pumpet og luftet ut det vi klarte og heldigvis gikk alt som planlagt, selv om jeg først trodde slangen ikke passet i ene enden. Måtte bare demontere kobber røret som går inn i slave sylinder, da slangen jeg kjøpte fjerner det røret. Noe jeg fant ut etterhvert som jeg hadde prøvd slangen alle veier. Kjørte bilen hjem fra bukken jeg brukte og girene var mye bedre, clutchen var litt myk. Men nå datt den fint i gir uten å måtte bruke «makt». Viste det fortsatt var endel luft i systemet, så det fikk Bavaria ordne dagen etter. Når bilen var ferdig hos Bavaria dagen etter var clutchen mye hardere og girene var veldig bra. Testet med start og stopp i lyskryss osv, merkbart bra. Veldig likt som når jeg hadde luftet, bare nå var clutch hardere. Da var alt iorden med clutchen og et problem ute av verden... Ellers fikk jeg en liten gave fra DHL Selvfølgelig så hadde ikke byttdekk.com avbalansert felgene, loddene lå løst og manglet på 2stk. Så måtte få avbalanser de selv før jeg fikk de montert.Tror de hadde ferie modus hele gjengen der hos byttdekk. Dagen etter og ny avbalanserte og monterte på bilen, så finner jeg ut at alle skruene til dekslene på felgene mangler. Selvfølgelig et nytt problem når jeg skal montere dekslene. så sånn ble det, uten deksler😂 Kler bilen bra og fornøyd ellers med felgene. Begynner hvertfall bli bra med e30n nå. Bare få byttet pluggene, plugg ledninger, manifold varmeskjold og småplukk så blir den topp. Klar for nye eventyr. Spørs bare om man rekker det siste gjenstående før ferien, visning hos biltilsynet blir etter ferien i August engang hvertfall. Da blir den Norsk statsborger😊
  6. Gøy med skilter! Da er det bare å nyte bilen. Syntes hvertfall den er ekstra tøff i rød. Ser ut som et bra eksemplar. Da har du den perfekte z samlingen nå! Coupe og m roadster😊
  7. Fra dagens Cars & Coffee treff. Jeg kjørte ikke bmw, men gammel E50 AMG. Men kjørte sammen med en i familien sin 650 individual(imola) God søndag
  8. Takk for det. Vil hvertfall ta godt vare på de og gjøre de i orden nærmere sånn de var når de ble levert nye. Blir endel fiks, spesielt på e30n. Den har ikke fått så god pleie av forrige eiere hva gjelder vedlikehold. Gleder meg til å få på Ronal felgene og nye dekk. Det har bilen fortjent...Du har en utrolig pen Alpina B3 og ikke mange av de igjen. Spesielt rått at den er i rød😊 Tenker bare bytte den på bukken hjemme eller på jobben, blir mulig imorgen el en dag til uka. Må under bilen og se hvordan den sitter og om den passer bra. Skal få tatt bilder av det og legge det ut asap Takk Jan, håper jeg også. Er faktisk over 2500 visninger og 67 lagringer av annonsen bare på få dager, så tydeligvis en populær bil. Bare den får fiks av noe småtteri som tårnlager, firehjulskontroll og shine så er det en meget bra e34 som vil vare i mange år. Du står på med bilene dine du også, alt fra e28, e34 og mini sin e34 touring. Det blir gøy å se e28 på et treff snart engang, ser meget bra ut!.
  9. Litt diverse utbedringer og fiks E30 M tech 2 Gått greit med varme i skivene ser det ut som. Før og etter bilde. Mulig caliper byttes også, men de ser greie ut og er smurt opp. Noen med erfaring fra sbs, bosch og trw calipere? Bmw sine koster 3ganger så mye som disse Hjullager borte og nye montert. Hadde en veldig risting i bilen når jeg hentet den. Lager var det greit å bytte. Det på venstre siden var helt gåent. Håper bilen er bedre kjøre nå. Gjenstår endel andre ting også med bilen. Fikse litt innvendig og i motor rom. Plugger, plugg ledninger, varmeskjold osv. Skal nok få den i topp stand igjen. Så denne bilen er i fokus om dagen. Nye felger ble bestilt, Ronal LS da jeg vil ha orginal look på bilen. Skal komme før helgen og håper det blir fint på. Blir i 15 med 205/55 dekk(orginalorginal dim) Kunne kjøpt style 5 fra bbs men når man får dekk og felg til grei pris, orker jeg ikke lete opp style 5(som er like) for å pusse opp de til samme pris. De gamle 16 felgene som satt på fant jeg ut at var veldig sjeldne 2delte felger produser til e30. (Weds Maverick) produsert i Japan. Skal få lagt ut bilder så fort de nye felgene kommer på bilen. Venter spent Z3m coupe Skulle egentlig ha den på verksted denne uken igjen etter feil utført jobb av Bavaria forrige uke, men det var ikke før neste uke. De skal lufte slavesylinder og clutch på nytt. Da bilen før var hard få i førstegir når den var varm. Men etter den var hos de forige uke. Var det ille i alle girene, både kald og varm bil. Da det er et problem med at de vanlige slangene på clutch er dårlige, fikk jeg kjøpt denne slangen. Som skal helbrede problemet med giringen. I kombinasjon med bedre utført jobb med utlufting av Bavaria. Blir byttet før timen til uken igjen. E34 540ia Fikk tatt noen fine bilder av denne. Virkelig et pent karosseri e34 og denne bilen er hel og pen. Da jeg har for mye prosjekter på gang er den lagt ut for salg. Blir å prioritere e30n, z3m og biturboen som er neste småfix prosjekt. Skal noen ha seg pen e34 så si ifra.
  10. Selv bruker jeg roidmi https://www.multicom.no/xiaomi-roidmi-3s-fm-bluetooth-sender/cat-p/c/p10641845 Billig og enkel løsning, får de på ebay til rundt 160kr
  11. Furubakken har blitt kjøpt opp av Bilia, så de tar ikke på seg sånt. Har kontaktet Arne G og flere andre. Men ingen som tar vanos. Er for få bmw verksteder igjen med god kompetanse og som vil ivareta de eldre bilene. De flinke i bransjen har lagt opp eller gått lei virker det som. Eneste jeg vet tar vanos er Bavaria Oslo, men de må jeg si virker som ikke har peiling på mye. Så om de tar vanos, så plutselig gjør de noe feil så man får ras på motor. I hvertfall mitt inntrykk av Bavaria
  12. Selger 4stk felger til e30 felgene har dekk
  13. Det med vanos er irriterende og virker ikke som noen verksteder kan dette. Snakket med Dr. vanos igår og de sa jobben er en grei jobb, bare man har verktøy og låser motor i riktig posisjon. Samtidig sier de at å bare bytte vanos ikke hjelper, da det er drevene som er problemet. Det morsomme er at bmw tar 6900kr for vanos bytte og 17500kr for drev og vanos. Skulle tro vanos var delen med alt som på bilde. Men når bmw mener man kanskje må ut med motor for å bytte denne delen på bilde med begge drevene. Da kan man begynne lure på kompetansen når Dr vanos sier jobben er grei og ikke nødvendig ta ut motor. @fxslin takk for tilbudet, delen er sendt så om jeg ikke har fått den innen neste uke så tar jeg kontakt. Skal bytte den og gi tilbakemelding, samt gi tilbakemelding på hvordan alt blir når de har fikset det. Eneste som jeg da har igjen å fikse med bilen er dør problemet, hvor den kun låser en dør på nøkkel knapp(opp/igjen), noe knirkelyd/skrangling som kommer fra bakluke ved kjøring i lav fart og med dumper eller noe rundt der, og den jævla vanosen som rasler. Så blir ting bra forhåpentligvis😅
  14. Kjøpte en sånn slange selv nå, skal få byttet denne før de igjen skal lufte clutchen/slavesylinder. Regner med at mitt gir problem blir borte da når det er gjort. samtidig skal jeg ta vanos bytte uten drevet. Dr Vanos leverer med drev så man kan bytte dette om man ønsker, men jobben er stor for å bytte drevet. Jeg skal bytte vanos med nye pakninger bare og håpe det gjør jobben med raslingen. Det er hvertfall det folk skriver og sier at skal hjelpe. Så får se om lyd blir borte. Om ikke det hjelper er det drevet som må byttes noe jeg håper det ikke er da jobben er endel større. vanos rasling er vanlig problem på s50/s54, det skal mye til for havari grunnet dette, må være noe annet som ligger bak hvis det skjer som den ene bilen her inne med s50b30. Problemet med vanos er pakningene i vanos som blir morkne og dårlige etter hva jeg har hørt. @fxslin Jeg kan jo si hvordan det blir på min når det er gjort med slangebytte og utlufting. Kunne tatt det sammen men jeg må bytte den asap så bilen er klar til verksted. kupper ikke tråden, bare fint folk kan hjelpe hverandre😊