Marius2002

Members
  • Content Count

    7184
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Marius2002 last won the day on April 19

Marius2002 had the most liked content!

1 Follower

About Marius2002

  • Rank
    OG
  • Birthday 09/16/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    225xe

Recent Profile Visitors

6638 profile views
  1. Marius2002

    Hvor langt kan en N47D20A motor gå?

    Fra ca. 50 000 - "evig"
  2. Marius2002

    Den store finn.no tråden.

    @fxslin https://www.finn.no/157032512
  3. Marius2002

    Den store finn.no tråden.

    i3 Hybrid, eller i3 REx som den omtales som. REx står for Range Extender. Jeg vil påstå at det er en meningsløs bil av åpenlyse grunner. Jeg leste meg opp på i3 når jeg så på elbil og av nysgjerrighet også REx(uten at den var aktuell). Den er over 100kg tyngre enn i3, dyrere i innkjøp og dyrere i drift. Bensinmotoren har ifølge amerikanske forum ikke vært helt feilfri heller. Du bruker mer strøm og er tregere enn vanlig i3, selv om den fortsatt har 170hk og du kommer litt lengre på grunn av bensinmotoren som hjelper på. Ukul motorlyd, JA det er bedre med lydløs elbil. Du mister alle elbilfordeler(av de som er igjen) og til slutt meget tungsolgt. Styr unna!
  4. Marius2002

    Bmw///Alpina Collector (Ny M bil)

    Stemmer at Z8 har manuell, men Alpina er unntaket som kom med 5-trinns automat.
  5. Om det er Kobolt du sikter til så har etterspørselen faktisk sunket på grunn av utviklingen av batteriene har gått hurtig https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-gar-bort-fra-kongo-kobolt/70917971
  6. Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jepp: andre må få velge akkurat hva de vil og man burde være glad på deres vegne om de selv er fornøyd, selv om bilen ikke passer en selv(både smak og behov).
  7. Synes det med "linjene" på panseret er interessant. BMW har igrunn alltid hatt to(en på hver side). E91lci eller BMW F10 var vel først ute og fikk et par ekstra fra panserlogoen og opp. Det har vel blitt videreført til alle modeller såvidt jeg vet i en eller annen form. Eksempelvis har F10 mer markante panserlinjer enn G30, men G30 har de. G20 trekker som alltid linjene fra nyrene men har lagt til en ekstra linje på yttersiden istedet for en dobbellinje fra rondellen og opp. F30 er litt vanskelig å plassere da den ikke har noen markert start fra nyerene, men har to sett den og. Uansett poenget er at denne nye 4-serien har hele 6 linjer(3 på hver side) og i tillegg noe ved rondellen. Som sagt interessant. Husker det ble diskutert heftig når BMW la på de to ekstra på E91lci og F10. Nå er vi kanskje vant?
  8. @Ron Jeremy leste akkurat om denne på bimmerpost(https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1651328). Flott bil, håper i likhet med deg at den kommer i produksjon
  9. Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Fredrik det er vel ikke lenge før Audi kommer med nettopp en slik bil, Audi E-Tron GT https://www.audi.no/no/web/no/magasin/innovasjon/audi-etron-gt-concept.html Den er nok noe mer upraktisk enn en Model S og er heller på linje med Taycan
  10. @Fredrik 90 Diesel er perfekt til slike turer og jeg skjønner godt du er fornøyd Flott reisebrev! Hybrid er jo min hverdag, og det fungerer utmerket til småkjøring og daglig. Jeg synes ikke forbruket er avskrekkende på langtur heller (0,5 ish). Men å lade hybrid langs veien er bare bortkastet. Det er billigere å bare kjøre på med fossilt drivstoff enn å stoppe å bruke en hurtiglader. Altså kronasje pr. kilometer er mer på en hurtiglader enn for bensin/diesel. Her i byen koster det 70,- for hver påbegynte kvarter. Jeg kjører 2 mil på elektrisitet (det dobbelte på de nye modellene som kommer nå), La oss si jeg bruker 15 min for å lade opp fullt (eller mest effektivt 80%) og har 2 mil, mulig jeg bruker lengre tid også, men vi satser på BMW er supereffektiv, jeg har ikke testet: Okei, 70,-. La oss si bensin koster 20,- (vet den er rundt 15-17, men vi tar alltid worst case scenario). Da kommer jeg 6,5 mil for 70,- ved 0,5L i forbruk. Hybrid er kun lønnsomt om man kjører lite og kan lade "gratis" hjemme eller på jobb.
  11. Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Ut ifra det jeg leser, tenker jeg vi alle er i grunn enige, alle forstår hverandre ser det ut til Litt subjektive meninger, men det må være innafor!
  12. Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Ron Jeremy og @Fredrik 90 jeg er ikke uenig, men @Saltkjelen fikk frem poenget mitt @Ron Jeremy hva som gjør Porsche til Porsche er et godt spørsmål, alle nevnte kan vel gjelde, spørs hvem som svarer For meg er Porsche litt vanskelig å beskrive, men status havner nok ikke på den listen. Jeg er ikke kjempefan av Cayenne, men synes Macan har fine linjer. Jeg liker også dagens Cayman foran dagens 911. Panamera ST er drømmefamiliebilen. Det rare er at det ikke blir stilt spørsmål om hvorfor kjøpe en Ferrari når man får en M3 til halve prisen(satt på spissen), det har nok sine grunner, i likhet med Taycan - Model S
  13. Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Fredrik 90 alt du skriver i siste avsnitt er helt rett og gode poeng. Fortsatt er Tesla en Tesla og Porsche en Porsche
  14. Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Mmm, nei. Her tror jeg du tar feil, ikke sikkert, men hør: Hvem er den et bedre kjøp for? Nemlig