Jump to content

Marius2002

Members
  • Posts

    8341
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

Marius2002 last won the day on September 24

Marius2002 had the most liked content!

About Marius2002

  • Birthday 09/16/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    220xd GT

Recent Profile Visitors

15254 profile views

Marius2002's Achievements

  1. Etter å ha sett en tråd om motorvolum, så var jeg litt nysgjerrig på gjennomsnittet på hestekrefter i Norge. Uavhengig av drivlinje. Snittvolum ligger i 2016 på 1,6L for å legge den død og snittvekt har gått fra 1200kg i 1995 til 1400kg i 2016. Jeg klarte ikke finne nyere enn 2016, men synes dette er litt interessant. Noen elbiler vil fremover dra opp snittet både i vekt og effekt, men de billige elbilene har ikke høyere motoreffekt enn tilsvarende rimelig fossil og vil hjelpe på å holde snittet nede. Hvordan hybrid måles er jeg usikker på, samlet effekt? kilde: https://motor.no/124004
  2. Du har nok 2,5. Til trøst er det en del mer volum enn folk flest har, spesielt i disse downsizing-tider. Minus et par folkelige Asia-modeller som drar opp snittet med 2,4L. At en motor kan ha utgaver med forskjellig volum stemmer, Eksempelvis M50B20 og M50B25, 2L og 2,5L funnet i bl.a. E34, men B20-eieren har ikke en B25 uansett hvor mye en prøver å tolke/mistolke motorkodene og sammenligne deler. Og det er helt greit Vær heller stolt av bilen din med den motoriseringen, det er mange som har 325i som drømmebil og du kjører fra majoriteten av bilene på veien fra den tidsperioden om det spiller en rolle 🤷🏼‍♂️
  3. @Daniel. Okey, er uansett et herlig interiør For dine anti-cabriolet-holdninger så kan vi legge skylden på Bergen ja
  4. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230666500 Flott G31, mangler eksteriørfarge, men jeg liker svart BMW 😎 Interiøret var også herlig, individual? @Daniel. E93 er en fantastisk flott bil som jeg føler blir glemt. Dessverre. Den du linket til var skikkelig kul med de knalltøffe Style 313-felgene. Som forøvrig ligger høyt oppe på felgfavoritt-listen min E93 er like tøff med hardtop på, som uten.
  5. For framhjulene… motoren for bakhjulene er fortsatt bak
  6. @Snagg30 jeg tenker vi er stort sett enige Lyden av en skikkelig rekkesekser er fantastisk, og så kan et godt eksosanlegg gjøre susen og få frem prikken over i’en. Som f.eks. ACS eller Akrapovic, med mer. Men frieksos høres aldri bra ut og en god del anlegg er så modifisert at lyden er overdrevet og da blir det bare dumt. Og så er det en god del sykler som har et så modifisert eksosanlegg at det gjør vondt. Dette her er for eksempel helt dust, joda, lyden er knallbra helt til han slipper gassen og dermed ødelegger alt:
  7. Det er dessverre mange motorsykler som bråker så mye at det gjør vondt i ørene. Det er ikke kult, det er støy. Motorlyd, eksosanlegg, popsogbangs eller hva det kalles er støy for de aller fleste utenom en selv. Det er nok fakta. Jeg setter pris på god motorlyd, men det går en grense hvor godlyd går over i støy. Og som @flobben over skriver er det ikke kult når det kommer en motorsykkel eller bil sent på kveld i nabolaget med frieksos og høyt turtall og ungen bråvåkner og står å skriker i sengen…
  8. Ja, gratis akkurat som gamle Litt mer stabil den nye appen også. Jeg har mørkt tema, men du kan også ha lys(etter hva du har på telefon). @nokiaas kan det ha med at BMW kuttet ut 3g? Modeller etter 2015 skal vel fortsatt kunne bruke nye appen.
  9. @Mr. Erling Last ned My BMW som er nye app
  10. Ja, det baller fort på seg. Med 225XE lå jeg på maksimalt 100,- i måneden i strøm og mellom 200,- og 400,- i bensin(si snitt 300,- da det varierte mellom årstidene). ca. 4800,- brukte jeg da samlet på drivstoff i året på den. På dagens 220d xDrive går det ca. 800,- i måneden. Og vi er på 9600,- i året. Samme kjøring. Så en måned hos deg er ett år hos meg Men bare slike tinger er litt artig, det understreker jo de forskjellige bruksmønstrene og behov! Edit: Mye innlegg siste par dagene, ligger på sykehuset med nyfødt og ser i taket og nileser finn.no, bimmers.no og noen biltester
  11. @Fredrik 90 misforstå meg rett. Jeg har overhodet ingenting imot en 2.0d, kjører jo en selv og trives med det… Men jeg mener at når man sammenligner bil så må det være på utstyr og spesifikasjon. Og nei, en 420d er ikke ille, det er en kjempebil. Selvfølgelig !!! Og for noen vil en 420d være et mer rett alternativ. Jeg håpte dette sa seg selv i forrige innlegg En elbil er ikke for alle, det er helt greit og åpenlyst, enten så vil man ikke eller så har man ikke mulighet. Men flere elbiler gir mye utstyr og presterer godt og er enn sålenge billigere enn tilsvarende fossil, så om viljen og muligheten er der, er ofte valget lett idag
  12. Hvis strømprisene er skikkelig høye og la oss si at kroner pr. kjørte kilometer er like høye på el som på fossil(målt i kun drivstoff: strøm/diesel/bensin) så sier det seg selv at akkurat dette ikke spiller stor rolle. MEN innkjøp derimot. Her er det mye. Og en skal kjøre opp en del diesel/bensin (hvis dette noen gang blir billigere enn strøm) før regnestykket går opp, les: praktisk sett aldri. Sett fra prisliste på bmw.no koster en 4-serie gc 420d 620000 startpris uten noe og i4M50 starter på 550000(500000 om man går for e40). Altså må en opp på 440i som starter på 930000 om en skal ha en bil med "samme" prestasjon som i4M50. Det er jo 400000,- opp i pris. Altså poenget er at om man legger samme sum på bordet så får man mer bil i en elbil. Enn sålenge. man får jo en iX50 til prisen av 440i(to vidt forskjellige biler uten nærmere sammenligning) Vedlikeholdskostnadene er også tema.
×
×
  • Create New...