Marius2002

Members
  • Content Count

    6971
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Marius2002 last won the day on April 19

Marius2002 had the most liked content!

1 Follower

About Marius2002

  • Rank
    OG
  • Birthday 09/16/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    225xe

Recent Profile Visitors

6012 profile views
  1. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @Lifeasiknowit_bmw Bioklipp ja. Er ikke alle robotklippere det? Det er Husqvarna som står bak Gardena, så sammenlignbare modellene opp til 1600m2 vil man finne veldig like Husqvarna står også bak McCulloch-klipperne tror jeg, men de har jeg ingen kjennskap til annet enn at de er på høyde med Gardena. Honda virker bra, min bestemor er gammel nå og da sa vi at hun måtte kjøpe noe som fungerer, siden vi bor 120 mil unna og ikke kan komme på rescue-oppdrag om det er noe. Honda er solid på alt annet innen hage så vi tenkte det måtte være solid der og Lover fortsatt bra. Med 435X kan det ikke være noen bekymringer! Det er jo ilag med 535X verstingene på markedet. Vi er kommet langt når robotklipperen har firehjulsdrift. En firehjulsdrift hvor drivverket må snakke sammen, igjen, skikkelig kult Du må fortelle om hvordan du opplever den etter litt tid
  2. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @Lifeasiknowit_bmw monterte en slik Husqvarna 315 til den ene bestemoren min og en Honda Miimo HRM520 til den andre bestemoren. Synes begge klipperne virker super og de er storfornøyd begge to, Hondaen er vel på tredje sesongen i år Skikkelig kult at du har bestilt Husqvarna 435X, det er såklart drømmen, men når man må ut med nesten 50000,- (ref: https://www.eiksenteret.no/husqvarna-435x-awd) for en robotklipper, så må hagen forsvare dette. Uansett er 4x4 på robotklipper innmari kult. Jeg har nå Worx Landroid M500, som funker på enkle hager, og den passer til min hage og ikke minst mitt budsjett. Har jeg hatt en litt mer avansert hage hadde jeg lagt i det dobbelte for en Husqvarna, Gardena eller Honda. Heller spart litt. Til eksempel tar en Husqvarna eller Gardena 60cm passasjer, mens min Worx må ha 100cm på en passasje(den gamle min måtte ha 120cm). Det er faktisk slik at åpningen mellom trampolinebeina kan avgjøre hva man burde velge om man har dette. Så det er litt å sette seg inn i for de som skal kjøpe første gang.
  3. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @scoot jeg har Worx, fordi den var rimelig. Har man avansert plen med trange passasjer og dumper så ville jeg gått for Gardena, Honda eller Husqvarna. Nå er det jo Husqvarna som har Gardena, men alt etter størrelse på plen. Jeg har noen få dumper i min plen og der opplever jeg at Worx(årets modell) er mye lavere enn de andre og derfor blir stående å stange i gresset med chassis, selv om selve klippehøyden er lik. Jeg fikk ny i år på garanti, den forrige jeg hadde var mer lik Gardena på chassishøyde og den tok alt uten problem, de nye er mer for pent opparbeidet plen, selv om den tar 35% stigning. Jeg har drevet siste uken og rettet plenen der det trengtes og nå burde den nye klipperen gå fint. So far so good. Resultatet med robot blir uansett bra.
  4. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Fra det ene til det andre. Folkens, om dere har plen: kjøp robotklipper Nå har jeg ligget i hagen denne formiddagen og fulgt med på lille «Humlesnurr», som vi kaller den, jobbe. Det er ganske så behagelig. Det eneste jeg mangler er hengekøye og øl, hah Ble vann istedet 🤷🏼‍♂️
  5. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Elektriske ja, det var selvsagt det jeg mente. Beklager om det var uklart, men det var som svar på bildet som ble publisert.
  6. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    ^istedet for å se på det som at vi skal redde verden, noe vi alene åpenlyst ikke klarer, se heller på Norge som et pilot-land på den fronten Det er ikke av ingen grunn forskjellige merker lanserer og viser frem nye modeller her først.
  7. I Oslo og omegn så kan jeg skjønne det slik politikken er idag. Jeg kjører så og si bare på elektrisitet selv, økonomisk er det gull og behagelig at det er stille når man kjører i by, selv om jeg ikke har fordelene en ren elbil har. Du skal vel beholde 7ern?
  8. Gratulerer med ny kul BMW i3 er noe for seg selv, fornuftig og moro. Man får vel ikke bedre el-bil i den klassen! Lånte en i3S fra forhandler her i høst med samme rødfarge og det var en svært kledelig farge.
  9. Nei, men BMW Norge er ikke elektrikere og har derfor ikke lov å komme med anbefalinger osv.. Derfor heller ikke butikker vil/kan svare på slike spørsmål. Det må din lokale elektriker vite, han som du skal gjøre dette sammen med. En annen ting er at alt som selges skal ha et datablad og der står det som regel. Ser på elbilgrossisten på en tilfeldig ladekabel, så står det litt om det her: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0879/4078/files/Produktdatablad_-_Jazzy2Go_-_T2-T2_Elbilgrossisten.pdf
  10. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Haha, sikkert 😂 Påtide at jeg tar meg entur opp Trollstigen snart, er noen år siden sist
  11. Marius2002

    Marius2002s F45 225xe M-Sport

    Ble liten ved siden av bobilen til opphavet 😅
  12. Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Man må selvsagt se an behovet og jeg skjønner godt at om man ferdes ofte på f.eks. autobahn eller generelt langkjøring at RF-dekk kan være en ekstra trygghet. De fleste av oss i Norge kjører sjeldent mer enn i byen eller noen mil utenom, dessuten er fartsgrensene i Norge en helt annen. Så kan man vurdere. Jeg har vurdert dithen at til mitt bruk er dekk uten RF-egenskapene det beste, fordi jeg verdsetter lavt støynivå og kjørecomfort. Jeg kjører også sjeldent lengre enn noen mil og en berging er heller aldri langt unna. Jeg har skum og kompressor i bilen til nød. Skulle jeg ta meg en lengre biltur er det såpass sjeldent at det ikke veier opp for det andre. Regner med @KireS har konkludert det samme. Ser du derimot at ditt behov er annerledes er det forståelig, likevel er jeg enig med @KireS om "spørsmålet" hvorfor det fortsatt tviholdes på RFT her i Norge.
  13. Tenker at franske biler idag ikke er særlig dårlige de heller, ei heller asiatiske. Så spørs det hva man vektlegger. Volvo f.eks. burde være bra biler idag og har truffet på design og priset seg til premium, men de jeg kjenner med ny Volvo har etterhvert erkjent at de ikke lever opp til premium. Både med infotainment, støy og bruk av hardplast. Jeg har ikke testet selv. På jobben til min far har de tre helt nye V60 som firmabil og det var visst ikke noe å rope hurra etter(annet enn at de er pen å se på). Dette er ikke forsvar av BMW, men faktisk litt av fransk
  14. De med lavest motorkraft har utstyrskode S843 - Power Reduction. Rett og slett på grunn av lavere avgifter ved nybilkjøp.