Jump to content

papertiger

Members
  • Content Count

    3377
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

papertiger last won the day on November 24 2020

papertiger had the most liked content!

About papertiger

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tananger, Rogaland
  • Kjøretøy
    F36, R56

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ifølge Bilnorge.no er stemmer ikke det helt. Det er her snakk om kun BEV - økning i PHEV er spesifisert en mindre økning:
  2. Prøv med et trykk på TRACTION/DTC knappen. Da skal TRACTION mode komme opp i displayet - det funker som regel vel så bra som med alt av, da den lar deg spinne litt, men ikke helt uten hjelpemidler. Har hjulpet meg i mange tilfeller, både med xdrive og RWD BMW. Sist her forrige uke da det slo om på natta her i Stavanger og det var _klink_ is på den parkeringsplassen hjemme, den har en god helling i to retninger - piggfrie dekk var verdt nada, og sleit virkelig med å komme meg ut av parkeringsplassen med xDrive BMW, det var _ingen_ styring eller grep whatsoever, bilen gikk bare rett fram. M
  3. Nydelig interiør - tenk at en så gammel bil (25 år gammel?!) kan se så moderne og lekker ut og fremstå med så høy opplevd kvalitet innvendig. Likte definitivt best de lyse (poppel) listene best. Birche blau listene brøt alt for mye med de andre fargene i interiøret.
  4. Kjenner meg igjen her. Sikler stadig på G21, men sammenlignet med vår F36 klarer jeg absolutt ikke å forsvare mellomlegget, som sikkert hadde vært rundt det dobbelte av salgspris og vel så det. F36 er en utrolig kompetent bil, dog ikke så himla mye plass, men den duger fint for en familie på 3 med litt kompromisser. De eneste to bilene jeg kunne tenkt meg er innenfor samme prisleie (+/- 50k) som F36'en er verdt; F25 X3 og ikke minst F11 LCI 520xd. Bilen bikker snart 100k km, men med historikken vi har, serviceavtalen vi har og tilstanden 4-serien er i nå har jeg rett og slett ikke lyst til å b
  5. Står en X3 LCI M sport oppi gata her også med Style 350 fra F11, det ser VELDIG bra ut!
  6. @Marius2002 har dette med temperatur på batteriene å gjøre? At dersom bilen ikke står i lader/ikke er "ferdig oppvarmet og klar" til et gitt tidspunkt, så kan batteriene være så kalde at software sier at motor er eneste fremdriftskilde fram til batteriene er oppvarmet tilstrekkelig? Litt interessant problemstilling dette, da jeg godt kunne tenkt meg en PHEV i framtiden om det blir noe av husbygging og flytting. Der er det små avstander innad i bygda (snakker stort sett 5-10 minutters strekker mellom bolig, sentrum, skisenter, fjorden), men det er ofte kaldt på vinterstid - mye kaldere enn i St
  7. @Fredrik 90 Etter å ha sett det NRK-programmet om bruk- og kast på bil har jeg begynt å tenke, det er synd at det skal være slik, og det setter det grønne bilskiftet i et grått lys. Men regelverket er ikke lagt opp slik at det er mulig å gjennomføre reparasjoner (på forsikring vel og merke) med brukte deler - tror til syvende og sist det koker ned til liability. Altså ansvarliggjøring og garanti, ved evt. reklamasjon. Hvem tar garantiansvar på den brukte delen? Og hva hvis noe skjer med bilen etterpå, den havarerer i fart, og det viser seg å være de brukte bremsekaliperne sin feil? Hvem
  8. Mye enig i det som skrives over her - tror ingen av premiummerkene kan anses å være problemfrie. Så finnes det eksemplarer av hvert merke og modell i hver ende av pålitelighetssskalaen. En kollega kjøpte ny Range Rover Vogue L405 3.0TDV6 i 2014, som har vært null problemer med, og kjøpte bare et par år etterpå en Porsche 991 4S som har vært masse småplukk med. Mot normalt, men slike eksempler finnes over alt. Den 14 år gamle MINIen vi har er ikke kjent for å være voldsomt pålitelige, men vår har, bank i bordet, vært ekstremt bra de fire årene vi har hatt den (sett bort fra reg-kjedebytte som b
  9. Gratulerer med X3 og Poul Pava-skål! Kikker litt på disse selv. X3 altså.
  10. Fordi det subjektivt sett bedre ut uten.
  11. Joda, stemmer det @sveigissier, de måler høyden på lysene med det instrumentet de setter foran. Jeg måtte inn igjen til verkstedet som senket bilen for å få justert de ned, de var en tanke for høye. Ellers er det kun TÜV-papirer på senkesettet og hjulstillingspapirer.
  12. Må skyte inn denne på en fredags kveld: Innertier fra den nye Renault-sjefen Luca de Meo her! 😍 5 Prototype. Like deilig bakfra som forfra
  13. 2014 modell har N47-motor (dvs MY2014), men belger og slikt har ingenting med motor å gjøre, det er en gjenganger på alle F11.
  14. Det er ingen spesielle feil knyttet til B47 motor mot fordelingskasse og girkasse. Fordelingskassene er mye de samme over hele modellrekka og på tvers av modeller, samme gjelder girkasser (selvsagt utgaver som tåler mer moment for de større motorene). B47 (blant annet) har hatt tilbakekalling på EGR-kjøler, vi har i tillegg fått byttet EGR-ventilen på vår på garanti.
  15. Har vært i samme situasjon selv (altså på jakt etter F11), men stoppa med jakta. Budsjett min/makspris? Ellers er jo "sky is the limit" på disse bilene - du får de helt fra billig til kjempedyrt, alt etter årsmodell, motor og utstyr. Årsmodell min/maks? Facelift kom i 2014. 2.0 B47-motoren (med 190 hk fulleffekt) kom på 2015 modellen (altså på slutten av 2014). Den har vist seg å være ganske bra. Jeg har sikla litt på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=203826766, men blir med tanken. Vi beholder vår bil enn så lenge. Veldig godt utstyrt, bra km stand, og bra p
×
×
  • Create New...