Jump to content

papertiger

Members
  • Content Count

    2759
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

papertiger last won the day on July 1

papertiger had the most liked content!

About papertiger

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tananger, Rogaland
  • Kjøretøy
    F36, R56

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja hovedregelen er 3,5t, men det er så mange tillegg, «men» og «hvis» til den at det ikke er så rett fram lengre. Jeg fikk det til bursdag og jul av kona da hun har sett seg smått lei på kjøringen min uten papirene i orden når det har vært behov for kjøring med henger. Har kjørt traktor med tunge lass på opp gjennom årene, har lastesikringskurs fra før og er kun vant til å ha stor henger på bil (boggihengere er jo også langt bedre å manøvrere enn en-akslede hengere) men det er greit å formalisere det. Og den dagen det blir ny bolig så kan jeg i hvertfall kjøre bil med stor henger uten å tenke meg om, enten det er ifm. flytting eller oppussingsprosjekt . Det er utrolig mye rar og ikke minst livsfarlig sikring av last rundt omkring, ikke bare på henger men på biltak også. Paradokset her er vel kanskje at hverken Minien (av naturlig årsaker - pottene sitter i midten) eller BMWen har krok 😛 mulig jeg nytter muligheten om jeg, BMWen og Dragkulan.se er i Oslo og Omegn på samme tid i løpet av året. Originalt elektrisk blir for dyrt når en får skjult avtagbart Westfalia til 7500kr ferdig montert og koblet opp.
  2. Jepp, for å sikre last. Jeg var nettopp på lastesikringskurs ifm. BE-lappen (tok det for 16 år siden når jeg tok traktorlappen, var greit med en oppfriskning gitt! 😅), og denne formen for sikring kalles altså da for stempling 😁. dagens funfact.
  3. Kan du beskrive forskjellene? Hva brukte du for jobben? Jeg har Enet kabel med adapter over til Apple Lightning, og iPad og iPhone som jeg bruker med Bimmercode. Kan iOS brukes nå? Steg 3? Jeg er ikke på utkikk etter mest mulig hardcore bil, men mest mulig sømløs og harmonisk drivlinje.
  4. Er det bare jeg som synes siste RS6 er en oppsvulmet bil? Så den live her om dagen i Stavanger, og det ble rett og slett litt overload. Den beste beskrivelsen jeg kommer på er «karikatur av seg selv». På den andre siden er jo forrige generasjon RS6 helt fantastisk, både lyd og utseende.
  5. Ah, komplett bilpark det der. En for hvert bruksområde. Nå har du to biler du kan plugge i veggen 😂. Elektrisk bakluke er standard på alle F31/34/36, men du må ha Comfort Access (sees enklest om du har to knapper på undersiden av bakluka - en for lukking og en for låsing) for å ha sparkeunderfangerenforååpne-funksjonen.
  6. Utrolig lekkert, dette må vel være den fineste E38eren jeg har sett noen gang.
  7. Tusen takk! Det er det i hvertfall ingen som helst tvil om. Ja den røde trengte virkelig en oppfriskning, men er imponert over hvor stor forskjell det ble. Den «poppet» virkelig nå Bare kjekt, selv takk. Var en fryd å kjøre hjem med dråper i lufta som bare danset oppover ruta og fløy over karosseriplatene på Minien. Det var jo kjekt med en tur på for meg ukjente back roads i nabolaget ditt Håper du sitter igjen med et mindre «sporete» inntrykk av Mini etter den turen 😂. Ja skal prøve å holde et nogenlunde system i hva jeg gjør for å kunne logge litt utviklingen i det og rapportere tilbake.
  8. Med null i strømforbruk ser det ut som, altså all kjøring på bensin, så kan ikke det sies å være dårlig nei
  9. Det er ca det samme, litt over, det vi brukte på langkjøring med 420xd’en fra Stavanger til Lyngdal med fullstappet bil og takboks :). Er det langkjøring eller blandet?
  10. Da har vi fått hjem begge bilene fra detailing hos @StigJ i Unik Bilpleie. En absolutt fabelaktig utført jobb på alle måter der både bilene og eierne er svært fornøyde👌🏻. Fireren ble hentet før helga etter å ha fått 1-stegs polering og Fusso voks, felgene fikk polering og Autobahn, motorvask ble utført og interiøret fikk også en real shine. Alle ruter fikk påført Rain-X og tetningslister mellom vinduer og dører ble renset da de var ganske skitne og gjorde at vinduene dro med seg mye dritt når de ble tatt ned/opp. Dekksider fikk et lag med Swissvax Pneu. Minien fikk på sin side også 1-stegs polering og deretter vokset med Swissvax Utopia. All svart plast fikk to runder med KC NanoMagicPlasticCare. Dekksider fikk også her et lag med Pneu og vinduer Rain-X. Det blir veldig spennende å teste disse voksene mot hverandre på holdbarhet gjennom høsten og vinteren - de er jo i hver sin ende av prisskalaen for å si det sånn. Bilene blir definitivt vasket sjeldnere enn før, men bruksmønsteret er nogenlunde likt bortsett fra at det stort sett kun er BMWen som ser langkjøring, vaskeprosessen er lik på begge biler. Ferdigbilder er jeg dårlig på men har fått noen tilsendt Work ongoing: ————— Jeg trodde bilen var rød. NÅ er den rød. Ferdigbilder: Hakket bedre enn Dr. Wax-klistremerket dette her 👌🏻. Chili Red toppet med Utopia er utrolig lekkert! Alle bilder over er tatt av @StigJ. Henting av ferdig BMW og avlevering av MINI en sen myggfylt sommerkveld. Lekkert stykke arbeid! Et par dårlige carportbilder: Henting av MINI i går ettermiddag. Begge bilene hjemme, der BMWen allerede har opplevd noen skikkelige regnskyller med herlig vannskrekk, og Minien har rukket og bli støvete på vei heim (egentlig etter en liten beinstrekk på en liten sidevei jeg var så heldig å bli tatt med til ) .
  11. Siste bil ut - henta Cooper S’en hos @StigJ @ Unik Bilpleie idag 😁
  12. Tja, bl.a. ACC er nok noe jeg hadde klart meg uten om jeg ikke hadde hatt det før, men når jeg nå har det på fireren og vanlig på Minien er det uten tvil noe jeg vil ha på neste bil også, selv om det ikke blir brukt så forferdelig mye i hverdagen. Liker fortsatt best å kjøre bil selv, BMW er jo fortsatt en drivers car i motsetning til visse andre merker som heller ser at en skal bli kjørt. Det som er problemet vårt er at vi kjøpte en svært godt utstyrt bil, noe som gjør oss i mine øyne for kravstore hva neste bil angår. Det du ikke har hatt kan du ikke savne osv... Jeg foretrekker selv standard M sport interiøret foran skinn, det er mye mer behagelig året rundt. Men med de neste årene med små barn ser jeg absolutt fordelen med skinn, selv om jeg uansett hadde valgt standardinteriøret dersom jeg fikk valget igjen. Lett å vedlikeholde og slitesterkt. Tar ut ca +20hk og +50Nm opp fra vår 190hk og 400Nm, noe som er noe lavere enn hva mange reklamerer med (ca 220-225hk og 460-480Nm) men det ble inngående forklart årsaken til det. Men regner med det kan tas ut mer av en 316 med samme motor (og samme girkasse?). Mulig det er andre komponenter som setter begrensninger, men vil tro 318d nivå er oppnåelig og merkbart
  13. Gratulerer igjen! Jeg visste faktisk ikke at B47 kom på pre-LCI-F30/31. Ser ut som den har det essensielle, alt annet blir bonus. Gled deg til alcantara/stoff-setene, de er magiske, sommer som vinter. Jeg har forhørt meg hos TRF sin forhandler på Jæren for optimalisering av B47, om det blir aktuelt blir det nok der, virket som de hadde et fornuftig forhold til effekt vs holdbarhet. Jeg tipper at 316d holder i det daglige, men ved fullasting og hengerkjøring blir det noe snaut.
×
×
  • Create New...