Jump to content

papertiger

Members
  • Content Count

    3040
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

papertiger last won the day on September 14

papertiger had the most liked content!

About papertiger

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tananger, Rogaland
  • Kjøretøy
    F36, R56

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tusen takk! Ja, det gjør det litt vanskelig 🤔, går ikke så mange GC rundt omkring heller så kjekt å skille seg litt ut, spesielt som familiebil, selv om svart BMW i seg selv blender godt inn i massen. Prøvde en F11 her forleden, men merket jeg ikke var helt klar for å gå fra den sportslige kjørefølelsen i GCen til en betraktelig mer komfortabel slede i F11 enda. Tusen takk Marius! Svart på svart er jo relativt stilfullt, og kan fort dreie mot kjedelig. Hadde definitivt valgt en annen kombo ny, men.ved brukt er det litt vanskeligere å få det en vil ha. Men syns det gir en fin helhet, og absolutt ikke feil på denne bilen når det er holdt bra samt det felgdesignet og fargen på disse . Takboks ble kjøpt mtp ski, men den brukes vel så mye som ekstra bagasjeplass nå, og det funker bra. Ja har relativt god oversikt på tilstanden på denne bilen nå, og det er ganske herlig. Føles som vi har hatt den og fulgt den opp siden ny da den kun var gått 30k når vi kjøpte den.
  2. Jubileumsdag! I dag er det 3 år siden vi henta BMWen i Oslo 😀. Raskt oppsummert liker jeg den mye bedre nå enn for drøye to år siden. Vi har siden den gang kjørt på den gode 60000km både i inn- og utland, fra Norge til Østerrike til Tsjekkia, fått montert senkefjører på den, og både sommer- og vinterfelger har blitt byttet ut sammen med skikkelige non-RF-dekk fra Michelin. Både dyre, dyrere og enda dyrere komponenter har blitt byttet på garanti, den har fått serviceavtale som etterhvert har blitt forlenget når bilen bikket 5 år, og den har fått behørig pleie både av profesjonelle bilpleiere og av meg, både innvendig og utvendig. Den har gått fra å være en bil for to til en familiebil for oss tre. Og den leverer. Hver dag. Bedre enn noen gang. Ok, plassen er ikke den største, men vi har takboks og det er ikke ofte vi trenger mer. Og de er de gangene vi trenger mer plass at vi ender opp med å vurdere bytte i større BMW. Men det har ikke blitt noe enda, og med tomtekjøpet utsettes nok et bytte helt til vi må. Jeg begynte på en Finn-annonse men kjente at det var feil fra ende til annen, og den ble aldri fullført. For 3 år siden / nå: ————— ————— Ikke mye forskjell, men samtidig nok til at jeg har fått den så OEM+ som jeg vil ha den, og ikke minst er tilstanden på bilen, både teknisk og lakkmessig en god del bedre nå enn da, både å se til og å kjøre. Bilen har nå bikka 90000km. Et par tre interiørbilder fra siste oppstrekk i sommer her på tampen, der har det skjedd lite, kun godt vedlikehold: Men enda viktigere på dagen i dag; 12 år som kjæreste med kona i dag og still counting!
  3. Så feil kan man ta! Vel, jeg jobber i oljebransjen, og det kjennes forsåvidt godt å bidra til eget arbeid, sånn helt perifert 😛 Dessuten er jeg redd kjøregleden kommer til å visne hen i en BEV.
  4. @Saltkjelen De to øverste der, spesielt den i midten 😍. Ligner litt på Austin Yellow!
  5. Da regner jeg med du også jobber i oljebransjen? 😁 kan jo ikke noe annet enn å støtte den næringen en jobber i fremfor å bidra til å sparke bena under den 😬. Gratulerer med bestilling! Tror dette er en kjempebil, men føler nesten den har gått litt under radaren sammenlignet med f.eks. PS2. Når får dere den? Del gjerne mer info i tråden din Jeg sitter også med litt av de samme argumentene som @Fredrik 90, selv om jeg ikke nødvendigvis har det samme kjøremønsteret og behovet som han. Vi har ingen lademulighet der vi bor nå, og kommer heller aldri til å få det. Så det er det første som gjør det umulig for oss å ha elbil per nå. Det andre er at jeg ikke orker alle de kompromissene som må inngås, @Fredrik nevner hva som er mulig hvis man planlegger lading f.eks. 30-70% på de fleste, starte med 100%, kanskje toppe opp på den siste før en kommer fram til målet, eller basere seg på å lade der over natta? Det er sikkert en vanesak, men en skal legge litt energi inni denne planleggingen for å få det til å flyte relativt smertefritt og sømløst på f.eks. en lengre ferietur. Og det er planlegging jeg helst vil være foruten, litt for mange kameler å svelge på kostnadsbesparelsens alter når alternativet mitt er en nøysom dieselbil. De sedvanlige, lite kompliserte helgeturene er noe annet, der kjører folk flest kjente ruter. De er jo heller ikke gratis disse bilene heller, så for oss som måtte lagt 200-300k i en brukende elbil nr 1, skal jo tjene inn igjen de pengene også fremfor å ha den bilen vi har. Men det er et regnestykke jeg ikke har viet tid enda.
  6. I stand corrected, det stemmer jo selvsagt. Leste link i @tennbrikket sitt innlegg over.
  7. Er det ikke samme innpress på pre-LCI og LCI da? Samme felgdesign på begge disse jo. Trodde det var sporvidden som var økt på LCI. Nei jeg mener det ikke er forskjell, men jeg skal ikke være bombastisk om @Daniel. har annen info som sier noe annet. De felgene jeg hadde på min LCI xdrive på bilde over kjøpte jeg fra en som hadde de på en pre-LCI 2WD. De såg akkurat like ut på denne bilen som på min.
  8. ACS har ikke fjører for denne modellen enda (330e xdrive), men regner med det er et spørsmål om tid! Dessuten kan det jo være kjekt å ha opplevd bilen med standardunderstell da for så å føle en får en litt ny bil når senkefjører omsider settes på. At en ikke spiser desserten med en gang etter middagen liksom, men venter littegrann.
  9. Imponert over Paint-skillsa dine @Walkabout, det skal du ha! Såg faktisk ikke så gale ut. Differensiering fra de vanlige modellene er nok nøkkelen her ja. Men M performance-kitene er dessverre WAY over the top.
  10. Da bør du ta deg en tur ut å prøve disse. 1- og 8-serien har jeg ikke erfaringer med, men både 225xe og spesielt nye 3-serien er fine biler. Sistnevnte en av mine absolutte favoritt-oppnåelige-BMWer de siste åra. Det er en uhyre kompetent bil med BMW-DNA'et godt tilstede. Designmessig er jo alt subjektivt, men teknisk og dynamisk sett og mtp. materialbruk ogosv er dette fortsatt ekte BMWer i mitt hode, like ekte som f.eks. F30 og E90. Men jeg velger å ikke fokusere så mye på de modellene i lineupen som ikke tiltaler meg, det har vist seg at de ofte er de som bidrar positivt til at BMW har penger i kassa til å levere oss biler som bl.a. nye Z4, M8, G20. Uten disse volummodellene som ofte tiltrekker seg en annen kjøpergruppe tror jeg BMW som vi liker å kjenne det hadde sett ganske annerledes ut.
  11. Nei samme innpress på sDrive og xDrive på E9x. Innpress og bredde på originale 18 og 19" for E9x med forskjellig bredde foran/bak er 8" ET37 foran og 9" ET39 bak
  12. Spørs hva du har fra før av. Jeg var veldig fornøyd med min E91 xdrive, der hadde jeg original dimensjon 225/35-19 foran og 255/30-19 bak på originale Style 230 felger (8" og 9"). Men noen kjørte 235+275 dekk også på disse med xdrive.
  13. For en bil! Denne ligger LANGT over nye M3 i mitt hode. LANGT over!
  14. Begge kan vris på, men S kan ikke tas bort fra basen. Som heller ikke er noe poeng i på en slik stol derfor kjøpte jeg S’en til Minien som det viser på bildene over. De er for øvrig på tilbud hos bl.a. Babycare nå til 3800. Har du ikke Base Z fra før hadde jeg nok kjøpt S og spart et par lapper. Sirona S, setet i bratteste posisjon, ca 60cm fra rett over Isofix-festet til bakkant av ryggen på stolen. Samme i mest liggende posisjon, fortsatt ca 60cm:
  15. Skal fikse det, hvilket av de? Z eller S? Det tar akkurat like liten/stor plass i alle 5 posisjoner prøvde Cloud Z (tar som nevnt like stor plass som Sirona Z) i F11 med komfortseter hos forhandler i vinter, da var det bra plass foran. Ligger bilde i tråden min. Prøvde også Maxi Cosi Mica, denne tok ca 10cm mindre plass i lengderetning, men så hadde den også de samme 10cm mindre beinplass for den som sitter i barnesetet. eidt: Står faktisk om prøvemontering i F11 øverst på denne siden
×
×
  • Create New...