Jump to content

papertiger

Members
  • Posts

    3986
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

papertiger last won the day on September 6

papertiger had the most liked content!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tananger, Rogaland
  • Kjøretøy
    F36, F20

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

papertiger's Achievements

  1. ALPINA er noe helt eget, og om pris/årsmodell/km-stand var nogenlunde lik for M550d og D5 hadde jeg definitivt valgt sistnevnte - dersom den hadde hatt xDrive (personlig preferanse). Ikke til forkleinelse for din annonse, men å betale nærmere 600k for en 7-8 år gammel bil er ganske heftig. M550d markedet nyter også godt av at de har xDrive, som jo alle skal ha om dagen - spesielt på en familiebil i den prisklassen er nok det ønskelig. Jeg var skråsikker på at D5 også hadde det, men tydeligvis ikke?
  2. Full gullrekke da! Det som stjal oppmerksomheten min var de quilt-mønstrede mattene, lurer på å utstyre bilene mine med slike, tror det hadde hevet dem noen hakk.
  3. Gratulerer med to nye biler! gleder meg til å se hvordan E70’en ender opp. LED pærer i blinklys - finnes disse såpass bra at du slipper flimring og styr ved opplåsing, og problemer med pæreskjekk? Kunne tenkt meg LED blinklyspærer på F36 og F20, BMW ville ikke tilgodese disse med det bak..
  4. i3 med senk og frontleppe som går i nærområdet. Dårlig bilde, men den leppa gjør utrolig mye på bilen i kombinasjon med senk. Skal se om jeg får knipsa et bedre bilde en gang.
  5. Nå skjønner jeg hvor arendalbilskiltholderen tok veien de lever videre i Arendal Ang. skiltholdere, denne tråden... https://www.detailersclub.no/forums/topic/29106-feste-skilt-uten-skruer-og-skilholder/ og dette bildet ..tipset meg om disse: https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/sikkerhet/skilter-og-dekaler/skiltplate-svart-pa281832no Ganske så tynn men fin ramme rundt kontra de monstrene du har hengt på bilen men Swissvax'ene er jo kanskje enda bedre igjen. Verdt å sjekke ut, tenkte jeg skulle kjøpe et sett til 4-eren å prøve. Ellers ser det ut som et ganske så bra eksemplar dette Stig! Noen videre planer?
  6. Burde kanskje ha en frukt- og bærfestival etterhvert da? Med jordbæret 🍓, klementinen 🍊 og blåbæret 🫐
  7. Stemmer, sjekk nettsidene deres. Jeg brukte det sist gang, enda opp med ca 1500kr/bil i oljeskift. Da uten mikrofilter, det bytter jeg selv og koster halvparten av hva Bavaria skal ha.
  8. @Ampera @Snagg30 @scoot Takker for input og bekreftelse på mitt syn 😛 . Har sendt prisene til de nå, så får se om de matcher. Prisgarantien dekker ikke kampanjer slik som NAF har nå, men allikevel blir det halv pris uten kampanje. 1-eren skal også ha bremsevæskebytte så greit å få tatt det i samme slengen.
  9. Service-spørsmål: Forrige gang jeg hadde oljeservice på begge bilene hos Bavaria samtidig brukte jeg deres egen prisgaranti mot dem; NAF tar av en eller annen grunn 0 kr for arbeidet, så oljeskift koster ca 1500kr per bil (nå kampanje til ca 1000kr for komplett olje- og filterskift). Det godtok Bavaria og jeg fikk det til samme pris som NAF per bil. Det er ca halv pris av hva de normalt sett skal ha (ekskl. mikrofilter). Er det frekt å gå samme ruta nå enda en gang? Begge bilene skal ha oljeskift (egentlig mellomskift på begge), uten bytte av mikrofilter. Fått pris på ca 3000kr per bil hos Bavaria, mens NAF nå har kampanje til ca 1100kr per bil (ca 500kr avslag per bil). Bavaria har fortsatt prisgaranti, og av prinsipp tenker jeg at det er greit å bruke denne garantien, men er det frekt å gjøre det gang på gang?
  10. På min F20 med CIC mid (?) altså den uten navi, fra 2012/2013 så står servicer oppført i idrive med grønn "OK" ved seg. Virker veldig rart, den burde ha kommet opp med rød om den var så sein? Høres svært usannsynlig ut at noen lar en ny bil gå så lenge uten første service, kan den ha blitt utført og nullstilt på et uavhengig verksted?
  11. @Fredrik Mitt poeng går mer på at kundene bør informeres i forkant om alle endringer vedrørende den bilen de har spesifisert og bestilt og satt sin underskrift på. Det er flere her (inkl. deg) som har pekt på at det burde være mulig å lage til et ettermonterings/kompletteringsregime der bilene blir oppgradert til "spesifisert" stand når delene etterhvert blir tilgjengelige. @Ron Jeremy Om en leser i4-tråden ser det ut som det er veldig stor forskjell på både engasjement fra selgers side, samt informasjonen de sitter på. Dersom noen har betydelig mer info enn andre på hvordan dagens situasjon påvirker de spesifikke kontraktene (på ca likt spekkede biler sier en selger at det og det forsvinner, en annen selger har ingen info om endringer) virker det for meg som om informasjonstilgangen er lik, men selgers engasjement er variabelen som påvirker info ut til kunde. For all del, det kan være det er importør og produsent har dårlige rutiner for informasjonsflyt, men ser for meg at om forhandler bryr seg nok så skal de kunne tilegne seg mer info enn de sitter med per i dag. Men ja, på jobb hos oss ser vi også betydelige forsinkelser på spesielt instrumentering og hardware til automasjonsdelen på våre leveranser som vi ikke får gjort så mye med. Måneder med forsinkelser og lite som kan hentes inn igjen. Noen aktører som soper til seg det som finnes av komponenter i markedet, som igjen skaper mangel hos andre leverandører som bruker de samme komponentene.
  12. Hadde tenkt å la være å måtte bøye skiltet i alle retninger for å få det av. Den skiltplata er satt inn med et eller annet silikongreier som gjør at til og med ikke 3M scotch dual lock henger på.
  13. Det interiøret, nydelig! For øvrig veldig utenpå også, men det interiøret kunne jeg virkelig hatt.
×
×
  • Create New...