Jump to content

RNJ

Members
  • Content Count

    297
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

RNJ last won the day on September 11 2016

RNJ had the most liked content!

About RNJ

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bærum
  • Kjøretøy
    130i, i3x2, Z4, R1250GS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg hadde en kort (halv time) prøvetur i Ioniq 5 for et par dager siden og var egentlig ganske imponert. Veldig god plass/romfølelse, støysvak, kvikk og helt OK å kjøre. Jeg er ingen ekspert på biler i dette segmentet, men 550' kr for en fully loaded model med firehjulstrekk og største batteri virker som mye bil for pengene. Thomas i Autogefüel er også relativt imponert når han prøver en norsk bil i Spania
  2. He he, godt poeng men jeg tror nok det mest blir jeg som kjører og fru RNJ i høyre baksete. Det blir nok enklere å få med familien på bilferie med M760i. Har forøvrig vært passasjer i F01 7-serie med fru RNJ bak rattet i nærmere 250 på Autobahn så hun vet godt hva høyre pedal brukes til
  3. I utgangspunktet hadde jeg sett for meg en 750i xDrive i kort variant (G11). Her tror jeg man får en fint norsksolgt eksemplar for rundt 800k. M760i'en er en halv million dyrere, bruktimportert og lang (G12). At det frister med M760i er det ingen tvil om. Det er vel ikke helt usannsynlig at dette er den siste BMW med V12 og selv om den nok vil fremstå som en dinosaur om 10 år er den sikkert også ganske kul. For min del vil den ikke være daily driver men kun brukes på lengre turer primært til Danmark og sør-Europa. Med max 5-10k km i året så vil den kunne holde mange år. All fornuft tilsie
  4. Noen som kjenner til denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220385489 Har lenge hatt lyst på 7-serie og V12 har alltid vært en drøm men er dette galskap? Tenker det kan bli dyrt å holde den i perfekt stand med såpass mye som kan gå i stykker. Noen som kjenner til påliteligheten til N74B66TU-motoren?
  5. Jeg har to gamle late BMW-seksere: E87 130i og E85 Z4 2.5i. Jeg er helt enig i at disse er late i forhold til mer moderne konstruksjoner og ikke minst elbiler (sorry, @Fredrik 90). Til daglig kjører jeg i3 og til bykjøring er den helt klart kvikkere enn de to rekkeseksere. Likevel er jeg også blandt de som heller vil ha en rekkesekser enn moderne firer. Det er noe med lyd, linearitet, og bare det å vite at det er seks sylindre der fremme som gjør det hele verdt. Dette ikke minst når man en sjelden gang lar motoren få litt turtall og opplever at den faktisk ikke bare er lat. Om jeg sk
  6. RNJ

    BMW V8 problemer?

    Jeg har skumle planer om kjøpe brukt 7-serie - enten F01 eller G11. Diesel eller bensin-hybrid er det sikkert det fornuftige valget men bensin-V8 er jo det man egentlig vil ha. Imidlertid mangler det ikke på advarsler om pålitelighet på disse. Virker som om enkelte youtube're er veldig glad i å snakke BMW V8 ned. Jeg ser også at det er flere på finn som selges med ny motor byttet på garanti. Er det noen som har synspunkter på dette? Er det vanvid å overveie BMW V8? Bilen vil ikke være en daily driver og vil kun bli brukt til søndagskjøring og langkjøring.
  7. Jeg har det litt på samme måte og liker biler uavhengig av merke. Jeg har hatt ganske mange biler og også en del franske: Talbot Tagora GLS 2.2 Citroën 2CV Peugeot 405 SRi Peugeot 405 GTX Renault 5 TL Citroën C6 Peugeot 306 Cabriolet Med unntak av C6'en har dette alle vært uproblematiske biler. 2CV'en er den jeg savner mest og hadde jeg hatt stor (og tørr) garasje så skulle jeg ha hatt en igjen. C6'en er veldig morsom å ha eid og det var en fantastisk komfortabel bil å kjøre. Imidlertid er det i særklasse den mest upålitelige bil jeg har hatt og typisk en bil man er entu
  8. Ja, jeg er veldig godt fornøyd med E85'en. Til hverdag kjører jeg nå i3 og denne føles på mange måter kvikkere enn Z4'en men likevel er det noe deilig over lyden og opplevelsen med taket nede. Hadde en veldig fin tur på Vestlandet i sommer. Har kjørt her manga ganger på motorsykkel men det var veldig fint i bil også. Dette ikke minst fordi det var usedvanlig få bobiler grunnet Corona. Etter 30 år i Norge er jeg nesten mer norsk enn dansk. Liker å være på ferie i Danmark men tror ikke jeg flytter tilbake. Naturen her oppe og muligheten for gode motorsykkel- eller Z4-turer trekker for mye.
  9. Jeg har tatt motsatt reise av Fredrik og flyttet fra Danmark til Norge i 1990. Frem til våren 2019 bodde jeg i Oslo. Hadde hus på Grefsen og var i mange år glad for å bo der. De siste årene tok irritasjonen over eiendomsskatt, bompenger, miljøfartsgrenser (som ikke har noe med miljø å gjøre men er ren sjikane av billister) overhånd. Mot slutten betalte vi 40-50 000 i året i eiendomsskatt og bompenger og da jeg forsto at AP/SV/MDG gikk mot en ny periode i posisjon ble det for mye. Vi flyttet da ut i distriktene (Bærum) og er særdeles godt fornøyd med skiftet! På mange måte ser jeg på meg selv s
  10. Er det lov med en avsporing her? Neste uke skal jeg til Tyskland og har tenkt meg til Heidelberg-området. Tenkte å få med meg det tekniske museet i Sinsheim (Concorde + TU-144) samt Porsche- museet i Stuttgart. Er det mer man burde få med seg i denne delen av Tyskland?
  11. Jeg var med på rundflyvningen du beskriver. En fantastisk opplevelse som jeg fortsatt lever høyt på 20 år senere Tror jeg betalte rundt 3500 kr for billetten så det var virkelig value for money! Fikk til og med gått på do mens vi fløy supersonisk. Ikke veldig stor andel av jordens befolkning som har gjort fra seg i overlydsfart
  12. Enig i at mange Peugout'er er litt kjedelige men jeg må bare innrømme at jeg syns min 306 er fin Den ble kjøpt i et svakt øyeblikk og jeg hadde veldig mye glede av den i den varme sommeren som var.
  13. Konen har fått ny bil og den gamle skal selges. Vær så snill - ikke kjøp den da jeg vil ha den for meg selv 😀 Bilen er en perle og det er vanvittig å selge 😥 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134282701
  14. Jeg skal ikke kapre tråden til lader-diskusjon, men siden vi er i gang tillater jeg meg et kort spørsmål som (snart) fersk elbilseier: Jeg skal montere en ladestasjon i garasjen som kan lade i3’en og kanskje senere i8 hvis drømmen realiseres. Hva anbefales? Wallbox fra BMW eller noe annet? For et år siden fikk vi renovert et baderom. Her var det tidligere badstue hvor det var en egen kraftig kurs til ovnen. Jeg fikk elektrikeren til å terminere denne kursen i en egen koblingsboks slik at det nå blir relativt enkelt å forlenge denne ut i garasjen.
  15. - og jeg som nettopp denne helgen har bestilt ny i3! Min kone har i dag en X3 2.5i men har fått ny jobb og lengre reisevei med 2 x bom. X3'er er fantastisk men også fantastisk tørst og nærmere 100 km hver dag ville bli urimelig kostbart. Prøvekjørte i3 i går, ble mektig imponert og bestilling er nå lagt inn. Det blir veldig trist å si farvel til X3'en. En problemfri bil med rekkesekser, deilig motorlyd og kun rett over 100k på telleren.
×
×
  • Create New...