sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    5697
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    69

sveigis vant dagen sist Mars 21

sveigis hadde mest likt innhold!

5 følgere

Om sveigis

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Fevik
  • Interesser:
    Kjøretøy Bmw og Opel
  • Kjøretøy
    Bmw 535i Shadow line

Nylige profilbesøk

17906 profilvisninger
  1. sveigis

    E30 M3 Cecotto 180/505.

    Disse ble meget pene og TS felg er så fine felg. Har gjort samme jobb på mine ,og i mine øyne en grusom jobb. Det sorte greiene som lå i mellom lakk og felg ,var ille å få bort . Men igjen ,felgene dine ble fine som snus 😀😀👍
  2. sveigis

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Da skal du få innspill om speedometer . Og ingen problem å bytte km stand. Ta ut instrumentet ,bak der ser du en brikke ,altså kodebrikke,ta den løs og sett i den brikken du har med ønsket km stand. Instrument kan være noe køddent å få ut ,men går. Dra ratt helt ut ,så lirker du instrument mot rattet og tar instrument og ratt ,og svinger mot venstre . Montering i omvendt rekkefølge . Dette har jeg gjort mange ganger på Tdsen og null problem. Men husk å ta av batterikabel en stund før du gjør det 😀. Hvis du får noe problemer ,send en pm ,så hjelper jeg deg. Og grattis med e34 . Et bilde av bilen hadde vært hyggelig Bak her er brikken :
  3. Jo dette var gøy og sur kan den være mtp hvor lenge den har stått ,så det anser jeg som småting 😀😀. Ja det flommer inn med gode tips her og flinke folk. Når det kommer til kam,topp ja hele balletten,så tror jeg faktisk det at en god rens og ny olje vil bli bra ,men uansett oljerøret og boltene som holder røret må sees over ,er bare det at det rekker jeg ikke idag,så får ta det senere til uken. Det gikk plutselig så i ett her nå med alt ,en som vil kjøpe e61en,skruing på den,klargjøring til EU ,et helsikes press på jobb .🤪. Og fjusk og smell ,det ordner jeg 😀
  4. Og det har jeg gjort og nå 😀 Funnet ut endel nå . Jo takk ,skal bli godt å få begynt nå faktisk .😀
  5. Oi her har det skjedd litt på 15 timer .😀 Jeg takker dere alle for svar og dette skal sjekkes ut . oljerøret må jeg inspisere fort ,helst imorgen men må se hvaxjeg får tid til .😀 Man rykker stadig fremover og imorgen starter sveising av gulv og annet dritt. Jeg gruer meg ,men blir lettelse å bli ferdig .😀 Skal man få rattet klassisk 5er ,nytter det ikke å sitte å drømme,da må man jobbe for å få ting ferdig .😀 Og Rune eller Evopower,hvor mye stråle skal der komme ut av røret ,og er det farlig mtp topppakning om jeg tar det av ?
  6. Veldig tidlig oppdatering . Ja etter å ha kommet over tirsdag og gleden ,kunne jeg ikke holde meg i går morges . Ville jo se hvordan den reagerte på etter og ha stått en stund ,så før jeg reiste på jobb ,ville jeg starte den. Og den startet momentant som om den alltid skulle ha vært startet .😀 Da vet jeg hvertfall at den får bensin kun med en pumpe . Men kommer på sikt etter og ha snakket med andre bestille en ny en . En gammel pumpe med masse summing ,stoler jeg ikke på ,så dette skal da nytt og legger bort tankene om ny fødepumpe. Og tankarmaturet virker.😀 Kommer til å følge rådet til Rune K ,nå og skal ta av toppdekket og inspisere dette oljerøret . Hvordan taes dette av ,og hvordan fjerne all dritt av gammel olje og koks i topp? Tips taes imot ,helst kjapt .😀
  7. sveigis

    BMW E36 328i Coupe

    Grattis igjen 😀 Denne så jeg også på Finn og ser jo fin ut . Og jada her må det følges og spre bilder som bare det 😀
  8. Ja dette var på tide og en lettelse. Skal gå gjennom alt nå fortløpende og som du sier ,mye er gjort med en tur .😀😀 Ja sier ifra ,men må aller først få kjølingen opp og gå skikkelig .😀
  9. Takker ,ja dette er en lettelse uten tvil 😀😀. Ja nå lever den og det er bare så gøy .😀. Alt du nevner her ,skal jeg gå gjennom trinn for trinn ,så kommer jeg i mål .😀 Kjempefint om du sjekker ut lmm ,da hadde jeg blitt glad. Den går fint uten pumpe og starter lett ,men pumpen under lager veldig lyd ,så den skal jeg erstatte etterhvert . Angående pusse opp deler ,så er der visse deler jeg ikke kan pusse og må erstatte som tenningsdeler 😀
  10. Takk RF ,dette var jo veldig gøy å få liv i den .😀 Angående røret her det nevnes ,så skal jeg ta en inspeksjon på det . Kan være lurt. Egentlig skal alt gåes over på denne .
  11. Du Rune ,her kom jeg på noe .. Du nevner luftmengdemåler,den sjekket jeg her tilfeldig i vinter og det sprellet var trått og irrete gitt. Kanskje ta en service på den og tomgangsregulator og . Ordre er motatt 😀
  12. Dyserens ,ja der sa du noe 😀 Nå får jeg gå gjennom alt en dag og se ,så ender det nok godt .
  13. Må nok det ja ,men var nye plugger montert ,men likevel 10 år . Kan de bli dårlige av å ikke bli brukt ? Takk og vanvittig morro . Så nå er det bare småting igjen håper jeg 😀
  14. Ja så absolutt ,rett og slett nydelig.😀 Angående fangere ,så skal jeg fikse de så de ser finere ut ,for å så bli erstattet av fine senere . Men må først ta andre ting .😀 Jo takk ,dette var gøy uten tvil . Angående smell ,sort røyk ved rusing ,så er det nok en relasjon til det du sier . Merker og at den ene pluggledningen er helt løs ,så her må det gjøres noe. Det at den henger igjen på pedal /turtall ,er usikker på det og. Hører bensinpumpe synger noe voldsomt under bil ,så vet ikke om den og tuller. Uansett med hjelp fra dere ,så finner jeg det ut 😀
  15. Hadde vært fredag ,hadde jeg feiret med en heidundrende fest ,og da vet dere hva som har skjedd.😀😀 Dagen idag har vært hektisk ,først opp og kjøre minsten på skolen. Så hjem få eksos på plass med nye gummi oppheng . Derretter bar det rett på sykehus da jeg hadde time der idag. Er desverre så heldig å ha Diabetes 1 og fikk installert sensor ,noe som garantert de fleste ikke vet hva er ,og akkurat nå så driter vi i det.😀 Men så dere ,nå skulle det startes og ja jeg kjente en viss kvalme og urolighet i kropp. Gikk gjennom alt for hundrede gang for siste sjekk. Ny tank: Så skulle disse dunkene nedi tank: Og her står den ,ville den fyre tro: Da var bare å sette seg inn og teste . Vrir på nøkkel og ingenting skjer ,,,fortsetter litt på starter og plutselig tenner den ,så dauer den etterhvert tenner den igjen og sviver klokkerent ,å du milde Jesus for en følelse ,etter all jobb så går den for egen maskin . Se på turtallet : Altså den har i gått skikkelig og for egen maskin på ca 10 år. Og ja jeg måtte jo se om den kunne røre seg ,så dynket callipere i wd 40 og trykket på pedal ,og joda den flyttet seg den og fikk testet den . Og det skal jeg si dere ,at denne er mannevond kontra e34en,fy søren å rått. Så slenger ut et bilde der den har hatt sin første tur på mange år : Denne får hedersplass hjemme nå : Fra siden : Og etter en stund ,like stabil på turtall og tomgang: Likevel er der jo endel følgeskader etter så lenge uten å bli brukt . Så skal gå gjennom kjølesystemet og bytte termostat samt kjølevæske og lufte. Den begynte å bli skikkelig varm på slutten og slange fra termostat til radiator ,var tom for væske og kun trykk i . Samt lufteskrue ,der var så mye irr at luftehullet er tett ,så alt dette skal fikses . Tilslutt et spm. Merker at av og til var den ikke med . Når jeg trykket pedal i bunn fra tomgang ,henger den litt og ryker svart . Så merket jeg og når jeg skulle opp en bakke ,holdt den på og dø og masse småsmell i luftfilter boks . Er dette en kombinasjon med en drivstoffpumpe som kanskje ikke mater nok ? Hører og godt med lyd. Uansett er dette bagateller og fikses . Hvertfall så dritgøy å kjøre den og ikke minst den lever . Nå blir det Morro fremover .😀