Jump to content

sveigis

Members
  • Content Count

    8025
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    127

sveigis last won the day on August 3

sveigis had the most liked content!

7 Followers

About sveigis

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Fevik
  • Interesser:
    Kjøretøy Bmw og Opel
  • Kjøretøy
    Bmw 535i Shadow line

Recent Profile Visitors

27388 profile views
  1. Som vanlig veldig bra arbeid og jeg gleder meg til felg oppdatering 😀👍
  2. Jeg avsluttet jo igår med stikkordet stol . Selv en liten e30 har litt justeringsmuligheter faktisk . Bla annet det å heve stol noe jeg må ha i orden da Mini er ei lita frøken . Selv i en e30 rekker hun ikke frem når stol står helt fremme. Så her var det bare å få ut stol og se litt på hva som måtte gjøres. Og som dere ser så er jo denne stolen grodd igjen i mekanisme og masse rust . Alt stod dønn: Fikk blåst rent her og det første jeg så var der som den fjøra står ,harmoniserte ikke en plass med andre siden . Noe rustløser ,samt litt slag gjorde at mekanisme løsnet . Så dynket jeg alt inn med wd 40 og rikket frem og tilbake med skrujern ,sakte men sikkert begynte all mekanisme og funke . Ser samtidig at den fjøra var slapp ,men fjøra fra en parkbrems fra Opel Omega var jo lik😀😀og mye mer spenn i og den fikset biffen . Så ble alt fettet opp i mekanismen : Deretter ble rust på glideskinner pusset bort og fettet opp her og: Og etter en test ,ble stol montert og alt ser nå ut til å funke: Dvs jeg må nok på sikt få skaffet meg forseter som er i bedre stand ,ganske enkelt fordi de er ikke helt hundre . Noe slarkete seterygg osv som jeg ikke fikk iorden osv men alt kommer etterhvert 😀 Uansett alt funker nå på denne fronten og .
  3. Det du skriver her ,støtter jeg helt klart og Somsagt så kommer der aldri et 124 prosjekt her i hus med mindre en 320 CE 😀😀. Takk for fine ord Fredrik og skal nok løse dette håper jeg .😀
  4. Da har jeg faktisk brukt store deler av dagen idag på e30en . Jeg tenkte jeg faktisk ville ta en skikkelig vask i motorrom på den idag da dette sikkert ikke er gjort på to tiår. Fant frem avfetting ,kost og svamp. Først litt bilder av situasjon motor og områdene: Rimelig møkkete rundt forbi: Ikke noe bedre her : Gammelt møkk: Så her var det bare å dynke alt i avfetting ,koste løs ,svampe og spyle av . Flere ganger ble dette gjort og etterhvert ble man ferdig og klar for tørk . Og det ble hvertfall rent : Et til: Så ble diverse saker dratt frem : Polering av grønt og gummi og plastfornyer. Genialt og bruke sånt som dette her ,for dette er gammelt . Likevel ble jeg ferdig og det ble et resultat jeg lett lever med : Dette: Et par til : Og tilslutt dette: Somsagt nå er der rent over de fleste plasser her og . Noe jeg og gjorde var å fikse alle dørbrytere da noen var brannskadet . Så her ble div kabelsko byttet ,alle lampene fikk pusset bort irr og satt i nye pærer . Nå virker det på alle dører og resultat ble sånn: Så begynte jeg på noe annet ,men det får vi ta imorgen tidlig .😀 Men stikkordet er fiks av stol : Uansett fryktelig gøy å få litt ånd igjen 😀
  5. Joda den ser jeg og noe jeg vet er jo at det meste går i stykker 😀. Tregt er det ,men igjen jeg mener kvaliteten er bedre på disse enn denne vi har ,altså generelt. Uansett så er det ikke noe tema med 124 en plass ,denne skal opp og gå og denne er det null problemer å kjøre forbi med . Denne går faktisk godt med litt strekk på beinet 👍. Så Tdsen forblir og skal snart ut å få på seg mil igjen . Delen blir sendt idag og så fort den er hjemme skrur jeg og oppdatering kommer .
  6. Absolutt og nå banner jeg sikkert i kirken her og mulig jeg får en advarsel her ,men skulle jeg valgt gammel diesel om igjen mellom e34 og 124 ,så tror jeg jaggu jeg hadde tatt det kvalitetsmessig . Fy flate hvor mange jeg kjenner som har hatt disse som bare går og går og aldri noe tull. Ja er der tull så virker de pokker meg da og .😀😀 Bestekompisen kjøpte for lenge siden en 93 modell 300 Tdt som var gått 580 000 ,var jo aldri et feilslag jo. Sier selvsagt at de ikke er feilfrie ,men for den vanlige mann i gata mener jeg disse er bedre enn m51 d25 . Hjelper jo jækla lite at disse var sånn og sånn da de kom ut og ikke holder mål selv når de var av nyere dato. Men det er noe som jeg ikke diskuterer her bare så det er sagt😀 M51 er fremdeles veldig koslig .
  7. Ja men føler faktisk jeg har kontroll selv her nå og han er nok mer enn nok opptatt med andre ting tenker jeg 😀
  8. Joda gamle diesler er bra sikkert det ,men likevel så er det så mye mer som kan gå galt føler jeg kontra m30. Angående servicer ,så har jo denne fått godt stell bestandig og vet liksom ikke mer jeg kan gjøre 🤷‍♂️. Men vet den vil mest sannsynlig bli bra nå Fredrik,for det er en herlig bil når alt funker og en riktig så koslig motor .😀
  9. Da kan jeg ta en liten kveldsoppdatering på hva som har skjedd eller ikke skjedd.😀 Har nå fått tak i denne delen som jeg jeg snakket om og den oppførte seg annerledes enn den som var på pumpen her visstnok. Så nå regner jeg med at ting faller på plass ila uken .😀 Er igrunn fryktelig hissig på å få den sammen nå egentlig .
  10. Da ble det gjort litt småting igjen igår kveld . Siden jeg manglet spylevæskebeholder ,måtte jeg kjøpe en sånn . Biltema hadde en som var grei her til jeg finner en original en . Fem minutter etter litt tilpasning var den på plass: Og testet den og alt virket som det skulle og koplinger var tette😀. Skal rydde i slanger osv nå senere . Så fikk jeg kjøpt nye pærer til instrumentet da de jeg har nå er for sterke : Så tok jeg bare noen bilder av interiøret og må jo si det har blitt greit etter jobben jeg gjorde i sommer . Enkelt og urørt ,samtidig en trivelig plass å være : Og dette: Tenker at her kan det bli koselig fremover . Å ha denne som en helårscruiser skal bli gøy ,ikke minst ikke bruke så mye penger på drivstoff for denne virker gnien .
  11. Ja håper det hvertfall Daniel 😀. Du vet feite gamle kjerringer ,må ha feite plugger og 😀👍. Er litt forskjell ja.
  12. Ja diesel har sine komplekse sider helt klart og normalt en bil som denne er som du sier enten skrudd i stykker eller klar for søpla,men denne er ikke noen av delene enda.😀 Den var jo uskrudd da vi kjøpte den og egentlig bra teknisk ,og stell får den jo hele tiden . Den er i veldig god stand faktisk og en drøm å kjøre , Ja vi bytter ut alt for at denne skal ha et godt liv. Storservice hvert år og mer til. Er nok bare en filleting så vi skal få den opp og gå ,noe jeg gleder meg til . Igjen manisk 😂,for idag er jeg langt nede pga denne dritten ,men så fort den starter er jeg så høy at jeg svever på ei rosa sky. Jada vi kommer i mål . Jeg har sagt til henne om vi skal selge alle de grønne vi har og kjøpe en nyere Bmw . Det var heeeeelt uaktuelt. Uten å være blærete ,men ved et salg av disse tre ,tenker jeg at jeg lett kunne kjøpt oss en nyere fet Bmw ,men jeg råtner nok inne med disse.
  13. Da skal det oppdateres her . vel igår fikk jeg besøk av en kamerat av meg som hjalp meg å pakke om dieselpumpen ,noe han gjorde på en to tre 😀. Han har drevet endel med disse bilene og kjører bla en 7 serie Tds som er tøft. Tøffere svev i den enn i en 730d ,men nok om det . Etterhvert var vi klare for oppstart og fikk beskjed om å gjøre ditt og datt mens han luftet systemet ,nå skulle den være klar for oppstart . Satte meg i bil og begynte å kinne og holdt på lenge ,men ikke pokker om den startet ,han prøvde div luftinger ,men ingenting skjedde. Nå begynte vi faktisk å lure her ,,, Jeg falt litt ut når jeg kinnet ,for han sa nå skal den starte da der kom diesel når han løsnet noen rør eller hva det var. Men ikke fader,så løsnet han denne banjokoplingen på toppen og diesel stod over hele motoren .. Og her er det noe muffens. I denne bolten ligger der en ventil eller hva det og den er spons tett og vil ikke åpne. Blåser i den og null skjer . Så korthistorien er at der kommer nok diesel til pumpen ,men stopper der og mistenker det må ha noe med denne å gjøre : Konklusjonen er : Pumpe er pakket om og er tett utifra det vi så igår ,men har skjedd et eller annet og hva det er må gudene vite .😡 Men vær dere forbannet sikre ,denne skal startes til uken og det i ei F...e fart. Så er det noe som heter til til ettertanke her. Hun har jo klaget over tildels fjusking nå i det senere og bil har vært et rent helvete å starte . Vi så og at der var masse drit i diesel så tenker et nytt filter må og på plass . Men man tar det vonde med det gode og fikk gjort masse annet . Byttet jo alt av slanger til vakuum og div for to årsiden samt slanger mellom dyser. Mini kjøpte alt nytt ,så nå er absolutt alle slanger både ved turbo og hele motor byttet. Rester av slangene som er igjen : Nye glødeplugger ble funnet frem . Sprayet på masse rustløser igårkveld samt noe idag : Disse løsnet så lett som bare det . Ny og gammel: Etterhvert var alle erstattet med nye : Og her de gamle : Og hva som er gåent her eller ikke vet ikke jeg ,men de er byttet. Det å være Tds eier er litt sånn som å være manisk depressiv føler jeg.. Når alt virker så er man så høy ,og et lite feilslag så er man i kjelleren 😀👍 Beklager om jeg nå såret noen her ,men dere ser hva jeg mener . Og helt ærlig jeg kan og skjønne hvorfor folk blir drittlei av disse motorene. Tungstartet ,stadig småpiss med de ,ja jeg vet de er gamle og olala ,men føler uansett hvor mye man fikser på de er det alltid noe med de. Jeg har faktisk aldri truffet på en som har hatt en Tds uten at det noe. Men igjen ,når de går ,makeløse motorer. Nei takk og lov for m30ene mine ,det er motorene sine det .❤️❤️ Igjen den skal opp og gå fort😀.
×
×
  • Create New...