-
Innholdsteller
15980 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
sveigis vant dagen sist Juni 12
sveigis hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Fevik
-
Interesser:
Kjøretøy Bmw og Opel
-
Kjøretøy
Bmw 535i Shadow line
Nylige profilbesøk
58276 profilvisninger
sveigis's Achievements
-
Fredrik reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Dette med pris ble diskutert på min tråd i 2019 og her hva min kostet : Så prisen ny i 2019 : Så utstyr kostet voldsomt ja og skjønner at det var mange ribbete utgaver .😊
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Fredrik reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Fin illustrering dette og har nøyaktig samme tankeoppsett angående både biler og hendelser. Og kunne ikke være mer enig i det du skriver angående dette med pops og bangs . Den tiden var det motorer med klang og nydelig lyd . Men jeg må si det igjen at gamle Mercer er jaggu stilige altså og skjønner at folk er klin gærne etter de og . Huff ja det nede i Tsjernobyl var grusomt men husker og at Sandra Kim fra Belgia vant Grand Prix i en meget ung alder . Tipper du hadde en uforglemmelig tur ja i nevnte biler og det er derfor jeg gleder meg til hver dag med e28en. Og forresten i 1986 dukket der opp noe helt spesielt i mitt område og . Det er en fin historie men jeg må bare få samlet bitene sammen før jeg skriver her sånn at alt blir riktig .
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
KireS reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
laffe reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
1986 var innom idag og hilset på: Huff jeg blir litt melankolsk av dette bildet helt ærlig . Fra en tid jeg husker så godt og har kun gode minner til . Men det råe her var når begge sto og gikk . Det drønnet i bakken rundt bilene og den lukten 😍😍😍. 185 hk til Mercen lager fin lyd og den til sammen med M30 ,ble det jo et orkester . Eier av denne Mercen kjøpte den ny ,solgte den etter noen år og kjøpte den tilbake .
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Da er mandagen snart historie og den har gått fort . Som jeg skrev så har jeg en jobb i vente med bremser til e34en til kompisen min. Vi knakk eller jeg knakk lufteniplene to av calliperene . Og denne gangen var jeg smart og ikke prøvde noe sånn verktøy man skrur inn og prøver å få det ut . De knekker bestandig . Så idag var det klassisk borre ut og gjenge opp . Men man må ha tungen rett i munnen her og sånn at det blir rett osv . Lang historie kort så ble det suksess med både gjenger og jobb tror jeg . Ferdige begge pasientene : Synes sånn er morro ikke minst så sparar man penger og som jeg til kameraten min ,alt jeg gjør er ut døren garanti .🥳🥳. Så videre til 116 som nå står her . Teknisk ti av til da Mini passer på den som en smed . Kosmetisk =Krigsområde!! Dette ville jeg gjøre noe med . Starter med felg som er veldig fulle av brent støv : Dette: Ting begynner å virke : Det skrubbet og børstes: Og dette ble til det bedre : Prickbort bad : Andre siden : Etter en grundig berøringsvask var det tørk og i all enkelhet ferdig : Ble ren igjen : Og jaggu glitrer den litt og nå : Nå har vi eid denne i 6 år og igjen ,den leverer som juling lurer på om det var 257000 km den har gått nå ,og igjen….Null olje og vann som forsvinner . Denne derimot : Stod og smattet som ei tørst ørkenrotte og ba om en liter olje til . Skulle jo bare mangle den har jo gått 91 mil siden sist . Jeg må diskutere litt med datteren min hva hun tenker videre med en serien . Om hun skal ha den videre ,så vil jeg ta av dører døren og sandblåse den bla . Da vil jeg gjøre det skikkelig for bilen er fremdeles god mener jeg . Uansett billig bil har det vært . Blir nok mer oppdatering her nå da jeg fikk beskjed om og ta olje og filter på den og .😊😅
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Bækkmann's i4 M50 - Sunset Orange!
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Bækkmann's i4 M50 - Sunset Orange!
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Bækkmann's i4 M50 - Sunset Orange!
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er det søndag igjen og uken er på hell . Her har det ikke skjedd en tøddel foruten avslapning . Det ble en solid vask igår etter turen forrige helg : Ren igjen : Blank igjen : Ellers ble det en tur for fersk sjømat igår i Grimstad: Jeg liker og handle her . Fint ved bryggene på denne tiden : Jeg har ikke så mye mer og tilføye da e28en går som et skudd blir brukt hver dag hele tiden .😊 -
Jo takk for det ,noen dager er veldig gode og andre ikke da er det sofa som gjelder og musikk .(Terapi). Opplegget er lik på e61 og faktisk en viktig jobb og ta . Da virker det bestandig og ikke minst viktig og bruke panorama ofte . Man slipper at ting tørker ut og at skinner knekker osv . Der ligger nok endel videoer på YT feks men jeg har funnet ut hva som beveger seg og hva som trengs og smøre opp og til nå så har dette fungert . Angående og bytte deler så ligger der ute videoer på det og . Jeg har en jobb på min panorama som jeg skal ta og videoen fant jeg på YT😊 Dog e70 men alt er likt stortsett . Det bykset du snakker om ,er nok fordi det begynner og sette seg . Da er det bakre mekanisme som trenger en smøring og kjøring frem og tilbake opp og ned vil jeg tro . Hadde dette på forrige e61 og her fikk jeg fikset det en god service .
-
Da er det bittelitt forandring på bilparken en stund her . Mini og mann skal til syden og i den forbindelse måtte hun låne e61 til Gardermoen pga hun orket ikke og kjøre så langt med 116en . Og i den forbindelse passet det fint og få striglet den opp. Innvendig det vanlige utenfor det vanlige . Blank og klar for langtur : Og jeg har jo retningslinjer når jeg låner denne bilen bort som de følger 🥳. Så nå er det tomt her inntil videre : Så nå står rekken her : Men det varer ikke lenge for i skrivende stund er e87 her.😊 Over til noe helt annet nemlig e34 til kameraten min. Dere husker sikkert e34en til min gode venn som jeg skrev litt om tidligere . Idag har det skjedd mye . Dere skjønner jeg har stor panikk for at han mister gnisten og ikke orker ,så jeg har sagt at denne skal jeg være med og fikse . Ringte igår og spurte om vi skulle skru og det ville han . Så her står den : Så dyttet inn i garasje . Altså dette er en kompis som er ekstremt dyktig til alt men skruing har han ikke tålmodighet til ,så idag har jeg vært lærer 😊 En bil som har stått i 16 år ja da sier det seg selv at ting sitter : Første oppgave var å få av bremsene foran : Og han er igang men begynte å bryske seg når bolter til brankett skulle av ,men med varme og latmann fikset man det . Bak tok jeg : Så nå skal jeg ta alle deler for han og sandblåse de samt overhale callipere . Så skal jeg hjelpe han og bytte rør og slanger bak da blir alt dette nytt. Hjemmeleksen hans blir å bytte stabilisatorstag foran ,samt slipe ned skjold bak og male de opp. Som jeg sa jeg skal hjelpe til jeg ikke klarer mer for jeg brenner for at han skal få denne bilen på veien . En original e34 i god stand liker alle og vært hans drøm siden jeg kjøpte min e28 i 96 .😊 Vi trenger flere på treff og han vil være med så derfor : Jobba på !! Så er det jo stas og skru på noe man kan utenat og helt ærlig
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Vel ..det var det da men takk uansett Armin . Det er ofte sånn nå at man må tenke litt utforbi boksen når det gjelder gamle biler .Jeg er lært opp sånn at ,kan man fikse ting så er det like greit .Da kan man bruke de pengene på andre ting . Og sånn som nå trenger jeg virkelig mye nytt til e61 da det knirker banker og slår både foran og bak samt bremser . Så isteden for å bruke mange tusen på disse delene som jeg fikset kan jeg nå bruke det på mye nye deler til e61en. Men ja tilbake til det med gamle deler ,noe er utgått så idag må man faktisk lage ting eller få ordnet det man har 😊 Og som du så ,så gikk det fra jordsøppel til og bli bruksvare igjen . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Vel jeg prøver @Slavearbeider'n men ikke alltid jeg treffer blink men . Sånn må det bli når deler er så dyre at man blir matt 😩😊. Neida jeg synes det er gøy og restaurere ting som kan være vanskelig å skaffe . Takk det samme ,yes we do 😊 Takk for det @mr.pingu 😊.Satser på den fungerer nå . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da fikk man ferdigstilt den siste medbringeren her med sprukket Abs ring . Frem med litt diverse : Og som dere ser så harejegere klargjort slangeklemme her . For hele medbringeren der ring skal stå ble fylt opp med epoxy sånn at det tøyt ut og da kunne man skru slangeklemme til og la det stå til idag tidlig . Ferdig og klar for tørk : Jeg var spent idag når jeg kom ned for å sjekke dette . Satt ring fast og ikke minst fikk jeg den tett uten glippe ? Vil si dette fungerte jeg : Så frem med kniv ,sandpapir og skrape og lage dype spor i ring igjen . Og fremdeles ting holder se på plass . På med støvkappe for og få den komplett og så lakk igjen : Og her ser man at spor skal være iorden og : Tilslutt ferdig og 110% komplett: Nå sitter jeg med to restaurerte Abs medbringere og det er godt . Igjen disse er vanskelige og dyre å finne brukt og tror de koster mye nye . Ok hva skjer videre ? Imorgen er det e34 520 i kamerat skruing . Jeg skal overhale alt av bremser på den samt kjøpe det han trenger og dette gleder jeg meg til 😊. Min egen e34 kommer hjem nå en av dagene så skal den begynnes på den og sånn at jeg kan få skudd den gjennom en PKK 😊 E28 skal brukes som alltid og håper den fortsetter og lurer dere på om det er like gøy ? Skulle på apoteket og tok en tre mils om vei ,så gøy er det fremdeles .😊 Men igjen e34 må prioriteres nå så får jeg se hvordan jeg løser Abs / medbringeren der for tydeligvis så er det ingen som har noe på face og selge foreløpig . Men jeg er ikke tapt bak ei dør !!! Finner jeg ikke noe så skal jeg klare å lage noe selv til den . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Da er man tilbake fra tre dagers guttetur til Kongeparken og for en ferie 😅😅. Fire voksne menn på tur der den ene er litt mer gal enn den andre da blir det gøy. Uansett fredagsformiddag litt påfyll: Var et skikkelig drittvær på vei bort : Og dere ? E39 fra Kr sand til Stavanger er det verdens kjedeligste vei ? Synes den er grusom rett og slett 😩. Uansett kom vi rigget oss på hytte ,vorspiel flere folk kom og ettehvert ned på treffområdet . Koslig som snus det men jeg merker at fjorårets hendelse har gjort noe med meg . Så ble tidlig kvelden da jeg var kjempesliten . Ny dag kom og det ble kjøretur og jeg liker jo best og sitte på siden mange ganger og i pr ble det tur i 635 ❤️ Så legger ut litt div : Flott natur : Så litt biler ,noen kjente andre ikke : 400 look a like: To Mantaer med friske motorer : C20 let med 400 hk mener jeg : Fin exelusive : Strøken 740 : To kjente: Beste treffet som finnes dette uten tvil og traff et hav av kjente 😊 Traff bla @StigJ her og @KKME30. Så ja alt i alt perfekt . Nå er det tirsdag og kjenner på kroppen enda så gøy var det 😊. Bilen min fungerte som fint som bare det uten tull . -
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i sveigis sin DrSakke i BMW-prosjekter
Ja hvor mye kan man gi for en sånn … Er dette en original bil og mer eller mindre komplett ,så skal den koste litt mer enn en vanlig . Derimot om det er en 535 Alpina Look alike ,ja da er det som andre e34 prosjekter i mine øyne . Synes det er trist å se sånt i grunn . En nydelig bil som hadde fortjent bedre og her er det mye og gjøre og garantert 😩😩
