sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    5431
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    61

sveigis vant dagen sist Januar 13

sveigis hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om sveigis

  • Rang
    General

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Fevik
  • Interesser:
    Kjøretøy Bmw og Opel
  • Kjøretøy
    Bmw 535i Shadow line

Nylige profilbesøk

16639 profilvisninger
  1. sveigis

    Fischquig's 325ci M-sport

    Grattis med ny bil 😀 Her har du hvertfall et utgangspunkt som kan bli pent. Bra du fjerner harryfraktoren .
  2. Takk 😀 Ja det var kjempegøy uten tvil. Er så rart å tenke på ,at ifjor på denne tid ,drømte jeg om en e28 og så stadig drømmen forsvant mer og mer . Nå i skrivende stund sitter jeg og ser på ungdomsdrømmen .😀 Hver morgen før jeg drar på jobb ,går jeg en runde rundt den . Ja det er knallgøy. Denne kommer på veien så fort som mulig ja ,såfremt det ikke skal dukke opp noe som hindrer alvorlig .
  3. sveigis

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Bilen ser jo nydelig ut på bildene du la ut nå og jeg må si meg veldig enig Fredrik her . Hvor mange originale urørte 535er finnes det idag ?😀 Du har en av dem . Klart Tore at du skal lage bil etter ditt hode og ingen andre ,likevel så har du komfort enda og takler humper og alt det uten å dra på seg prolaps. Ser jo Tdsen til Mini ,den er sånn ca 100 ganger bedre å kjøre kontra min . Og oppsettet på min er ikke noe fattigmanns senk. Her er det gule Koni med Apex fjører og det meste nytt i forstilling. 525en din ,sett den sammen som den er . De fleste vet hvem du er ,og de vet nok hva som er gjort og ikke gjort . Så hadde aldri vært redd for å kjøpe bil av deg .😀.
  4. Yes , det kan en si og det hele startet sånn : Brukt men god mekanisme med motor ble hentet igår kveld. Tenkte at dette skulle være en lek . Det å få av alle plastdeksler , det var greit , mekanismen , fysj. Og den første store jobben , var å få av ei stor skive på førersiden under der armen står. En avdrager ordnet det sånn tålig . Etterhvert kom man til mekanismen . Over mekanismen stod der en stor aluminiumsplate som jeg ikke fant resten av boltene til . Denne måtte av uansett . Foruten at denne festet tårnstaget , skjønte jeg ikke hvilken visjon denne hadde. Så ja , her var det frem med vinkelkutter og skjære den rett av . Da kom jeg til . Tok noen bilder men dårlige da jeg hastet . Et lite kaos: Noen av delene : Tilslutt dette : somsagt mye dill for lite 😀. Etterhvert kom ny del på plass og alt av deler ble tørket av og montert igjen .' Delen jeg kappet , limte jeg med et sterkt Epokylim og holdes på plass nå av bla avstivningsstaget , og alt ser urørt ut . Test ble utført og alt virket perfekt .Nå har jeg komplett mekanisme uten slark og ny arm på den ene siden . En drittjobb i mine øyne , men desto bedre å ha det fikset .😀
  5. Fredrik : Alt du skriver her ,er riktig for min del 😀
  6. Da kommer det en upd på dette arbeidet imorgen . Og det var jobben sin 😟
  7. Forundrer hvordan du fikk av stabstag uten å ødelegge de . De bruker å være dritt på alt jeg tar i 😀😀
  8. Det beste er jo å ikke bruke den om vinteren egentlig ,men må man ,så må man .😀
  9. Så lenge enn får spylt masse under ved hjulkasser og under ved kanaler ,samt vaske karroseri ,så funker det godt nok .😀
  10. sveigis

    Hagen´s E24 635csi oppdatering!

    Calypso all the way utifrå de bildene hvertfall😀
  11. Ja jeg må bruke den vettu 😀. Eller nå skal sant sies. Denne skulle vært satt bort i vinter ,da den er brukt hele året i 27 år .😀 Men så dukket jo den andre 535en opp og da måtte jeg ta et valg . Jeg må bruke denne som en nummer to bil ,da jeg har erklært stopp på alt av bilkjøp. Og bruke denne hele året bekymrer meg ikke så mye. Bilen skal behandles med fluodfilm absolutt overalt ofte . Og ved hyppig vask /spyling ,samt unngå det verste saltet ,vil denne greit overleve. Ser du nevner å kjøre gammel BMW hele året ,ja er morsomt ,lekent og perfekt å komme frem med 😀.
  12. Formiddagsupdate. For de av dere som leser e61 tråden,så sikkert det ble en noe stresset start på dagen igår ,og det noe av det samme her med 535en idag. Hadde fylt opp en henger med søppel og drit etter å ha ryddet bod og div på søndag. Etter morgenkaffe med fruen ,sa jeg at jeg måtte komme meg avgårde før snøen gir sitt inntog her . Og hun sa ja ,godt den grønne aldri svikter ! Aldri sa jeg ,verdens beste bil 😀 Det skulle vise seg å være en påstand jeg ikke skulle sagt... Ut på E18 ,i slaps og med en henger full av drit ,skjer det utenkelige : Vinduspusser slutter å virke og all instrumentering ..HVA liksom? Her har jeg altså hatt viskermotor havari på den nyeste bilen ,så begynner denne og tulle ? Å herregud ,og vi som er avhengig av minst en bil som funker . Ja ja ,fikk omsider gjort det jeg skulle og kommet med hjem. Fikk masse varsler om alt på OBCen ,og før jeg begynte ,tenkte jeg ,hva pokker er dette ? Tok av henger og kontaktadapter og begynte med sikringer og jaggu ,på sikring til tilhengerfeste var den røket : Satt så inn en ny og alt virket igjen .Takk! Godt at ting kan være enkelt og iblant .😀 Prøver ellers om dagene og skåne den med for mye bruk i salt ,men av og til må den trå til for oss . Et hverdagsbilde: Og en nydelig følelse å ha komplette fine kanaler og sider generelt på den igjen : Selv om Horst aka 28en som jeg kaller den ,skal få første pri hele tiden nå fremover ,skal denne og få sitt stell nå som alltid .😀 Denne er jeg pokka nødt til å ha 1000% iorden til enhver tid hjemme. Og denne kommer nok til å dra på seg enormt med km nå etterhvert . Mini får lappen og da blir den brukt garantert masse og resten av familien er avhengig av denne. For meg kan de kjøre så mye de vil hele tiden da den skal brukes 😀
  13. sveigis

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Lest det du skrev nå og jeg skjønner tankene dine ,hvertfall når man gir endel penger for sånt . Nå skal jeg være uforskammet ærlig mot deg . Hadde jeg vært i dine sko ,vet jeg nøyaktig hva jeg hadde gjort . Jeg hadde rett og slett solgt 525en som den er med alt av tilhørende deler. Et problem mindre .😀 Ja jeg vet at du ville muligens få noe mer ,men er det verdt det? Tenk på timene all arbeidet osv ,så må du begynne på den du har kjøpt ,og tro meg Tore ,har du funnet noe ,vil du nok finne mer her på denne,og jeg vet du har noia for sånt . Og det å ha to såkalte prosjekter stående og være halvveis avhengig av andre ,ja det tærer på humør ,lommebok og livet generelt.Og ei kjerring som blir mutt og trist.(Snakker av erfaring ) Altså ,alt dette som sorte De ,felg ,senk og olala ,kan du lett skaffe senere på nettet. Da har du og Pesetas til å gunne løs på 535en og få den perfekt. Kvitt deg med alt som har med 525en ,fiks opp den du har kjøpt og Tore smiler hele veien videre.😀 Dette er ikke ment som noe form for kritikk ,men har selv vært du er nå for noen årsiden med maaaange Opler og ja ,det den lettelsen når de reiste med alt kan ikke beskrives ,tror jeg sov i tre dager i strekk 😀
  14. Morgenstress er møkk. Ok folkens . Mandagsmorgen kan være grei eller et helsike. Trøtte unger ,alt må liksom tilrettelegges for uken. Etter å ha satt meg ned på jobb igår morges med kaffi ,får jeg tlf fra kona. Og når hun ringer om morgenkvisten kl 06 ,45 ,er det ikke for å fortelle hvor høyt hun elsker meg 😀😀😀,da er det noe med disse satans bilene. Og hadde jeg rett ?? Selfølgelig hadde jeg det! I tåke og dritt ,bestemte nemlig viskermotoren å si adjø min venn .Æsj!, Men jeg har ikke tid til dikkedarier kl 07 ,så jeg sa ta den grønne og kom dere avgårde. Kl 08 altså en time etter ,fikk jeg tak i komplett mekanisme med alt ,og bytter dette ikveld . Så da får dere en update på dette . Men det skulle vise seg at når en bil tuller ,skjer der jaggu noe med den andre og 😳😳. Det tar jeg på e34 tråden .