Jump to content

Saltkjelen

Moderators
  • Content Count

    16396
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    152

Saltkjelen last won the day on July 21

Saltkjelen had the most liked content!

4 Followers

About Saltkjelen

  • Rank
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    730d / i3S / M550d

Recent Profile Visitors

17616 profile views
  1. Gratulerer med et herlig utgangspunkt. Gleder meg til å se hva du finner på med denne!
  2. Ja, nå er det bare å trykke "add to cart" på eBay. Føler stort sett alltid at det er de små detaljene som utgjør den store forskjellen, og disse baklyktene var intet unntak.
  3. Gratulerer med G30! Den aller viktigste retrofiten må vel være disse (sammen med skinntrukket dashbord, selvfølgelig).
  4. Rent funksjons- og designmessig er det ingen forskjell mellom pre-LCI og LCI på F01/F02, men at den litt mørkere tonen i baklyktene skulle gjøre så stor forskjell, hadde jeg ikke sett for meg.
  5. Det er forståelig at dette er et dilemma i dagens marked. For halvannet år siden bestilte jeg en X5 45e, men jeg endte til slutt opp med en M550d - og jeg har ikke angret et eneste sekund. Personlig synes jeg det er en uting at det er bilen som nærmest bestemmer hvilke modus du skal kjøre i, og at det finnes få eller begrensede muligheter for å kjøre i en egendefinert modus. En motor som slås av og på etter eget forgodtbefinnende og ingen styring til å la motoren gå i lyskryss (ja, jeg vet om triksene som å gasse og bremse samtidig, men da er vi på et nivå hvor man hele tiden jobber mot bilen)
  6. @Ingvaldsen Kjøp emulator fra bimmerretrofit.com. Kjøpte alltid der når jeg ettermonterte CIC i eldre E70/E71. Send de en mail med VIN.
  7. Ja, Style 303 er virkelig en innertier. Pøs på med bilder.
  8. Enig. E83 er en undervurdert bil, men det overrasker meg likevel at bilen er nokså høyt priset (sammenlignet med storebror E53). Enig i dette. Dette gjelder for så vidt alt av Bangles design som virkelig fremstår som moderne den dag i dag. Man kan ikke tro at en ryddig E60/E65 er nesten 20 år gammel når man møter en i trafikken. Jeg sier go for både senk og felger (til tross for at jeg er litt skeptisk til sprukne Hartge-hjul).
  9. Ja, tenker tiden er inne for å prøve å gjøre en E83 X3 3,0d/3,0sd til noe ekstraordinært. Hvis du ikke skal handle, vil du sende meg link?
  10. Hvordan opplever folk første generasjon M57 med twinturbo? Altså 35d/3,0sd 272/286?
  11. Hør eventuelt med Per Anders på Dekkmann Karihaugen om han kan ta en runde i maskinen. Hils fra meg.
  12. @Fredrik 90 Javisst. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.
  13. G2x LCI lekket. Og BMW fucker som vanlig opp lyssignaturen, og snur herved J/U/L-designet opp ned. Tror sannelig jeg må forsøke å få meg en jobb hos BMW i Tyskland, for de trenger virkelig noen med sans for detaljer til å ta over styringen der.
  14. Plug and play (og litt koding) for hendlene i biler som ikke har bakrutevisker. Jeg kommer til å demontere ratt og hendler i utleveringshallen om jeg kjøper meg i4. Den bilen skal ikke rulle ut av en BMW forhandler uten riktige hendler.
  15. Enig. Ventilerte seter hadde hatt effekt om man fikk klimaanlegget styrt dit. For i4 sin del betyr ventilerte seter forskjellen på setetypen også, der ventilerte seter krever vanlige sportsseter. For min del veier M-sportssetene såpass mye opp at ventilasjonen hadde blitt ofret til fordel for disse setene. Ja, tror det kan bli bra. Personlig synes jeg skjermbredderne er litt kule, men det er merkelig at de ikke har montert det foran også. Hvis man spacer ut hjulene maksimalt og får senket bilen, tror jeg begge deler uansett blir bra. Koding med diagnose (eller stag) og nye fjærsett for
×
×
  • Create New...