Saltkjelen

Moderators
  • Content Count

    15474
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    94

Saltkjelen last won the day on March 19

Saltkjelen had the most liked content!

About Saltkjelen

  • Rank
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    F01 730d / I01 i3S

Recent Profile Visitors

11816 profile views
  1. En liten artikkel om G30 545e LCI https://www.bmwblog.com/2020/04/02/2020-bmw-545e-plug-in-hybrid-with-394-horsepower-coming-with-5-series-facelift/
  2. Saltkjelen

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er nesten så jeg begynner å lure om bilfabrikantene gjør dette bevisst for å spare plastikk og lakk.. Det der må jo være big business for enhver fabrikant.
  3. Litt mer informasjon om kommende X5 hydrogen. Utvilsomt meget spennende! https://www.bmwblog.com/2020/03/30/bmw-i-hydrogen-next-coming-in-2022-with-368-horsepower/
  4. Hører et dominerende mannskor rope "B&O, B&O, B&O, B&O, B&O" i det fjerne her.
  5. Jeg er jo ikke direkte uenig med @Walkabout der. Skinntrukket dashbord, "6WB"-instrumentpanel, soft close dørlåser, elektrisk bakluke og noen aluminiumsskilt med noen mer anstendige bokstavkombinasjoner enn LJ (neida. joda..), så snakker vi!
  6. Tror det var en forhåndsgreie med noen rabatterte priser (prisen var lavere for en måneds tid siden - lavere enn at valutaendringene er årsaken). Ville sendt de en mail!
  7. Jeg er usikker på om de er Android-baserte, men etter hva jeg leste på deres siste oppdatering i overgang januar/februar, var de første panelene klare for utsendelse i løpet av april. Hvorvidt dette er forsinket som følge av viruset vet jeg ikke. Selskapet holder til i Nederland og heter id4motion. Her er en link og en link til.
  8. Jo, det burde jo gjøre det, men jeg regner med at de originale 6WB-panelene er så låst at det knapt er mulig å få gjort noe med det. I så måte burde det jo vært mulig å gjort noe med CIC, NBT etc. uten å bytte enhet, men det går jo ikke. Disse uoriginale 6WB panelene er laget og utviklet for at man skal kunne "tukle" med de.
  9. Ja, det er et selskap som normalt sett utvikler instrumentpanelene for BMW, VW etc. som har laget en ettermarkedsløsninger for BMW E-serie. Man kan velge litt forskjellige layouter som blant annet Live Cockpit, heldigitalt instrument i F-serie look uten instrumentringer (det gir større fleksibilitet ift. å endre layout, blant annet for å få ryggekameraet midt i instrumentet) eller digitale instrumenter inne i eksisterende ringer. Det koster rundt 10 000kr for det grommeste, men gud bedre så mye det løfter interiøret. Panel uten fysiske ringer:
  10. Saltkjelen

    Den store finn.no tråden.

    Kjenner jeg blir lettere oppgitt av at de skriver 199.999km i feltene til finn.no, mens bilen i realiteten har gått noe lenger. Ikke at det er stor forskjell mellom de, men det gir likevel inntrykk av at 1) butikken er useriøs 2) har lett for å holde tilbake opplysninger og 3) har lett for å pynte på sannheten.
  11. Ja, vi vil gjerne se litt E7x-bilder her. Synes E70 og E71 holder seg vanvittig godt, og ekstra morsomt er det jo at man kan oppgradere disse til å bli nymotens med blant annet "6WB instrumentpanel" etc.
  12. Ser fint ut med bremsekanalgitterøyenbryn, og du gjorde det helt riktig å få disse lakkert i bilens farge.
  13. Herregud, denne E91en er så utrolig gjennomført. F8x-hjulene sitter også som et skudd!
  14. Vedlegger noen bilder av modifisert 740d-eksos. Ellers har jeg nok mange tips til modifikasjoner å komme med, men det spørs jo hvor dyr du ønsker denne kvelden skal bli. 😂
  15. Gratulerer så mye med et av de peneste karosseriene til BMW i nyere tid! Det vil ikke fungere helt uten videre å bruke eksosen du har i dag til å få 760i-eksos. Eksosen på 730d henger lenger ned enn eksosen på de som har det på hver side originalt, så med mindre du ikke modifiserer og kapper og styrer på, må du bytte ut den originale eksospotten. For mitt vedkommende har jeg bygget om til 740d eksos, modifisert disse til å ha fire rør (mrk. det er større avstand mellom eksosstussene bak "støtfangerpynten" på 750i og 760i) med avstand som 760i-pottene og 760i endehaler.