Gabz

Members
  • Content Count

    10983
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    93

Gabz last won the day on July 14

Gabz had the most liked content!

About Gabz

  • Rank
    The one and only
  • Birthday 06/04/1996

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ås, Akershus
  • Kjøretøy
    E92 330XD & MX5

Recent Profile Visitors

18828 profile views
  1. Gabz

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Respekt for å tørre å ta opp alt av kriker og kroker, finne det som er av skummel rust og fikse alt Lønner seg absolutt til slutt når bilen er solid og rustfri igjen og man kan trille videre med god samvittighet, blir brått verdt all jobben da. Stå på!
  2. Må være utrolig morro med slikt oppsett, ja Blir den markant tyngre i fronten med S62 kontra originalt? Har sett et par E30 banebiler med tilsvarende motor hvor torpedovegg er flyttet litt bak sammen med motor, så begynte å lure på om de kanskje blir litt framtunge ellers? Eller kan jeg ha oversett en annen grunn?
  3. Ble veldig bra det der
  4. Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Da har jeg endelig funnet tid til å få montert dette. Pakker ut og legger klart. Starter med å trekke kabel til kamera bak. Ferdig trukket og alt på plass igjen. Og slik ble posisjonen bak. Ville ha det midtstilt og pga tredje bremselys så måtte det bli en liten strekke med kabel her, men det gjør meg ikke så mye. Ser da ikke så aller verst ut heller. Trekker videre framover. Og framme foran med begge kabler. Alt på plass igjen. Over til en av de mest tilfredsstillende delene.. ..før det så fikk sin endelige plass i frontruten etter nøye kontrollering av kameravinkel og posisjon. Måtte stå litt lenger til høyre og ned på ruten enn jeg egentlig ønsket for å ha plass til å få kamera ut av holderen, slippe å få med regnsensorboksen i videoen samt holde linsen innenfor vindusvisker-området. Men ble ikke så verst uansett. Lite i veien når man kjører og ellers plassert optimalt for videoens skyld, så fornøyd med plasseringen generelt sett. Så var det resten av koblingen samt plassering av batteriboksen. Etter å ha testet de fleste aktuelle sikringsplasser i sikringsboksen ble optimalt sted funnet, etterfulgt av litt testing av endelig oppkoblingsløsning. Fikk så festet batteriet i "taket" i hanskerommet da det var beste sted med tanke på å lett kunne demontere ved trengsel, greit med luft rundt mtp. varme samt et sted hvor den ikke blir i veien. Koble opp og lodde litt ledninger.. Etterfulgt av teip lik den originale for litt ordentlig finish på jobben. Så måtte dekselet, eller "bakveggen" i hanskerommet undergå litt lett modifisering for å passe rundt batteriet. Setter drastisk til verks. Etter litt puss ble det ikke så verst. Ble slik i åpen stilling. Og perfekt klaring når hanskerommet lukkes. Ingen skraping, berøring eller subbing. Perfekt. Vil ikke påstå den tar opp så mye plass eller er så mye i veien heller. Alt i alt meget fornøyd med endelig løsning, samt å omsider ha alt fungerende og i gang. Ikke bare har jeg 1080p, 60fps og godt nattsyn i video under kjøring, men også skikkelig parkeringsmodus som går konstant og er satt opp nå til å både ta opptak ved påkjørsel/berøring, men har også satt opp bevegelsessensor foran og bak på bilen sånn at hvis noen tar borti eller riper opp på en parkeringsplass for eksempel så filmer den det også. Og siden det går konstant så begynner ikke opptaket når hendelsen oppstår, men jeg får også med video av tiden før det faktisk skjer. Som det er nå så har jeg også full tilgang til begge kameraer samt batteriet når jeg er i nærheten og kan koble til med appen, men hvis jeg skaffer meg trådløst bredbånd i bilen (som kan plugges rett i batteriboksen) så kan jeg få varsel på mobilen med en gang det har blitt gjort opptak i parkeringsmodus, også kan jeg se live feed fra kameraene fra hvor som helst osv. Noe jeg kanskje skal vurdere å skaffe. Og med batteriboksen nå koblet opp slik at den bare lades når tenningen er på, så slipper jeg noensinne tenke på risiko for flatt batteri pga parkeringsmodus på kameraene. Batteriboksen lades opp under kjøring også trekker kameraene kun fra det når bilen er av, og skrur seg selv av når batteriboksen er tom for strøm. All round en veldig kjekk løsning. Kostet en del mer enn "vanlige" dashcams den pakken her, men synes det absolutt er verdt det. Aaanyways, avsluttet kvelden med å teste kompis sin nyinnkjøpte skumlanse så får runde av innlegget med et par kjappe stemningsbilder fra mobilen. Ellers er også både diffuser og den gulvplaten til bagasjerommet nå bestilt, så det er nok neste på agendaen å få montert
  5. Gabz

    Evopowers tråd

    Deilig med service Utrolig mye styr med ting som må demonteres før man får ut veivhusventilasjon og slikt på E6x/E9x kontra E39 med samme motor, irriterte meg over det selv.
  6. Gøy med framgang her, stå på
  7. Fikk hjelp til å finne riktig del fra gutta på Koed. Som jeg husket så var det forskjellig "gulv" på M3/335 og andre modeller, så da går det i bestilling i morgen tenker jeg. Slik er den i min: Og slik er den på M3/335: Gjenstår bare å se om jobben med å bytte blir grei
  8. Gabz

    F31 330d M sport

    Gratulerer, helt riktig F31 dette
  9. Kjør på! Om det er noe den norske bilparken trenger så er det en i3 som skiller seg ut litt
  10. Nei, @erlendja. Disse er til M52TU, M54 og M56, som det står på posen.
  11. Gabz

    Reset - M power tråd.

    Ser utrolig bra ut dette Må dog si meg enig med Marius at det er fordeler med liker-knappen også. Ja, man får en del mindre tilbakemeldinger, men du får også lettere med deg folk som leser tråden din som enkelt bare kan klikke på liker for å vise deg støtte til det du gjør når de kanskje ellers ikke hadde kommentert uansett. Også slipper man tråder med tusenvis av innlegg uten bilder/oppdateringer hvis man vil gå gjennom tråden og lese hele veien Men selvsagt moro med skriftlige tilbakemeldinger også, så ser den.
  12. Ble bra det, veldig tilfredsstillende å holde på med slik
  13. Gabz

    E28 M5 prosjekt. Montering av forstilling.

    Herlig, ser utrolig bra ut
  14. Gabz

    Oppgradere BMW 318i

    Vil generelt sett minne om at sugetrimming er meget dyrt og omfattende arbeid for å få store tall, så i de fleste tilfeller folk spør om slikt så er det beste alternativet å kjøpe bil med større motor eller å eventuelt bytte motor. Stor motor eller pustehjelp er som regel svaret Og siden du nevner 318 med 129hk regner jeg med det er en E9x du har, hvor igjen jeg står ved det jeg sier over her. Lite til ingen muligheter for noe effektøkning uten massive inngrep.