Jump to content

Dusy

Members
  • Content Count

    285
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Dusy last won the day on October 29

Dusy had the most liked content!

About Dusy

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Asker
  • Kjøretøy
    E46 M3

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Årsmodell er din M3 og hvor langt har din gått? Følger med her! For å bidra til tråden er planen min å lime inn forsterkningsplater som Julian Stensen på Bilia anbefalte meg å gjøre. Det er med i betraktning at det ikke er sprekker der fra før.
  2. Takk for et informativt svar!
  3. Hei! Er det noen som vet om det er mulig å godkjenne en N54 motor med 1 turbo fremfor 2? Og er det noen som kjenner til at dette har blitt gjort før her til lands? Spør for en kompis som ønsker å spare seg for noen sure utgifter i fremtiden med sin 135 med N54 motor
  4. Tusen takk for det! 😄 Absolutt en god følelse, og håper det vil gå bra med han fremover. Skal ta turen opp til verkstedet tenkte jeg en gang på vårparten, ser ut som de gutta der borte har mye morsomt på gang!
  5. I dag er gledens dag, gutten jeg besøkte i forbindelse med jobb har nå sagt seg villig til å begynne på skolebenken igjen for å lære seg å skru bil. Etter en veldig lang drakamp med han og dårlige behandlere. Stas at avdelingslederen ber meg om å passe ekstra godt på bilen da den har en spesiell plass i hjertet hennes nå😂
  6. Ble en spontan luftetur rundt Hurum landet, etterfulgt av en grundig nedvask på ny da det begynte å regne. Kan vel trygt si at det ble årets siste tur og vask.
  7. Haha, det er det som er tanken i disse pandemitider 😷
  8. Bruksbilen og leketøyet holder hverandre med selskap
  9. Det stemmer med Esso sine pumper i hvert fall. Tommelfingerregel bør være at man beregner 2-3 kr ekstra for 98 enn det som står på 95. Glad jeg ikke fyller så ofte med 98, men det er klart det svir når det kan koste opp mot 800 kr for en full tank med 98 på M3en. Trøster meg med at den har det bedre med 98 innabords
  10. Da var bilen EU godkjent! Ganske flaks at vognkortet med senkesettet skrevet inn kom 2 dager før 😅 Den gikk knirkefritt igjennom og det er jo stas! Her står den klar for avlevering, med US lys kodet tilbake da den er godkjent slik, ville ikke ta noen sjanser: Hentet den ut og tok en liten kjøretur, samt kodet tilbake lys: I og med at asfalten var våt ble den ganske skitten, så da fikk den en avspyling. Den fikk så grundig vask sist så da takket jeg meg til avspyling av bil og en grundig avspyling under. Her er den satt bort, i påvente av lagringsplass i desember. Ganske kjipt å måtte sette den vekk men jeg sitter hvert fall igjen med mange gode minner og stunder med denne siden jeg henta den i februar i år Rett og slett et hjertebarn nå. Får se om jeg får mulighet til å montere det originale luftfilterboksen om været tillater den korte turen opp til kompisen min, men det er nå ingen hast. Nå skal den få velfortjent hvile, nå som alt av formelt er i boks Samler en seg en god bunke med dokumentasjon på denne nå: Og her skal en stå til midten av desember før han jeg leier plass av skal hente den på henger, slik at den får stå tørt og varmt. Sov godt gamle dame!
  11. Det er et firma på trekanten i Asker som tok 900 kr for å sette 4 dekk på felg + avbalansering og montering på bil. Bilvask1 heter de. Ganske hyggelige og behjelpelige Skal sies at dette var på bruksbilen og felger jeg ikke bryr meg om.
  12. Oljeskift og forberedelser til lagring Bilen fikk i dag ny olje, og nytt filter. Har vel kjørt 5000 km ca siden etter forrige skift siden i våres Fikk inspisert bilen litt og den ser like hel ut under. Kompisen min fikk også blåst rent luftfilteret som en midlertidig løsning, slik at jeg får litt ro i sjela. Original luftfilter boks er nå bestilt og på vei, fikk heldigvis en veldig god pris på denne. Ikke brukt mer enn 5000 km siden den ble kjøpt ny. Skal få bestilt et K&N innsatsfilter tenker jeg. Opp på bukk: Inspisere: Ut med "gammel" olje: Inn med ny: Så bar det av sted å få vasket bilen grundig. Ble full nedvask, før jeg til slutt la på et lag med sprayvoks ettersom ryggen min om dagen ikke er helt med på laget. Den skal få skikkelig stell til neste sesong hos noen profesjonelle. For å oppdatere dere litt vedrørende EU og godkjenning av senkefjærer så tar dette selvfølgelig lenger tid enn det jeg hadde sett for meg. Ingen på Statens Vegvesen kunne forklare meg hva som hadde skjedd. Ergo er det ingen EU helt enda, så har utsatt det til den 29 okt. Håper alt dette er i orden før jeg lagrer bilen, og at værgudene er på min side slik at jeg kan få lagret den. Fikk dog ordna en annen plass ikke langt unna her, så er noen gode nyheter likevel
  13. Herlig. Da gjør jeg bare det som du sier, er jo snakk om et par måneder bare. Blir jo litt petimeter med denne 😂 Setter stor pris på tilbudet men har en avtale om at han jeg leier av henter den på henger når den tid nærmer seg! 😄
  14. Tenkte jeg skulle få klargjort bil til lagring, så ble en rask motorvask i går ettermiddag. Gjenstår å få tatt oljeskift og EU, samt en grundig nedvask og få på voks. Sendte melding til han jeg skal leie av i dag og fikk dessverre høre at det mulig ikke blir før tidligst i midten av desember grunnet forsinkelser med godkjenning fra kommunen i Oslo. Da må bilen stå i en fellesgarasje som ikke er oppvarmet men lukket med betonggulv. Den er dog åpen med et «gelender» som omkranser garasjen slik at det slipper luft inn. Lurer litt på et par ting: Om jeg kjøper et trekk til bilen, vil det virke mot sin hensikt om fukt samler seg innunder den? Det hender det er kondens på bil ved kalde morgener. Hvilke andre forhåndsregler bør jeg ta om den skal stå slik et par måneders tid?
×
×
  • Create New...