Jump to content

fupsaker

Members
  • Posts

    1300
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

fupsaker last won the day on December 3 2021

fupsaker had the most liked content!

About fupsaker

  • Birthday 10/08/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Moss
  • Interesser:
    Bil, selvfølgelig!
  • Kjøretøy
    i3´21, iX3´22, i4M50´22

Recent Profile Visitors

10088 profile views

fupsaker's Achievements

  1. Angrer selv på at jeg ikke bestilte to, tror det kunne blitt bra. Nå er det også slik at av de heldige tolv som fikk tildelt produksjon og levering i fjor er blitt til åtte. Så spørs jo hva BMW selv synes om den praksisen. Men klart, det frister å gjøre det samme selv. 🙈
  2. 😂 Skjønner jeg var smart som bandt i desember. Men hvis enkelte får det som de vil så låses vel fastprisen under det. Men for å dra politikk inn i dette: Det er mange av oss vanlige folk (les: den gemene hop) som nå har fått nok av regjeringen og krever ditt og datt. Og det uten å forstå hva det koster å produsere strøm på ene eller andre måten, som også inkluderer enkelte regjeringspartier. Beklager avsporingen. 😂🙈
  3. Få deg fastpris, kanskje vrient akkurat nå. Vi gikk på det i desember, burde gjort det allerede da vi overtok i oktober. Endte på 0,77,- pr kWt. Men det er gull med formvarming fra strømnett og ikke batteri. Dog oppgit både i3 og iX3 at rekkevidde strammes inn selvom de for det meste er koblet til før avreise.
  4. i4 har som du påpeker både bedre innvendig plass og større bagasjerom. Faktisk 60l større standard og bedre luke. Om du huker av for B&O på eTron GT mister du ytterligere 35-40l og da er det faktisk 100l som skiller samt mye bedre innlasting. Har kjørt eTron GT og det er en super bil. Men sabla trang med to bakovervendte barneseter. Batteriet i i4 og eTron GT/Taycan er nok relativt sammenliknbare og da tør jeg påstå at Audi/Porsche har bommet noe ettersom de er bygget på en dedikert elbilplattform. Samtidig er de bygget for forskjellige kundegrupper og bør kanskje ikke sammenliknes som epler og epler.
  5. Jeg kan love deg en ting min venn: At jeg angrer på at jeg ikke bestilte 4'er Gran Coupe 430i i stedet for 330'n den dagen jeg gjorde det.
  6. Mener å ha lest dette kommer over hele fjøla. Meg bekjent er den eneste forskjellen på bilen utseende og noe utstyr i form av andre lys (laser foran) og nytt design på baklykter.
  7. Jeg opplevde det samme som @papertiger på vår F31 330iX, balansen og styringen ble vesentlig bedre etter senk fra ACS. Akkurat slik jeg tror bilen var ment å kjøre fra BMW.
  8. Jeg har jo også en dansk svoger, som dere så i Snapshot-tråden. Han kjører bedre på ski enn bil i snøen i alle fall.
  9. Si ifra når du er der, så kan vi møtes og le av de!
  10. Hafjell er en destinasjon som vil betale seg selv med utleie. Ekstreme mengder dansker og andre europere, sommer som vinter.
  11. iX3 LCI har vel også iD7, 8 er vel forbeholdt iX og i4? Uansett har den funksjonen du beskriver som også skulle komme til våre biler, mener jeg å ha lest.
  12. Det er Ionity jeg har ladet på, skuffende. Min selger sier softwareproblemer. Skal ringes i morgen.
  13. Men hvordan opplever du ladingen?
  14. Riktig. Mulig det kom med den siste oppdateringen fra BMW som enda ikke er pushet ut. Og Navien er gammel, fra 2020. Må vel akkurat nå oppdatere selv. Den ladingen skal Bavaria se på, for å begynne på 16-20kW de første 20min i gjennomvarm bil er bare ikke holdbart.
×
×
  • Create New...