Mr. Erling

Medlem
  • Innholdsteller

    450
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mr. Erling

  • Rang
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen
  • Kjøretøy
    f10 525d

Nylige profilbesøk

1470 profilvisninger
  1. Mr. Erling

    Dashbordkamera

    Hei, takk for innpillet. har du dette kamera selv? I og med at det er uten skjerm, er jeg nysgjerrig på hvor god 'appen' er imot min Apple telefon som har iOS sytemet.
  2. Mr. Erling

    Dashbordkamera

    Hei langunilla, Ny pris på oljegirskift? Jeg var der jo i går. Har de lagd pakken idag? - Jobber du hos Billia? Sender deg PM vedr. kameraet. OK?
  3. Mr. Erling

    Dashbordkamera

    Technical Data: Advanced Car Eye 2.0 FHD (1.920 x 1080) progressive scan (front camera max. 60 fps, rear screen camera 30 fps). Sensor 2.4 megapixels 1/3''. 150° viewing angle; glass lenses. CPU MIPS 450 MHz. RAM 256 MB DDR3; 128 MB serial flash. GPS. Radar motion detection. Wi-Fi 1CH 802.11 n. Bluetooth Low Energy. Power supply DC 12 V; Super-Cap 3.5 F, 4.5 V (emergency back-up supply).
  4. Bevares da mann. Det var da voldsomt. Er det nødvendig å ta så hardt i da? For dette er en defensiv ordbruk av deg, Saltkjelen, av grunner jeg ikke vet. Jeg er ikke interessert i å diskutere med deg. Saltkjelen. - Og Saltkjelen;...... ''forguder?'' ..🤨 Jeg skal ikke nevne alle pkt. mekaniker ramset opp vedr. fordeler med 'Kaldt Klima Versjon', men èn ting vet jeg selv fra over 3-4 tiår med mc. - HØR: Aldri start opp vinterlagrede mc'n. Varmen skaper kondens inne i motor ved avkjøling. Dette vannet fryser og vil skape ekstra trykk innvendig i motor, ikke for å nevne korrosjon! Dette la mekaniker ut om ''i det vide og brede'' om hvordan ''kaldt klima teknikken'' unngår ovennevnte. F.eks. hver gang jeg har kjørt en kort tur i vinterkulde, og dermed ikke klart å få opp arbeidstemperaturen i motoren, hører jeg webasto ''kjøre sitt eget løp'' der inne under panseret, etter at jeg har låst og forlatt bilen. ''Kaldt klima teknikken'' jobber med å fjerne innvendig kondens i veivhuset etc.. Kondens som vil fryse og presse - trykke på i et alt for trangt miljø fra før av der inne. Så når mekanikker påpekte dette, og henv. til alle import bilene uten dette i kalde vinter Norge, skjønte jeg poenget. Jeg har jo pinadø lang egenerfaring jo.... Rart hvor ''blind' man kan bli som hadde glemt dette? Jeg har jo i over 30 år vist dette om å ikke starte vinterlagrede mc'er nettopp pga. dette. Du trenger ikke svare på dette tema, Saltkjelen, for jeg vet at jeg har rett 😉
  5. Mr. Erling

    Dashbordkamera

    Hei, interessante svar. Takk. Hadde bilen på service (109k km.) i går hos Billia Lier, den lokale BMW forhandler. De skulle ha snaue kr. 10k for oljeskift girkasse. ( 12,5k for flushing). -''Nei takk'' sa jeg og de svarte at det heller ikke er nødvendig, hvis du ikke drar på lange turer med campingvogn. o.l. Olje ner såkalt ''lifelong'' Men, de hadde fått nytt BMW dashboard kamera ( foran og bak), kalt ''Advanced Car Eye 2.0''🙄 Pris kr. 5,6k + inkl. 2 timers montering Her er bilde og linker. Noen som har formeninger om dette? - THE IDEAL  IN-CAR CAMERA FOR ALL BMWS - BMW Advanced Car Eye 2.0 - ADVANCED CAR EYE WEB GROUP
  6. Ja derfor er det ''gull verdt' å ha ''kald klima pakken'' BMW tilbyr til sine dieselbiler😉 Var på service i dag med den. 'Billia Lier' er Drammens lokale BMW pusher. Der kunne de ikke få fullrost 'kaldt klima' pakken den er utstyrt med, og fortsatte; dette er absolutt noe av det viktigste du kan ha som salgsargument, den da dagen du skal selge , sa mekanikker. Jeg tenkte i mitt stille sinn at da er det best at jeg sørger for å selge på vintern, for folk har en tendens til å glemme kulde om sommeren. Tenkte jeg skulle skifte olje på girkassen.. Nkr. 10 000,- skal de ha, for de bruker verdens beste olje, og den koster var grunnen.😱 Nei takk.
  7. Mr. Erling

    F10 525d #Alpinweiss 3 []

    Hei, jeg har en lik F10, 2010 modell. Hvit, som du har og mørk mørk blå, som jeg har , må være de peneste farger på en F10. Hva var det med det å skifte motorfestenene du beskriver i presentasjonen din aller først? Skal på service i morgen. Den har kjørt 109k så oljeskift i girkassen står vel på lista? Jeg kommer ikke til å ''flushe' den. Erling
  8. Mr. Erling

    Dashbordkamera

    Veldig interessant. Monterte du dette selv? Også veldig interessant. Hvem monterte dette?
  9. Voldsomt varmeapparat? Skyld heller på ''rekkesekser'' motorblokka. Den produserer ''tonnevis'' av varme, som varmeapparetet ditt skor seg på 😉 Min to gamle VAG rustbiler, en S6 med ''rekkefemmer'' og en 2,6 liters V6 hadde det likedan. Enormt lett å holde varmen i kupeen, uansett kulde ute. Min 2010 model Honda Civic (solgte etter en vinter) derimot, sliter i kulda. En pinglete motor i kubikkvolum henseende. Liker at du holder meg oppdatert. Det er en av grunnene til at jeg er her inne på forumet.👍
  10. Mr. Erling

    Dashbordkamera

    Fremdeles ikke montert dashkamera. Har det skjedd noe nytt med teknologien vedr. dashkamera og BMW sitt rigide uautoriserte strømbruker varsel?
  11. Det var nettopp det jeg hadde i tankene. Varm garasje og salt om vintern er ikke noen god kombo vedr. korrosjon. Selv den galvaniserte S6 Avant jeg hadde i Ålesund, begynte å ruste i sameiets fellesgarasje. Konstant +10 til +14 grader der, sommer som vinter. Ja selv det fornikla gitterdøren til hundeburet bak der ble gjennomrusten. Og naboens kostbare golfkøller, som han i ren maklighet hadde latt stå i garasjen, fikk en fernish av rust over metellet. Nei, og som du påker, kald garasje er tingen🤨
  12. Fenomenalt! Skal du ha 'kaldt' eller ' varm/temperert ' miljø der inne i garasjen?
  13. Så flink du er.😉 Så en videosnutt om en som også vasket og polerte bilen under. Det var en hvit lakkert Lada..... Gjør du det samme? Apopos veisalt. ''Satans Uvesen'' må da ha forsket seg frem til en helt ny salttype, for den som er brukt her i Drammen i vinter, nærmest ''limer' seg til karrosseriet. Dobbel avfetting + dobbelvask for hånd. Ikke pokker. Saltet satt som limt. Har aldri sett på makan. Ble tvunget inn i vaskehallen (Shell på Strømsø, Drammen) hvor de tilyr ''skånsom ' børstevask. Bilen ble super ren da jeg tok premium programmet med undervask.
  14. Har du understelt behandlet E34 med noe i det siste for rustbeskyttelse?
  15. Mr. Erling

    Erling sin f10 525d

    Nå er piggdekkene på igjen. Continental Conti RTF dekk. De støyer selvsagt og er såkalt punkteringsfrie, men helledussen så lettstyrte kontra de bredere sommerdekkene. Men de nye sommerdekkene har vert suveren i sommer. Spesielt på svingete veier Michelin Pilot Sport 4 De er ikke RTF dekk.