Jump to content

*MrB*

Members
  • Posts

    1808
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

*MrB* last won the day on September 9 2020

*MrB* had the most liked content!

About *MrB*

  • Birthday 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    Div BMW

Recent Profile Visitors

3067 profile views
  1. 325i N52 kom visstnok som 3.0 i land som aldri innførte N53 i 2008'ish, Ellers stemmer det. Har han en europeisk 325i med N52, så er det 2.5, med de konsekvensene det måtte ha for legningen.
  2. ....og over tid. Altså ingen enkelthendelse. På den andre siden er dette en ekstremt enkel bot å unngå. Bare la være å tukle med et offentlig dokument utenfor tillate rammer.
  3. Har ikke inntrykk av at så mange er aktivt imot de sorte merkene. Det største "splittelsen" er vel mellom de som mener det er tøft, og de som ikke ser vitsen. Jeg tilhører sistnevnte, uten at jeg dermed vil si at jeg heller er aktivt imot. Har egentlig aldri brydd meg overhodet. Ser jeg en bil med sorte merker reagerer jeg i verste fall med et lett skuldertrekk. Når myndighetene nå vedtar at merkene kvalifiserer til 3000 i forelegg, synes jeg likevel ikke at det er en urimelig bøtesats sammenlignet med andre forseelser, som @E.C. har beskrevet greit tidligere.
  4. Hjemmelakket frontleppe. Tenkte som Jeremy Clarkson: «How hard can it be?»
  5. Om selve sensoren er sjekket ut av ligningen: Standardsvaret på nett er vel å kalibrere rattvinkelsensor. Ellers er det ikke helt uvanlig at selve DSC-enheten begynner å svikte. Den sitter plassert like over eksosmanifold, og utsettes for mye varme, som kan påvirke kretskortet. Typisk feilsymptom er det du beskriver. Det finnes firma som reparerer disse. Men dette er bare innspill. Å bytte deler uten en plan blir fort kostbart.
  6. Har sett at skiven kan ruste litt, men dette var mye for å være en så ny bil.
  7. Gratulerer. Sprekt fargevalg. Spent på se ekte bilder av denne.
  8. Har ikke gjort dette selv, men om felgene er fysisk merket med delenr, så bør det være en smal sak å få noen form for dokumentasjon på at dette var originalt tilbehør til E39? Dersom BMW skulle uttale seg, så vil jeg tippe de bare henviser til dette (ETK).
  9. *MrB*

    Mangler DAB

    Jeg har Kufatec på CiC i E60. Fungerer greit det. Vet ikke hvordan Mobridge er i forhold, men den fungerer vel på noenlunde samme måten. (Kufatec bruker CD-porten. Mulig Mobridge bruker noe annet). Det ligger en egen DAB-tråd her. Du finner nok svar på mye der:
  10. Ikke akkurat Bergens jevneste gater du har rotet deg inn i der 😄
  11. Bra DIY 👍 Jeg har opplevd det samme som deg med det gromme fjærverktøyet til Biltema: At det havner i klem når spennet taes ut. Jeg løste det ved å ta med hele fjærskålen i presset. Da var det akkurat nok plass mellom fjærskål og topplager til å komme seg fri etterpå.
  12. Du kan kjøpe en Supersprint bakpotte, som skjøtes på det originale anlegget ca ved bakaksel. Men ja. Det koster fort 7-10k likevel. Gir litt mer lyd og finere endestusser, men ikke så mye lyd som fjerning av bakpotte eller montering av komplett anlegg hele veien. Vær forøvrig obs på at fjerning av bakpotte kan gi deg en irriterende resonans.
  13. Du trenger ikke TÜV om anlegget er komplett/intakt og innenfor støykrav. Men når du spør, så snakker vi komponenter av kjente merker som f.eks. Supersprint og Eisenmann. Jeg har hatt flere biler med såkalt sportseksos, av forskjellige merker, og har aldri fått noen spørsmål.
  14. Mener å huske at E46 har bakre og midtre potte i ett stykke. Du kan i såfall kjøpe ny bakpotte løst (originalt) og få med en skjøtehylse. Evt må det sveises.
×
×
  • Create New...