*MrB*

Medlem
  • Innholdsteller

    1370
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om *MrB*

  • Rang
    Brigader
  • Bursdag 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    Div BMW

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Godt poeng. F30 er temmelig nøyaktig like stor som E39 i bredde, høyde og akselavstand. G20 er større. G30 er jo bortimot en 7-serie.
  2. Neee. Sikkert bedre, men F30 var finere. (Jeg har en F30 selv, men liker den ikke, så inhabiliteten er begrenset).
  3. Skal du bytte alt er det sikkert like greit å gå for et plug&play sett fra for eksempel Bavsound. Ellers er det bare å bytte den som er ødelagt ja.
  4. Var ikke klar over at Osram leverte 6000k-pærer engang jeg. Jeg satte i 6000k-pærer av merket "Lumen" i min. (Ca 1400,- for 2 pærer). Flott lys, men holdbarheten får vi komme tilbake til. Holdt i ca 12000km foreløpig. Fantastisk forbedring på pærebytte da. På E60 tok jeg ut hele lykten Flott bil. Og F1X-designet holder seg godt.
  5. Denne summerer hele tråden opp på en god måte, synes jeg.
  6. *MrB*

    BMW 520 2012 feil med bremser og lykt

    Jeg ville ikke demontert lykten før firmaet du handlet hos har svart. Er det vanninntrenging tipper jeg du ville sett kondens inni lykten også. Men du kan gå over kontakten da. Ta den ut, se på den, evt spraye den, og sette inn igjen. Reklamasjon på slitedeler som bremser og foringer er generelt vanskelig å nå frem med, dessverre. Men lov å prøve.
  7. Som nevnt tidligere: Innbyttepris og salgspris på en og samme bil er to vidt forskjellige ting. Den hadde sannsynligvis fått en innbyttetakst på ca det samme før den ble solgt ut til dere også. Butikken skal leve av dette, og skal bilen atpåtil ut igjen med premium selection-stempelet har også det en kostnad. Selv om tidsrommet er kort, må bilen likefullt gåes over på nytt. (Her er det riktignok fortsatt nybilgaranti som følger bilen da. Og ikke en premium selection-bruktbilgaranti, som jeg altså mener forsvinner ved videresalg. Så den delen av regnestykket faller bort. Glemte det i mitt første innlegg). Det eneste halmstrået jeg klarer å se for din del, er dersom Bavaria beviselig har priset ned innbyttetaksten, med grunnlag i at bilen har vært leaset. Hvilket jeg tviler på at de har, i og med at det ikke har juridisk betydning i seg selv. (Påvirker ikke bilens verdi). Jeg føler absolutt med deg i frustrasjonen, men dette virker som et tap du kan velge om du vil ta før eller etter en tvistesak. Å skulle vinne frem med heving eller kompensasjon virker fullstendig urealistisk slik det er lagt frem her Du kan evt prøve å selge den privat, og prise den som du selv vil.
  8. Den har gått gjennom sjekklista ja, usikker på hva du tenker med at noe bortfaller ved salg? Det jeg mener er at den garantien som følger med Premium Selection-stempelet annulleres automatisk om du selger bilen videre. Altså vil ikke den du selger bilen til få nyte godt av dette, som igjen gjør bilen mindre verdt. Som sagt er jeg ikke helt sikker på hva som er retningslinjene til BMW på dette, men om det er tilfelle kan det være med på å forklare hvorfor bilen ble så mye mindre verdt "over natten".
  9. Var den kjøpt som en Premium Selectionbil? Jeg er ikke 100% sikker, men lurer på om ikke dette bortfaller når du selger videre, om det så skjer dagen etter. Dvs du kjøpte bilen med en bruktbilgaranti, som er knyttet til ditt/deres eierskap alene. Muig noen kan bekrefte / avkrefte dette.
  10. *MrB*

    Low beam light: funker ikke - funker ??

    La oss håpe det løser problemet. I og med at det fungerer sporadisk, så er det ikke noe kabelbrudd i hvertfall. Eneste andre kilde jeg kan komme på er LCM. Den koster litt, så vi får satse på at du slipper.
  11. *MrB*

    Low beam light: funker ikke - funker ??

    Fargetemp er jo opp til personlige preferanser. jeg valgte 6000k D1-pærer i E60-en min, og er godt fornøyd med de. Passe fint blåskjær i lykten, og klart, blåhvitt lys på veien. Kjempeoppgradering fra de aldrende originalpærene, der den ene begynte å få antydning til lillaskjær.
  12. *MrB*

    Low beam light: funker ikke - funker ??

    Du kryssbyttet pærer først, uten resultat, så kryssbyttet du tennere, og trodde problemet flyttet seg, men så flyttet det seg tilbake? Eller misforsto jeg? Er ikke utenkelig at begge tennerne begynner å fuske da, hvis bilen er gått langt. De er ikke evigvarende. På D1S pærer er de jo en integrert del, og byttes derfor sammen med pæren. Nå skal ikke jeg oppfordre til å bruke penger i blinde, men det kan være et alternativ å vurdere dette settet, om du får returnert den tenneren du har bestilt: https://www.ekstralys.no/lumen-d2s-d2r-xenon-prosystem-komplett-xenonsett?art=12106 Lumen har jeg bare gode erfaringer med, og her møter man også kunnskapsrike og hjelpsomme folk.
  13. Stemmer. Glemte E8x, som vel også ligger rundt ET45’ish.
  14. Felgene passer egentlig bare på E36 og E46, og disse florerer det jo ikke av lenger. Og de som blir tatt vare på, får gjerne hjul av større dimensjon. Men når det er sagt, er det absolutt salgbart. selv om verdien ikke er allverden. Er felgene strøkne kan du nok kanskje få et par tusen for de alene. er det gode og nye dekk på kan du få litt mer.
  15. Håper dagens BMW design vil vokse på meg. Den eneste bilen de har avduket i senere tid, og som visuelt sett sitter med en gang, er 8-serien. Z4 i siste versjon fremstår som at de ikke helt vet hvor de skal med linjene sine. Altså litt som Bangle, bare kjedelig i tillegg. X5 og X7 er helbom. Synes heller ikke G20 og G30 er noen oppgradering fra forgjengerne. Snarere tvert imot. Automatkassene får imidlertid tommel opp. de er fenomenale.