Jump to content

*MrB*

Members
  • Content Count

    1774
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

*MrB* last won the day on September 9 2020

*MrB* had the most liked content!

About *MrB*

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    Div BMW

Recent Profile Visitors

2905 profile views
  1. Kjedelig oppdagelse når man har handlet i god tro. Men med gamle biler er man aldri sikkert. Vanskelig å si hvor ille det er ut fra den snutten. Er det svekket må du kappe og sveise. Det svarer seg neppe på en E36 (antar jeg), med mindre du kan gjøre det selv/kjenner noen. Kommer du unna med å pusse/sandblåse, er det overkommelig.
  2. Klarer ikke å høre noen unormale lyder, men du kan jo sjekke støttestagene til stabstagene når du først holder på. De kan gi kneppelyder når man svinger i lav fart/står i ro. Noen ettermarkeds tårnlagre leveres helt tørre, og da holder de ikke lenge. Vet ikke om det gjaldt de du har da, men vil tippe Sachs sine er smurt.
  3. Interessant tema, der synsingen fort tar kommandoen. (Og jeg er ikke noe unntak sånn sett). Det er også flere aspekter her. En motor som er frisk og ren, og bygget/satt opp for 95, skal ikke gå merkbart bedre på 98. Mange biler lider imidlertid under mye småkjøring. De soter ned, kokser igjen osv over tid. Spesielt dieselbiler, men også nyere bensinbiler med EGR, direkte innsprøytning osv. Selv eldre bensinbiler kan fint ende opp som "daukjørt". Da vil nok tilsetningene fra f.eks. V-power samt/eller en flaske med egen tilsetning på tanken potensielt bidra til å rense opp. Da gjerne
  4. Grillen er nå som den er. Kommer ikke bort fra tanken om at den hadde vært flottere med det mer klassiske nyredesignet, men bilen som helhet virker faktisk overraskende fin, og den var priset ca der jeg ville tippet også. Dette er nok bevisst av BMW. Passe avstand til Taycan, og midt i matfatet til 330e, der man alt har et greit grep om kundene. Liker ikke å være først ut, og er ikke i markedet nå heller, men den kan absolutt vurderes ved neste bilbytte.
  5. *MrB*

    N53 Feil Koder

    EGR kan være en følgefeil. NOx sensor ser i hvertfall til å være defekt, og den er notorisk på disse. Kan jo begynne med å bytte den. Hvor langt er bilen gått?
  6. Du har en m52-motor? Tenkte 4 syl ut fra beskrivelsen din. Bra du fant i hvert fall. Supersprint er meget bra. Har god erfaring med både lyd og passform.
  7. Både Eisenmann og Supersprint ser ut som de har bakpotte til den bilen, men det kan jo være at du kommer billigere fra det ved å la f.eks. Svendsen lage/tilpasse en til deg. Eisenmann fra Schmiedmann: https://www.schmiedmann.no/no/bmw-Z3/1956625-nytt?produkt=B5213.00760
  8. Kan ikke se noen grunn til at vanlig service skal være nevneverdig dyrere på en M-bil. Joda. Oljen koster litt mer osv, men omfanget og kompleksiteten på service er ikke noe mer omfattende. Det er først når du bytter deler lommeboken din merker at du har en M-bil. Ellers hadde vel disse noen barnesykdommer på de første modellene. Oljepumpe blant annet. Men det skal ikke være noe problem i dag, da det skal være utbedret på alle biler. Vedr oljeforbruk har jeg også lest dette, men det virker å være litt enten eller. Noen bruker mye, mens andre ikke bruker noen ting. Ser det spekuleres i at
  9. Kan ikke si at jeg har sett dette bildet på noen av kanalene jeg følger (bmw, bmwm og bmwi), men enig i at det ser mange hakk bedre ut med en skikkelig m-pakke. La oss håpe bildet er ekte vare.
  10. Gratulerer med dagen. (Har aldri pyntet bil med bånd før. Gjorde det sikkert feil…)
  11. Liker G30 LCI bare bedre og bedre. BMWs mest stilrene bil pdd etter min mening. Denne var også helt rett spekket. Gratulerer med flott vogn.
  12. *MrB*

    Viskerarm defekt

    Helt vanlig at disse ryker i leddet. Den hylsen forvitrer over tid. Ny mekanisme koster vel 13-1400kr mener jeg å huske. Du kan sikkert få laget deg en hylse selv, men jeg tviler på om du får det til å holde over tid. Litt vanskelig å si med den vannansamlingen din. Alt vann som renner nedover frontruten havner i "rennen" bakerst i motorrommet. Derfra skal det renne ut gjennom dreneringskanaler. Om det samler seg vann under panseret, kan det tyde på at noe er tettet igjen med skitt. Sjekk først dreneringen helt ute på hver side. Er disse tett vil det kunne renne over og havne videre inn i
  13. Gratulerer. Om det er en smell, så er det i såfall en god en. Lå denne ute på Finn i fjor? Kan ikke være mange i Norge med denne fargen.
×
×
  • Create New...