awt

Moderatorer
  • Innholdsteller

    13803
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    80

awt vant dagen sist September 30 2018

awt hadde mest likt innhold!

7 følgere

Om awt

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Karmøy
  • Kjøretøy
    15 X4 30d MPPK

Nylige profilbesøk

15923 profilvisninger
  1. Helt enig med deg, LC500 er rimelig lekker, spesielt innvendig. GT86 var jo også sånn sett rimelig grei rent utseendemessig, mens denne Supraen bare har for mye linjer. Spesielt de dekslene på dørene er lite vellykket i mine øyne.
  2. Jeg liker designretningen BMW tar med tanke på både 7-serie LCI og X7. Supra-BMW-en synes jeg derimot ikke er vellykket, og alt er liksom litt for mye.
  3. Ja, flaks jeg satt meg på den siden i flyet. 😛 Høsten kom (og forsåvidt også gikk), og da ble det en tur til noe jeg har tenkt på lenge, men aldri fått gjort, nemlig OMS. Altså Oslo motorshow, og ikke oljemessen i Stavanger. @andreaskarm måtte dessverre melde avbud, så det ble meg, @magneten og @Mkalle som tok turen. Avreise fredagsmorgen, men retur senere samme dag. Når vi ankom flyplassen var det siste opprop, men vi fikk nå være med. 😛 Pent vær over fjellet. O' store Oslo! Og så ble det plutselig ikke flere bilder før vi var på Lillestrøm, men hadde oss en time og to i loungen på Gardermoen for å få tiden til og gå. @magneten undersøker muligen til å få portalaksler på M3-en, og mumler noe om M3 4x4², han om det. Ellers var det jo litt forskjellig å se, der Senna nok var trekkplasteret, men etter å ha sett et dusin av de i sommer, var den liksom ikke så spennende lengre. 😛 M1 er derimot alltid tøft. Samme er Demon. TV-rånere. De var der hele gjengen. Driftingen var også morsom å se på, men fytti så kaldt! Denne var visstnok også veldig spesiell, Aston Martin Zagato-et eller annet, men for min del ble jeg egentlig ikke superfascinert. Denne saken ble avduket, Aasbøs nye reklamebil(?). Ihvertfall en tøff ting. Og det var egentlig det jeg i hovedsak hadde bilder av. Tiden der jeg tar bildre av alt som finnes er for lengst forbi ser jeg. Ellers vet jeg ikke helt om OMS levde opp til forventingene, men det var nå likevel en helt grei dag.
  4. De "finnene"(?) på baklyktene har jeg aldri lagt merke til på disse bilene før, men lærer stadig. 😛 Flott reisebrev, og det ser ut som om bilen var ganske så perfekt for turen. Det er vel akkurat slikt disse er laget for.
  5. Tar aldri slutt her, men var jo ikke meningen det skulle gå månedsvis mellom hver gang jeg la inn noe. Så ja, her er siste del av ferien vår. Her presentert med et bilde av fransk landskap gjennom et togvindu. Så var det å komme seg ut av dette toget. Vi var som nevnt 250 brede, og bredden mellom "fortauene" er vel ca. 251cm kan jeg tippe. Kom oss ut til slutt, men tok sin tid. 😛 ...og ute var vi. Hadde bestilt plass på en campingplass bare ti minutter fra togstasjonen(?), en fancy miljø-et eller annet plass. Noen plasser bortenfor stod denne tøffingen. Hadde selvfølgelig tilholdssted inni bobilen.. Tidenes kabelsnelle. Caddyen var forøvrig bobilen deres. Vi lå bare noen få minutter fra stranden i Calais, og ferjetrafikken over sundet er relativt stor. Elegant posering av mr. søppelkastemann. Litt strand. Mer ferje. Ferjeleiet til Hovercraften vi besøkte på museumet. Og en ferje til. Vi sier så adjø til Frankrike og deres baguetter (som vi selvfølgelig hadde til frokost), og er overlykkelige for at vognen kan flyttes med fjernkontroll. ...og snuser på Belgia! Belgisk posering. Jeg har hørt fra diverse YouTubere at Belgia = kø. Har vel aldri tenkt noe særlig over det, men jaggu dukket det ikke opp køvarsel på iDrive. Smarte som vi var valgte vi den foreslåtte omveien, noe som betydde en koselig tur innom et Antwerpen sentrum som var full av byggeaktivitet og stengte veier. 😡 Veldig mange som slipper inn en doning på 13m forøvrig. Eller ikke. Har forøvrig avsluttet abonnementet på RTTI. Kom oss til slutt gjennometter mye om og men, og fant endelig noe Belgia har alt for lite av; nemlig rasteplasser/restauranter langs veien. Kort tid etter kom vi oss også til campingen ved navn Lilse Bergen, der vi havnet langt inni en skog. I Norge var det veldig mye fokus på grillforbud, og generelt alt mulig-forbud i denne perioden, men i den knusktørre skogen her var det ikke et tema engang. Tidenes lekeområde. I Norge gjelder det å ha størst mulig vogn. Jo større vogn man har, jo bedre og viktigere er man, enkelt og greit. I Belgia går det på antall telt. Så har man jo de som liker det enkelt også. Basert på klistremerkene hadde denne levd et opplevelsesrikt liv. Ellers et hyggelig sted og opphold, der vi bl.a. fikk besøk av en venninne av fruen som bodde i Belgia. ...men vi kan ikke være evig et sted heller, så da går turen til Nederland (igjen). Besøker en lokal delikatesse. En ganske tørr Rhinen. Og plutselig på plass i byen vi skulle bli så kjent i. Herr kvakk. I denne byen ligger europas største campingbutikk (høres sikkert megaharry ut, men nok om det), så plutselig fikk vi både et ekstra tak, noe lys og en potensiell kone til herr kvakk. En annen ting de hadde her var denne: ...som resulterte i et besøk her: Etterfult av et besøk her: Som endte i en del venting her: Med dette som resultat til slutt: Ferien var visstnok plutselig over, og det var bare å begynne en hjemreise vi var noe uforberedt på. Kofferter ble kjøpt på første og (ihvertfall ikke) beste plass, og bilen fikk seg en velfortjent vask stakkar. Mens vi ventet på at bilen skulle bli ren (ja, det måtte bli maskin 😳😳😳) dukket denne opp. Sjåføren matchet bilen veldig bra. Neste dag fikk vi hjelp til å parkere vognen et midlertidig sted. ...hvor den blir forlatt på ubestemt tid. Deretter går turen rett til Schiphol, hvor bilen også forlates stakkar. Av en eller annen grunn fikk vi business-billetter (og takk Gud for det!), og da må man jo nyte de fordelene man kan! Vår venn som skal ta oss direkte til Bergen. Vei under rullebaner er alltid fascinerende. Så forlater vi plutselig Nederland. ...og etter et raskt, men godt måltid. Ser vi plutselig noe kjent, nemlig vårt eget hus(!). Ihvertfall hvor det ligger. 😛 Danskebåten! Sotrabroen, vi nærmer oss! ...og plutselig Flesland. Veien derfra var alt annet enn business, med bybane og Kystbuss, men det gikk nå det også. Reiser denne ruten hjem fra Bergen veldig ofte, og var litt glad for det der og da. Og det var det. Ca. et halvt år på etterskudd.
  6. Ikke i forbindelse med navi (som er det jeg har forstått menes her).
  7. Aner ikke, aldri vært borti slik.
  8. Nei, den til e46 har en stripe/hakk midt på, mens den til e39 (og e53) er helt slett. Man får heller ikke CD-spiller til e39, kun e46.
  9. Hvorvidt den passer fysisk vet jeg ikke, men pent blir det ikke, da de ser helt forskjellige ut.
  10. Bare til å finne en bil uten. Min har ikke AdBlue.
  11. Den må normalt kodes, men om bilen den kom fra har noenlunde samme utstyr som din vil det ofte fungere uten. Om du først skal gjøre dette ville jeg funnet en nyere professional-spiller med USB-inngang, og forsåvidt gjerne handsfree også. Man finner også disse med DAB+, men de et det langt mellom.
  12. Da hadde jeg ikke kjørt med noe annet enn stjernemerkede dekk. Får du problemer med fordelingskassen og møter opp med ikke-stjernemerkede dekk er sannsynligheten stor for at du får skylden (og kostnaden) selv. Dette også om du har dekk der rulleomkretsen er tilnærmet lik. Hvis ikke ville jeg i det minste hatt det skriftlig fra forhandler at garantien fortsatt vil gjelde.
  13. Man kan fint få problemer under 1% også, det er det mange eksempler på. I tillegg må man også tenke på at bakdekkene normalt slites fortere, så etter en sesong og to er plutselig forskjellen enda større. Selv er jeg skeptisk til all forskjell etter å ha sitt hvor mye problemer enkelte har erfart. En ting er naturlig forskjell grunnet forskjell i slitasje over noen sesonger (sjeldent mer enn 0,2 - 0,3%), men å begynne med stor forskjell kan fort bli veldig dyrt. I tillegg har man også dette med garanti (dette gjelder vel ikke deg) og utfordringene man kan få der om noe ryker. Differansen på bakdekkene er kanskje nok til at du kan få et par nye dekk uten noe styr (og dermed en fordel for deg?). Ville isåfall gått for 285.
  14. Forskjellen mellom forhjul og det største bakhjulet er helt grei (0,14% forskjell, der bakhjulet som slites fortest er størst). Forskjellen mellom bakhjulene i seg selv de derimot veldig rar som @E.H.D også skriver. Her er forskjellen hele 0,8%, noe som må tyde på produksjonsfeil om alt annet stemmer. Når det er sagt så er det faktisk det minste bakdekket som har det mest korrekte målet i forhold til selve dimensjonen, så om du får et nytt bakdekk er det stort sannsynlighet for at også dette er 2111mm, og dermed er du egentlig like langt.
  15. Beklager, men heller det enn at du ødelegger fordelingskassen. 😛 Bare mål rundt med en måleband og sammenlign forskjellen. 245/35 og 285/30 matcher «naturlig», så den kombinasjonen går helt fint.