Jump to content

awt

Moderators
  • Posts

    14375
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    88

awt last won the day on September 15

awt had the most liked content!

4 Followers

About awt

  • Birthday 04/09/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Karmøy
  • Kjøretøy
    15 X4 30d MPPK

Recent Profile Visitors

23600 profile views
  1. Stemmer det. Mener han sa han fortsatt har den. E31-en sendte han faktisk til USA og hadde en roadtrip med den der, ganske spesielt/imponerende.
  2. Mener på disse har 10" bakfelger og 9" framfelger (i motsetning til 9,5"/8,5"), sikkert veldig lett å få tak i om man skader en. 🙃
  3. Wow, de vinterhjulfelgene ble overraskende bra. Må si jeg likte de bedre enn sommerhjulene (utseendemessig, originale slår alltid replika). 😛
  4. I huset ja, men i garasjen er ene veggen i OSB (eller noe slikt). Snekkerbod nei, det støver for mye. 😛 Har sykkelboden til den slags. Verkstedrommet er mer et hobbyrom, ihverfall foreløpig. I den perfekte verden skulle jo dette vært en del av garasjedelen med løftebukk, men lite å gjøre med det. Skal ikke skryte på meg for mye der, det er dessverre ikke altfor ofte den får smake såpe. Nå er det derimot enklere å bare ta begge bilene samtidig kontra tidligere, så det blir forhåpentligvis bedre.
  5. Legger merke til at den faktisk er godkjent med 343hk, og ikke Z3-effekt (321hk) som de fleste e30 med S54 er.
  6. Greit å endelig kunne vaske begge bilene samtidig på en «fornuftig» måte. Garasjen fikk seg også en liten vask. Overraskende grei plass til begge bilene i garasjen. Hadde trodd dette ville bli trangere enn det faktisk ble. Ellers har jeg bestilt nye vinterdekk til X4-en, endte opp med Contiviking 7 etter at jeg ble lei av å fundere så mye på dette. Hadde mest lyst på Goodyear UltraGrip 2, men de produseres bare til trillebårer. Jeg har fire stk. style 622 i 9,5" (bakfelger), så det blir å bruke disse. Originaldimensjon i 19" er 245/45 og 275/40, men synes 245 er i smaleste laget på 9,5" og 275 i bredeste laget for vinterdekk. Valgte derfor 255/45-19, noe jeg tror vil fungere greit. Er noe knapp plass mellom dekk og fjærbein foran, så må nok til med 3-5mm spacer der. Planen var hele tiden å bruke 20" style 310 til vinter også (samme som sommerhjul), men ser ikke for meg at jeg kommer til å få disse lakket og klar med det første. I tillegg var det enda verre å finne vinterdekk i 245/40-20.
  7. Jeg tar gjerne en (e89 altså), men som @Ron Jeremy skriver er jeg redd for at 23i blir for daff, og samtidig er 35i for dyr. 30i har jeg tro på at er et greit kompromiss, men de finnes knapt. Man kunne selvfølgelig gått for en e85, men er redd for at jeg fortsatt egentlig ville hatt en e89, og da er det bedre å la være.
  8. Prøvde å registrere meg på det greiene der, da eksisterende kunder visstnok også måtte registrere seg, men nei. Det gikk ikke gitt.
  9. Alt annet enn Finn, men tilbud hos GS; 🙃
  10. awt

    5mm spacere - "trygt"?

    Takk for svar. Jeg får måle hvor lang leppen faktisk er og sammenligne med «entringen» i felgen før jeg tar en beslutning.
  11. Jeg har et litt sånn elsk-hat-forhold til spacere. Jeg liker de, men er samtidig noe skeptisk til enkelte varianter, deriblant spacere uten sentrering. ...men på veldig smale spacere (3-7mm) har man jo ikke noe valg. Sentreringen på navet er vel sånn 8-10mm(?), så hvordan er det i praksis med f.eks. 5mm spacer? Går dette uten problem, eller kan man risikere noe tull med tanke på at sentreringen ikke kommer like langt inn i felgen? Jeg må space ut foran for at felg/dekk skal gå klar av fjærbein, men det er ikke snakk om så veldig mye. Kan selvfølgelig kjøpe større spacer med sentrering, men dette blir vinterhjul, så ønsker ikke at de stikker så veldig langt ut.
  12. Det skal man si, det var ikke helt forventet (på en positiv måte). 😛 Gratulerer! Virker som du har valgt et ganske bra eksemplar.
  13. 325i N52 er 2,5l, 325i N53 er 3,0l. Hvorfor i all verden er det ubehagelig å svare at du har en 325? Høres ut som et noe merkelig miljø du befinner det i.
  14. Ikke noe superspennende, men har sett litt på Z4. Takk. Fant ut at carfax-greiene kostet penger, men fant noen alternative tilsvarende sider, og så ikke ut som om den hadde salvage title e.l. Uansett så er jeg redd det blir for kostbart selv med 91% bruksfradrag, og i tillegg vil ikke en USA-bil være like ettertraktet, slik at det spørs om det lønner seg kontra å kjøpe en europeisk. Takk for tips, det er slike ting man fort kan gå på en smell på. I kjent svensk stil er jo informasjonen minimal, men ser førstegangsregistrering er oppgitt på "vegvesen"-siden, så da bør det være greit. Ser også at den er importert i 2018, så da kunne det fort blitt dyrt.
  15. Tviler egentlig på det blir aktuelt, men likevel; Import av bil fra Sverige som igjen er importert fra USA, vil dette by på utfordringer? (Jeg tipper ja). Det er snakk om en BMW, og den er registrert på svenske skilt. Vil det holde med papirene fra Sverige, eller blir dette som USA-import? …og noen som vet om det er mulig å hente VIN fra svenske skilt?
×
×
  • Create New...