Jump to content

Otis

Members
  • Content Count

    15642
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Otis last won the day on November 10 2018

Otis had the most liked content!

10 Followers

About Otis

  • Rank
    General

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    2009 X5 30d

Recent Profile Visitors

13061 profile views
  1. Jeg har holdt på med de typiske klemmene med 2 klør som man bare hekter over kanten på fjæra og skrur til. Men jeg var lei av de pga de skader noen ganger lakk på fjæra og at de er litt sketchy mtp å skli rundt på fjæra. Så jeg kjøpte https://www.biltema.no/redirect/productrelative/2/nb/2000022289 @Lars89 var før meg. Men jeg er uansett enig med det som blir skrevet.
  2. Har du forsøkt å nullstille forbruksmåler og sjekket om feilen er korrigert?
  3. Mener du at forbruket inni idrive er for høyt? Mens det du ser i speedometer er korrekt?
  4. Du skriver ikke hvor du fant feilkodene, det kan ha noe å si en annen gang. Men for denne gangen så er ikke disse feilkodene en kilde til at motorlampen skal lyse. 9CBD er sannsynligvis noe inni ei hovedlykt.
  5. Da er en luftbelg skiftet. Orket ikke dokumentere dette, da det tilsynelatende er ekstremt likt på alle BMW med luft på bakaksel. Kjøpte Arnott luftbelg, og den hadde continental gummi. Skiftet også jordingskabel på eksosanlegg, som er festet i bakerste henger til eksos. Kjøpte bare en flettet jordkabel fra Biltema. Har ikke merket noe at den var borte, bare så den var rustet i stykker.
  6. Jeg ville nok ha tørket av mest mulig, uten å bruke noe vått. For om du bruker vått og det går inn i motoren så kanskje kanalene kan tettes av olje og det våte du bruker.
  7. Jeg ville vasket/tørket av det du ser, så godt det lar seg gjøre. Og deretter gjort det @E.C. anbefaler.
  8. Otis

    X3 f25

    Du kan sjekke sikringen, ellers er det diagnose.
  9. En annen ting, sånn i tilfelle andre lurer. Man får ikke nullstilt service varsel for motorolje, når håndbrekk modulen er demontert.
  10. My bad, leste det, men registrerte ikke det. Det ganske greit forbruk det da ja!
  11. Det er jo positivt med lavt forbruk, men mellom Støren og Klett så er det jo 99% flatt. Men jeg enig i at det kan være en grei plass å teste om ting fungerer noenlunde. Ellers er du ofte oppe i Trøndelag, legger jeg merke til.
  12. @Fredrik 90 mulig jeg starter noe som jeg ikke burde, men... Bare fordi du ikke har hatt problemer med dine biler, betyr ikke det at de er feilfrie. N57 og n47 deler design, sånn er det. Da deler de også svakheter i varierende grad. N57 ble aldri solgt i massive volum i Norge, mens det som @Ingvaldsen henviser til er det det ER solgt i massivt volum. Og da utjevner det seg nok endel, sammenlignet med n47 i Norge. Det er OK at du mener at en pemiumbil skal ha høye kostnader for å holdes i gang, men det betyr ikke at vi alle andre mener det samme!
  13. Denne bilen bør jo bli relativt stille innvendig, eller kanskje man skal si, fri for uønsket støy?
  14. N53 er ganske så kurant motor om dysene er skiftet. Ellers er ganske kurant.
×
×
  • Create New...