Jump to content

Otis

Members
  • Content Count

    15334
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Otis last won the day on November 10 2018

Otis had the most liked content!

10 Followers

About Otis

  • Rank
    General

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    2009 X5 30d

Recent Profile Visitors

12321 profile views
  1. Otis

    Strømtrekk e60

    Det sier seg jo selv at det ikke er noe med bilen da. For dette er ikke nok strømtrekk for å tappe batteri så mye så fort.
  2. Ja, det er jo noe pjusk. Om det får deg til å føle deg bedre, så sparer du mye penger å ta dette selv.
  3. Jeg fant denne, se på side 6-7 og se på utstyrslisten. 413A er standard i Norge, kan det se ut som. https://www.yumpu.com/no/document/read/3493635/f25-08-2012-veiledende-prisliste-u-ps-bilia
  4. Tja, det høres jo ut som de prøver å vri seg unna. Om bilen har denne koden, så skulle denne delen fulgt med i følge delekatalogen.
  5. Denne er bedre! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive20d-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/ESDcrXD0
  6. S413A er utstyrskode for rollo og nett opp til taket.
  7. Det er kanskje litt spesielt. I hvertfall for BMW, for EGR er ikke aktiv på WOT. Så da bør det ikke være en forskjell.
  8. Det høres mer ut som vibrasjonsdemper. Ser du mye støv rundt den? Kanskje brunt støv? Som i rust/metall partikler? Du kan ta av reima og kjenne på vibrasjonsdemper, den skal være fast og fin.
  9. Skrikelyder vil jeg si kan komme av defekt vibrasjonsdemper som sitter på veiva. Den som driver rundt reima. Slakke i vannpumpe, maks et par millimeter. Men det er mer vanlig å snurre lager rundt og kjenne om det er jevnt og uten rar lyd.
  10. Ganske sikker på at E53 ikke har DPF. Så da gjelder ikke dette for trådstarter. Selv om informasjon er noget korrekt.
  11. Ikke direkte pga dysen, men pga for lavt railtrykk.
  12. Det er vel noen som har kodet det til US lys. Så det må sikkert kodes tilbake. Kan bruke carly eller NCS.
  13. Eneste jeg fant på internett var en kar som hadde oppdaterte dsc med winkfp og dermed måtte kode dsc på nytt med NCS. Og en rattvinkel kalibrering. Men om du har ISTA, bør du forsøke den. Den har feilsøkingsprosedyrer integrert.
  14. En god beskrivelse på en viktig jobb. Takk for ditt bidrag.
×
×
  • Create New...