Jump to content

Otis

Members
  • Content Count

    16617
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Otis last won the day on March 2

Otis had the most liked content!

10 Followers

About Otis

  • Rank
    General

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    2009 X5 30d

Recent Profile Visitors

16146 profile views
  1. Jeg er svært sikker på at kassa tåler 2t over ganske mange tusen kilometer.
  2. Ser ut som casterstag begge foran og mansjetter på drivledd ytre bak.
  3. Jeg kan ikke huske å ha lest om dette noen plass, men det betyr jo ikke at ingen har hatt problemer. Dog så vil jeg anta at mangel på svar, betyr at ingen har noe å komme med. Det trenger ikke bety at ingen bryr seg.
  4. Jeg har lest om dette før, og da kom det frem at bmw ikke liker dette/vil ikke støtte det. Fordi det er hemmelighold rundt algoritmer/ nøkler som muliggjør dette. For å få CAS til å virke, må du til BMW for å få det aktivert. Og da ser de at det ikke er OEM, og da stoppes det.
  5. Jeg tenker også mangel på strøm til start motor. På endel andre biler har det blir ganske vanlig med defekt jordingskabel foran, mellom motor/girkasse å chassis.
  6. Hva skjer helt nøyaktig, når du forsøker å starte? Forsvinner lys fra dashbordet? Noen klikk fra relè? Er alle lys på på dashbordet?
  7. For naviskjermen må det jo passe med noe 3d printet? Samme som holder til alle visere?
  8. Da kan jeg bekrefte at det var en kalibrering som skulle til for denne feilkoden. Den forsvant som dugg for sola, etter en runde med ISTA. Antar at eier også gir lyd fra seg her, nå som problemet skal være borte.
  9. Da må jeg bare demontere å se nærmere på mellomaksling. I dag synes jeg at jeg hørte dunkelyder som kunne sammenfalle med risting, men dunkingen var svært dempet å hørtes nesten litt ut som bass fra stereoanlegg.
  10. @E.C. https://www.ebay.com/itm/4Pcs-PDC-Parking-Sensor-For-E60-E61-E63-E64-X3-E83-X5-E70-X6-E71-66209139868-/292930303129?_trksid=p2349624.m46890.l49286 @Evopower Jeg har ikke ledd i fremakslingen, det er direkte skrudd på i flensen. Det er lci som ledd. Når det er sagt, så har fremaksling vært av, ifbm diff skifte, ingen forskjell før/etter. Hvordan blir det kast i en drivaksling? Den er jo urørt, den bakre altså. Godt beskyttet er den også.
  11. Jeg har vibrasjoner i hele bilen, har hele tiden trodd det var pga felger, men den ene bakfelgen er nå rettet opp og den var egentlig ikke så skjev heller, sa oppretter. Har avbalansert hjul sikkert 8 ganger, men bare 1 gang etter oppretting. Vibrasjonene er ikke i rattet, men i setet/setene. Ingen forskjell når jeg bremser, sving, akselerasjon. Hører ingenting feil heller, noen plass. Har selv tenkt at det er dårlig støttelager til mellom aksel, men har ikke vært under å demontert enda. Bakvogna er helt urørt, det er ikke skiftet noen deler der bak. Bilen har rullet ca 217kkm.
  12. Sjekket nå i manualen, og man skal kjøre en "service" funksjon etter arbeid på VTG motor. Så det er nok kalibrering vil jeg tro.
  13. Mulig at 6DC3 er en form for kalibrering av transferkassa etter en slik type feil. Jeg er usikker, antar at ISTA hadde ordnet opp i dette.
  14. Ikke ekspert på slike nyere biler, men stort sett på E chassis, så må man fortelle modulen om utstyret som er i bilen for at den skal fungere korrekt med de andre modulene. Kanskje det må til? Siden den tror det er automat her altså.
  15. Zf6 eller zf8 du snakker om da? Å årsmodell? Du kan sjekke type girkasse på delekatalogen selv. Feks realoem.com eller bmwfans.info
×
×
  • Create New...