Ingvaldsen

Medlem
  • Innholdsteller

    265
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Ingvaldsen

  • Rang
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lesja
  • Kjøretøy
    e39 525dat msport

Nylige profilbesøk

2309 profilvisninger
  1. Ingvaldsen

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - retrofit på gang

    Har nå parkert m5’n så nå skal den få stå til april med mindre det blir iskjøring... så da fikk jeg endelig på noen pene vinterhjul på bruksbilen 530’n er nå i toppstand og må bare nytest! Her er fra helgen når heg var ute på delejakt fikk med en skikkelig godbit hjem igjen, noen som ser hva som skal skje her ? 10 poeng til riktig svar
  2. Ingvaldsen

    E46 M3 cruise/Trackdaybil

    Ble det ikke noe av turen du skulle ha i mai ? Ble nysgjerrig på om bilen ble bedre
  3. Ingvaldsen

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - retrofit på gang

    Fikk borret ut boltene og gjenget opp og satt inn nye så nå er alt tett og bilen går som uvær igjen Nå blir det ikke mer dkruing før alpinamotoren skal ut i januar... neste som står for tur nå er polering av m5
  4. Ingvaldsen

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - retrofit på gang

    grisspikk knakk så det sang så løsninga ble borring å gjenging fekk litt veilledning ta han ja
  5. Ingvaldsen

    BMW dieselmotorer

    hadde samme ulyd osv som deg og da var ene pinbolten dysa satt i knekt
  6. Ingvaldsen

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - retrofit på gang

    Har no endelig funnet ut feilen på alpinamotoren... for nå har jeg vært så lur at jeg prøvde dysene fra 530’n på den å fikk start en gang og da gikk den veldig fint med det var kun den ene gangen de startet dessverre... og dysene funker ikke lenger i 530’n og etter det fant vi spon i diesel. så nå blir hele prosjekte avsluttet og motor er antagligvis solgt til fordel for en standard m57 d30. Bosch servicesenter ville ta på seg å overhale pompa men nå begynner dette å koste mye mer en det smaker så da for noen ta stafettpinnen videre uten like store utlegg som jeg har hatt Siden jeg tok knekken på dysene til 530’n har jeg fått tak i nye brukte og i tilegg fikk jeg tak i en bra brukt turbo siden jeg også slitermed ekstrem turbohyling og dårlig drag. Fikk også med eksosmanifold siden jeg har eksoslekasje i samme område Så måtte m5’n ut av garasja for å få plass til en skikkelig storservice. etter å ha demontert alt ble jeg veldig klok på hvorfor ting var som det var.. synderen til eksoslekasjen var ikke sprekt manifold men på sylinder 1 var begge bolter knekt, dene ene så ut til å ha knekt under kjøring siden den lå inni varmeskjoldet. I tilegg så knakk jeg en til under demontering, sikkert mange som har kneky disse boltene er før så vil gjerne høre erfaringer å triks dere har gjort får å få det optimalt igjen ?! synderen til dårlig drag ser ut til å være tett nippel på vakumklokke på turbo, så her blir det sikkert ny bil etter jeg ferdig håper noen har tips og erfaringer fra å få ut dusse pinboltene !
  7. Ingvaldsen

    Bytte til komfort seter

    Kommer helt an på hvilken bil det er snakk om
  8. Ingvaldsen

    Noen som har video av lyden? :)

    10 poeng !
  9. Ingvaldsen

    600hk Disel monster.

    det blir billigere å bare kjøpe en f1x 550d med en gang, holdbar effektøkning er aldri billig.
  10. Ingvaldsen

    600hk Disel monster.

    kanskje etter eller annet religiøst trosamfunn kan hjelpe deg og finner du en vil jeg gjerne kjøpe en jeg også
  11. Ingvaldsen

    min '02 525dat m-sport

    Uhyret sjeldne i alcantara... ligger faktisk ett sett med komfårseter på finn i stoff x) men finner du komfårstoler i nappaskinn så vil du ikke ha alcantara mer og komfårsetene kan du kombinere sammen med nakkestøtter fra e60/e65 sliter selv veldig med nakke i vanlige sportseter men i komfårseter har jeg sittet i 24 timer i strekk uten plager
  12. Ingvaldsen

    min '02 525dat m-sport

    ser du skrev tidligere at du syntest sportsetene var vonde, vil på det sterkeste anbefale komfårsetene med knekk i ryggen ! og disse for du hivd etter deg gratis omtrent
  13. Ingvaldsen

    Masse gummi på E92? (8x18 & 9x18)

    Så disse felgene her på en ny m3 for litt siden og fikk veldig sansen for de med tanke på oppsett med mye gummi style m513
  14. Ingvaldsen

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - retrofit på gang

    Flaks lyktene allerede er bygd om til bixenon, ellers så hadde jeg ikke fått åpnet lykta x) Et liv uten e39 er et liv ut mening