Jump to content

Ingvaldsen

Members
  • Content Count

    1551
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Ingvaldsen last won the day on April 1

Ingvaldsen had the most liked content!

1 Follower

About Ingvaldsen

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lesja
  • Kjøretøy
    e39 530dat og 02 m5

Recent Profile Visitors

10129 profile views
  1. Gjør et nytt forsøk på å legge om til sommerhjul! kattvask av alle bilene på tunet🤠 slik ser mine hakka 7 og 8 ut etter 4 sesonger å 30-40k km på 4 forskjellige biler, så perfekt ut fram til denne sesongen. 225/40r18 hakka8 og 255/35r18 hakka7, meget gode dekk fram til nå da jeg merker bakhjula har blitt harde. var faktisk ikke før nå at piggen har ramlet ut, verste slitasjen er fra da de sto på m5’n en liten periode. blir nok nye til neste vinter hakka8 dekka holder seg overraskende bra, veldig myke å det eneste jeg kan si om de er at de har trappet seg
  2. Hakke 9 ser veldig breie ut uansett dim nesten😂 skal egentlig være 235/55r18 og 255/50 originalt på mparalell men å finne hakka 9 eller tilsvarende i slike dimensjoner er ikke lett, nærmeste jeg fant som ga mening var 245/45r18 og 275/40. Ufornuftig dimensjoner med det fungerer veldig bra på brøyta vei, kan bli litt løs i rompa vist det er mye løssnø.
  3. Skjedd litt siste 2 uken så får ta en oppdatering på bilfronten! avsluttet påskehelga med første skikkelige snøfallet i vinter, tror det endte med 60cm kram snø.. samme flekk noen timer senere 2wd, nullføre og mye snø er vell den værst tenkelige kombinasjon men det gikk nå deler fra koed til bytte av understell, tårnlager, knirkeforinger og intregralledd skal ut å inn med nytt riktig redskap er halve jobben understellet klart med nye rår lager og tilhørende Og nytt emblem helvete igang
  4. @Werther er helt enig med deg på alle måter og er selv den som bruker slike biler året rundt. når det gjelder akkurat den 540’n så kom den til norge som en «mint» bil for så å ha all den typiske e39 rusta og litt til når eier nr2 skal selge den. mulig du ikke har sett bildene fra eier nr2, ser eier nr3 som selger nå ikke har tatt med bilder av rusta i sin annonse. det er det er stor forskjell på å bruke en bil for det den er verdt mot å gi faan å la den stå å koke med saltlake halve året.
  5. Kan alltids gi slipp på min, men den går ikke billig💩
  6. På veien igjen etter å fått kw streetcomfort🤠 ja den er like høy men det skal få satt seg litt før det blir justert til 20" hjul
  7. Tuv er ikke et kvalitetstempel på noen måte, og coilovers til 15k er relativt billig satt opp i mot originalt understell som er helt nydelig å kjøre på samtidig som det varer.
  8. at bilen er ustabil kan godt være simpelt understell, men bilen skal fortsatt gå beint så her har du foringer som må ut å inn med lemførder/ meyle tok akkurat ut 3-4 år gamle knirkeforinger på e38'n min som var helt ferdige, disse var av ukjent leverandør... det koster å kjøpe billigdrit fremfor kvalitet, et steg fram og nesten to tilbake. når coiloversett koster omtrent det samme som 1-2 stk nye sachsdempere så bør det ringe i noen bjeller om at det her er kanskje dårlige greier, og forventningene må være lave du kommer alltid til å gå i enn ond sirkel med en slik bil vi
  9. Har faktisk alltid gitt lavest bud på alt brukt og har alltid blitt godtatt, og aldri kjøpt brukt slitedel såklart budfunksjon er borte på noen få produkter, mens de nå har gjemt budgivningen sik at du må trykke deg inn på varen for å by er ikke mange steder du kan handle brukte deler med samme kundeservice som koed, der brukte deler blir satt på lik linje som nye med unntak av spesielle tilfeller. koed er også importør for alpina i norge, noe jeg har hatt god bruk for har du delenr på alpinadel så er det bare å skrive det inn i handlevogna så kommer det nesten a
  10. Kommer nok helt ann på hvilken bil du ska handle til virker for at gs og koed er i samme eierskap, ser det begynner å dukke opp brukte deler fra koed i katalogen hos gs. Noe dyrere og uten mulighet for å legge inn bud det vil vell kanskje si at de tar fra samme lager av nye deler De har også samme regnskapsfirma
  11. @Netlandet tar muligens på seg dette
  12. Har vell vært ute på markedet i over 5 år nå
  13. mulig du får mer for pengene ved å gå for en 525d eller 530d e6x for den prisenklassen fleste brukbare e9x facelift ligger langt over ditt budsjett, ser du på preface med m47 så har du stor sjans for å finne en pålitelig bil. register er ikke så stort problem egentlig, registeret sier som regel ifra før ting går til helvete. cp4 høytrykkspompa der imot, den gir ingen forvarsel når den havarerer. Skrur du ikke selv så kan du få verkstedkostnader på samme sum som budsjettet du har nå. skal du ha facelift så er det nok en 325d 197hk eller 330d 235hk fra mellom 08 og 09
  14. Meget spesiell bil som ble tatt inn av en på forumet her, da hadde bilen ganske lav kilometer, eieren etter der brukte bilen året rundt og det satte sine spor dessverre på et slik samleobjekt.. her er annonsen fra forrige eier: Individual 540ia
×
×
  • Create New...