Jump to content

ahj

Members
  • Content Count

    4262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

ahj last won the day on March 28

ahj had the most liked content!

About ahj

  • Rank
    Generalløytnant

Contact Methods

  • MSN
    ahj_11@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    M140i

Recent Profile Visitors

7378 profile views
  1. Jo har en til deg. Tankstørrelsen, 60 liter på 320d mens 330e har "bare" 40 liter 😂
  2. Ikke lett å finne bilder av dette. Men lita et kan jo hjelpe
  3. Nei, de skrur ut tempsensoren på DPF. Av min erfaring er den ganske vanskelig å få ut og går lett i stykker. Anbefalt er lambda, men på to biler har jeg tatt ut trykkslangen for dpf og spylt inn der. Dumme der er at man er ikke sikker på at man får fylt alle delene av dpf med vesken. Men om dette løser dine problemer er jeg ikke sikker på, jeg vet at denne metoden har fungert mot de tilfellene jeg har hatt med dpf problemer.
  4. Jeg brukte motip sin, kjøp på GS. Fastnøkkel og løsne kontakten, så kommer lambda ut.
  5. Mye småkjøring definitivt hybrid, mye langkjøring diesel. Har kjørt en rekke ganger Oslo - Lillehammer i G20 320d, den gjør lett den turen på godt under 0.5 på mila. Med Webasto på vinteren er det heller ikke noe problem med varme i bilen, men du har ikke den mulighet for nedkjøling i sommerhalvåret.
  6. Så en F10 518d? Den er nyere og har motor 🤷‍♂️
  7. Helt enig. Blir vell første med fullskinn, alcantara og soft close på alle dører, bakluke og panser.
  8. Er ikke det en turbo for lite for en som har m550d? 👨🏻‍🎨
  9. Jeg har brukt DPF rens en rekke ganger med gode resultater, lambda bør skrus ut for å kunne virkelig få sprutet den væska inn i hele filteret.
  10. Var jo egentlig ikke så ille den G20 LCI der. Kunne være mye verre, vil si at den ikke "gnager" så mye som 4 serie gjør. Men det gjør jo evt overgang til andre merker enklere når de holder på slikt.
  11. Enig! Enig på begge! Men jeg synes at det trengs en F06 M6 i nye garasjen omgående sammen med F11 og i3n. 🏎️
  12. ZF vet hva de driver med, men vet tuneren det? Som jeg har allerede skrevet hvis dem gjør alt for å få masse moment og da mer enn momentbegrensingene i kassa, må de tallene "bøyes" fra DDE til kassa slik at du faktisk får det som de har lovet. Hva betyr dette i virkeligheten? La oss si at motoren din faktisk produserer 808nm, momentbegrensninger er 750nm i kassa. Moment fra motor til kassa "bøyes" da kan det hende kassa får beskjed om at den får 600nm mens den faktisk får 808nm. Kassa holder ikke da like hardt på giret og det slurer. Som igjen fører til ekstra slitasje i kassa som igjen
  13. Bare å kjøre på med xHP på kassa, så kan det hende du er litt sikrere på at kassa ikke tar helt kvelden enda. Men det kommer helt an på om tuneren sender reelle moment tall fra DDE til kassa eller om de bøyes til slik at momentbegrensingene i kassa unngås. Ellers gratulerer med 545d
  14. Med tanke på at den space er innflytter, så er det heller ahj land du har prøvd å invadere!
×
×
  • Create New...