Jump to content

Ron Jeremy

Members
  • Content Count

    3495
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Ron Jeremy last won the day on July 3

Ron Jeremy had the most liked content!

About Ron Jeremy

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    15' F31 touring & 20' i3

Recent Profile Visitors

3940 profile views
  1. Hører en podcast med Chris Harris som har GM i studio, utrolig historie og for noen legender som han har jobbet med. Collecting cars
  2. Blir veldig vagt og pretensiøst å svare på et slikt spm. Spørs på km stand, servicer, tidligere eier (e) kjøring,, dekk, Din kjørestil og flaks! Er det N47 eller B47 i denne? Drivverk forsikring er vesentlig, sørg for at denne er på plass, sett deretter av et par tre titusenlapper, så står du brukbart rustet.
  3. Bare hyggelig! Hvis det er det minste trøst, å beholde den og evt forfine den, vil jo bare øke prisen. For hvert år som går, vil det dessverre bli færre og færre av disse flott bilene, slik at prisene bare vil øke. Jeg ville sett på alternativene til salg, en klassiker MÅ ikke brukes hver søndag. Lykke til!
  4. Velg noe med litt kvalitet, ellers blir det fort veldig stivt. Ville ikke senket for mye, mellom 20-40mm, da kommer du langt og beholder mye av komforten.
  5. Det er noe vondt å si om alt og alle. og jo eldre jo verre! Å bruke 250k eller mer på 10 år gammel 3’er ikke noe som lyder som musikk i mine ører.. de som tror det blir problemfritt bilhold tror på nissen! Kjøp bil etter et nøktern behov, minst mulig utstyr og nyest mulig bil som har hatt et fornuftig liv bak seg med færrest mulige eiere. Toyota er skuddsikre, evt en pizzabil, men disse får lite kjærlighet..
  6. Jeg er INGEN fasit, eid en 87’ 325i coupe, min første BMW, siden har det blitt 17 til... Men historikken (Alf Lie) og få eiere er jo en nøkkel med slike objekter. Jeg hadde sett etter objekt og historikk/tilstand før chassi! Men en slik sum som jeg skisserte så bør vel ting være optimale og bilen legges ut ved Påsketider. Er den småsliten og legges ut i November detter prisen raskt med ca 100k. Det er en tid for alt, la oss håpe den får et godt hjem og fremdeles har mange mil bak seg. lykke til!
  7. Flott bil som har fått mye kjærlighet. De fleste selgere vil jo ha mest mulig og utvilsomt har du gjort veldig mye riktig slik at du skal få en fornuftig verdi for bilen. Som entusiast får jeg håpe den fortsatt får et godt hjem! E30 prisene har gått opp, noen forlanger fantasipriser for sine objekter - men din bil fortjener en fornuftig sum penge. Er ikke så inne i E30 i disse dager, men ca 200k bør være et ok utgangspunkt. Lykke til!
  8. Blir litt mange variabler her også. Trodde trådstarter hadde budsjett på 250k, når det blir kuttet til 50k, kan vi godt snakke varmt om M57 og E90. Greit å vite de tørre fakta først og budsjettet.
  9. Har eid E90 med M57, helt ok, men utdatert - syns E9* er den svakeste av de 5 ulike generasjonene 3 serie jeg har eid, men smaken er ulik. En 15 år gammel pendler ville jeg i utgangspunktet ikke anbefalt, ville valgt noe nyere og mer driftssikkert, F30 evt F20 uten N47.
  10. Spm nr 1, pendleravstand? Har du 250k, ville jeg hoppet bukk over N47 og overprisede (for) gamle biler. Ville sett på F31 med B47 disse er veldig gjerrig på suppa. Men ville vurdert en i01 først, billigere blir det ikke!
  11. Nydelig Z3, en av de siste som kom av rullebåndet, siden Z4 (E85) kom senere det året. Mangler bare sportsseter, Evje også, bare dager siden jeg var der.. flott bakeri der 😅 Skal ha meg en slik en dag, enkel, mekanisk - ekte, fra tiden BMW var på det jeg anser som sitt mest fokuserte og dedikerte. Heldig er han som får denne.
  12. Ja, den selger meget godt, er jo hybrid og el som er volumselgerne. F48 er et hyggelig bekjentskap det, fine planer.
  13. Det var grisetøft, gjør at bilen står ut på en positiv måte, klasse!
  14. F11 er generasjonen nyere, men E70 har nok kanskje mest plass til en familie på 5. Begge modeller er perler i BMW porteføljen, kanskje de beste fra sine respektive klasser. Begge har sine fordeler og ulemper, ville for summen du skisserer muligens gått for en F10/11. LCI er for meg et vesentlig punkt mtp E70, tror du har flere biler å velge mellom når man skal bruke opptil 300.000 på 5 serien enn på en 10’ model eller nyere E70. Personlig ville jeg lagt inn 50-100k mer å kunnet velge fra øverste hylle når det kommer til disse bilene og da baker det ned til et personlig valg om man vil sitte høyt eller ha den noe mer moderne bilen.
×
×
  • Create New...