Jump to content

Ron Jeremy

Members
  • Content Count

    3612
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Ron Jeremy last won the day on November 11

Ron Jeremy had the most liked content!

About Ron Jeremy

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    15' F31 touring & 20' i3

Recent Profile Visitors

4767 profile views
  1. Jeg ville ikke lagt for mye i dette. Men gitt at dere har samme bil, dekk, utstyr, samme temperatur og stiller med samme prosent på batteriet, skal to biler ha tilnærmelsesvis lik rekkevidde. Men samme person burde også kjøre bilene og bruke like lang tid på runden. Men om vår 20’ i3 har +- 10 km ifht andre i3 bryr meg lite, bilen er til for å brukes, til forvarming og annet. Kjør bilen som den er tiltenkt, bruk motoren også og kos deg med den.
  2. Utvilsomt mye BMW for pengene, komfort som i en 7’er. Har lekt med tanken på en slik, bare ikke med N47 som her. 🤮
  3. Vi har sammenfallende tanker om BMW og hva man ser etter i en bil. Takk for sammenlikningen, selv har jeg en 13’ åring som skyter i været, så trenger nok minst en F25 str bil. Den er mange som liker XC40 og Volvo sitt designspråk i disse dager, så har ikke noe problem at folk søker til dette merke om dagen. 👍🏻
  4. Spennende! Umiddelbart ser XC40 ut som en X1 i størrelse. Så fristende å spørre hvordan plassen innvendig er på din nye bil kontra F25? Syns kanskje XC40 også er litt dyr ifht Mustangen og resten av de nye kommende elbilene, men den er vel kanskje mer premium enn disse? Det viktigste er at bilen stod eller overgikk forventningene deres, alltid gøy med ny bil! Håper du skriver litt om den når du får den! 👍🏻
  5. De har Hvertfall et utmerket samarbeid med Toyota og nyter godt av endel hybrid patenter derfra. En av disse konfigureringene til i4 er vel IX3 sitt «nivå» vil jeg tippe, slik at med den drivlinje vil i4 sikkert se 500km + rekkevidde, det hjelper seg. Hva gjelder pris, så henger vel det nøye sammen med antall produserte enheter også, for overnevnte (IX3) er dette skuffende lavt. Mustang lages i et 5 x antall som BMW’s løsning, så skal bli spennende å se hvor mange i4 BMW har kapasitet til å lage.
  6. Men nå er det litt innsausing av parameter. En ting er den teoretisk effekt som laderen gir, en ganske annen er effektkurven som batterier lades. Jeg vet ikke hva F30 eller hybrider «kan» lades med i farten, men kurven flates ut jo mer strøm man har på batteriet. Så det er ikke nødvendigvis at man sparer voldsomt med tid om man øker effekten, det er det BMW og batteriet som «bestemmer». Sladden som medfølger går vel fra 8A til 13A mener jeg å huske? Hvis dere bruker begrepet «nødlader» - som en vanlig schuko utendørs stikkkontakt, kan denne belastes med maks 8A i 8 timer hvis hukommelsen min stemmer? @Marius2002 trodde dette bare gjalt gater/områder med solid underdekning. Kan ikke forestille meg at det gjelder en hel kommune? Generelt lager A/S Norge 10T med strøm som går i 🚽 eller selges og det kan økes ganske betydelig om den politiske viljen hadde vært der. Så mengden står det ikke på, men kanskje nettet du er under er veldig underdimensjonert?
  7. Har hatt lillebroren, den var litt liten. Så størrelsen du her ser på en fin, ikke for stor, ikke for liten. Jeg hadde 50hk Suzuki 4 takt, ville nok ikke gått noe under det du skisserer av motorisering her. Lykke til med jakten!
  8. Hva som imponerer meg mest med Danmark, foruten Dansk lynne og det kreative, kunstneriske og design generelt. Er hvordan Danskene har - i fravær av Svensk industri og Norsk olje og kraft, klart å bygge en solid velferdssamfunn. Er vanskelig å se hvordan de har klart det uten åpenbare ressurser. Er også spent på Grønland og hva som skjer når Russland/Kina legger sine klamme hender på dette området. Men tilsynelatende har Dansker generelt mer karakter og styrke/vilje, mer så enn sine Nordiske søsken.
  9. Men dette er jo Audi, de spiller spillet med tallene, A4 vs 3 serie osv osv. Det har de alltid gjort, mens BMW har alltid toned ned prestanda, i virkeligheten så presterer de langt bedre. De fortsetter med talleken på e-tron modellene også dessverre, høyt innsalg, skuffende i virkeligheten.
  10. Bil er bruksgjenstand, ikke pynt til å ha på hylla over peisen. Det er ment å skulle brukes, men et slikt objekt må selvsagt brukes med måte. Vet en som kjørte sin M5 hele året, slikt er kult, biler er ment å skulle kjøres og nytes også under mindre optimale forhold.
  11. Flott bil, men kjedelig med problemer! Har opplevd fordelingskasse «ras» på en E83, den hang var det en kostnad på ca 30k, heldigvis var det en garantisak. Da opplevdes det omtrent som en bil som var kald og trengte litt manuell choke. Den jukset som om den ikke fikk nok luft/diesel. Hvis du har koplet ut denne og opplever bilen som problemfri, ville jeg kikket på denne. Umiddelbart ville mange mekanikere byttet denne, men mener det er spesialister som kan reparere disse også. En kollega fikk fordelingskasse ras på sin E70, det var en 13’ med under 60k på telleren. Generelt er det vel en oppfatning om at både kasse og annet er mer robust på E70 enn mindre motoriserte biler, men du har fått i pose og sekk dessverre.
  12. Fantastisk, bedre blir det ikke. Har noen fine opplevelser med E34 med komplett vannbøffel skinn interiør, dette var en hvit 530ia touring på tidlig 90 tallet. Nydelige biler!
  13. Du har en 2011 hva? Hvis du vil ha hjelp, i det minste forklar hva slags bil du har 😉
  14. Er akkurat denne jeg har. ifht hastighetsbegrensing tar jeg dette med knusende ro, jeg kjører etter forholda, last og føre. Går fint i opptil 90 ca, men flink til å kjøre til sida og slippe biler forbi ved tung last. Er generell mye vill kjøring med henger og feste av last. verste jeg har sett var en som hadde punktert, men durte på videre så gnistene spruta.
  15. Vel, jeg havnet på en Brenderup, for kvinnen gikk bananas på Ikea ved Sørlandsparken. 😂 Viktigste for meg var enklest mulig og uten brems. For det har jeg dårlig erfaring med, brekket henger seg opp i tide og utide. Generelt er varehenger ikke et kvalitetsprodukt. Det elektriske er tvilsomt og jeg ser min Brenderup bl.a ikke har pakning i lyktene bak, slik at her har det irret litt på blinklyssokkelen. Denne er nå 4-5 år gammel. Men siden gamlingen alltid har hatt for kort henger (190cm) ønsket jeg en kasse på 250cm lang. Så mine kriterier var 250 cm lang, uten brems. Da blir det jo ikke mer enn 750 kg. Men sjelden jeg kjører stein, pukk og annet tungt, denne gang var plassen/lengden viktigere. har en kompis med flere hengere med 2 aksler, disse er grovere, stødigere og fine å kjøre med, men tunge og vanskelige å bakse med uten bil. Så definert hva slags lass og størrelse, behov for tipp eller annet du trenger. Så er det genialt med et fleksibelt nett.
×
×
  • Create New...