Jump to content

Ron Jeremy

Members
  • Content Count

    3815
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Ron Jeremy last won the day on March 19

Ron Jeremy had the most liked content!

About Ron Jeremy

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    15' F31 touring & 20' i3

Recent Profile Visitors

6378 profile views
  1. Fin rute, jeg ville kanskje tatt til Høyre og kjørt langsmed Nisser til Treungen og heller kjørt over Gautefall. Eller får du mye bra her 👍🏻😎
  2. Setesdalen og rundt evje er utvilsomt flott også. Usikker om det er på «ruta» til tambur4? Uansett så blir veiene finere og opplevelsen større med takløs bil
  3. Kan være hysteri og kaos ved parkeringen ved oppstigningen til Gaustadtoppen, mulig det bør vurderes litt ut fra tidspunkt når man kjører over der? Blir ikke mer kjøreglede på en slik tur enn med bilen du har. Har tanker om en lignende løsning etterhvert, kanskje ikke så edelt som Alpina men har gode cab minner og de skal gjenoppstå! Nyt turen!
  4. Ikke kjør den kjedelige Tinnsjø veien, kjør over flotte Gaustadtoppen og Tuddal. Telemark er jo et Norge i miniatyr, så mye fint - men spørs hva du liker? Svinger, utsikt eller ulike stoppesteder underveis? Telemarksveien er fin, helt ned til Arendal, rundt Nisser er det fint.
  5. Trodde han skulle hente noen på meny, men han parkerte og gikk inn for å handle.
  6. Bimmerblog sammenlikner i4M50 vs M3, hvor i4 blir valgt som vinneren. Tipper i4 vil friste mange potensielle M3/4 kunder også, samt dra kunder fra 330i/e og den for dyre 340i. https://www.bmwblog.com/2021/06/11/which-to-buy-bmw-i4-m50-or-bmw-m3-competition/ Winner: BMW i4 M50 — It’s not only cheaper, it’s more powerful, all-wheel drive, more high-tech, and comes with big tax incentives.
  7. Vel, var et taxi firma som hadde biler (Leaf) som hadde kjørt både 2-300k km, den verste av disse hadde en langt mindre rekkevidde tap enn de 30 % du skisserer her. Stort sett lå de mellom 20-25%. Slik at batteriene holder lenger enn bilen. Ifht Tesla, så er vel de den av elbil produsentene som har minst buffer ifht forvaring av batteriet. I teorien da er ikke dette løsningen for at batteriene skal holde «lengst», men andre parameter kommer jo også inn, som type lading osv. I bunn og grunn er batteriene betydelige mer solide og driftssikre enn man så for seg og skremselspropaga
  8. Nye M2 har blitt tegnet ut fra hva autocar har grunn til å tro, virker svært lovende! G87 M2 Rendered by Autocar https://www.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1833049
  9. Hvis man går fra 19 til 20 med samme dekk, mister man 5% rekkevidde. Dedikerte elbil felger er også 2-3% mer rekkevidde enn konvensjonelle felger, dekk omtrent det samme. Heldigvis er rekkevidden anstendig nok nå at man ikke trenger å velge bort, gitt at behovet ikke er i grenseland.
  10. Blir litt antiklimaks denne faceliften, ikke nytt men «nyere». Som i G30 LCI syns jeg også her skjermen blir for stor og dominerende, lyktene foran og bak er jeg også litt usikker til. Var mest spent på seter og interiør. Rangerer ikke denne LCI versjonen veldig høyt på attraktivitetsskalaen, men så mottar jeg jo også pre LCI iX3 om ca 6 uker.
  11. Godt spm, er rødgrønt som vil sette litt kjepper i elbil politikken. Spørs hvordan det vil se ut i praksis, siden de sannsynligvis trenger støtte fra et annet grønt parti. Greit å handle mens prisene er gunstige.
  12. Frunk var veldig stas i begynnelsen med elbil, ser ut til at flere og flere (bl.a VAG) ikke prioriterer dette. Selv bruker jeg det svært sjelden på vår i3. Er vel faktisk en dedikert elbil som har laget en «kardangtunnel» for å stive av konstruksjonen. Og det er som du sier, ungene går inn og ut av hver sin dør, på hver sin side. Det er når man er 5 evt det blir knot og det er sjeldent.
  13. Er jo varmepumpe på i3 også, Så at i4 har det tar jeg som en selvfølge.
  14. Nye M3/4 ble jo totalslaktet overalt. Så fikk folk se den live og den ser ut til å levere. Nåværende 7 serie og X7 sine nyrer også, samme greia. Vi får heller se disse live først, er først da inntrykkene setter seg. Tror iX også er mye av det samme, blir spennende å se salgstallene etterhvert.
  15. Ringte Jim på Bilia i Skien på Fredag. Vært mye i4 og iX nyheter og kjente at tålmodigheten krøllet seg litt. Sist gang jeg snakket med overnevnte, nevnte han en August levering. I telefonen på Fredag hadde han håp om levering i uke 29, det er ca 6 uker til, det er gode nyheter! BMW iX3 har gjort det skarpt på rekkevidde fronten i de siste tester, klarte vel 432 km i vinterens store test, nå i mer ideelle temperaturer klarte den 10 mil mer enn stipulert WLTP. Smått Imponerende for en konvertert fossilbil som ser ut som en SUV. I motsetning til de crossover løsningen
×
×
  • Create New...