Jump to content

Ron Jeremy

Members
  • Posts

    3922
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Ron Jeremy last won the day on July 15

Ron Jeremy had the most liked content!

About Ron Jeremy

  • Birthday 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    15' F31 touring & 20' i3

Recent Profile Visitors

7611 profile views
  1. Sjekk ut Finn kode: 223490407 Er den så bra som den ser ut, fortjener den å havne hos en her inne. 😇
  2. Utseendet til iX er splittende, men teknisk får den bilparken her inne (bimmers) til å fremstå som noe av en badeleke. Ville utvilsomt solgt iX på interiøret og det visuelle, personlig syns jeg den har en pondus og tilstedeværelse som er vanskelig å unngå. Med rett farge (sophistogrå) fremstår den som mer fullendt. Samtidig er den (tilsynelatende) overlegne kvaliteten innvendig og de tekniske detaljene flere hakk over X7. Syns det er litt for stort sprang fra i40 til i50, men i60 kommer jo også. X7 er en fantastisk flott bil, sober og lekker, men drivlinjen for meg - er utdatert.
  3. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor slike store konstellasjoner som Stellantis har bruk for alle disse ulike brandingene? Tror det vil bli færre merker og et mer generisk tilbud med elbilens masse produksjon. Kinabilene er her nå, pris er nøkkelord. Audi e-tron Q4 er vel den minst «Audi» til nå, som et eksempel…
  4. Hatt denne problemstillingen selv, den gang i en E39. Personlig syns jeg farget underdel ser best ut. Men smaken er som baken, delt.
  5. Her er nøkkelen til iX, er det samme nøkkel til i4 tro? Det er noe man fikler eller tar i daglig, viktig detalj. Syns kanskje ikke dette var et steg opp fra nåværende nøkkel..
  6. Grønt er sterkt undervurdert. Var så mye kule farger på 90’ tallet, selv har jeg gode minner om bl.a Oxfordgrønn på en E38 med beige skinn. Dette blir bra, spent på å følge denne reisen. 👍🏻
  7. En av de flotteste bilene på bimmers, velholdt klassiker som bare øker i verdi. Men som samtidig kan brukes og nytes, men som du selv sier - det er en tid for alt. Til syvende og sist, alt er til låns. Måtte den få et godt hjem! 👍🏻
  8. bilen ser ut til å dra inspirasjon fra øynene til en flue…? Jeg håpet på en arvtager etter i3. Jeg får heller hvile øynene på EQE som MB har vist frem.
  9. Grattis, spennende. Et dryss av magi over Alpina, dette blir knall. Ville vært morsomt å sett en sammenlikning mellom 535d/D5/550d. flere bilder?
  10. Jeg er enig. Tesen har vært at G05 har vært den ubestridte kongen og iX kommer som den ukjente stygge utfordreren fra siden. Skal ut i dag til bilia og bokke kjøring av denne i Oktober. IX er kanskje den BMW’n som trigger meg mest og som jeg vet minst om, samtidig sier de troverdige kildene at iX er sterkt undervurdert. Mitt inntrykk er at iX som iX3 er sterkt underkommunisert, det bunner vel i grunn at BMW ikke har silikon (Chip) nok eller tilstrekkelig kapasitet til å lage (eller ønske å lage) elbiler i stort volum pr nå, se bare på leveringstiden til i4. Oppsiden vil være at de som får hendene på disse vil ha en bil som er meget attraktiv og som holder seg bra i pris.
  11. La nå oss ikke male fanden på veggen ennå. At det har blitt såvidt lang leveringstid, betyr bare at det har kommet inn flere bestillinger enn de forventet. Spørsmålet da, blir om de vil øke kapasiteten å få opp antallet og redusere leveringstiden. Eller om den er en slags eksperiment som iX3 (lave produksjonstall) Fått masse kommentarer om LCI på iX3, det var en varsel bil. Men om man hele tiden skal vente på det beste, kan man måtte vente lenge. Generelt er det bedre å ha en bil man er fornøyd med, enn bare vente å spekulere. Har enkelte kollegaer som kjører 20 år gamle biler som bare venter «litt til og litt til», til rekkevidden er litt bedre, facelift kommer osv osv.
  12. I Byglandsfjorden kom jeg over denne. Og i det bildet ble tatt - smalt det brått, bilen ble skjevere og skjevere og kjørte inn til siden, punktering.
  13. Carbonsort, fint når den er ren - men kanskje den vanskeligste fargen å holde fin, siden den blir fort flat.
  14. Spent på motoren, kvalitetsbygg
  15. Enten det eller fordelingskassa? Typisk forsøker man febrilsk å flushe kassa ved slike problemer, som oftest til liten nytte. Sjekk først dekk, deretter fordelingskassa.
×
×
  • Create New...