Jump to content

Ron Jeremy

Members
  • Content Count

    3708
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Ron Jeremy last won the day on November 11 2020

Ron Jeremy had the most liked content!

About Ron Jeremy

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    15' F31 touring & 20' i3

Recent Profile Visitors

5518 profile views
  1. IX3 er ikke en masseprodusert bil i volum, slik at å lansere den World wide kanskje ikke har noen hensikt? Tror vi snakker om ca 11-12.000 enheter totalt i 2021, det kan nesten se ut som eksperiment? Der nok Kina er tiltenkt brorparten? IX3 har nok samme drivlinje som innstegvarianten til i4, kanskje en synergi her?
  2. Har kjørt X3 med diesel, hybrid og nå som el, sistnevnte er laget i Kina. av disse 3 er kvaliteten, fit and finish spot on. Jeg kjørte som sagt noen mil på grus og hullete vei, ingen rasling ulyder eller issues. Alle er enige om at denne bilen skulle hatt X-drive. Men baksiden av mangelen på det er, en mer leken bil, lenger rekkevidde og bedre effektivitet til alle årstider. IMG_0623.MOV
  3. Ujevn vei er det jeg kanskje var mest spent på, siden det var noe jeg selv har lest. Man kan stille mellom komfort og sport i innstillingsmenyen, vekslet mellom disse. Og kjørte ca 45 min opp og ned til svanstul (for de som er kjent?) dette er grusvei, type hyttevei og nå i denne tiden, typisk isete, hullete og generelt i elendig stand. IX3 har ikke luft, men siden den har såvidt mye masse, flyter det som andre tunge elbiler veldig bra. Det lave tyngdepunktet gjør at jeg lekte med quattro biler også under aktiv kjøring på asfalt. Komforten er over forventet nivå i min bok,
  4. I den gruppa er det litt epler og pærer, XC40 er X1 størrelse, det gjelder også EQA. Det må også være sammenliknbart mtp utstyr
  5. Er det ikke bare å sammenlikne pris på hhv en like gammel i3 vs 116d/i da? Fossilbilene som vil holde og etterhvert vil stige i verdi er jo typisk bilene med stor bensin/dieselmotor, typisk 1/2/3 serie samt Z modeller. En bybil med el vil i fremtiden fremdeles ha et potensiale, om ikke rekkevidden er strålende er ikke det det viktigste. For dette segmentet er det billig drifting som gjelder.
  6. Når det gjelder å bedømme en teknisk innretning, bør den ikke leve noen år å se hvordan det holder seg, før man hyller den? Dieselen er jo både nøysom og kraftige motorer med en energieffektivitet på 30 tallet. Generelt er den driftsikker, men med stadig flere avgiftskrav og tekniske krumspring for å tilfredsstille disse. Blir driftsikkerhet og vedlikehold lidende. En moderne diesel er løsningen for noen, men for stadig flere og for de som har en relativ ny diesel med ad blue bl.a. vil med tiden kunne oppleve negative og betydelige driftsutgifter. Hadde dieselen fått lov
  7. Vel, iX er elbilen BMW vil pushe og helst selge deg. Den koster ca 200k mer en iX3 (entry level versjonen). De endelige offisielle prisene er like om hjørnet. IX3 har en rekkevidde som faller ca midt mellom disse to iX modellene som kommer i høst. IX er også betydelig mer avansert, mens iX3 er «bare» en elektrifisert X3. Men jeg vil tro den er blant bilene jeg har kjørt de siste 10 åra som på papiret har vært en «underdog» og vært kraftig snakket ned, men som for meg, har overrasket veldig positivt i RL.
  8. Når nyheten om iX3 kom og mangelen på X-drive ble avslørt - ble de fleste sjokkert. En åpenbar svakhet i et marked som BMW allerede var sent til. Derfor krever denne bilen et åpent sinn. For på den ene siden, er bilen med dette nivået av utstyr, et lite kupp. For tilsvarende utstyrt X3 hybrid koster 200.000.- mer. Samtidig er kravet til en slik type bil ikke komplett uten X-drive. Men la oss ta en ting av gangen, hva skiller iX3 fra X3 fossil/hybrid. Kort fortalt er iX3 kun å få som fully charge i Norge, det betyr at man får alt tilgjengelig utstyr, minus rattvarme m
  9. LCI av X3 er stipulert til August. Bestiller du idag kan det hende at forhandler har noen på vei, ellers er det 2-3 mnd ventetid. Bare båt fra Kina er 2(!) måneder. iX3 er ikke melk og brød elbilen, til det blir det produsert for få. Det er i4 (kommer sent Q4) og iX, (kommer til høsten) som blir laget i større antall og er ment å være volum modellene. En fullustyrt iX3 fåes offisielt pr idag for 609.000.- (har fått bedre tilbud selv) Er kun fully Charge som blir solgt i Norge, så dette blir en typisk i3 opplevelse for de som vet hva jeg snakker. Er også kun dette utsty
  10. Som sagt i en annen tråd, rattet denne 20 mil hittil, har den et par dager til, er det spm fyr løs. Kjørt den i by, landevei, grus, snø og is. Mer kommer.. legg merke til turteller (?) og lys i ladeluka, morsomt flipp foran inntaket.
  11. Nettopp, oppretter en egen tråd om iX3, testet denne i ca 20 mil nå og har den et par dager til. 30e koster 200k mer enn iX3 fullutstyrt bl.a.
  12. En anbefaling vil være å få bilen på et verksted med rett diagnoseutstyr og eller et merkeverksted. Sannsynligvis må det kvitteres ut en konkret ting, gitt at det ikke er noe «rufs». Typisk er det en dato for sjekk, når denne er overløpt får du opp dette symbolet, noen koder denne 20 år frem for enkelt helt skyld...
  13. Ser iX3 blir nevnt, i så måte har jeg litt fersk info, bilder, pris litt sammenlikning og opplevelser. litt usikker på om dette er rett sted å poste dog?!
  14. Sensatec eller veganskinn(!) er jo bare vinyl som skal se ut som skinn. «Skinn» er skinn, på de stedene man sitter, men sidene og andre områder Er vel sensatec. Merino er ekte og mykt kvalitetsskinn over hele setet og må ikke sammenliknes med standardskinn. i gamle dager (bl.a E34) fikk man jo også skinn fra vannbøffel, da begynner vi å snakke. Alcantara ser bra ut, men det er mindre praktisk for min del med kidsa bak, personlig syns jeg også det ser finere og mer jålete ut med skinn. Men det er nok riktig, skinn som resten av dyret, også kjøtt er jo ut og karakterisert
  15. Denne tråden trenger ikke å bli dynget ned av dine våte og noe banale diesel fetisj Fredrik. Dette handler om bensin hybriden x5 45e.
×
×
  • Create New...