Ron Jeremy

Members
  • Content Count

    3262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Ron Jeremy last won the day on February 13 2019

Ron Jeremy had the most liked content!

About Ron Jeremy

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 06/11/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    13' hvit F25

Recent Profile Visitors

3136 profile views
  1. Ron Jeremy

    Fluid black i3s - bil nummer 2

    Gratulerer med flott bil! Kommer til å gjøre noe av det samme. Men mens vår 16’ i3 ble solgt på 15 minutter, hvordan er i3 markedet nå? du sier du fikk en fornuftig pris..? Pm gjerne. planer med bilen?
  2. Ron Jeremy

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Mitt «bidrag» i denne debatten er ikke å fremheve BMW, tviler på at det er motivet blant motdebattantene dine her Fredrik. Faktum er vel at BMW ikke er inne i sin mest konstruktive periode med banebrytende produkter om dagen heller. Men din påstand om at VAG var visjonær og at kvaliteten var uovertruffen - var som markedsføringen av Audi, pompøs og lite treffende ifht virkeligheten. Man kan ikke alltid treffe spikeren på hodet Fredrik, tråden er glimrende og levende.
  3. Ron Jeremy

    Hengerfeste 530e

    Mener at det var mulig og lovlig å ettermontere hengerfeste på hybridene fra høsten 2019.
  4. Ron Jeremy

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Hvis du klarer å se forbi klasseledende interiør (Audi) er det lite å skryte av byggekvaliteten ellers for. Kvaliteten til Vag er stadig synkende. https://www.dinside.no/motor/her-star-vws-skandale-biler/71407399 Samtidig å trekke frem hvem som ledet hva i 70-80 årene blir nå lite relevant 40-50 senere. Uansett hvem familie og stamtre han har! Dette er 2020 og etron er den minst effektive elbilen på markedet. ingenting klasseledende med den eller VAG.
  5. Ron Jeremy

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Hvis man dissekerer VAG litt i sømmene, og skiller mellom BS (markedsføring) og heller leser litt mellom linjene aka: advarsler fra CEO om Nokia tilstander (brennende platform) og ser hvor VAG er, når det kommer til SW og tekniske løsninger. Vel har BMW har sittet med hendene i fanget etter i3, men å fremheve VAG/Audi kontra andre blir skivebom. Jeg skjønner romantisering om R5, men tilstanden til VAG/Audi er alt annet enn rosenrød og idyllisk i 2020, vil heller si de er svakere enn på et par tre tiår.
  6. Vel, som regel blir ting mer grått og mindre polarisert når man ser ting live. Syns 7’er LCI har en mektig grill, men man venner seg til alt. Samtidig er jeg ingen fan av Audi sitt gap. Men klarer de å få til noe som på concept 4, blir jeg meget fornøyd. I generationer har sedan og coupe 3/4 serie vært for like. De trenger ytterligere differensiering, utvilsomt er det nå lettere å se forskjell .. i det minste! samtidig er det en smal balansegang mellom det klassiske og .. for nøytrale. Til en for radikal tilnærming, som blir lite elegant og tidløs. jeg er forsiktig optimist.
  7. Carbon er knalltøff, men er kanskje en av de vanskeligste å holde fint og ryktes å «holde» dårlig også. G05 kler både mørke og lyse farger, invidual er endel dyrere ja, men her kan man velge og vrake mtp interiør og farger. Litt ambivalent å velge farger, da de fargene som snakker til en i begynnelsen, kan bli litt flate og kjedelige over tid. Brune komfortseter er lekkert, men navnene står ikke alltid til opplevd farge, men her kommer lyset også inn, man bør se fargene live- nyt opplevelsen, nybil er morsom
  8. Ron Jeremy

    Anbefaling for kjøp av første bil?

    Fornuft vs et mer morsomt valg. La meg begynne med det mindre kjedelige alternativet: E46 (2002-2005) 325i(x). Eller lillebror 320i. Mtp Det «fornuftige valget» så blir driftskostnad litt teoretisk, for en gammel diesel så blir de daglige utgiftene veldig fokusert på. De mindre populære konstadene er, dyser, turbo og div koksing, samt partikkelfilter. Det behøver ikke bety et høyere kostnadsbilde å eie og drifte en gammel diesel, selvom den bruker mindre suppe og denne koster mindre enn bensinen, men jeg tror fordelene (besparelse mtp diesel) langt på vei vil utlignes med mindre (teoretisk) trøbbel med bensinsekseren. Et fornuftig valg av diesel er E9* med M47, altså 2005 - 2006, 318 evt 320d. prøv begge å se hvem som snakker til deg.
  9. Ron Jeremy

    Ny podcast om bil

    Prøvde denne, men fikk assosiasjoner til broom. Ble derpå droppet. Synd
  10. G05 er fantastisk, akustiske vinduer, avkjølte drikke samt varme i midtarmlene, ratt, sete og dørhåndtak - alt dette i flotte omgivelser mens man samtidig har panoramautsikt. G05 er enkelt den mest vellykkede BMW modellen pr nå. Moderne og muskuløs, men ikke over the top. Og sammenlikne G05 med model X, blir som å sammenlikne en Fiat vs Audi, elektrisk og SW er Tesla foran, men bygge bil med kvalitet/premium er ikke deres force. Solid valg Salty, du pleier jo å få anstendig for dine gjennomførte bygg, slik at dette ordner seg sikkert! Samtidig spennende å se at kommende G05 allerede har endel «justeringer» på gang 😉😂😎 gleder meg til fortsettelsen!
  11. Så det er positivt at man lager et chassi til fossil og elbil? Spennende, la oss analysere hvor bra det blir! Det er utvilsomt positivt at fossilbilen blir høyere pga batteriplasseringen til elbilen skal jo være under gulvet? Genialt at den elektrifiserte elbilen ikke har/eller har en liten frunk? Samt at plassen generelt ikke er utnyttet slik en elbil kan være. Se bare under panseret på en elgolf - ikke imponerende plass innvendig heller, faktisk akkurat som en .. golf. Så ta en kikk på id3, samme utvendige mål, men sistnevnte har innvendig plass som en Passat... Den eneste fordelen, med å lage et chassi for alle drivlinjer, er en kortsiktig økonomisk gevinst for produsentene, i lengden viser det hvor lite gjennomtenkt og hvor lite seriøs deres satsing er. Kan folkeprodusenten VW lage unike elbiler bør premium produsentene som MB og BMW klare det.
  12. Ron Jeremy

    Bmw m3

    Importert endel tidligere selv, men US markedet ble det aldri noe av. Nå er jo dollaren rekordhøy samt Norges valuta er pinlig svak. Er det fremdeles noe å tjene på å hente inn bil? Eller et det tilstanden som frister?
  13. Jeg er uenig. la oss se på E84 eller F25 sine salgstall med S-drive. I4 er vel heller ikke en dedikert elbil heller? Tyskerne (Minus VW) bruker en «one size fits all» strategi både for fossil og eldrift, for de ikke vil bruke penger på en dedikert elbilplatform, noe som bare vil gjøre at bilene vil bli mer grå og intetsigende, noe som igjen vil gjøre at Tesla vil vokse ytterligere. Tesla har et servicesenter i Porsgrunn nå, her vil det også komme prøvekjøring av ulike modeller og mer. Var nettopp på et lokalt kjøpesenter på en stand med Tesla model 3, vanskelig å ikke bli tiltrukket av helheten og gjennomføringsevnen til Tesla, model Y ville bli levert om kun få dager i USA. Model Y vil selges i hysteriske mengder, G01 og IX3 vil slite tror jeg - uansett prising.
  14. 428i er en 4’er, men den er overraskende kvikk og lyden er bra til å være 4’er. Varme i nakken er gull også. Et fint kompromiss mellom plass og gøy, samt pris. Skrev en test for noen år siden, er en bil man husket positivt! Er usikker hvor mye mer effekt man «trenger»?
  15. Aldri hørt at signalkvaliteten på i3 antenna vs haifinne er ulik. Nappaskinn i i3?! Ratt fra en i8 passer vel bedre enn alcantara?!