Jump to content

Teutonius

Members
  • Posts

    63
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen
  • Kjøretøy
    E60 520iA/04; W203/06

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Teutonius's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Reputation

  1. Ja, tenkte meg at det kunne vært slik at den kanskje hadde overlevd. Men bilen var rimelig oppbrukt, med bulker og diverse Frankenstein-løsninger for bare å tyne ut noen ekstra måneder. Som vi da klarte, helt til den der lillejulaften, og vi måtte kjøre ut av den der tunellen (i lang oppoverbakke til bensinstasjonen på Ryen), så da bestemte jeg meg for å si farvel. Kanskje noen av delene lever videre i andre E39.
  2. Bare en liten update: Jeg fant noen med delebil, tok ut bensinpumpa (tar ca 15-20 min i halvmørket), tok den ned til E39 og byttet den der på p-plassen. Bilen kjørte som et skudd etterpå Men, dessverre ikke nå lenger, etter at beltet til vannpumpa røyk og motoren kokte i Operatunellen. Damp fra potta, altså røket topplokk. Det var slutten på E39erns 21 år gamle liv...
  3. Helt glemt å oppdatere tråden! Jeg byttet diffen, som forsåvidt var en enkel oppgave, hadde det ikke vært for all rust i boltehullene! Vi måtte bruke gjengeutstyr for å få dem fri for rust, og da gikk det greit an å montere diffen. Og ja, lyden er nær borte, så der fant vi årsaken.
  4. Takk for tipps! Skal prøve meg der også, så jeg får flyttet den bilen vekk fra der den står og i vanlig drift igjen
  5. Hei! Er ute etter en drivstoffpumpe til min E39 520ia fra 1999. Kan gjerne komme og demontere selv dersom det er på Østlandet. :) Trenger den litt raskt da bilen det gjelder står litt uheldig parkert og jeg vil gjerne fikse det på stedet.
  6. Sånn, da byttet jeg batteri i nøkkel 2. Jeg får fortsatt låst opp bilen og baggasjerommet, men ikke låst bilen. Jeg målte bryteren på nøkkelen og den fungerer som den skal. Da får jeg bare leve med det.
  7. For å bare lukke denne tråden, så fant jeg en i Asker med en delebil, som solgte meg en vindusheis for den nette sum av 5000 øre. Nå fungerer den utmerket igjen!
  8. Da har jeg vært hos mekkevennen min, og kjørte et lite stykke. Han konkluderte med at det var diffen, men også at den var langtfra så ille som han hadde fryktet. Vi byttet olje på diffen, og den gamle oljen hadde en del finmetall i seg samt noen få spon. Kjører videre foreløpig og bytter diffen når det begynner å bli plagsomt med støy.
  9. Hei! Kanskje det, det er liksom litt vanskelig å lokalisere lyden i bilen, det kommer ikke tydelig fra et spesifikt sted. Jeg snakket med en mekkevenn av meg som lurte på det samme, men han fikk ikke kjørt bilen og prøvd det ut. Dersom det er diffen, hvor ille ligger jeg an? Bør den da byttes så fort som mulig, eller repareres, og er det 'gjørbart' eller koster det fort mange lapper selv for bare delene?
  10. Hei, jeg kjører min E60 hyppig (den har kjørt over 330tk), og jeg har lagt merke til at den i de siste månedene (eller kanskje siste året) lager en durelyd som spesielt høres ved lave hastigheter: Frekvensen på durelyden er avhengig av bilens hastighet, ikke av motorens omdreiningshastighet. Den høres lavfrekvent ut, en skikkelig during Over ca 40 km/t begynner duringen å bli upåfallende eller forsvinner tilsynelatende, men det kan også skyldes at motorlyden overdøver durelyden Oppbremsning eller aksellerering, samt ratting påvirker ikke duringen Duringen kan minne om lyd av tandhjul som griper i hverandre slik de skal, bare at det er mer høylytt. Jeg har byttet begge lagrene bak, skjønt de så forholdsvis lite slitte ut ved obduksjon. Lagrene foran er fremdeles ok. Bilen bruker ikke mer drivstoff enn vanlig, og den kjører egentlig fint ellers. Jeg tror at veivhusventilasjonen er tett, og har alt bestilt time for utbytte av det, men kan ikke helt tenke meg at det er det som er årsaken til duringen. Hva kan dette være?
  11. Hei! Vindusheisen høyre foran i min E39 er gåen, og jeg er ute etter en komplett vindusheis med motor. Gjerne i Drammens/Oslo-området slik at jeg kan hente, men jeg kan også betale porto dersom den heller bør sendes i posten.
  12. Hei Laffe! Ja, nøkkel 1 fungerer, men jeg får ikke bekreftelse av sentrallåsen når jeg programmerer den på nytt. Dette får meg til å tro at jeg kanskje gjennomfører feil prosess, som da heller kan være årsaken til at jeg ikke får nøkkel 2 til å fungere. Men det at nøkkel 2 trenger nytt batteri er også meget mulig. En tidligere eier har allerede tuklet med nøkkelen, da den ikke er helt tett ved sprekken.
  13. Hei, Jeg har en 2004 E60 med 3 nøkler, og alle er rombeformede med tre knapper (se vedlegg). Låser opp bilen med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i tenningen (starte bilen) Låser ikke opp med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i tenningen (starte bilen) Låser ikke opp med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i ikke tenningen (starte bilen) Jeg fant ut av at nøkkel 3 mangler innmat, derfor fungerer den kun i døren, og det er greit nok. Men, nøkkel 2 bør jo også kunne fungere med bilen. Da jeg prøvde trikset med å sitte i bilen, lukke dørene vri tenningen til 1 og så til 0 kjapt, holde opplåsningsknappen inntrykt mens jeg trykker låseknappen 3x, så skjer ingenting. Hverken med nøkkel 1 eller nøkkel 2. Da jeg prøvde det samme i min E39 fra 1999, der jeg har tilsvarende situasjon med dens nøkkel 1 + 2, så får jeg i det minste en reaksjon fra bilen når jeg gjør dette med dens nøkkel 1: sentrallåsen går i låst og i åpen stilling. Gjør jeg noe galt i min E60, eller er det evt noen på Østlandet som kan se nærmere på dette?
  14. Hei, jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg har akkurat samme problem med min E60 fra 2004, med rombeformet nøkkel. Nøkkel 1 funker helt som den skal, nøkkel 2 fungerer til å låse opp dørene med nøkkel i låsen, og til å starte bilen, men ikke fjernkontrolldelen. Når jeg gjør prosedyren med bare nøkkel 1 så får jeg ingen bekreftelse fra sentrallåsen (låse-åpne).
  15. Nå er det et drøyt år senere, og under EU-kontroll kom det frem at det var en del slark i ulike opphengskuler. Etter å få byttet ut disse ratter bilen som den bør. Problem solved!
×
×
  • Create New...