Gå til innhold

Reservenøkkel E60 funker ikke, hjelp!


Teutonius
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 2004 E60 med 3 nøkler, og alle er rombeformede med tre knapper (se vedlegg).

  1. Låser opp bilen med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i tenningen (starte bilen)
  2. Låser ikke opp med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i tenningen (starte bilen)
  3. Låser ikke opp med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i ikke tenningen (starte bilen)

Jeg fant ut av at nøkkel 3 mangler innmat, derfor fungerer den kun i døren, og det er greit nok. Men, nøkkel 2 bør jo også kunne fungere med bilen.

Da jeg prøvde trikset med å

  • sitte i bilen,
  • lukke dørene
  • vri tenningen til 1 og så til 0 kjapt,
  • holde opplåsningsknappen inntrykt mens jeg trykker låseknappen 3x,

så skjer ingenting. Hverken med nøkkel 1 eller nøkkel 2. Da jeg prøvde det samme i min E39 fra 1999, der jeg har tilsvarende situasjon med dens nøkkel 1 + 2, så får jeg i det minste en reaksjon fra bilen når jeg gjør dette med dens nøkkel 1: sentrallåsen går i låst og i åpen stilling.

Gjør jeg noe galt i min E60, eller er det evt noen på Østlandet som kan se nærmere på dette?

bmwdiamond.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Laffe! Ja, nøkkel 1 fungerer, men jeg får ikke bekreftelse av sentrallåsen når jeg programmerer den på nytt.

Dette får meg til å tro at jeg kanskje gjennomfører feil prosess, som da heller kan være årsaken til at jeg ikke får nøkkel 2 til å fungere. Men det at nøkkel 2 trenger nytt batteri er også meget mulig. En tidligere eier har allerede tuklet med nøkkelen, da den ikke er helt tett ved sprekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...