Jump to content

laffe

Members
  • Content Count

    681
  • Joined

  • Last visited

About laffe

  • Rank
    Oberstløytnant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skal testes selv om jeg egentlig har tenkt at det kan bli litt mye med Geir Schou i en hel podcast😅
  2. Enig, syns det er fin podcast som har holdt et veldig bra nivå og også et stigende nivå. En del av episodene med gjester, spesielt de 2 med Nils fra Nils og Ronny, er verdt å få med seg. Ellers minnes jeg at da jeg begynte å høre på Podcasten trodde Håkon var en gammel biljournalist på 50+. Ble litt overraska over at han var en del yngre enn meg🙂
  3. Har bare såvidt rattet G30, men husker det slo meg at jeg savnet tilt på setene og at setene ikke virket like magisk som slik jeg mintes setene i E61. Fikk også rattet en E61 med komfortseter her i vinter og de føltes perfekte med engang. Generelt synes jeg også det virker som setene i BMW ikke er like outstanding som før. Synes foreksempel sportsetene i F3x og G2x virker hardere og med mindre mulighet for skikkelig tilt en de gamle sportsetene i feks E46 og E83.
  4. Selve lageret er vel skrudd i så du slipper noe pressverktøy for å bytte. Men du må vel ned med demper og løsne en del for å komme til boltene på lageret så vidt jeg husker. Vurdererte å prøve selv for et par år siden, men lot det være da jeg ikke har noen egnet plass å skru. Selve lageret var ganske dyrt såvidt jeg husker og jeg betalte rundt 5000,- inkludert deler for bytte på et MECA verksted.
  5. Det jeg digger med nye Continental og Flying Spur er at man kan skjule infotaimentskjermen og få en skikkelig klassisk look på dashbord. Det er litt motsatt av alle andre produsenter som i dag virker å tro at det er størrelsen på skjermen(e) som definerer hvor bra en bil er. Som man ikke ser nok på skjermer i livet i dag til at man i tillegg trenger å ha dashbordet i bilen dekket av de (ref. nye EQS). Spent på når skjermtrenden i bil begynner å gå andre veien.
  6. Ligger vel uten noen annonser på finn for folk som gjør dette. Blant annet denne: https://www.finn.no/112067597 Har ingen erfaring med de selv, men tror kanskje det er tatt opp i andre tråder omkring N47-motorene.
  7. Har alltid stusset litt på om massasjefunsksjon i setene tok bort litt av mykheten i setene. Kjekt å vite👍 Enig med deg om dashbord utformingen i G20. Ser veldig mye mindre påklistra ut enn i G30 LCI. Men jeg er en fan av Pre-lci interiøret på G30. Syns det speedomterutformingen der var helt nydelig før de gikk for heldigitalskjerm der også.
  8. Selv synes jeg 3-serien med G2x tok et langt steg opp i 5-serie verden på premium-biten. Men om man kjører mye langt kan kanskje komfortsetene i 5-serien bli et savn. Jeg synes i hvertfall sportsetene i G2x ble litt vonde da jeg prøvde en 330e på en 70-mils tur. Men bilen var ganske ny da og seter har kanskje godt av å sittes inn litt, samtidig som rumpa kanskje trenger å tilpasse seg setene litt.
  9. Nydelig biler dette. Er jo disse M5`ene som virkelig kunne kalles ulv i fåreklær da de ikke har veldig mange hint som skiller de fra en vanlig 5-serie (med unntak av M5 merket da😄). Håper og tror at dette er en god form for pensjonssparing.
  10. Takker - ser jo at det kan tolkes som at bremser må funksjonstestes etter reparasjoner.
  11. Ja, de prøvde vel egentlig å ta mer betalt for å sjekke bremseskivene enn hva en full EU-kontroll koster hos de koster😅 Ikke så mye penger i det store og hele, men for meg handler det litt om prinsipper.
  12. Tok nylig etterkontroll på en bil jeg kjøpte som hadde mangellapp fra EU-kontroll på rustne bremseskiver foran. Byttet bremseskiver og klosser selv og leverte bilen til etterkontroll der hvor opprinnelig EU-kontroll ble utført. De prøvde da å fakturere meg nesten 1300,- kroner for denne etterkontrollen og argumentere blant annet med at de måtte ta nye bremseprøve på rulle på bilen. I mine øyne ser jeg ikke noen grunn til at det er nødvendig når bremsekraft/fordeling ikke var en feil på opprinnelig kontroll, men de påsto at dette var et krav og at de måtte gjøre ny bremsesjekk. Noen som vet om
  13. Ble litt mer spiselig (i mine øyne) rumpa på 8-Serien også når den fikk lakkert diffuseren: Men fortsatt synes jeg rumpa til 8-serien har litt for mange skrålinjer opp og ned. Blir litt Lexus-aktig.
  14. Syns det der ble knall jeg👍Har hele tiden ment at det blir litt for stort det feltet med sort nederst på en del av de siste BMWene med M-sport bakfangere. Synes feks Alpina løser dette mye bedre, og din ble jo litt mere i de baner. G31 B5 som eksempel under.:
  15. Jeg tror 556 000,- som vises på utklippet til Ron er grunnprisen før utstyr og rabatt. Men jeg og er spent på hva prisen ble med rabatt....
×
×
  • Create New...