laffe

Members
  • Content Count

    358
  • Joined

  • Last visited

About laffe

  • Rank
    Major

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hehe - Tror Hamburg på en dag går greit om man har rett fokus og unngår den verste trafikken. Men man må kanskje se på det som en utfordring for å få det til. Kjørte Trondheim-Hamburg i fjor i ett strekk i fjor, men det var delvis på natt så trafikken var lav frem til vi kom til Malmø. Det gikk veldig greit da, men trafikken ble veldig tett mellom København og Tysklandsgrensa (vi kjørte gjennom Damark) så neste gang tar vi puttgarden ferja i stedet.
  2. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Liten oppdatering: Rakk aldri å se skikkelig på det selv, men det var jordingskabelen til motoren (som jeg avbildet lengre opp i tråden) som var årsaken. Burde jo tatt denne selv, men ble for lite tid så det ble verkstedfix. Litt behagelig en gang i blandt det også🙂
  3. Ville tenkt litt annerledes og prøvd å kommet meg til Hamburg på dag 1 hvis du får fruen med på det. Starter du i rett tid om morgenen bør det kunne gå og vil gi deg en ekstra dag på resten av turen. Hamburg-Innsbruck på en dag bør jo være helt greit så lenge trafikken ikke er helt jævlig. Blir man lei før kan man jo stoppe i Munchen i stedet og spare noen mil (Eller Ingolstad om det virkelig kniper:) ). Et alternativ til Innsbruck er forøvrig Salzburg. Bittelitt lenger, men koslig by og bra utgangspunkt for å kjøre Grossglockner og se Dolomittene. Men blir jo litt mere øst i forhold til Zurich og Ringen og skaper noem ekstra mil sikkert.
  4. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Ble litt usikker jeg når jeg sjekka ETKn, men antar at kabelen jeg tok bilde av er en jordingskabel. I såfall kan jeg vel ta en startkabel fra jordingspunktet på venstre dempertårn og ned til avbildet kabel og deretter se om jeg får start.
  5. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Den så i hvertfall ikke bra ut i kontaktpunktet. Fikk ikke til å sjekke den grundigere da bilen står på P-plassen og såvidt jeg kan se må man av med litt deksel under for å følge den videre.
  6. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Regner med det er denne du mener?
  7. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Takker for svar @Evopower Får se om jeg tar turen innom verkstedet i dag og tar en titt selv eller om jeg avventer og ser hva de finner ut. Vurderte å prøve og koble av IBS (fordi jeg så en youtube video der noen gjorde det) også prøve å starte. Men usikker på om det har noe for seg.
  8. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Bra tips, skal se om jeg får sjekka det ut før Sulland tar den inn på fredag. Antar at feil på DPF/gløding ikke hindrer bilen i å dra rundt starteren når man trykker på startknappen.
  9. laffe

    BMW E61 520d - starter ikke

    Hei, Dama kjørte bilen til barnehagen idag, da starta bilen fint. Etter levering i barnehage ville ikke bilen starte. Ingen reaksjon når startknapp presses inn og i tillegg lyser gul motorlampe. Men ellers virkee alt elektrisk. Veihjelpen prøvde med nødstrøm, men det hjalp ikke. Men batterispenning var veldig lav sa de, 11.7v stod det på hjelpestarteren. Måtte også bruke nødfunskjonen på girspaken for å bilen i fri da bilen skulle opp på berginsbil. Leste av feilkoder selv med Carly og de indikerer feil på DPF og glødeplugger såvidt jeg kan tolke, men ikke hatt noe problemer med det til nå. Legger ved feilkodene. Har en følese av at problemene kan skyldes lite strøm selv om vi prøvde med hjelpestartere uten at det hjalp. Noen som har noen andre teorier? Er forresten en 08 modell 520d med 180000km på telleren.
  10. laffe

    Bmw E91 335 Bensin i Norge?

    Hva slags årsmodell regnet du på da? For en 2010 modell fikk jeg 104000 i avgifter når jeg regnet ut, også kommer moms på kjøpssum i tillegg.
  11. Rå bil👍 Ikke ofte man ser disse utstyrt med aktiv cruisekontroll.
  12. laffe

    Valg av E90

    Selv om jeg selv ikke mener m-sport er et must så sier jeg med enig i at nr 1 var best kosmetisk.
  13. laffe

    Valg av E90

    Ville gått for nummer 2 pågrunn av det er en 330i og at denne hadde quaife diff.
  14. laffe

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Slik jeg forstår det vil det ikke ta lengre tid før systemet registrerer hjulslipp, men at MB/audi systemene kanskje krever større hjulslipp/hastighetsforskjell mellom hjulene for at fordelingskassen skal få beskjed om å endre fordeling av kreftene. Dermed kan det kanskje ta litt lengre tid før du får optimal kraftfordeling, men om det er særlig merkbart i prakis er jeg usikker på.
  15. laffe

    Brann BMW i8

    Fortsatt like trist og se hvordan DNB behandler denne saken. Du kvalifiserer vel etterhvert for å kunne kreve tilleggserstatning for tort og svie slike denne saken er framstilt her i hvertfall.