Jump to content

Skulebollen

Members
  • Posts

    5071
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

Skulebollen last won the day on March 14

Skulebollen had the most liked content!

3 Followers

About Skulebollen

  • Birthday 10/10/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stryn
  • Kjøretøy
    e61 530d, 98 m3 3.2

Recent Profile Visitors

11324 profile views
  1. Nydelig og se flere som har litt forbruk😍😅
  2. Får man ikke skinn på øvre dørsider😳😥? Det er jo elendig isåfall!
  3. Bruker du ikke mer enn 9600 i året i diesel😳? Tanker for 5000-10000 i mnd jeg 🙈 ( sommerhalvåret ) og Fruen ligger vel på 3-4 Edit: Innsåg nettopp at jeg og samboer bruker rundt 100 i året på drivstoff 😳
  4. Motor fremstår meget frisk, med relativt ny service. Vil det at bilen er skjikkelig varmkjørt før innlevering hjelpe på? Hadde egentlig tenkt og sette bilen der kvelden før men 🤔
  5. Ikke verst og se såpass med bilder fra mine trakter 😁
  6. Har en 90 mod. e34 m5 som skal på eu.. Forrige eiger har fjernet katalysator og sett på supersprint eksos, og er derfor skeptisk til avgasskontrollen på EU. Har skjønt at det kan vere lurt og fylle e85, men dette eksisterer jo ikke heromkring... Så det utgår. Men er der andre triks som kan hjelpe? Vil det ha noe for seg og fylle 98 vs 95 feks.?
  7. Hva er det du krangler på nå?? Har da ALDRI nevnt noe om og eige like biler med forskjellig motorstr. Du kan eige en m3 til 200k! Og ved salg om 4 år er den vert 230k med normalt stell. Hva er da en 316 verdt?? For moro skyld.. ta min tidligere m3. Denne ble solgt for 1 mnd. Siden til ny eier. Den bilen har tapt seg 9000 kr på 3 år! Og da var jeg første eiger etter Bmw norge attpåtil! Hva har en 2018 316 tapt seg på 3 år? Mer enn 9k. JA man må binde opp kapital. NEI man blir ikke rik av og kjøpe og drifte en m3. JA man kan ha billigere bilhold enn M bil. Men dette er jo LANGT fra det som er diskutert! @E.C. Skjerpings.
  8. Mitt poeng: Er man etablert og har en gjennomsnittlig økonomi, kan man helt fint eige en M bil. Det vil kanskje gå utover feks. det årlige Reisebudsjettet, eller kanskje man må skru/ snekkere litt selv istedenfor og sette ting bort, feks. Man må selvsagt prioritere og eige en M bil, for og ha økonomi til det. Feks. kanskje kjøpe en 2 år gammel bruktbil istedenfor splitter ny? Eller reise en gang til syden istedenfor 3 ganger i året? Men det krever ikke det helt store var mitt poeng. Om man vil får man det til og lever godt med en gjennomsnittlig økonomi. Jeg synes også det virker uendelig mye tryggere og kjøpe en M bil til 500k oppå huslånet, istedenfor og makse huslånet på hus. Det er verre og selge unna hus enn en bil. Forstår ikke alle som tørr makse sine lån. Slik at dagen man blir ufør/mister jobben må man selge huset Edit 2: Argumentet ditt ang. Innkjøpspris: Prisdifferansen på en 316d vs en m3 er ikke nødvendigvis større på m3en ved salg igjen..
  9. Rekner med det var argumentet, at skal det ha en effekt må det svi.. Da er du vel også enig i at fartsbøter bør tidobles? Dette kan jo potensielt sett skade eller i verstefall drepe folk! I motsetning til ett Lite klistremerke. Jeg med mange andre hadde 100% sikkert aldri ligget i 110 i en 80 sone om bota var på 100.000 "Det sier seg selv at hvis man setter en bot veldig lavt + sjeldent kontrollerer forholdet så er det nærmest det samme som å si at det er fritt fram for å bryte." Slik er det jo langs vegen nå, jeg personlig er glad staten ikke følger din logikk når det kommer til fartsbøter. Blir man tatt med blankslitte dekk en tørr sommerdag får man vertfall ikke førerkortet beslaglagt. Men boten er den samme. Jeg synes det er helt sinnsykt at boten for N merker er den samme som kjøre med ulovlige dekk. så der må vi bare si oss enige om og vere uenige..
  10. Er jo det som er så hærlig med elbil i Norge. Man kan ha ny og "heftig" premium bruksbil til prisen av en rav 4, og frigjøre økonomi til noe gromt som en Alpina/M modell 😁 Så må man ha en veteranbil, da både en toseter og en med plass til kidsa, så må man ha en bil man kan bruke til skogs, og en bil til ferier med vogn osv. Ærlig talt trenger man faktisk ikke mer enn 6-7 biler for og klare seg🥴😬
  11. Vi alle er inneforstått med at det er ulovlig. Men det ingen vil svare meg på, står straffen i henhold til forbrytelsen? Det er og forblir ett lite firkantet klistremerke, Ingen tar skade av det. Man kan kjøre med blankslitte fremdekk midt på tjukkeste vinteren, og få samme bot.. Føler virkelig ikke folk at det er noe som skurrer der?
  12. Er man bilentusiast har jeg vanskelig for og forstå greia med og kun ha en 225xe.. 🙈 Trenger ikke god økonomi for og kjøre M bil. Men det vil vere en stor fordel og ha god kunnskap på kjøp/salg og gjøre gode handler. Og man bør vere nevenyttig og ha litt pågangsmot. Det er dyrt og vere lat Skal man feks. Sette bort bilen til polering så man kan binche serier på Netflix istedenfor og gjøre jobben selv, så koster det. T.d kjøpte jeg en 18mod. M3, storkoste meg med bilen i 1,5 år. Brukte den 10k km bl.a nedover Europa osv. Solgte den med 15k i gevinst. Så da fikk jeg dekket alt jeg kostet på ink. Bakdekk Og med en eldre M bil går jo prisen opp, eller verstefall står stagnert.. Jeg har kapital til en grei leilighet plassert i biler jeg ikke trenger. Det er ikke tvil i at det mest økonomiske ville være og selge bilene og cashe ut en leilighet, men herregud hvor kjedelig!
  13. Når du skrur selv, kan jeg ikke forstå det finnes billigere bil og eige enn en e39 facelift 520d. For 50k får du en bil som kommer til og gå langt og billig. Du skal finne en uhyre rusten bil før den sliter med eu neste årene.. På en sjelløs pendlerbil gjør det vel ingenting om bilen ruster på dører og skjermer? Finnes ikke billigere deler og deletilgang når du handler brukt/billigste vare på Koed. I tillegg får du en latterlig god bil, som ser grei ut. Iforhold til andre tips her.
  14. Elbil er jo genialt på nesten alle tenkelige måter, og forstår godt alle som kjøper det. Men og være bilentusiast og leve kun med elbil er for meg uforståelig.
×
×
  • Create New...