///M-ini95

Members
  • Content Count

    719
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

///M-ini95 last won the day on June 24 2019

///M-ini95 had the most liked content!

1 Follower

About ///M-ini95

  • Rank
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Recent Profile Visitors

3185 profile views
  1. ///M-ini95

    Night vision retrofit 5 serie

    6000 pund er en heftig pris, men tror helt ærlig at det ikke blir særlig billigere om man skal lete etter brukte deler. Regner med at estimatet der er basert på mye nye deler, kun kameraet på KOED koster typ 35 000 kr. Om jeg husker rett så MÅ kamera og modul være fra samme bil, noe som gjør det å kjøpe delene brukt vanskeligere. Mulig at en ekspert innenfor dette kan blanke ut VIN på begge delene, men igjen, da må man finne noen som klarer det. Personlig tror jeg det er mer lønnsomt å selge den du har og kjøpe en bil med Night Vision. Får masse annet bra for 60 000 kr, men om dette handler om lyst og ikke penger - kjør på
  2. Møtte på denne gjengen her igår kveld. *Wannabe DriftCar* Lancer og ukjent kinesisk bil (ligna på en Outlander kopi). De hadde kjørt hele veien fra Kina og målet var Afrika 😀
  3. ///M-ini95

    BMW F30 2013 fjernlys spørsmål

    Om jeg forstår rett så skjer dette kun hvis lysbryteren står i A og ikke ellers? Om det isåfall er det, så tror jeg det er slik biler med addaptive lykter skal være. Min F10 med addaptive xenon beveger venstre lykta opp og til siden når jeg skrur på fjernlyktene. Merker det kun hvis jeg står stille og lyser på et objekt.
  4. ///M-ini95

    Bytte olje/filter på automatkasse F25

    Om man skal gjøre det helt etter boka, så skal det etter endt skifte også kjøres en resett av adapsjonsverdiene på girkassen. Dette gjøres f.eks gjennom Ista. Er jo en metode hvor man holder gasspedalen inn et visst antall sekunder, men vet ikke om den gjør nøyaktig samme jobb som diagnoseverktøyet.
  5. ///M-ini95

    Bytte olje/filter på automatkasse F25

    Ikke gjort ennå, men kommer til å gjøre det snart på min. Ting er enklere ved bruk av diagnoseverktøy, men sett tilfeller hvor folk har brukt IR termometer på bunnpanna og brukt temperaturen der som refferanse. Hvor nøyaktig det er skal jeg ikke svare på, men det er jo en mulighet. Ville personlig brukt diagnoseverktøy, men det er ikke umulig uten.
  6. ///M-ini95

    INSTA-D v4.21.12 og DCAN USB-kabel

    Jepp, skulle vært mer kritisk til hva jeg har hørt før, sorry sjef ENET kan brukes til ISTA-D også, ikke kun ISTA-P. For å ikke nevne Esys.
  7. ///M-ini95

    INSTA-D v4.21.12 og DCAN USB-kabel

    @Reef89 Såpass! Fått det banka i hue at ENET er eneste for F serien, så dette var noe nytt. Takk for oppklaringen
  8. ///M-ini95

    INSTA-D v4.21.12 og DCAN USB-kabel

    Glem punktliste, du har jo helt feil kabel. Du trenger ENET kabel for å kommunisere med F og G serien. K+DCAN kabel brukes på E serien.
  9. Bosch her, bytta sist i 2018 tror jeg De fungerer godt ennå, men det tok kun et par mnd før gummien begynte å lage lyd. Lyden kommer kun når bladene konstant er våte (mao i regnvær) og bare når de kommer ned til "startposisjon". Er radio skrudd av så hører man det. Ikke kjørt så mye med det at det har plaga meg, og siden de tørker godt har jeg dem på ennå. Hadde jeg dog kjørt mye i regnvær eller planlagt en roadtrip, så ville de vært bytta straks. Mulig gummien var gammal da jeg kjøpte dem 🤷‍♂️
  10. ///M-ini95

    Oljeskift/flush xdrive-systemet

    På min F10 var det ikke magnetisk plugg. Tenker da på bakre differensialen. Anbefaler å bytte, koster liksom bare 85 kr på GS...
  11. ///M-ini95

    Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede

    Fant et bilde jeg lagra på telefonen for flere år siden, som viser detaljene med den nye øvre registerstrammeren. Verdt å nevne at det er to nye delenummer etter dette, men tror ikke begge to er ytterlige oppgraderinger. Den jeg bytta til ( 11318586699) er fra og med mai 2019 byttet ut med en annen.
  12. ///M-ini95

    Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede

    Både ja og nei, ikke lett å bli klok på dette 23d motoren heter N47S, det er helt rett. S viser dog kun effektnivået, slik som min bil heter N47S1 (25d) Selve blokka heter N47A/B/C/D.
  13. ///M-ini95

    Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede

    Er ikke B versjonen kun en betegnelse gitt til "23d" motoren? Tatt ut av PUMA: N47D20A - 01.03.2007 til 05.01.2009. N47D20C - 05.01.2009 til 01.03.2011 Fra 01.03.2011 og ut er det fortsatt N47D20C betegnelse, men med oppgraderte deler som ikke skulle være problematiske. Mulig denne internt kalles for N47T?
  14. ///M-ini95

    Erling sin f10 525d

    900 kr er billigere enn hva jeg fikk til, men jeg brukte dog original diffolje da... er rene kokainpris på det der 😑
  15. ///M-ini95

    Erling sin f10 525d

    @papertiger @Mr. Erling Jeg byttet olje på min differensial nylig, bil kjørt c.a 106 000 km, og olja som kom ut vs olja som gikk inn var som natt og dag. Ville absolutt kjørt diff intervall på rundt 100 000 km. For oss som kun har bakhjulsdrift er det en enkel sak og ganske rimelig om man gjør det selv.