Jump to content

///M-ini95

Members
  • Content Count

    858
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

///M-ini95 last won the day on September 28 2020

///M-ini95 had the most liked content!

About ///M-ini95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Recent Profile Visitors

4966 profile views
  1. Varmer å høre at selv etter nøyaktig 3 år med denne tråden, så er det interesse for folk å lese igjennom 😁 Har en følelse på at denne F10n mest sannsynligvis kommer til å bli en bil nr 2 og nr 3 med åra som kommer Føler meg liksom ikke helt ferdig med den, og tar meg selv i å elske den selvom jeg til tider skulle ønske det var en annen drivlinje eller lignende. Kjenner det sitter langt inni meg å selge den, for så å kjøpe en tilsvarende bil, hvor jeg må gjøre alt på nytt igjen. Både vedlikeholdsmessig og sette personlig preg. For av nyere BMW er det egentlig bare F serien som frister, og
  2. Helt glemt å svare folk her, så tar et fellessvar 😅 Ja det er godt å ha bilen tilbake på veien igjen, og enda bedre følelse når man gjør det selv. Selvgjort er velgjort sies det. Vi fortsetter dog med noen nye oppdateringer på bilen, noen gode og noen kjipe. Fikk tatt siste rest av servicen iallefall. Kupefilter, dieselfilter og viskere er nå byttet ut. Og selvfølgelig gjøres det ordentlig, med lufting og greier Fikk denne saken fra en kollega av meg, så heiv samtidig inn en slik en også Toppa alt opp med full tank av dette
  3. N47 (og N57) aktiverer ikke matepumpe i tank før startermotoren slår inn. Så det du har lest @MikkeM stemmer. Hvis du mangler Ista så finnes det andre litt mer "yalla" metoder, men som virker. Om du har en ekstern kilde med strøm og to ledninger, så kan du aktivere pumpa lenge nok til å fylle systemet. Et 9v batteri kanskje? Evnt som denne fyren her Anbefaler på det sterkeste å ikke bare fyre opp uten å lufte systemet. De 5-10 sekundene bilen kinner, kan være grunnen til CP4 havari ikke lenge etter. Kan også legge til at ISTA sin prosedyre innebærer å kjøre mat
  4. Rart. Tilfeller hvor fukt har trengt inn i ledning eller kamera, så har det kommet opp feilmld. Skader jo uansett ikke å sjekke etter irr når ledningene ligger greit tilgjengelig, men feilsøk via ISTA vil nok gi en pekepinn for videre arbeid.
  5. Kamera aktiveres av egen modul, så ryggelys eller PDC ikke virker skal i utgangspunktet ikke kutte signal til kamera. Eksempel her: Med det sagt, kommer det opp noe varsel om kamera feil i KOMBI/Idrive?
  6. Da er bilen endelig tilbake på veien igjen Tatt lenger tid enn jeg håpet på, men med mange langhelger grunnet jul og nyttår, så blir det fort sånn. Hadde en orgie av deler på arbeidsbenken. Selvom jeg ikke trengte alt, så var det godt å ha det just in case. Valgte også å kjøpe nytt oljetilførselsrør istedenfor å bruke det gamle til tross for at den så fin ut... Å montere var like greit som å demontere, men tok litt mer tid da jeg ville sørge for at ting satt ordentlig og at ting blei rent. Så var det bare å sette trykkrør og slikt på plass Gamle o
  7. Balsam for sjela å spasere innom trådene dine @sveigis. Er et fint avbrekk å se slike velholdte nyere klassikere Du får ha god bedring med ryggen og godt nyttår! Satser på at 2021 blir et litt enklere år og muligheten for å treffes via biltreff åpner seg
  8. Stemmer De leide før i tiden fra Møller bil, men grunnet det massive salget av E-tron, trengtes det verkstedet for eget bruk. Ja det er jo typisk ikke sant 😅 Heldigvis er det slik du sier, at jeg ordner mye av det som måtte komme sjøl. Så regningen min blir "brødsmuler" iforhold til hva det kunne vært. Som eksempel fikk jeg denne tilsendt av han jeg nevnte i forrige innlegg. Prisen er til og med solid rabatt på minste turboen, da denne selges for minst 15-16k hos forhandlerne.
  9. @Carlsius Jepp er utrolig kjedelig, men får trøste meg med at jeg ikke er alene om det. Har snakket med en litt mer uheldig sjel med samme motor, og han sin bil var kjørt 250' km, så mye lenger enn min. På den bilen var jo hele akslingen borte og sikkert sugd inn et sted Legg merke til ingen mutter eller aksling i midten. Eneste min har til felles med denne er at turbobladene har eksakt samme skade, kun et blad som har tydelig skade. Jeg ville uansett vurdert en registerjobb uansett da det ikke bare gir mer fred og ro, men også gjør bilen hakket mer attraktiv på bruktmarkedet
  10. Ville prøvd å nullstille funksjonen via ISTA. Ofte er det som trengs hvis FRM modulen har nådd et maksimalt antall ganger bevegelser eller registert for stor motstand. Edit: Skulle problemet komme tilbake, så er det pga slitasje i mekanismen som styrer den elektroniske justeringen. Står mer utfyllende forklart i denne tråden her f.eks https://forum.bmw5.co.uk/topic/139770-electric-steering-wheel-tilt-suddenly-stopped-working/
  11. Tja dette får blir en kort og rask update, men får vel starte med det morsomme først Monterte på spacerne bak (15mm), så nå er fitment på bilen hakket bedre. Ikke heeelt flush, men helt innafor med tanke på praktikalitet. Ingen kjempegode bilder dessverre, så får bare bli noen raske fra tlf. Bortsett fra det så har jeg funnet et nytt prosjekt å pisse vekk penga på Har lenge snakket om bremser osv, og hadde en stund planlagt å gå for 50i/d bremser. Har dog funnet et bedre alternativ per nå som ikke trenger å koste noe særlig mere om man leter litt. Løsningen blir dermed slik s
×
×
  • Create New...