Jump to content

///M-ini95

Members
  • Content Count

    836
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

///M-ini95 last won the day on September 28

///M-ini95 had the most liked content!

1 Follower

About ///M-ini95

  • Rank
    Oberst

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Recent Profile Visitors

4354 profile views
  1. Tror det hadde sett rart ut med blinklys i speil og skjerm. Blinklys i speilet kom vel som følge av at BMW hadde begynt med dette i F3x og F01 LCI (og sikkert fler) og da var det vel bare spørsmål om tid før F10 fikk det. Nå er det jo sånn på alle nyere BMW. BMW sparte vel noen kroner på å bruke samme framskjermer på pre lci og lci, og derav dekket de bare åpningen tidligere brukt til blinklys, med et deksel. Det skal dog sies at sensorene for parking assistant (S5DPA) sitter i disse dekslene. Biler uten denne funksjonen derimot har deksler for "pynt". F3x bruker annen løsning på park assistant med sensorer i framfanger, men mulig det ikke ga mening å endre hele oppsettet på F10 LCI til noe tilsvarende.
  2. Gratulerer med hva som ser ut som et velholdt og pent eksemplar N53 motoren er virkelig krem av en motor, så den misunner jeg! Har du noen planer for bilen? Vet jeg i alle fall ville hivd på noen ettermonteringer og eventuelt byttet ut innsugsmanifolden for å få samme effekt som 530i.
  3. @Turbo-HF Jo takk for det Har skjedd litt siden sist, så kommer en oppdatering snart på alt som har bevegd seg.
  4. @papertiger Jeg har hatt den @Marius2002 lenket til i 2 år nå (dog i Jula utgave, men samma greie). Jeg er knallfornøyd. Har tidligere hatt relativt lette jekker, men løfter gjerne 35kg i ny og ne for den tryggheten en sånn "tung" jekk gir. Garasjeplassen min er grusbelagt, og jeg er ikke akkurat kjent for å kun bruke jekken 2 ganger i året, så det blir å løfte den hver gang jeg skal bruke den. 35 kg er tungt, men det går. Kan gå god for den iallefall til tross for vekta. Kommer seg lett under min 30mm senka F10
  5. 22" tho 😅 Må jo bruke sort elektrikertape rundt felgene, for ekke mye gummi en får på F10n med sånn felgdimensjon
  6. Havna i søpplepost hos meg (outlook).
  7. Herregud... Heldigvis har man jo ennå ISTA/Rheingold som kan lastes ned gratis for å få nøyaktig samme info, men newtis var 100 ganger mer praktisk. Kunne sitte på telefon og få opp informasjon mye raskere enn det man gjør via ISTA. Håper det kommer en løsning på dette, for 23k i året er bare å glemme fra min side 😅
  8. Vet at den high security (og en F15 50i) brukes av sikkerhetsvaktene til politikerne her i Oslo. Ser ofte de to bilene kjøre etter kulturministeren når han er ute for å handle. Er så herlig å høre V12'ern fyre opp. På tomgang skulle man tro det var en elbil. Ren klasse
  9. @Saltkjelen @papertiger Kunne ikke vært mer enig! Ting var dessverre enklere før, for limet som er brukt på nyere lykteglass, er i utgangspunktet ikke laget for å kunne varmes opp. Med andre ord må glasset mer eller mindre destrueres for å kunne bytte det. Det nye limet som er brukt derimot, det er bare å varme opp. Det fikk jeg vist med en annen f10 lykt, og på rundt 20 min med varmepistol, så kunne man enkelt demontere glasset fra lyktehuset. Fremover kan jeg selv bytte lykteglasset istedenfor å få andre til å gjøre det.
  10. Om jeg hører riktig så er det vel N57 motoren? Isåfall sjekk denne tråden her. Lyden minner altfor mye om eksemplene vist, at jeg ville tauet bilen inn og fått det sjekket. Tilfellet ditt er nok i det tidligere stadiet, så mest sannsynlig slakt kjede. Som sagt, sjekk det ut fortest mulig.
  11. Takk! Gledes å kunne kjøre med dem til våren 😁 Enda ikke funnet noen som kunne dessverre.. sendte mail til 5 stk, kun en svarte, men kom ingen vei derifra. Skal være ærlig og si jeg ikke har vært veldig opptatt av å file nøkkelen, men føler det må gjøres. @BimmerFan! har uten tvil vært min spotter flere ganger, men var noe med disse felgene som gjorde at jeg ikke kunne si nei. Og OEM hjul har det lille ekstra ved seg, men jeg beundrer de som eksperimenter med OEM hjul fra andre modeller, det er tøft! Skulle i utgangspunktet ta av skinnet idag og lete etter brudd, men det ble dessverre med tanken. Skal se om jeg klarer få skvist inn litt tid iløpet av uka, men er stygt redd det er selve varmeelementet som er dødt. Det blir noe jeg ikke gidder fikse med det første isåfall. Webasto misunner jeg alle som har, de gangene det fungerer Hørt blandete erfaringer med det. "Overhalte" mer eller mindre enn webasto enhet for ikke så lenge siden. Siden du nevnte webasto, så kan jeg meddele at jeg valgte å kjøpe en ny varmer istedenfor å prøve å fikse den jeg har. Er basicly samma greia som satt sist, bare med et annet merke. Identisk varmer på alle mulige måter, så det vitner om at fabrikken i Kina lager dem og så klasker europeiske bedrifter sine egne logoer og legger på 150% på prisen. Selve varmeren kommer med shuko plugg, så denne må byttes ut med noe fra DEFA. Er allerede i gang med å splitte litt ledninger, så blir det bare å lodde sammen og teste. Har troa på at det kun er innvendig sikring som tok knekken på den gamle, men tanken på å demontere og risikere å stå igjen med ingenting gjør at jeg safer det med en ny enhet. Koster ikke mer enn tusenlapp uansett. Defa kabelen har heldigvis samme fargekoder på ledningene som varmeren, så det blir en smal sak å montere alt. Siden vi snakker om ledninger, så kan jeg vise frem søndagsprosjektet samtidig. @Walkabout vil jo holde bilene våres identiske, så original LCI NBT kontroller må vi jo fikse ham Custom ledningsnett er iallfall ordnet, 99% ferdig, mangler kun finishing touches. Ellers er jeg endelig kvitt det flaue dugg problemet! Lampa ser rett og slett helt ny ut. Kan sterkt anbefale Deividas fra lyshelten.no/fb gruppen "Scandinavian Headlight Enthustiasts". Fikk tips om videre oppgraderinger, så når neste lykteglass går til helsikke, blir det å oppgradere linsene på begge lampene. Ifølge ham kom det til å gjøre stor forskjell, da de originale linsene har en ruglete overflate som bryter lyset på en måte at det ikke blir for sterkt. Var slik jeg forstod det iallefall 🤷‍♂️ Selv i møte med høstvær, så er det ikke et fnugg av dugg å se. Gjenstår å line opp fangeren 100%. Er ikke helt Tesla tendenser, men klarer å få det perfekt. Har dessverre ikke hatt tid, så blir prosjekt for en annen gang. Det irriterer meg at fangeren på disse bilene ikke er mulig å få 100% rett på første forsøk. Alltid et eller annet som ikke er likt på ene siden, som f.eks mellomrom mellom lyktene osv. Bestilte opp litt diverse for service senere
  12. Initierer ferien med alt annet enn å slappe av. Har med tiden blitt en ekspert på å ta av og på fangere på disse bilene. Så fanger og lampe var av på under et kvarter. Lampa leveres på søndag, så F10n må stå slik frem til lampa er klar tirsdag. Føler meg ikke komfortabel med å la den stå slik, så maskering må til. La også på et lag med plast over avisene itilfelle det skulle regne. Og ja, ikke lenge etter... Inspeksjon av lampen - glasset er elendig. Ennå et innsekt som har funnet veien inn 🙃 Valgte å fjerne det enkle laget med skit. Litt for min egen del, men også for karen som skal jobbe med lykta. Litt kjekkere å jobbe med noe man ikke konstant blir skitten av.
  13. Er verdt å ha i hodet at disse motorene er kjent for problemer med register, det være seg strukket kjede eller ødelagte kjedeguider. Nå er jeg litt utenfor komfortsonen hva feilsøk gjelder, så jeg tenker litt høyt, men kanskje kan varsel om lavt oljetrykk komme av at noe har funnet veien inn i oljepassasjene via oljepumpa? Har lest flere tilfeller hvor knekte plastbiter fra kjedeguidene har ført til havarier. Høres motor fin ut ellers?
×
×
  • Create New...