///M-ini95

Members
  • Content Count

    630
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

///M-ini95 last won the day on June 24

///M-ini95 had the most liked content!

1 Follower

About ///M-ini95

  • Rank
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Recent Profile Visitors

2693 profile views
  1. ///M-ini95

    Designer's F11 M550D X-Drive

    @Designer Ja det er absolutt verdt et forsøk å koble om for å få maks glede ut av varmern! Slik jeg har skjønt det finnes to måter å gjøre det på. 1. Sette inn en motstand for å lure spjeldet åpent (står åpen når motor er på). Står mer om dette i den tyske linken. 2. Fysisk åpne ventilen og fjerne spjeldet. Her er iallefall hvordan en fra den norske F10/F11 gruppa beskrev det Link 1 (svensk) Link 2 (tysk) Det neves at feilkode kan dukke opp. Det er dog ikke en feilkode som blir synlig for deg med mindre du hooker den opp mot et diagnoseaparat. Jeg har selv montert sirkulasjonsvarmer på min f10, men denne går på strøm. Til tider kan det logge seg en feilkode i DDE som jeg antar kommer av at bilen ikke forventer at motortemp og andre temperaturer skal være såpass forskjellig ved en kaldstart. Har brukt varmeren ofte i c.a et år nå, og bilen har ikke tatt noen form for skade av det. Tvert imot føler jeg den takker meg hver gang den slipper å bli kaldstarta. Brukeren på F10/F11 gruppa rapporterer også om kun positiv erfaring siden han "omkobla" webasto varmeren. Ps, du vil se økning i både kjøletemp (ofc), men også oljetemperatur ettersom motorblokka blir varmet opp ganske godt.
  2. ///M-ini95

    Designer's F11 M550D X-Drive

    Grattis! Disse bilene er utrolig greie å fikle med, så om du ikke er redd for å knote med ledninger og dra ut paneler - så er lista veldig lang for hvor mye snacks man får gjort med disse. Ser LCI Idrive ramme er nevnt, og det med god grunn. Ville også vurdert å hive ut det gamle idrive hjulet for det nye. Siden din bil allerede har NBT, så er dette plug and play. Om du ønsker dra den ennå lenger, kan du også få til touch funksjonalitet. Ville vurdert å få foliert nederste del av speilkåpa i sort høyglans eller bygge om speilene med miks av deler fra biler levert med surround view/lane change warning. Synes speilene som de ser ut nå virker digre, og føler ferric grey fargen fremhever det ennå mer... Siden du allerede har varme i ratt og tror denne bilen har speed limit info(?), så er du ikke lange veien til en ekstra knapp i "gullrekka", tenker da på lane departure warning. Du kan kode det inn, men for å få varsel i rattet trengs en modul i rattet som støtter dette + vibromotoren som sitter i rattet. Siden du er som meg, som hater å fryse passer det utmerket med webasto. Problemet er at selvom du kjører denne på full blæst og varme, så vil ikke motoren få et fnugg av varmegrader i seg. Verste er at det kalde kjølevannet i motoren vil mikse seg med det varme kjølevannet som går gjennom webaston og varmeregisterer i kupeen, og dermed blir det ikke særlig varm luft når motor skrues på. Anbefaler en liten operasjon av slangene ved webaston slik at ventilen som skiller mellom motor og kupe sirkulerer det varme vannet også i motoren. 30 min med webasto, så har du plutselig 60-70 grader varm motor. Angående nyrevalg... så ser jeg at det er en fin diskusjon på det her. Skal ikke helle mer bensin på bålet, men vil iallefall anbefale å gå for twin spoke grillen uansett om du skulle ønske full chrome, delvis eller helt sort. Følger med spent på hva som skjer videre
  3. ///M-ini95

    Vannlekkasje i kupe, F25 X3 2011

    Lest denne tråden?
  4. Tenning på -> tenning av -> hold hendelen opp i 2-3 sek så skal dem reise seg opp
  5. Regner med at bilen rekker gå inn i "sleep" mode mellom de gangene du låser og åpner opp? Mye merkelig som kan skje om batteriet begynner bli svakt. Var borti en F15 igår hvor Head Up displayet var deaktivert pga for lav kapasitet i batteriet. Ville sjekka tilstanden på batteriet om det aldri har vært bytta, men som en mulig quick fix, prøv å resett idrive systemet ved å holde inn volumknappen i c.a 30 sek. Om batteri er good, nullstille ikke hjelper så er det mulig at en update kan fikse dette merkelige problemet. Klokke, dato, "presets" eller andre memory innstillinger blir vel ikke nullstilt de også? Tenker da på memorysetene, temperatur på AC etc.
  6. ///M-ini95

    Den store finn.no tråden.

    En "gammel" kjenning fra forumet havna fort på finn igjen. Ser ut som bilen har stått ute i regnvær rett før bildene er tatt. Hadde forventa mer når man forlanger en slik pris. https://www.finn.no/156866828
  7. ///M-ini95

    Sofclose E70, sluttet å fungere etter klemt finger

    Sjekk først om det i det hele tatt er liv i motoren, det vil si sjekk om ikke sikring F145 (bak i bilen) er brent. Om soft close motorikken på E70 er lik slik den er på F serien, så kan det være at sensoren som gjenkjenner posisjonen er på bærtur etter hendelsen. Ellers synes jeg Otis sin teori om reinitialiasering ikke er så dum, men i teorien så burde den ikke trenge det. Motoren har sikkerhetsfunksjon slik at den blant annet ikke skal brenne opp, da den vil skru av strømtilførsel en kort periode. Dog skal dette komme tilbake automatisk. Som sagt, dette er slik det er på F serien, men jeg går utifra at soft close teknologien ikke akkurat har revolusjonert seg mellom E70 og F10 generasjonen.
  8. Tusen takk Hehe, må holde tritt med selveste midas på forumet. Om du ikke tok den, så sikter jeg til deg 😁 Haha, min bil er nok langt ifra full utstyrt, men synes det nærmer seg et nivå hvor man kan si "godt" utstyrt. Er det noen ting som man kan forvente å se fremover, så er det surround view (holder på å samle deler), Park assistant og Active Cruise Control. Kanskje blir det også soft close for å gi litt ekstra luksuspreg. Hvem veit, ettermonteringer er gøy, så vanskelig å stoppe når en først har begynt! Veldig lyst på skinntrukket dashboard og når interiøret i bilen begynner bli slitent, så vil det dukke opp diverse deler i merino skinn istedenfor dakota. Er helt annen følelse på det 😍 Men vi snakker selvfølgelig en stund fremover her, bilen er jo knapt innkjørt. Tusen takk for det 😁😁 Ja det er en helt annen hverdag med grining, bleieskift, konstant planlegging osv. Det skal dog sies at for meg er dette kun en positiv opplevelse så langt, så det gledes fremover! Jo takk for det, er så rastløs av meg at noe må jeg alltids finne på. Da er det ingenting som slår det å rive i stykker bilen og kappe i ledninger, imens ungen sover søtt i krybba Helt enig angående interiøret på disse bilene. F serien er min favoritt hva interiør gjelder fra BMW. Om jeg dog skulle valgt en absolutt favoritt, så må 6 serien være nr 1. Måten interiøret kurver seg fra midtkonsollen og opp er helt sinnsykt vakkert! Tusen takk 😁😁 Takker for det ! 😁😁 Takk brush 😘 Er sånne kommentarer som gjør det ennå mer morsommere å pælme penger på en 7 år gammel bil 😁 + Må holde følge med @lagunilla. Skal ta over for han en dag. Går mot alderdom stakkar'n 😘😘 Skal innrømme at mye av sommerferien til kontrollern var dypt i hanskerommet 😂 Fant heldigvis et åpent vindu og vips var herligheten montert 😁 Har faktisk lekt med tanken om 50d deksler og eventuelt kjøre lignende folie på speilkåpene. Er dog ikke heeeeelt sikker... Drar så mye mus langs Grunerløkka på en lørdag kveld når AE og tåkelys er på sammen 😕 Du får si ifra når du tar turen, så fikser jeg NBT kontroller + ledningsnett klart. P.S husk LCI knappen og flamingoskjorta 😍
  9. Din røver, du bruker akkurat samme type på jobben 😂
  10. Tenker jeg skulle kjøre en update Først og fremst kan jeg meddele den beste nyheten en kan få, nemlig å bli forelder til en frisk og rask unge. 22.07.19 bestemte pjokken seg for at tiden var inne, så nå har F10n offisielt fått navnet bleieXpressen! Så tilbake til hva tråden egentlig handler om, nemlig 5'ern! Er ingenting superspennende som har skjedd siden sist, men noe er det jo alltids å vise frem. Kan jo starte med at sommeren ikke var så varm og ubehagelig, ettersom jeg fikk bytta ut kondenser og gassa opp systemet. Fikk pris fra Svendsen Eksos på Alnabru på nesten 10 000 kr for jobben, noe jeg takket pent nei til. Klikka meg inn på Eurodel og fant kondenser fra Hella, and wouldn't you know, Hella kondenser'n var originaldel bare uten BMW logo. Jobben for å bytte kondenser er rimelig rett frem, men det er mange skruer av forskjellig størrelser og diverse klips som må holdes styr på. Så lenge man ikke roter med det så er det potensial for å spare penger for selv den minst nevenyttige personen. Utgangspunkt Og etter et helvettes med skruer Så var vi i mål Om man skal følge boka, så skal gassen ikke tømmes i atmosfæren, men her var det et bittelite "psht" og så var de siste gram med gass ute. Løfte gamle kondenser ut, inn med den nye, bytte pakningene som sitter på AC rørene og så monteres alt opp. Bortsett fra at OCD'n min ikke klarte la den skitten her være tilstedet. Etter litt gnikking på begge sider var det slik det skulle være. Den gamle kondensern var rett og slett herpa. Et lite stryk med fingern på baksiden, og rillene gikk fra å være solide til å bli porøse. Med den nye inne og 4000 kr fattigere, så var det endelig kald luft å få! Etter kort tid begynte jeg å merke en merkelig lukt fra AC annlegget de første fem sekundene etter start. Etter å brukt to bokser med AC rens, hvor ingen av dem hjalp, begynte jeg å sniffe rundt. Samme sure lukt som kom fra AC annlegget kom også fra samme sted jeg vasket under bytte av kondenser. Mulig midlene jeg miksa ga fra seg en rar lukt. Heldigvis ikke verre enn å bare vaske over en gang til Fikk også fiksa noe jeg har utsatt en stund. Luftdysene bak har mest sannsynlig møtt en sko eller et ben og dermed fått knekt ene justeringen. Relativt enkel fiks. Mannet meg til slutt til å gjennomføre NBT kontroller ettermonteringen. @Walkabout var kompis nok til å la meg teste med han sin slik at jeg slapp kjøpe en for ingenting. Samla alt av utstyr for denne jobben 👌 Resultatet snakker for seg selv Er litt LCI "light" preg over interiøret nå med NBT hjul, midtkonsoll åpner i krom og LCI idrive fascia. Trodde helt ærlig den ikke skulle ha så mye å si, men etter litt kjøring er hånda vandt til det store hjulet. Ser bedre ut gjør den og! Alt i alt en verdig ettermontering. Avslutter i kjent stil med å drysse litt bilder av bilen.
  11. ///M-ini95

    Motorvibrasjon ved venstresving og gasspådrag

    @andreaskarm Skal spare deg for bryet med å gå under bilen, for den har ikke vakumstyrte fester... trust me. Og ja, det stemmer at om mam taster inn ditt regnr og mange andre 520d, så får man dette opp: MEN man må gå inn i undermenyene, og da skjønner du hvorfor jeg er så sikker på at bilen din ikke har vakumstyrte fester. Det med venstresving og gasspådrag er nevnt flere ganger på forumet her. Jeg hadde antydning til dette og bytta motorfestene. Rent visuelt så festene helt nye ut (bilen hadde kun rulla 60 000 km tror jeg). Det hjalp, men mulig det var noe placeboeffekt. Disse motorene er jo ikke akkurat de mest kultiverte...
  12. Tidenes partytriks Bilen lukeparkerer seg sjøl!
  13. Den søte trekanten der er sensoren til PMA
  14. ///M-ini95

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II SOLGT

    Gratulerer @Fahad! Får håpe bilen havner på forumet igjen ang neste bil, hva med å lease en G20 330e og når tiden er rett, hente inn forumets første G80 M3?😁