///M-ini95

Members
  • Content Count

    740
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

///M-ini95 last won the day on June 24 2019

///M-ini95 had the most liked content!

1 Follower

About ///M-ini95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Recent Profile Visitors

3510 profile views
  1. Takker 😁 ja det begynner virkelig å bli bra dette interiøret. Mangler kun B&O detaljer, så tror jeg den skal tåle tidens tann i mange år fremover 😄 Haha ja, gikk selv rundt og sutra over missed opportunities pga noen bare måtte spise flaggermus og pangolin. Er folk som har det verre enn oss, så må nesten sette egoismen vekk og finne frem dugnadsånden 😅 Tvilsomt på at det blir noen sommerferie iår, så vurderer kjøre litt rundt i Norge, så finner jeg i verstefall frem til deg om ikke du får tatt turen til Oslo 😁 Og sist, men ikke minst - litt 6WA tease. Elsker start up til disse panelene. Elegant og ikke glorete flashshow
  2. ///M-ini95

    BMW E90 320d 2010 - 163 eller 177 hk?

    Husker ikke eksakt når, men tror biler produsert sommer 2010 fikk N47 med 184hk. Finner iallefall 2010 modeller på finn som står oppført med 184hk, som Denne (prod 07/2010)
  3. Tusen takk for flotte ord om ingeniørene blir grønne av misunnelse, så blir jeg rød av flauhet 😅 Ydmykhet til side, så kan jeg ærlig å si at læringskurve har vært bratt og at jeg er imponert selv. Innsatsen du legger inn i å holde klassikerne på veien kan ikke sammenlignes med hva jeg gjør etter min mening, og der tar jeg av meg hatten 😁 Følger med både på FB og på forumet, og utfordringene du takler får det jeg gjør til å se ut som kosearbeid.
  4. Frontlyktene ser jo ut som noe tatt fra en tegneserie. Hva skal det egentlig forestille? G serie LED lys?
  5. Jo takk for det 😁😁 Nei diffen er det nok ikke mange som tenker på, og jeg klandrer egentlig ikke folk. Folk flest er kjent med motor og automatkasse, men diff snakkes det lite om (spesielt åpen diff). Ble faktisk litt overasket på fargen, iallefall sammenlignet med oljen i automatkassen. Alltid tenkt at oljen i differensialen ikke får samme påkjenningen. Nedtur... 😕 Om det er til noe trøst, så er jo dette en god unnskyldning til å sette inn en Quaife diff 😁
  6. ///M-ini95

    Min F01 730d X-Drive

    Gratulerer med drømmebilen kompis! 😁😁 Jeg kjenner deg godt nok til å vite at du ikke gjør stort av modifiseringer på bilene, men jeg gir uansett ikke opp. Kjenner ikke til mulighetene på F01 slik som F10, og det faktum at bilen er utstyrt som faen gjør jo retrofits unødvendig. Tror man kan unlocke mye gøy via esys her 🤔 Støtter 760 eksos fult ut, og er glad for at det blir ordentlig opplegg slik at du har røyk fra mer enn et hull... Jeg personlig er glad i noe chrome, spesielt på en 7 er, men klarer ikke helt å like bakdelen. Tror det hadde blitt lettere å svelge om det hadde vært utblås på begge sider, men må vente å se å det live først. Ville vurdert å bytte chromen bak med M Chromdunkel som de pent kaller det på tysk (51128099325 & 51128048496).Gir inntrykket av en større diffusor og sammen med 760 eksos ser det rått ut etter min mening. Ellers tror jeg kanskje det å utvide til mer skinn her og der hadde vært prikken over i'en, typ som @Saltkjelen har gjort 😃
  7. Kjører en rask update på dette hvor jeg siterer meg selv og kommer med løsningen for problemene som oppstår ved å koble LCI kontrolleren til KCAN2 busen. Trikset med å bruke kretskortet på den gamle kontrolleren fungerte overraskende bra. Valgte å surre kretskortet i tape man bruker til ledningsnett for å lettere feste den og for å slippe at den ligger nakent under midtkonsollen. Var et hav av plass å montere denne, men valgte å feste denne med borrelåstape til røret som fører luft til dysene bak. Sjansen for at man skal kunne høre ulyder fra denne er niks nada. Dermed kunne vi gå fra dette: Til dette: Alt fungerer som det skal, ingen baksider ved å gjøre det slik istedenfor å kjøpe emulatorer til flere tusen kroner. For folk som har 10 pins kontakt er dette et must, slik at man fortsetter å ha alle funksjoner tilgjengelig. Bilen kan nå leveres inn til merkeverksted uten problemer Surround view prosjektet går sakte frem, men det kommer litt etter litt. Ledningsnettet for dørene er iallefall ferdige, og nå mangler ledningsnettet som går fra dør til modul for å få topview funksjon. Sideview kablene kommer jeg bare til å kjøpe originalt, ettersom det er virkelig et ork å lage disse kablene. Faren for å gjøre feil er stor, og jeg vil ikke tenke tanken på å dra HSD kabler gjennom brannmur og hele veien bak for så å finne ut av de ikke fungerer... I mitt iver etter å forske på den ene og den andre tingen kom jeg over noen linker som gjorde meg nysgjerrig. Virker som alle er glade for at motortemp måler er tilbake i F serien etter å vært borte i tidligere biler. Vel kan avsløre at oljetemp måleren bare er en bløff. Den måler hverken vann eller olje, men gir heller en generell pekepinn på driftstemp på motoren. Eneste riktig bilen viser er "coolant temp" som kun kan vises gjennom secret menu eller diagnose. Ellers er det tydeligvis uflaks som rår i disse coronatidene. Ble hverken ferie og må vente litt til med å skrive kontrakt med ny jobb grunnet mye usikkerhet akkurat nå. Ingen vits slutte i nåværende jobb for så å bli permittert i den nye. Surt, men heldigvis befinner jeg meg i et yrke akkurat nå som enn så lenge er viktig og faren for permittering er relativt liten. Må ikke glemme helsa da, den er heldigvis på topp for alle hjemme enn så lenge Uflaks er det også at motorvarmeren som har fungert perfekt til nå ikke fungerer slik den skal. Er 99% sikker på at sikringen som styrer varmetrådene er ødelagt ettersom vannpumpen fortsetter å gå. Har vært litt trøbbel med strømmen i fellesgarasjen i det siste med sikringer som har ryki flere ganger, så mistenker at noe der har skylda for at sikringen i motorvarmeren ble ødelagt. Kjipt å ikke våkne til glovarm motor, men får bruke DEFA bunnpanne varmeren enn så lenge. Fikser varmeren samtidig som jeg bytter termostat på bilen, så slipper jeg masse ukontrollert søl av kjølevæske. Kanskje ikke så mye uflaks, men heller forventet, så døde indre lykt på v.s for noen dager siden. Sier forventet ettersom den aldri har sittet godt nok etter at flere av plastfestene som holder lykta tett mot bakluka knakk av, og dermed har det alltid vært en glippe hvor vann og fukt har funnet veien. Either way så er ny lykt på vei Fått smått med krakelering i samme lykt på motsatt side, så vurderte å bytte den samtidig. Dog fungerer den som den skal, så ser ikke vitsen bruke mer penger før den ikke dør ut. Vekk med alt det kjipe, her kommer det som mest sannsynlig blir siste bildene med vinterdekk for denne sesongen. Passer fint at bilen nettopp kom tilbake fra Auto Skade for litt kosmetisk kos. Virkelig topp kvalitet på arbeid fra disse gutta!
  8. @papertiger den linken gjorde meg plutselig usikker, så sjekka opp på realoem... 520xd med både N47 og B47 samt 2014-2016 modeller, men alle LCI bilene hadde elektrisk servo som eneste undermeny 🤷‍♂️ Regner med at Alpina bruker EPS også? Regner isåfall med at det er noe software som skiller bilene. Med andre ord er ikke EPS sååååå ille om det er satt opp riktig, men så klart vil hydraulisk gi en mer "analog" følelse...
  9. Tja Må nok dessverre på R6 og V8 for å få hydraulisk servo på F10/F11. 520xd og 525xd (med n47) har elektrisk servo. Men det faktum at du likte den, sier vel litt om hvor bra den elektriske servoen på F10/F11 egentlig er. Mulig det er forskjell fra bil til bil (hørt fra en annen f10 eier at min føles litt annerledes enn han sin F10), men jeg synes min er innafor, og det faktum at man merker forskjell på comfort og sport er en bragd i seg selv. Føler mange biler der ute kun har modus som gir følelsen av placebo, snarere enn sannhet. Har prøvd en F11 530xd, og denne hadde merkbar forskjell i styrefølelsen når en står stille (sammenlignet med min). Kjørte ikke særlig langt og ikke med en kjørestil som tester hvor godt styrefølelsen var, men den kjøreturen jeg foretok ødela ikke mitt inntrykk over den elektroniske servostyringen på disse bilene.
  10. ///M-ini95

    Min E30 Helårsbil.Oppdatering .Fredagen

    Feit tommel opp! 😃👍 Veldig gøy å se hvordan bilen har forandret seg iløpet av 14 sider med innlegg. Utrolig bra jobba og takk for at du gidder 🙂
  11. ///M-ini95

    Hva skal man se etter? - Kjøp av BMW F01 730D LCI

    Venter bare på tråden og alle unødvendige ting jeg skal få deg til å gjøre med bilen 😍
  12. ///M-ini95

    Hva skal man se etter? - Kjøp av BMW F01 730D LCI

    @BimmerFan! Break the news kompis
  13. ///M-ini95

    Hva skal man se etter? - Kjøp av BMW F01 730D LCI

    Er så dårlig innflytelse på kameraten at jeg har klart å lure han til en siste "upgrade" på bilen. Håper vi får den på plass før salg, eller hva @BimmerFan! 😃
  14. @Saltkjelen jeg må nesten ta skylda for det med ute av produksjon, har bare glemt å nevne det Da jeg leste meg opp på denne ettermonteringen kom det frem at de ikke produseres lenger, men har i etterkant funnet ut at det bare er tull. @Kjennern bestilte iallefall dette helt nytt for ikke lenge siden... Beklager for den @Walkabout 😅 edit: skal sies at jeg fant ut av dette etter at det ble bestilt... 😬