///M-ini95

Medlem
  • Innholdsteller

    521
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

///M-ini95 vant dagen sist Februar 23

///M-ini95 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om ///M-ini95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Nylige profilbesøk

2115 profilvisninger
  1. Lenge leve OCD! De så jo fabrikknye ut
  2. LCW er da ikke tulleprosjekt Kan endelig la fruen kjøre uten at jeg får nakkesleng av å se til siden hver gang hu skal skifte felt Har faktisk ledninger, pins, kabelsko og 4pin kontakthus liggende klart, så vi ligger c.a likt med prosessen 😅
  3. God oppsumering @papertiger Jeg er veldig nysgjerrig på laserlysene og hvor mye bedre de er enn addaptive LED lyktene. Nye 3 serien kommer til å vokse på meg, men tviler på at fremtiden byr på en G20 for min del. Synes dog det er morsomt at den kommer med utstyr som nesten kunne vært forbeholdt 5'er og opp.
  4. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    Det som er med disse bilene, at det er sjeldent én sikring for én lampe. Ryker en sikring, vil du få flere følgefeil. Når det er sagt, så har jeg ingen erfaring med brente sikringer på min F10, så vet ikke hvordan det fungerer med lyspærer. Det jeg derrimot har lest nok om, er sikring til Comfort Access som drar med seg masse andre ting. Dette er sikringene som tilhører interiørlampene. Står ingenting om hvilken som hører til hvilken lampe, så du må nesten bare sjekke dem alle sammen.
  5. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    Hmm.. hvis både sikring og pære er OK, så ville jeg sjekka om ikke det er en eller annen switch som tuller her. Hvis du har motor på og åpner luka, får du noe varsel? Hvis ikke du får varsel, så kan det være at bilen ikke vet at luka er åpen og dermed ingen lys.
  6. ///M-ini95

    Start stopp problemer

    Den skal indikere varsel fra "check controll". Typ gåen lyspære, lite spylervæske og den slags ting.
  7. ///M-ini95

    Traff hull i veien og lamper lyser.

    Punkteringsalaram på disse bilene, fungerer etter hva jeg vet ved å "lese" hjulrotasjon via abs sensoren. At både ABS og punkteringsindikatoren lyser får meg til å tro at kanskje ABS/Wheel speed sensor har fått seg juling? Cruisecontroll vil ikke fungere så lenge ABS/DSC feil eksisterer. Regner med at en diagnose vil fortelle mer. Om det bare er en sensor, så er det langt fra dyrt. Ligger masse videoer på nett om man ønsker bytte det selv
  8. ///M-ini95

    Oljevolum

    Mener pluggen skal strammes til 25nm. Jeg har ikke momentnøkkel, men bruker sunn fornuft. Pluggen skal ikke gjøre stort annet enn å unngå at olje lekker ut, så pleier stramme til det kommer motstand og max en kvart runde. Anbefaler å tørke rundt pluggen når du har satt den på plass, fylle opp med ny olje og så se etter lekkasje før du monterer alt på igjen.
  9. ///M-ini95

    Oljevolum

    Stemmer. Aldri hatt behov for å bytte pluggen på min (etter snart 6 oljebytter), og regner med at pluggen ikke har blitt byttet av tidligere eiere. Stemmer. O ring til filteret følger også med
  10. ///M-ini95

    Oljevolum

    Har alltid slavisk forholdt meg til originalt filter. Bosch gjør jobben det, men når det kommer til noe så essensielt som olje, så pleier jeg å legge den ekstra kronen. Om forskjellen ikke er særlig stor, så kan du like godt gå for BMW filteret. Du får en ny kobberskive til oljepluggen når du kjøper filteret.
  11. ///M-ini95

    Oljevolum

    Aldri prøvd den, men har lest om flere som går god for den Joda, både N47 og B47 har peilepinne. Se på sjåførside, ikke langt fra oljefilter. Skal være peilepinne der
  12. ///M-ini95

    Oljevolum

    All olje som bærer Ll04 sertifisering er OK å bruke. B47 har maksnivå på 5l. Anbefaler å la det renne en stund før du setter plugger inn. Pleier som regel å alltid ha noe olje liggende fra sist oljeskift som jeg fyller for å "pushe" det gamle ut. Dette er seff ikke nødvendig. Fyll opp 4.5l, så sjekk nivå. Fyll deretter resten. Har du latt det renne lenge nok skal du klare bruke opp så nært 5l som mulig.
  13. Utifra hva jeg kan se i koblingskjema så går det ledning fra "boot lid push button" til "General module control unit" modulen, men det står ingenting om hvilken vei denne tar. Denne modulen ligger bak hanskerommet, så det kan tenkes at ledningene faktisk går via passasjer siden, og ikke sjåfør. Kan dog ikke gå god for dette, men det bare gir mening at det skulle vært slik. Når jeg leser trøbbel med bakluke, så tenker jeg automatisk mikrobryteren. Denne kan føre til at luka åpner seg opp uten at man ønsker det eller at den ikke åpner seg opp i det hele tatt. Vet ikke om dette er et eksisterende problem på E83?
  14. ///M-ini95

    F10 525d #Alpinweiss 3 [10.03 update]

    Til tross for travle dager og sjukdom var jeg fast bestemt på å bli ferdig med LCW prosjektet. Eneste som mangler nå, er å koble opp varselsindikatoren i speilet, og selvfølgelig kode 5AG inn i bilen. Det begynte fint, fikk løsnet speilglasset uten å skade det. Så var det å få vekk kåpa, som gikk fint så lenge man var tålmodig. Ingen knekte deler her og. Indikatoren bruker to ledninger, + og -. Tanken var å lage egne ledninger ettersom det ante meg at BMW ikke har ledningsnett liggende klart for slike ettermonteringer. Det som derrimot venta meg, er et av de største "haha fuck you" jeg har opplevd iløpet av min tid med retrofitting. Det var ingen pins tilgjengelig å plugge ledningene inn i. Bruk av strømtjuv var heller ikke mulig, da FRM modulen sender spesifikke signaler til hver av komponentene i speilet (fold in, varme i speil, auto dim etc.), så dermed var det tilbake til tegnbordet. Etter massevis av leting på nett uten noe hell, bevegde jeg meg mot Ebay for å søke etter speil hvor dette allerede var installert fra fabrikk. Ved nærmere ettersyn, fant jeg endelig svaret. Biler med LCW installert har en hvit og en brun ledning som ligger rett ved ledningene som går til el.innklappbare speil motoren (gul og hvit) Min ser slik ut... Ingen pins ledige her, så en ny "speil ecu" må skaffes. Delenr eksistere ikke hos forhandler, og de som ligger på ebay er samme typen som min. Så dermed måtte jeg krype til korset og gjøre noe håpa på å slippe, nemlig bestille to hele speil med rett ledningsnett. Men med de nye speilene åpna det seg en ny mulighet, noen som klarer gjette hva? 😏 . . . . . . . . . . . . Se her ja! Prisforskjellen på speil med og uten kamera var minimalistisk til intet eksisterende, så det virket fornuftig å bare gå for slike med en gang. Dette betyr dessverre @Walkabout at penga går til dette fremfor NBT kontroller Spørsmålet nå er om jeg skal montere LCW, for så få tak i HSD kabler og ettermontere Topview sammen med rear view, eller om jeg skal utsette det til det er økonomisk forsvarlig å også skaffe sideview kamera med tilbehør (dyrt), så jeg slipper demontere ting og tang flere ganger. Ikke bestemt meg helt om det. Med mildt vær kommer jo alt av det som er kjipt med å eie hvit bil, så en god håndvask er alltid noe som tilfredstiller sjela. Og når bilen først er ren, så er en photoshoot på sin plass
  15. Muligens der ja Såpass, kjekt å vite neste gang jeg tar den veien