Jump to content

CrZyWiz

Members
  • Posts

    4361
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Troms
  • Kjøretøy
    M3

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tror man skal lete lenge, om ikke for evig visst alt det der må være på plass før ett kjøp. Alternativt visst ikke alt listet over er utbedret, så må prisen stå i stil til det. Null problem å kjøpe en bil der noe av det ikke har vært feil med, så lenge prisen på bilen lar deg beholde ett budsjett for det som kan dukke opp.
  2. For ikke å snakke om servicekostnadene....
  3. Ja, er ikke IX det mtp. Teknologi?
  4. Finnes jo enda de som mener at «ett flaggskip» skal være utstyrt med båtinteriør, altså dette er høyst subjektivt. BMW har vell aldri påstått at verken IX, X5 eller 5 serien for den saks skyld er noe flaggskip. Uten at det er noe galt i det for den saks skyld. Men sånn generelt er jo den moderne trenden at ting skal være minimalistisk/spartansk som noen kaller det.
  5. Tja, sett i sammenheng med hva E30 M3 annonseres for. Så er det vell ikke sp galt 😊
  6. Gjelder samme med Tesla nå.
  7. Jøss, det visste jeg ikke. Var ganske enkelt, bare å konfigurere og bestille tidlig, mens drømmerne satt på forum å fortalte hva som var riktig eller galt. Da blir min 22mod som er topputstyrt bra unik da! 😎 Newsflash: Det er mange flere grunner enn pris til å handle en elektrisk bil.
  8. Kan jo sitere en fra noen dager siden:
  9. Alt dette visste selgeren når jeg bestilte min i sommer. At prisen vi fikk da var en lanseringspris, der første prisjustering kom 01.09. Så til tross for at janteloven står sterkt hos noen, så er det ganske så vanlig med lanseringskampanjer på nye modeller.
  10. Du skal ha for forsøket i hvert fall, ser ikke annet enn at noen rasjonaliserer sine egne valg også over her. Det såkalte "kritiske spørsmålet" ditt gjelder veldig mye i dagens samfunn, tenk at noen faktisk aksepterer å inngå trippelt kompromiss i dagens bilmarked med så mye fint å velge i. Kjøpe bil med "gammeldags" illeluktende, støyende dieselmotor, OG risikere at noe av utstyret ikke kan leveres pga. halvleder mangel. OG atpåtil være så dum at de betaler full avgift på bilen. PS: Det er flere grunner enn pris til å velge en I4 M50 framfor en M340i, så det var nok ett blindskudd, og forsøk på provokasjon i denne tråden.
  11. Å sammenligne mot utgående X5 er jo fair nok, det blir smak og behag. Mellom det gamle trauste, og det nye innovative. Ganske likt E39 og E60 i sin tid. Men at noen i det hele tatt drar fram sammenligning mot EQC blir bare useriøst. Og vitner om sneversyn, og subjektiv synsing uten kontakt med virkeligheten. Enkelt å være besserwisser bak ett tastatur, noe helt annet å faktisk kjøre ting i virkeligheten.
  12. Ser man strømme på 2kr/kwh, ser man gjerne også drivstoffpris på 20kr/l. Med dagens reelle prisnivå er el-bilen langt rimeligere i hvertfall. 2-2,5kr/mil sammenlignet med 9-10kr/mil for dieselbilen ved 0.6l/mil forbruk. For ikke å snakke om servicekostnader 😎
  13. Det vil jo gå drastisk ned igjen når man benytter den regenererte strømmen til egnet kjøring(F.eks etter man har svingt av motorveien). Det er jo nettopp oppsamlet kinetisk energi fra bremsing. Motoren fungerer ikke som en generator mens man kjører slik som dette.
×
×
  • Create New...