Jump to content

Fredrik 90

Members
  • Content Count

    18040
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    187

Fredrik 90 last won the day on May 17

Fredrik 90 had the most liked content!

3 Followers

About Fredrik 90

  • Rank
    General
  • Birthday 02/10/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 540d, BMW 520IA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bavaria har lang ventetid nå, var der oppe å bestilte en time i går og fikk ikke time før 25 August. Men en EU kontroll går kanskje fortere, min skulle de ha hele dagen der oppe da de (noe software update greier)
  2. E34 med M50 er nok noe av det seigeste BMW har laget ja 😀 Utvikla på 80 tallet med mål om å skulle vare minst 500 000 km og 25 år. Det var før økonomene i BMW fikk for mye de skulle ha sagt 😅
  3. Ja jeg synes det er en uting, men det finnes bokser på markdet som er veldig bra. Men jeg synes de er nåde dyre og tilbyr mindre plass inni, og unasett så kommer man ikke utenom den vindstøyen de generer 😀 Ja jeg gleder meg litt til jeg kan kode litt, skal bli bra å luke bort noen irritasjonsmomenter 😀 Tusen takk for det Jan 😀 Jeg tror nok heller ikke det blir noe problem, vi er flinke til å pakke og kun ta med det mest nødvendige. Vi begynner å få god erfaring med roadtrips, så vi vet stort sett hva vi skal ha med og hvordan vi skal pakke det ned. Utfordringen nå er at vi er en til i familien som krever sitt av bagasje, men det får vi løse så godt vi kan. Jeg vil nok forsøke å holde meg til sedan/lav bil så lenge det går. Men det er nok ikke umulig at det blir en SUV som firmabil eller "konebil" etterhvert. Lurer litt på leasing av nye Ford Kuga PHEV, enten som firmabil eller konebil til Camilla. 2500,- i måneden er drittbillig, så går den 60 km på ren strøm. Eventuelt en brukt bil, har lyst på Chevrolet Tahoe, synes den generasjonen fra rundt 2010 er kule. Mye bil for pengene, vi får se hva jeg ender opp med. Men hvis G30en skal byttes i en SUV når det tid kommer, så må det bli en G05 X5 M50i. Jeg kan ikke ha hybriden som halve Norge kjører rundt med nå, men en G05 X5 kommer jeg til å vurdere. Mange takk for det 👍 Vi har fått en ny sjef i huset nå, heldigvis så ser det ut til at bilkjøring er noe ho liker. Ho skriker når vi setter ho i bilstolen, men så fort ho kommer i bilen og vi ruller ned gata så er alt stille og rolig 😀 Dette er kkke noe som spesifikt gjelder for G modellene. Men jeg ville gått videre nå var jeg deg, F10/11 begynner å bli en gammel modell selv om den holder seg uforskammet bra. Hvis ikke en G modell frister så ville jeg uten tvil sett meg om etter en F12/13 6-serie. Skulle jeg valgt bil på nytt nå og ikke valgt en G modell så hadde jeg valgt en 650i/640d Gran Coupe eller 440i Gran Coupe 👍 Utfordringen vår blir når ho skal sitte i bakovervendt sete, da bli plassen for knapp. Så når den tid kommer så må vi ta en vurdering på hva vi gjør. Derfor kommer tankene om en rimeligere SUV til mor eller bytte til G05 X5 med tiden Utfordringen for oss med skiboks er som sagt vindstøyen. Vi reiser stort sett sydover i Europa på bilferie og da orker jeg ikke vindstøyen. Hadde vi hatt hytte på fjellet, eller reist mer i Norge så hadde skiboks kommer til nytte. Vi kjører stort sett til Oslo når vi reiser i Norge, og da har vi ikke med oss så mye bagasje at det blir ett probem...sjelden vi overnatter lenge i Oslo..er jo 3 timer unna Arendal 😂 Men ser argumentet med å reise bort i høytider osv, men all vår nærmeste familie bor i samme by som oss 😅
  4. Takboks vil jeg ikke ha, det bråker for mye på motorveien. Dessuten så passer det ikke på en sedan synes jeg 😅 Største utfordringa med sedan og barnevogn er faktisk lastekanten på bagasjerommet. Men vi kommer svært sjelden til å ha med den store vogna. I såfall kan bagen ligge i baksetet Jeg kjører alltid inn i garasjen da det er lettest sånn oppkjørselen min er. Når jeg skal ut nå rygger jeg bare etter kameraene, det funker faktisk ganske bra. Jaggu sier ikke bilen ifra også om det kommer en jævel kjørende på veien som jeg ikke ser bak hekken 👍 Ellers så bestilte jeg meg denne nå 😀 Så nå skal det kodes til den store gullmedaljen her. Vekk med start/stop, vekk med tutinga om jeg går ut av bilen i gang med nøkkel i lomma (vekker nabolaget når jeg kommer sent hjem og stopper for å sjekke postkassa). Vekk med det jævla irriterende opplegget med at radio spiller selv om jeg slår av bilen og åpner døra. På Mondeoen så slår alt seg av så fort en dør åpnes....why BMW?...why? Jeg ser i Bimmercode appen at man kan kode sånn at bilen alltid starter i Sport modus, men kan man ikke kode sånn at den starter i Adaptiv modus? Jeg liker dette bedre da bilen selv registrerer kjørestil og "leser" veien til å umiddelbart forandre karakteren på bilen etter forholdene. Forresten @paukri Er du fornøyd med tuninga på 535en? Regner vel med at du føler en god forskjell?
  5. Høres ut som en utrolig flott bil du venter på der, nydelig farge 👍 330e Touring med xDrive er absolutt noe som bør treffe bra for veldig mange. Jeg har ikke noen formening om felgvalg, her kjører jeg stort sett fabrikkoppsett selv. Men jeg graver litt ett tuning om dagen til min G30 540d. Da har jeg vært borti BSR, som til min bil lover 408 hk og 800 nm. Dette er ett godt stykke over hva alle andre profesjonelle aktører får til, derfor begynner varsel lampene å blinke. Jeg har alltid sett på BSR som en seriøs aktør, men her har jeg også hørt litt av hvert etter som jeg har gravd i dette. Tror jeg ville forhørt meg litt rundt med proffe aktører på tuning. Over 400 hk på en toliters firer høres ut som fantasitall for meg...
  6. Det går sålangt veldig bra, godt med plass i baksetet og greit med barnevogn inn og ut. Vi får nok en utfordring når vi skal på ferie, med det tar vi når den tid kommer. I værste fall må en bag stå på gulvet bak forsetet 😀
  7. Nyvaska femmere 😀 Har fått dradd litt henger med kroken på 520en også, koser meg så i den gamle "krigeren" 👍 G30en har nå gått inn i rollen som fulltids familiebil, funker overraskende greit i det daglige med kun sedan.
  8. Ja..jeg foretrekker faktisk nyregrillene med "øyelokk" fremfor gigagrillene 😅
  9. Men er det kun BMW som skal please det asiatiske markedet? Mercedes greier jo å få til ett design som er bra selv om de skal selge biler i Kina? De bare på de mindre modellene, Mercedes klarer å lage rimelige biler som ser dyre å eksklusive ut. Når BMW skal designe sine rimeligere biler så kommer de opp med sånn Kia design som på 2-serien over her
  10. Nå må de få rydda opp i den design avdelinga, er der ingen i ett stort milliardkonsern som BMW som evner å se hvor dette bærer? Når det er sagt, så ser jeg frem til ny M2 👍
  11. Hmm, det har jeg aldri tenkt på som billige løsninger. Men øyet ser ting forskjellig. Mitt inntrykk etter 4,5 år med F10 og nå 1,5 år sålangt med G30 er at den ene ikke fremstår noe bedre enn den andre på kvalitetsiden. På F10 så synes jeg koppeholderen foran girspaken var noe jalla mekk, samme med plasten bak dørhåndtaket innvendig. Dette er rettet opp i på G30 men kanskje erstattet av noen andre områder som kanskje ikke er fullt så bra. Men å hevde at G30 (eller noen annen moderene BMW) ikke er en premiumbil blir feil, hva er da en premiumbil? Jeg kjører Ford Mondeo som firmabil og det er stadig forskjell på "smør og brød" biler og premiumbiler, det kan jeg love deg. Men forskjellene er ikke så store som før i tiden, i glansdagene til E34 og E39 😀 Han som kjøpte ny E34 fikk veldig mye mer kvalitet for pengene enn han som kjøper ny 5-serie i dag. Men sånn er bransjen blitt i sitt jag på profitt 👎
  12. Ikke noe å si sorry for, du har din mening og jeg har min. Men jeg er nyskjerrig, særlig siden jeg har en helt annen erfaring enn deg. Hva var det du reagerte på? Gå for 650i, og ikke se deg tilbake! Nå har du hatt F10, på tide å move on. F12 650i er desidert en av tidenes lekreste BMWer, dette er en bil jeg sykt godt kunne tenkt meg selv (i Gran Coupe utgave). Kjøp en BMW med V8er mens det ennå er innen for rimelighetens grenser å kjøre dem daglig 👍
  13. Som jeg skrev så var nettopp det den stereotypen jeg dessverre ofte kjenner meg igjen i 😀
  14. Ja det er ett godt alternativ, men likevel så savner jeg en M5 Touring. Alpina lager kun 1500 biler i året, totalt...så selv om B5 Biturbo finnes så er den egentlig ikke noen erstatter for M5 Touring. Det er en ekslusiv bil som ikke er lett å få tak i, med lange ventelister. Er jo ikke en gang en forhandler for Alpina i mange land, deriblant Norge
  15. Den har litt trøbbel med proposjonene ja, forrige generasjon var mye mer "overbevisende". Den mangler på ytelser også for å henge med de argeste konkurrentene. Men, den kommer som stasjonsvogn og kommer da til å selge tregangen av M5. Superwagons har blitt umåtelig kult, at BMW ikke får fingern ut av ræva her skjønner jeg ikke. Nå er det så mange konkurrenter i dette segmentet, likevel sover BMW i timen her.
×
×
  • Create New...