Jump to content

Fredrik 90

Members
  • Content Count

    19511
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    212

Fredrik 90 last won the day on July 12

Fredrik 90 had the most liked content!

5 Followers

About Fredrik 90

  • Rank
    General
  • Birthday 02/10/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 540d, BMW 520IA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @papertiger Men sånn som du har lasta der så gjør du deg jo skyldig i minst to lovbrudd slik jeg ser det. Usikret last og ingen sikt bakover, å laste sånn er ikke ett tema for meg når man skal "nedover" og gjerne trenger sikten bakover på Autobahn....greit å se om det kommer en i 200 km/t før du legger deg ut til venstre 😅 Ved en krasj i 70 km/t så veier de veskene på toppen der fort 400 kg. Ting kan jo forsåvidt plasseres på gulvet bak forseter da, men det er bare inntil ungen(e) blir så store at de rekker ned med bena.
  2. Det var strek i regningen, jeg trodde alle biler med sånn "kombi" form hadde større bagasjeplass enn tilsvarende sedan. Derfor antok jeg at en 4-serie Gran Coupe/i4 ville være romsligere bak enn en G30 5-serie. Min referanse her er en 5-dørs Mondeo jeg kjørte som hadde ett gigantisk bagasjerom. Men når jeg sammenlikner så ser jeg at den står for seg selv når det kommer til bagasjevolum på hele 550 liter... Så en G30 sammenliknet med i4/4-serie GC Selv G20 3-serie (diesel/bensin) har 10 liter mer bagasjeplass enn 4ern. Dog vil nok lastehøyden være en fordel for sistnevnte.
  3. Gratulerer med ny bil 😀 Gøy å ha noe å henge fingrene i, hva er planene med denne?
  4. Har ikke en 4-serie Gran Coupe større bagasjerom enn en 5-serie sedan? Er vel sånn hatchback løsning, slik Audi A5 Sportback har.
  5. Tror du må begynne å dele ut gratulasjoner til flere i såfall 😅 Det er ikke uvanlig å kunne klare langkjøring på rundt 0,5 med en bra og moderene ladbar hybrid. BMW og noen andre er ekstremt gode på å bygge effektive hybride drivlinjer, med bra regenerering som bidrar til mer kjøring på strøm. Nå er det riktig nok ikke en BMW men jeg kjørte bla tur rett Arendal-Oslo i nye Ford Kuga PHEV og da hadde jeg 0,45 l per mil med en snittfart på 92 km/t og en kjørt distanse på 530 km. Folk har hørt skrekkhistorier om tidligere varianter av ladbare hybrider, som Mitsubishi Outlander PHEV og Volvo s
  6. Lekker bil, men Adaptive LED lys skulle ikke tyskeren ha 😂
  7. Støtter deg i den med Live Cocpit. BMW sin løsning er ikke mye "live" sammenliknet med Audi og Mercedes sine heldigitale speedometer. Her kan man jo forandre layouten helt, få stort kart i midten bla. Jeg synes det vi har i våre biler er mye mer elegant og fint 😀
  8. Artig! Sto på Esso å tanka opp 545en, så svinger det inn bak meg en Platinum grau E60 M-Sport pre LCI med dieselsekser. Var en stilig og velstelt herremann rundt på 70 som kjørte den, det lyste sånn "en eier siden ny". Bilen hadde originale litt slitte BR skilter uten sånn blått felt med flagg. Slår aldri feil, han har hatt bilen hele tiden tenkte jeg. Så kommer fyren ut og åpner med "Faen, du har jo V8er du...dem er det ikke mange av" 😂😂 Så går praten litt om bil og BMW, han har en 2005 535d som han kjøpte ny på Egil Stenshagen. Han var den første i Norge med 535d med M-sport påsto han, før d
  9. Men F30 330e har vel mindre batteri enn G21 330e, noe som gjør at elmotoren i mindre grad kan "bistå" bensinmotoren på langkjøring? F30 330e er jo fort en 6 år gammel bil, og når vi snakker elektrifiserte biler så er 6 år mye når det kommer til teknisk utvikling.
  10. Igjen gratulerer så mye med fantastisk bil med helt rett motor Dette er biler man blir glade i, så mye komfort og kjøreglede finner man ikke i dette segmentet. Jeg prøvekjørte 540i før jeg kjøpte min, men "dessverre" så gikk jeg for den vante og for meg trygge dieselvarianten. Lydbildet i bensinutgaven er helt konge, akkurat slik det skal være på en skikkelig BMW G30 er absolutt en av BMW sine peneste modeller i dagens sortiment
  11. Gratulerer @Snagg30 Og velkommen i G30 540 klubben 👍 Disse bilene skjemmer deg bort med komfort, kvalitet og krefter så du kommer til å bli glad i denne 😎
  12. Verdens raskeste sedan...så bruker den under litern på mila 😅 Imponert 👍
  13. Jeg vil anbefale Drammen Trafikkstasjon, her har de en litt mer edruelig tilnærming til ting. Jeg kjører fra Arendal for å godkjenne bilene i Drammen, så bor du sentralt på Østlandet så ville jeg vurdert det.
  14. Så rart, fordi jeg bor ikke i en hule men likefullt så tror jeg ikke dagens dieselmotorer er så mye dårligere enn de vi hadde for 10 år siden da de var nye. Går vi enda lenger tilbake, til M51 og de gamle Mercedes dieselene så stiller ting seg selvsagt annerledes. Mitt inntrykk etter å ha kjørt med BMW sine stadig nyere dieselmotorer de siste 10-12 åra er at det ikke er dyrere å drifte dem mens de ennå er tålig nye. Hva som skjer når de bli eldre er en annen sak, men dette er en tråd som handler om nybil og da er hva som skjer etter 10 år helt irrelevant.
  15. Jeg synes du skal gå for hybriden jeg, altså 330e. Dette er helt klart mest bil for pengene og du har også muligheten til å kjøre lokalt på ren strøm. Du vil med andre ord kunne begrense dine driftsutgifter vesentlig med å kjøre hybrid, alt handler om hvor ofte du gidder å plugge inn. Dagens nye ladbare hybrider går også svært billig på langkjøring, så billig at dem lett kan matche en dieselbil. Legg så til at BMW sine firesylindrede dieselmotorer ikke er de mest raffinerte og kultiverte på markedet så vil jeg hevde at 330e tilbyr en vesentlig bedre totalpakke enn 320d. Snakker vi derimot 330d
×
×
  • Create New...