Jump to content

Fredrik 90

Members
  • Content Count

    19147
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    207

Fredrik 90 last won the day on April 23

Fredrik 90 had the most liked content!

5 Followers

About Fredrik 90

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 540d, BMW 520IA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. For meg så virker det som at det er dem med dårligst smak som er ivrigst på å dele bilder av hva de finner på. Folk finner på mye rart, begynner å skli ut i G30 gruppa også nå som disse bilene blir billige og tilgjengelige for "nisser" og sosialklienter 😅 Det skjer noe med bilene når de bikker under 400 000 kr og kan belånes på 10 år til 3500 i måneden, da kommer klientellet med dårlig smak krypende 😂
  2. Ja nå har jeg sett dette også... Ettermontere G30 style iDrive skjerm på F10/11 😂 Det er vel stor enighet om at skjermløsningen på F10/11 er den mest elegante, men folk har tydeligvis forskjellig smak 😅 Fant den i F10/11 gruppa på Facebook
  3. Synes dette var en posetiv test, imponerende ytelser med 0-100 på 4,4 sek. Det er forøvrig det samme som F10 M5. Ellers så er jo dette en vanlig G30 som er en bra bil. For min del så ser jeg to utfordringer her, det er st bagasjevolum er redusert fra 530 til 410 liter. Vi sliter med plassen med 530 liter til rådighet, så med barnevogn og full feriebagasje må baksetet tas i bruk. Så synes jeg forbruket var litt drøyt, her tror jeg de må ha målt feil. 0,95 i hybridmodus er mye, jeg testa Ford Explorer PHEV som gikk på 0,87 i hybridmodus. På en lengere motorvei distanse så vil altså forbruket på
  4. Finnes hele testen ett sted? Sliter med å finne tester av 545e
  5. Om 25 år får du ikke lov å kjøre 1M hvis de her gale politkerne får holde på som de gjør nå 😅
  6. Jeg føler 1M er litt opphypa, den mista liksom litt av "glansen" når M2 kom og ble den braksuksessen den ble.
  7. Hvilken av de er det som er dårlig? DT var kanskje N54 som var værst? Hadde det ikke vært for at bilen er tuklet med i motoren så kunne dette vært en kult prosjekt å satt sammen til OEM igjen. Litt sånn som med E60en jeg har 😅 189 000,- for en E92 335i er jo svenskepris før avgift og moms. Få tak i orginal M-sport, midtkonsoll, felger og eksosanlegg så er man der 👍
  8. Hehe, trimma N55 med 266 000 km på klokka og en sånn "historikk". Her har du garantert motortrøbbel eller havari 😂
  9. Kondolerer med salg 😅 Synd å selge en bil du anser som den beste du har hatt for å ta sjansen hos en annen leverandør. Sånt tørr ikke jeg, følte min F10 var verdens beste bil så da var det naturlig for meg å søke lykken hos en G30 i håp om at den kan videreføre det. I den perfekte verden skulle vel en ny X3 30d kunne ha blitt en bra avløser til din bil, men jeg har forstått at elbil var ett ønske du hadde. Så koster jo en ny X3 30d langt nord for en million også. Jeg liker den elektiske XC40, ser fresh ut og hovedargument her er at den ser ut som en helt vanlig SUV. Jeg ser frem til når
  10. Jeg har hatt alt mitt i If (bortsett fra 540d som er i Enter) og de kommer alltid best ut på pris. Andre selskaper ringer meg en gang i året men de kommer ikke i nærhet på totalsum. Det hender noen er billigere på E34en men så er de langt dyrere på hus eller båt. Så inntilvidere så blir jeg hos If, føler det er ett trygt og solid selskap.
  11. Jeg kjørte en 2012 SL 350 for noen år siden som hadde varmluft som blåste ut i nakken, det var ganske snedig og helt klart noe som økte komforten betraktelig for dem som vil kjøre toppløst. Ellers så ser jeg du drar paralleller mellom Cab og båt. Da føler jeg at det må presiseres at det bør gjelde båt med vindskjerm type Daycruiser eller Cabincruser. Ellers så gjelder jo litt av samme prinsippet her når det kommer til væravhengighet. Jeg føler jeg kan strekke sesongen siden jeg har båt som man kan oppholde seg under kalesjen. Men det er jaggu ikke mer enn ett par måneder i året her det e
  12. Synes også de kunne bytta dørtrekka til noen i sort skinn slik at det ser mer gjennomført ut. Her har de latt de orignale stoff dørtrekka fra 318i stå igjen, det trekker ned helhets inntrykket..
  13. Nei hvorfor er det så lite interesse for cab? Godt spørsmål egentelig. Selv har jeg aldri vært noen cab fan, liker designet på dem men ut over det så tiltaler ikke biltypen meg noe særlig. Tror kanskje det har noe med landet vi bor i, man har vel kanskje toppen to måneder i året hvor man komfortabelt kan utnytte en cab til dens fulle. Ut over det så synes jeg cab kjøring er en miserabel greie bestående av dårlige kjøreegenskaper, kompleks tak mekanikk, kulde, varmeapparat på full guffe og vindstøy. Man kan ikke kjøre på motorvei, i tunell kan du ikke høre deg selv tenke en geng. Jeg vil alltid
  14. #003 (Concord bilen) byttet nettopp eier og befinner seg nå i en kjent BMW samling her i landet (ikke Indrehus). Var vel kun flaks som gjorde at denne ble i landet, jeg kjenner forrige eier av bilen og han har i lengre perioder hatt interesse fra Tyskland som ville kjøpe. Regner med vi kan "takke" Covid 19 for at denne ikke gikk ut av landet nå når han først skulle selge. Forhåpentligvis så blir #003 å se på noen BMW treff fremover 👍 Når det gjelder #143 så vet jeg ikke hvor dere har det fra at bilen er avregistrert i 2018. Bilen (BT37142) ble iallfall EU godkjent nå i Januar og har
  15. Det var en sammenliknings test ja, og Suburban er jo milevis bedre å kjøre. Jeg oppgraderte bremsene på min Excursion. Dette er helt vanlig å gjøre i Ex-entusiast miljøet. Det man gjør er å montere slissa bremseskiver fra F150 Raptor og Powerstop bremsekalipere. Selv om Excursion er en lastebil i oppbyggingen så har den pussig nok bremseskiver på alle hjul. Den bremseoppgraderingen jeg gjorde var som natt og dag, noe en hver burde koste på seg med sånn bil. Ellers så solgte de ca 500 stk Excursion i året i Norge, det største enkeltmarkedet for modellen utenfor USA og Kanada. I følge en
×
×
  • Create New...