Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    16671
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    153

Fredrik 90 vant dagen sist Januar 5

Fredrik 90 hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Fredrik 90

  • Rang
    General
  • Bursdag 02/10/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 530d, BMW 520IA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg blåser litt i Mercedes sitt salg, de har alltid vært sterkere enn BMW i denne delen av markedet. Men for BMW sin del så solgte ikke E65 dårlig, den var heller ikke noen flopp i markedet.
  2. Men det vel ikke helt riktig at E65 solgte dårlig og at dette var grunnen til at den ble facelifta. E65 var derimot en stor salgs suksess for BMW, særlig i USA. I 2002 og 2003 så solgte E65 over 20 000 biler i USA og det er de beste salgstallene for 7ern der borte noensinne. Dette var altså før faceliften. Også i Europa så solgte de første årgangene av E65 svært bra, men de klarte aldri å slå salgsrekorden til E38. Så det var ikke sviktende salg som var grunnen til den drastiske faceliften på E65. Det var nok heller den massive kritikken for designet 😉 http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/bmw/bmw-7-series/ http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/bmw/bmw-7-series/
  3. Det var en stiv pris på den bilen der når den var ny ja. Til sammenliknin så bygde svigerforeldrene mine hus på Hisøya i 1987 for 600 000 kr. Da snakker vi tre etasjers enebolig med garasje og ett måls tomt, det sier litt hvor ekstremt dyre biler var den gangen. I dag er det det billigere å kjøpe en 540i, den kommer på ca 1,1 mill mot 1,3 mill (1986 penger regner om til 2019 penger). Og dette før vi har begynt å snakke om at inntektene har økt drastisk siden 1987.
  4. Det er jeg helt enig i. Men jeg synes også at generelt sett så er 7-serien det beste valget i dag også. Ikke så prangende som en S klasse (før nå), men vel så luksuriøs og med en hel del mer teknologi tilgjengelig. 7-serien må vel også være den eneste bilen i industrien som leveres med fire, seks, åtte og tolv sylindre i en og samme karosseri 😀 Dette er i såfall fantastisk gode nyheter, da er plutselig 1994 modellen min veteran 👍 Noe annet som er posetivt er at dette åpner opp for import av vært spennede biler fra 90 tallet til en gunstig pris. Alt fra diverse Alpina modeller som enda ikke har tatt av i pris til E36 M3 og E39 M5. Jeg håper også at de da følger opp med bruksfradrag på biler som ikke er 20 år gamle. Det vil si 95 % fradrag på en 2001 modell f eks. Nei men det var vel en av de mest omfattende faceliftene BMW har gjort. Var i den forbindelse jeg synes det var riktig å også nevne E65.
  5. E38 ble designet for det europeiske markedet, G11 er designet for det Kinesiske og amerikanske markdet. Så enkelt er det! Men det er jo litt rart også da, hver gang BMW kommer med noe nytt så kommer folk drassende med en eldre modell.."Se her hvor bra den var før". Når nye 3-serien ble lansert i høst så maste folk om E46 og hvor fantastisk den var. BMW sin utviklings sjef Klaus Fröhlich ble faktisk så lei at han klart ga beskjed at han ikke ville høre mer prat om E46 før folk hadde prøvd den nye 3-serien (som har vist seg å være fantastisk å kjøre). Samme skjer nå med 7-serien, alle maser om at alt var bedre i E38. Så nå forventer jeg at tusenvis går ut og kjøper seg en brukt E38, for dette er jo en bedre bil...ikke sant 😀 Jeg er selvsagt helt enig, E46 var kanskje den beste 3-serien (selv om den ruster i stykker) og E38 er nok definnetivt blant de mest vellykkede 7-seriene (E32 er etter min mening den beste, tenk at den er 33 år gammel). Jeg synes alt var bedre før, derfor kjører jeg E34 nesten hver dag, den beste 5-serien igjennom tidene 👍 I dag lager BMW kun biler, flotte biler dog 😀
  6. Det var jo en ganske omfattende facelift på E65 også.
  7. Men det er jo lov å håpe på neste generasjon I8 da, eller en fremtidig hybrid superbil som de går noen få rykter om. BMW har jo også for første gang nå kommet med R6 i kombinasjon med elmotor i 45e modellene.
  8. Det er sånne tråder som din Jan som gjør at det fortsatt er trafikk her inne på forumet 👍 Sånt går det ikke an å holde gående på Facebook..
  9. Hovedsakelig vil jeg ha det kaldt men ikke under 0 grader, skal noen varmegrader. Men jeg vil ha muligheten til å kunne ha 22 varmegrader i perioder jeg skal oppholde meg i garasjen. Nå er jo ikke en varm garasje bra for en bil som kjøres i salt, men denne bilen kjøres ikke i salt. Jeg kjører firmabilen i saltet men den er jo ikke min, så det blåser jeg litt i. Men etterhver når jeg skal ha meg en F10 erstatter så må jeg nok tenke annerledes igjen.
  10. Gratulerer med vanvittig flott bil 😀 Godt å gjøre virkelighet ut av drømmer man har 👍
  11. Jeg skjønner hva du mener med at den ser litt mer ut som ett flaggskip, og jeg er helt enig 😀 Men pent synes jeg ikke det er, synes det er mer vulgært. Men i dette segmentet så skal jo ting være litt vulgært, iallfall ikke beskjedent slik pre LCI var. Jeg får nesten litt Rolls følelse når jeg ser på linjene og den digre grillen.
  12. Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Neida, fremtiden er hva du gjør den til 👍 Men for noen fæle hjul, hva er greia med det?
  13. Dette går rette veien, bare la den få litt frisk bensin så løser nok dette seg. Tenk å stas det blir når du kan begynne å bruke denne, cruise rundt i noe så kult som dette 😎
  14. Jo takk for det, er en drøm som går i oppfyllelse dette 😀 Skal bli så nydelig å kunne stå inne å dille med bilen i varmen om vinteren. Tenker du på stabilisator staget? Mener det var 24 mm, sto at det var til "sporty suspension" og ikke M-Tech (25 mm) slik jeg trodde.