Jump to content

Fredrik 90

Members
  • Posts

    20227
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    224

Fredrik 90 last won the day on January 5

Fredrik 90 had the most liked content!

5 Followers

About Fredrik 90

  • Birthday 02/10/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 540d, BMW 520IA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ser det snakkes litt om Volvo over her.. Sånn egentlig så har jeg litt sansen for gamle Volvoer, jeg kan sette pris på en strøken 240, 740 eller til og med 940. Ikke det at bilene i seg selv er så veldig spennende, men det er noe med det "skandinaviske" og den tydelige identiteten Volvo bygde inn i bilene sine før. Ikke så ulikt det vi alle liker med BMW, en tydelig merkeidentitet. En Volvo, særlig en stasjonsvogn ser man på lang avstand at er nettopp en Volvo. Teknikken er ikke så mye å rope hurra for, men vi må ikke glemme at Volvo har alltid vært og er stadig en ganske liten bilprodusent. Så de har begrensede midler i forhold til de store som BMW eller Mercedes. Føler kanskje litt det samme for Saab også, selv om de eldre modellene som 96, 99 og 900 virkelig ikke er min kopp te. Der snakker vi virkelig en bilprodusent med særpreg, synd de er borte. Siste 95en..den aller siste som rakk å komme før de la inn årene synes jeg er dødsfet, utrolig tidløst design. Det sagt, om Saab hadde overlevd for 10 år siden så er jeg ikke så sikker på om de hadde klart å omstille seg til elektrifiseringen. De klare med ett nødskrik og hjelp fra Opel å bli med på Dieselbølgen, men det ble noe halvhjertede greier.
  2. @GreenE36Cab Neste gang vi skal ha noe BMW treff eller samling her på Sørlandet så skal enten jeg eller @sveigis sende deg en PM. Du bor jo ikke så langt unna hvis du bor rundt Kristiansand 😀
  3. En ting er sikkert, familieliv deler opp venneflokken ganske bra. Når man er som meg som snart blir 32 så er det jo fortsatt mange som ikke har fått barn, mange er også fortsatt single. Disse ser man jo mindre til etterhvert som man selv får barn og ett litt annet liv. Man kan liksom ikke stikke ut kl 21 en kveld i ukedagene slik barnløse venner kan, eller man kan jo men jeg føler ikke for det når jeg har kone og sovende barn hjemme. Selvsagt, av og til går det jo an men det blir ikke så hyppig som man kunne ønske. Så da sitter man som regel igjen med den delen av vennegjengen som er på samme sted i livet som man selv, men selv her så blir det jo ikke sånn at man henger sammen på samme måte som før. Alle lever sitt familieliv på sin måte, så må man flette inn sosial omgang der det går. Det er veldig trist når folk går venneløse, spesielt i barndommen og ungdomsårene. Sånn i ettertid så føler jeg meg egentlig veldig heldig som unngikk dette den gangen, for går man uten venner så vil jeg mene man blir frarøvet viktige deler av oppveksten. Jeg er også glad jeg ikke var en mobber (eller motsatt), jeg pleide som regel å innta en ganske nøytral rolle når man kom opp i slike konflikter. Sett i ettertid kanskje litt feigt av meg, men den gang føltes det riktig. Vi hadde jo noen som gikk mye alene på skolen, greit nok så var de litt rare og spesielle. Men jeg gjorde nå iallfall mitt til å forsøke å inkludere dem så godt det gikk, det var ikke alltid de ønsket å være med heller. Og da som nå så var de voksene ganske passive, mye god meninger men det virker ikke helt som de vet hvor de skal begynne.
  4. G81 blir helt konge, er sikker på at det er mange som sitter å venter på den. Ikke bare kommer legenden M3 med firehjulstrekk, den kommer også som Touring. Rene Norgesbilen 😅
  5. Jeg har heller aldri kjørt en Carrera GT, men den er jo viden kjent for å være vanskelig å håndtere. Sånn superbiler generelt interesserer meg veldig lite, er liksom ikke noe jeg kan ha noe håp om å eie en dag. McLaren Senna, Ferrari LaFerrari osv er alle imponerende biler…og jeg tar av meg hatten for dem som kjøper dem. Men om jeg skulle vinne 100 mill så hadde jeg ikke kjøpt en superbil, jeg må ha en bil som har litt bedre bruksområde. M8 Gran Coupe er mer min gate, eller M5 CS…da snakker vi normal bil med superbil ytelse 😀 Jeg har litt sansen for Ferrari 812 Superfast da, men den heller vel litt mer over til GT bil enn superbil 😅 Det gamle greiene som Countach, F40 og F50 kan dere bare ha for min del….overprisa biler med Fiat Uno interiør. Tar en E34 B10 BiTurbo any day 😎
  6. For ikke å snakke om Carrera GT, den bilen der er jo livsfarlig å kjøre...
  7. BMW 5-serie | FINN.no Der datt G30 under 300 000 kr grensa...fin 530e til 298 000,- Jeg vurderer å kjøpe en sånn som kona kan bruke til småkjøring og barnehage henting, rekkevidden her burde holde til det. Mye komfortbil for pengene her
  8. Stemmer det, er vel bare de som har lagt den ut for salg som ikke helt kjenner til historien her.
  9. F80/82 var jo "kjent" for å ha en litt kranglete Launch Controll. Var litt bingo man det virka bra eller bare ble noe rot.. Dette ser det ut som de har rydda opp i på G80, og den Laucher i tillegg utrolig bra.
  10. Utfordringen her kan bli å få skilter på bilen ettersom den mangler registrerings dokumenter fra landet den kommer ifra. Men det er ikke umulig å få tak i, er bare litt jobb. Er man medlem i Amcar så vil teknisk avdeling der kunne hjelpe med å få tak i vognkort fra der bilen kommer ifra. Var nettopp en som fikk skilt på en Volvo P1800 hvor papirer manglet
  11. Helt enig, det er å forvente at en 544 hesters i4 holder greit følge med en 510 hesters M3. Når man er til å holder tilbake på den ene bilen for å få ønsket resultat så blir det for dumt. Vi har en eier av en G80 M3 over her som ser at bilen ikke er satt opp for å yte maksimalt. Jeg spurte lenger opp om folket (i4 gjengen) ser at dette er bogus, men det ble veldig stille 😅 Dette er ikke ett forsøk på å snakke ned i4, men man må stikke fingeren i jorda noen ganger. Det er riktig, har heller ikke sagt noe annet. Det jeg skrev var i videoen over her så ligger i4 ca rundt det fabrikken oppgir…minus 0.1-0.2 sek. Den aktuelle M3en gjør det 0,5 sek dårligere enn hva fabrikken oppgir, og 0,8 sek dårligere enn hva denne bilen har vist at den kan prestere.
  12. Samme her, kjører 15" som den ble levert ny med i 94 😀 Det er med originalt oppsett man kjenner hvor utrolig komfortable biler dette er å kjøre
  13. Merkelig at den M3 xDriven gjør dårligere 0-100 tider enn hva fabrikken oppgir, det skjer jo aldri med BMW. Denne bilen gjør stort sett 0-100 på det samme som bakhjulstrekkeren gjør, altså rett under 4 sek. M3 Xdrive har jo blitt målt til ned mot 3,3 sek til 100. I4en her ligger stort sett konsekvent rundt det fabrikken oppgir, mens M3en ligger rundt halvsekundet bak det fabrikken oppgir. Ikke for å drepe gleden, men dere ser at dette ikke henger på greip? eller vil dere ikke se det?
  14. Jeg er nok det som man kaller Originalpolizei..det vil si at jeg vil ha bilene akkurat sånn som de kom ut ifra fabrikken. BMW designer såpass fine biler at jeg føler ikke behov for endre på dette. De senere år har BMW kommet med såpass bra tilvalg på felger og M Perfomance deler at å gå utenfor dette ser jeg ikke poenget med. Jeg kan være åpen for visse modifikasjoner på nyere BMW, men eldre modeller skal være temmelig urørte i min bok 😀
×
×
  • Create New...