Jump to content

wabby

Members
  • Posts

    2039
  • Joined

  • Last visited

About wabby

  • Birthday 12/26/1980

Contact Methods

  • MSN
    bjorn.c.w@gmail.com
  • Website URL
    http://www.sorlandet.net

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    TM3P

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

wabby's Achievements

  1. Kjørt e-tron 50 og det som slo meg på den, var at at midtkonsollen var ekstremt rotete mtp plassing av kopper og oppbevaring. Syns bilen var et rent helvete når det kom til naviasjon og bruk av kartet. I fart kunne man ikke skrive inn destinasjon og tastatur var deaktivert... Da måtte man snakket. Den gangen skulle jeg til "spælavegen", kunne bare hoppe å drite i å si det til bilen 😅 Ellers syns jeg at det var vel mye bruk av plastik og noe pianolakk. Ser på bildet at GT har en bedre koppholder løsning, men fortsatt pianolakkhelvete.
  2. Usikker om det er bare meg... Men syns det er mye dill og burde vært mer clean. At du bruker ikoner syns jeg også er litt "Windows 98". Tiles hadde vært så mye penere.
  3. Hatt frunk i 4 måneder, brukes hyppig for å hente frem ladekabler når jeg besøker folk og reiser. Vil ikke ha dem bak da det ser rotete ut. Under gulvet bak er vaskemidler for tur.
  4. Da har jeg vært å prøvekjørt IX3, kun for å få en følelse på hvordan BMW har løst det elektriske drivverket. Jeg velger med dette å avvente i4 M50 bestillingen da jeg har brent meg på forhåndsbestilling før. Og før noen sier det... Så ja, vet at dette er en helt annen bil. Så sittehøyde, rattyngde, sete, osv har jeg ikke tatt med i min avgjørelse. Jeg ville kun vite hvordan BMW løste kjøringen og hvor konfigurierbar det elektriske drivverket var. Jeg syns at krabbekjøring, start/stop, og one pedal drive var ganske elendig. I fart og vanlig kjøring så var den bra. Men de mekaniske bremsene hogget hardt ved stop og slapp litt sent ved kjør så bilen "hoppet". Ingen silkemyke overganger. Dette ga også knirkelyder fra bremsene bak. Bilen hadde kun rullet 1000km. Følte jeg ble tatt en del år tilbake i tid teknologisk. Jeg håper i4 ikke oppfører seg likt, men dette var nok for meg til at jeg avventer til i4 kan prøvekjøre til senhøsten.
  5. Noen som kan vise noen gode bilder av M50 med og uten karbon-pakke? Litt usikker om dette er verdt pengene og hva som faktisk blir karbon.
  6. Hei, Da var jeg hos Bavaria Oslo og fikk hentet et bilde og snakket med to selgere. Sitter med en bismak, og noe i tvil. Valgte fullspeccet i4 M50 med alt som kunne krysses av på med unntak av Karbon-pakken. Så ikke ut at det ville gjøre store visuelle forskjellen. En ting plaget meg var attituden til selger. Etter noe prat så sa jeg at jeg kjøpte min første elbil i april 2020 og det var en så dårlig erfaring at jeg hadde den kun i 6 mnd. Han startet da med å si "åh, du kjøpte en tesla?". Forklarte at det var en Peugot E208, og den ble byttet til 2021 TM3P etter 6 mnd. Følte at jeg måtte parkere vedkommende litt med å trekke frem en del ting som jeg faktisk satt pris på i TM3P som trolig ikke kommer på i4. Så sett vekk fra en nedlatende selger og får potensiell kunde til å tro at han har gjort dårlige valg før ved å disse kundens nåværende bil er ikke bra. Dette skjedde sist hos VW Gumpen Auto i 2013, da svarte jeg med å bare gå. Neste som var "dritt" var at selge sa at ved å velge 20" felger, så måtte jeg trekke av 80km av WLTP. Det vil si at "BMW i4 M50 xDrive tilbyr en elektrisk rekkevidde på 510 km" er med de minste felgene, og med 20", så ender man med en WLTP på 430km. Jeg har i dag en TM3P på 20" felger og WLTP på 567km. Neste negative ting er at media har opplyst feil om levering. Levering er ikke fra November, men produksjon vil skje fra November. November leveranser er kun for demo og forhandlerbiler. Kunder kan forvente biler i Q2 2022. Prisen i seg selv var OK med jobb-avtalen, men nå føler jeg at jeg skal sette meg på gjerde. Syns dette var veldig dumt, siden jeg hadde fryktelig lyst å gå tilbake til BMW igjen, men av 2 usett kjøp, så har jeg brent meg skikkelig på en av dem.... Så dette tør jeg ikke å gjenta. Oppsummert utfordringer (for meg): - Minus 80km WLTP ved 20" felger - Ingen frunk for kabler (panser er trolig elektronisk låst for kunde/eier). - Levering fra og med Q2 2022 - Usikker om jeg ønsker å bruke Bravaria Oslo - Rattet kunnet hatt færre knapper (minner meg om dashbordet til en eldre volvo) Bortsett fra dette, så syns jeg bilen ser helt rå ut! Men tror jeg vil se, røre, klå på bilen før jeg legger inn et kjøp. Men for å få litt feeling av BMW sin elektriske drivlinje, så skal jeg kjøre IX3 til onsdag. Er klar over at sittehøyde, HK, comfort ikke må tas med i betraktning. Men jeg vil kun kjenne på om den er smooth, one-pedal driving, osv.
  7. Noen som vet renta dem tilbyr via BMW financial services? Kommer dem til å tilby renter som DnB kampanjen tesla har fått til?
  8. Jeg er selv meget sugen på i4 og kjører nå en 2021 TM3P. Men mye bunner i grunn på hva sluttsummen blir for en i4. Er i utgangspunktet godt fornøyd med TM3P, men den største irritasjonen er den trange åpningen til bagasjerommet. Jeg har hatt hatchbackåpning siste 11 åra og merker først nå hvor mye jeg savner dette. Men, jeg har ikke interesse av å bruke mer enn 600K på bil, det er der jeg legger budsjettet mitt.
  9. I morgen skjer det ting! https://motor.no/elbil/bmw-lanserer-ny-elbil-pa-onsdag/194243
  10. Og da er fabrikken ferdig ombygd. Spent på hva som vil dukke opp fremover nå. https://insideevs.com/news/443420/bmw-munich-plant-ready-i4-production/
  11. Da stenger de ned fabrikken litt for å klargjøre produksjon for i4. https://www.greencarcongress.com/2020/07/20200723-bmw.html Når det er sagt, så var jeg og besøkte Polestar nede i Oslo, og må si at Polestar 2 var en nydelig bil og på mange måter knuser Tesla 3 som flere her inne anser som konkurrenten til i4. Det var for meg en no-brainer å velge PS2 foran Tesla 3. Så nå blir spørsmålet for meg PS2 vs i4.
  12. Løper nok en runde med forvasken dersom bilen er veldig skitten. 40 spenn forvask 40 spenn vask så kjører jeg inn til meny kjelleren
  13. Kan også si at den børsteløse vasken "laserwash" på linderud ratt bak Bislet kebab fungerer veldig bra. Skal jeg gi bilen en god vask og masse kjærlighet så gjør jeg følgende: * Kjører til Circle K Vollebekk og spyler ned bilen med såpe og høytrykk * Kjører deretter ned i parkeringskjelleren på Meny Vollebekk (etter kl 18) * Spyler bilen ned på nytt med brannslangen for å sikre meg at støv ikke har kommet på. * Tørker bilen med håndkle og legger på voks På Meny koser jeg meg gjerne i 2 timer... Parkeringsplassen er gratis og stor. Så her er det ingen som plager meg, og jeg plager ingen. Godt lys også 😃
  14. BRP har nå annonsert at de skal slutte med Evinrude, noe jeg syns er helt trist da G2 HO serien var noen helt råe to-taktere med heftig moment og rå lyd. På hjemmesiden sier dem at de skal holde fremtidig garanti og delelager, men de sier ikke noe om hva de gjør med delelager når garantien gå siste motor som er solgt. Ser på båt fortiden og vurderte sterkt en G2, men ble virkelig i tvil nå. Noen av dere har noen tanker her?
  15. Litt mer info og vuderinger av utseende. Fikk ikke mindre lyst på den for å si det slik
×
×
  • Create New...