Jump to content

ogee1

Members
  • Content Count

    1882
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

ogee1 last won the day on January 8

ogee1 had the most liked content!

About ogee1

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kongsberg
  • Kjøretøy
    F25 X3

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bare å kjøre inn i en tunnel eller en mørk garasje for å sjekke. På pre-LCI var problemet at lyssensoren var for følsom, så der sto alltid xenonlysene på. Ikke noe stort problem siden angeleyes var svakere og ikke godkjent som kjørelys, men det hadde vært artig om det virket likevel.
  2. Siste skikkelige 1-serien, det der. Bra motor, rå kjøreegenskaper og så har den fått en front som en ikke trenger å være flau over.
  3. Spørs om ikke eneste rimelige løsning er å montere en standard tilhengerkontakt fra Biltema e.l. Men da må det mekkes til en eller annen slags brakett for å feste kontakten.
  4. Hva slags X3 har du? Det finnes noen originale repkit, men de koster et par tusen kroner.
  5. Ja, med iPhone så vil han vel få sangnavn og artist, men ikke albumnavn?
  6. Kan ikke huske at jeg fikk bil på bukk-symbol når slitasjevarsleren koblet inn, men jeg husker sikkert bare litt dårlig. Jeg kjøpte OEM-klosser første gang jeg skulle bytte på min E87 og måtte bruke mye tid på å file dem til for å få dem på plass. Etter det brukte jeg bare klosser kjøpt hos BMW. Med 15% klubbrabatt mener jeg at prisen var ganske hyggelig også. Ellers har er mitt inntrykk at det at det er samme produsent ikke nødvendigvis betyr at det er samme del, men så billige som Biltemas klosser er, synes jeg det er verdt å prøve.
  7. Den var faktisk ganske tøff!
  8. Jeg har fortsatt ikke klart å komme i gang med å snakke til duppeditter, så vi får se hvor mye nytte jeg får av talefunksjonen i XC40. Android Automotive i XC40 er på mange måter ganske avansert, men Volvo har likevel klart å gjøre det enkelt. Og så har de beholdt ordentlige trykknapper for de viktigste funksjonene. Ikke har de falt for fristelsen til å putte inn en diger skjerm midt i dashbordet heller. Den "lille" 9-tommers skjermen ser egentlig håpløst gammeldags og liten ut, men den er faktisk stor nok i massevis til å gi en god brukeropplevelse. Igjen fordi de ikke overlesser brukeren me
  9. Det største problemet er vel ikke store skjermer i seg selv, men de tilfellene der de overlesses av informasjon. Det er fint å ha muligheten til å få opp et stort kart, så lenge det går an å slå det av når du ikke har bruk for det. Gjort riktig kan det fungere bra med store skjermer, tror jeg. Bortsett fra det grunnleggende med at touch ikke blir like bra som ordentlige knapper, og at det er fryktelig dyrt å reparere disse skjermene hvis de svikter.
  10. Usikker på om det blir stor forskjell på antall programvareproblemer på billigste og dyreste utgave. Er vel proppet av computere og programvare uansett? De første årene vil det vel ikke være lett å finne dokumentasjon eller programmer som gjør at du kan skru på det elektriske eller kode bilen selv, men det mekaniske må det vel være mulig å skru på. Jeg har i alle år kjøpt brukte biler og kjørt dem lenge. Siden det har blitt så dyrt å reparere nyere biler, både ICE og elbil, kommer jeg fremover til å kjøpe nye(re) biler og kvitte meg med dem før garantien går ut. Risikerer ikke å sitt
  11. Gratulerer! Artig å se på en så herlig blanding av biler. Er det 330d eller 335d du kjører? Sto 335 på den ene videoen.
  12. Merker dette selv. Jeg setter mer og mer pris på et enkelt og oversiktlig brukergrensesnitt. Helst med knapper for de mest brukte funksjonene. Og, ikke minst, rødt lys i instrumenter og kupébelysning. Så mye mer behagelig enn hvitt eller blått lys. Sånn sett var min E87 med lyspakke fantastisk. De svake rød-orange lysdiodene som var på inne i kupéen hele tida ga et behagelig lys uten å forstyrre nattsynet, samtidig som det gjorde det lettere å finne ting i midtkonsollen eller andre steder i kupéen på natta.
  13. Høres ut som at elbilsjåfører gir på maks ved enhver anledning. For egen del kjører jeg stort sett veldig mykt, uavhengig av biltype. Tror ikke jeg kommer til å få veldig mye høyere dekkslitasje når jeg bytter til elbil. Men jeg valgte 20-tommere da jeg bestilte ny bil, rett og slett på grunn av at jeg likte utseendet.
  14. Jeg synes det kan funke med et skall som er blanding av gammelt og nytt hvis de klarer å få med stuket og sjarmen fra originalbilen. Det synes jeg ikke de har fått til her. Tommel ned.
×
×
  • Create New...