ogee1

Members
  • Content Count

    1622
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

ogee1 last won the day on March 2 2017

ogee1 had the most liked content!

About ogee1

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Når jeg tenker meg om, så skifter ikke NAV til nattmodus i vår 2011 X3 heller. Står i auto. Har ikke sjekket om det gjelder begge nøklene. Skal prøve å få sjekket en dag.
  2. Må si at jeg foretrekker 6WA. 6WB blir for glorete for meg. Blir artig å se denne på plass!
  3. Jeg byttet på E87. Var bare å vippe dem ut med en stor skrutrekker på kortsidene. Regner med det er samme på din bil.
  4. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Er du sikker på dette? Jeg husker at en godt utstyrt Audi 100 GL 5E kostet ca 135.000,- i 1980. 2.1 mill. for 928 høres veldig drøyt ut. Tror det riktige er 500.000 i 1980, som tilsvarer ca 2 mill. nå. Mener at 911 Turbo kostet 650.000 i 1980.
  5. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Ja, tida flyr! Spørs om ikke du må betale nesten det du ga for den for en full overhaling, men det er det garantert verdt. Ikke godt å si hva som lønner seg mest, å ha den jevnlig på service eller vente til den begynner å sakke merkbart. Det er jo uansett god tilgang på deler til Rolex, så de fikser det meste som oppstår av slitasje. Verre med andre prestisjemerker der en vanlig service fort koster ti lapper og fort kan ta ett år.
  6. ogee1

    Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap

    Kjør på! Mye enklere å følge her enn på Facebook.
  7. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Klokker må ha service jevnlig. Det er blant annet smøremidler inne i klokka som mister effekten etter noen år. Og så blir det, av en eller annen grunn som jeg ikke forstår, støv og skitt inne i klokka over tid. I verste fall kan du skade klokka ved å droppe service, hvis det er kontaktpunkter som går tørre og dermed slites i stykker. Jeg ville i alle fall fått den åpnet og sjekket hvert femte år. Selv har jeg en Omega Jumbo fra 1949 som jeg er veldig glad i. Sist den hadde behov for service sendte jeg den til watchguy.co.uk. Dette er en kar (eller faktisk to karer) som har skikkelig peiling, og som ikke er så dyre heller. Problemet er at de har så godt rykte at det er lange ventelister.
  8. ogee1

    Fjerne S843A fra bilen

    Har ikke BMW lagt inn sperre som gjør at dette ikke virker lenger?
  9. ogee1

    F10 / 11 girkasse svakhet?

    Går det an å bytte til 8HP70, eller er den større enn 8HP45?
  10. Tror du må til England for å få reparert den. Da er det billigere å kjøpe en brukt på eBay og håpe at den holder noen år.
  11. ogee1

    danskiii's F10 525d

    Fint med litt kontrast i grillen på svart bil.
  12. ogee1

    Oppgradere bremser X3 F25

    Jeg sjekket dette for et par år siden. Da var konklusjonen min at det ikke fantes noen rimelige løsninger som var klart bedre enn originalen. Blir spennende å høre om du finner noe nå. Kanskje du kan bruke bremser fra M40i eller X3M? Forøvrig samme bremser på 30d som på 35d som har 313 hester, tror jeg.
  13. ogee1

    Kode bort dekktrykksensor

    Krysser fingrene!
  14. ogee1

    Kode bort dekktrykksensor

    Hva slags bil sjekket du for? Skal være mulig å kode om fra 2VB (direkte) til 265 (indirekte) på E9x.
  15. ogee1

    Kode bort dekktrykksensor

    Ser ikke ut som du får lest ut VO med Carly. Ingen du kjenner som har NCS Expert?