ogee1

Members
  • Content Count

    1673
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

ogee1 last won the day on March 2 2017

ogee1 had the most liked content!

About ogee1

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Evopower Enig med deg om at det har gått nedover med lyden. For min del synes jeg E87 1M er en bil som låter bra og som er grei å vedlikeholde også. Har du sett at Porsche Cayman GTS kommer med fireliters sekser uten turbo? En bil som sannsynligvis fortsatt har igjen litt av den klassiske kjøreopplevelsen, og litt mer praktisk enn GT4.
  2. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det at den ikke er mint gjør den enda bedre i mine øyne. Fantastisk bil! En annen ting jeg aldri blir helt vant med, er at nå holder en treliters X3 følge opp til 100km/t med disse uoppnåelige superbilene fra min ungdom.
  3. Stemmer for svart jeg også. De gir bilen et lite løft selv om de ikke er så tydelige.
  4. ogee1

    E91 335d LCI

    Jeg vet ikke om det er relevant, men på min E87 fikk jeg opp feilmeldinger ved vask i en periode. På den var det en slags plastboks i hjulbuene der kontaktene til ABS-sensorene og til høydesensorene til lyktene satt. Disse boksene var fylt av hardpakket sand. Jeg gjorde dem skikkelig rent og da sluttet det å dukke opp feilmeldinger når jeg vasket bilen. Kan være verdt å sjekke siden det er såpass enkelt å gjøre.
  5. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Nå som folk har fått trukket et lettelsens sukk etter at BMWs i4 Concept faktisk ser forholdsvis brukbar ut, er det kanskje plass til å nevne en annen nyhet. Fra årets virtuelle Geneveutstilling kommer Koenigsegg Gemera. Koenigseggs første fireseter og også deres første firehjulsdrevne bil. Personlig synes jeg de har fått til et utrolig vellykket design. Bilen er en hybrid med tre motorer og en totaleffekt på 1700 hk. Forbrenningsmotoren er en tresylindret toliter med 600hk/600Nm. 400Nm allerede ved 1700 RPM. Motoren har Koenigseggs Freevalveteknologi, dvs at den har elektriske aktuatorer på ventilene i stedet for kamaksler. Gemera har, akkurat som Regera, Koenigsegg Direct Drive, dvs ikke noen girboks, men en clutch som er bygget for å kjøre med slipp på lave turtall. Imponerende at en såpass liten bilfabrikk klarer å putte inn så mye teknologi i bilene sine.
  6. Tror jeg kan venne meg til den fronten etterhvert. Større problem at det nesten ikke er noen linjer som viser at det er BMW lenger.
  7. ogee1

    BMW dieselmotorer

    Kan dere forklare dette for en som ikke har peiling? Lekker dyse nummer to fra venstre, eller er det noe annet som skjer?
  8. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg har alltid tenkt på i3 som en suksess, men den har kanskje solgt for dårlig? Vet du hva målet til BMW med tanke på antall solgte var da de lanserte i3, @Fredrik?
  9. ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg synes Honda e ser knallfin ut. Både utvendig og innvendig. Og her er en fin test gjort av Jonny Smith. Den snur faktisk på 4.6 meter, ikke bare "under 9".
  10. Godt å se at du ikke gir deg!
  11. Kommer jevnlig uttalelser som antyder at hvis man er en god nok sjåfør så trenger man ikke firehjulstrekk. Da mangler det sannsynligvis grunnleggende kunnskaper i fysikk. Du kommer til et punkt der tohjulsdrift må gi opp og da har firehjulstrekk fortsatt mye å gå på.
  12. Mangler bare forhjulstrekk, så er den perfekt!
  13. Jeg prøvde Fusso et par ganger, men gikk tilbake til Swissvax igjen. Fusso hadde flott glans, men jeg syntes jeg fikk områder som ikke ble skikkelig rene. Litt tung å jobbe med også. Var også noen områder som det virket som vaskehansken gled dårligere. Sikkert noe jeg gjorde feil. Men da jeg gikk tilbake til Swissvax var problemene borte.
  14. ogee1

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Jeg var innom Kus MC i dag. Må si at jeg fikk et meget positivt inntrykk. Rolig kar som kunne utrolig mye om BMW. Han hadde god oversikt over styrker og svakheter på de forskjellige modellene. Han hadde også kontakter som kunne reparere dyre feil som f.eks. ABS-pumper og ESA-dempere til halve prisen av hva BMW tar for å ordne sakene. De har en mekaniker som har jobbet for BMW i sju år også, så de kan ta seg av annen skruing også. Syklene som står i butikken så generelt veldig ryddige ut. Og for meg som ikke har sett brukte BMW'er i virkeligheten må jeg si at kvalitetsfølelsen, selv på ti, femten år gamle sykler, var imponerende. Tror BMW er rett valg for meg til førstesykkelen.
  15. Kjenner jeg får en ekkel følelse når jeg ser de setene ... ... følelsen av misunnelse. Det der blir helt rått!