Jump to content

E.C.

Members
  • Content Count

    2523
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

E.C. last won the day on February 22

E.C. had the most liked content!

About E.C.

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39, E61, Tesla M3P+

Recent Profile Visitors

3984 profile views
  1. Hvis det har hoppet over og timing er feil så kan det være grunnen, men det kan hende at du har en annen feil som gjør at bilen ikke starter. Stoppet den plutselig? Gikk den dårlig? Var det raslelyder fra motor? Byttet du til en uoriginal veivsensor?
  2. Vanos vil ikke gjøre at det blir slakk, det der ser ut til å være nok for å kunne hoppe over.
  3. Vedkommende hadde virkelig lyst på røde calipere, bilen er ikke to måneder gammel en gang.
  4. Hvor kjøpte du "stripa" til skjermen? Er det fra det firmaet i UK som også bytter de? Tenkte å gjøre det selv på E39en.
  5. Det var noen her som hadde det verktøyet fra Biltema, men vi fikk aldri avklart om det kan registrere størrelses- og typebytte. Jeg har brukt Bimmergeeks Protool til å kode inn på min E61. Bor du innen rimelig avstand så kan jeg sikert ordne for deg (rundt Ski i Follo)
  6. Ser sånn ut. Du kan koble fra batteriet som vanlig når du bytter. Hvis forrige eier har registrert batteribytte korrekt eller om du har originalt batteri så trenger du kun resett om du bytter til likt batteri. Hvis du bytter størrelse (Ah) eller type (AGM/ikke AGM) så må det kodes i tillegg.
  7. Se om du har IBS på minuspolen, en liten metallkladd med ledninger. Hvis ja så må du kode.
  8. Jeg har fått feil på tåkelys som har lyst for mye ned flere ganger, samt feil for at tåkelys har vært demontert, men det kom fortsatt opp symbol i dash for tåkelys når du trykket på knappen. Alle sammen 2-er feil. På sistnevnte koblet jeg ut knappen til tåkelysene og fikk bilen godkjent. Da ble jeg plukket ut i stikkontroll der kontrolløren prøvde å si at jeg skulle ha demontert hele ledningsnettet for tåkelysene, slik at de ikke kunne monteres enkelt tilbake. Helt random avhengig av hvem du møter med andre ord.
  9. Takk for korreksjon på det jeg sa @///M-ini95. Om man ikke har ISTA så bør det være mulig å lufte med et bi-directional diagnoseverktøy som kan aktivere pumpa.
  10. På N47TU ser jeg ikke at det står om å lufte med ISTA. Du kan jo sjekke om det er luftbobler i den gjennomsiktige slangen i motorrommet etter å ha hatt tenningen på. Alternativt er det sikkert noen i Oslo med ISTA som kan hjelpe deg.
  11. Håper at flere blir tatt. Det er sikkert mange som tror at det er forsikringsselskapet som tar tapet, men det er i realiteten alle de som ikke svindler som får en høyere totalregning.
  12. Tidligere motorer har vært selvluftende. Skru på tenninga i ett minutt så skal lavtrykkspumpa ha pumpet ut all lufta gjennom systemet.
  13. Den er klein, jeg blir også litt sliten av skrivemåten og antall skrivefeil.
  14. Virker ikke så gale om den er ok for rust under, men det spørs om det ikke blir for mye forvirring her i gården med en 3. svart 525d manuell med M-sport?
  15. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=108912173 Han har fått en del bra feedback på Facebook.
×
×
  • Create New...