Jump to content

E.C.

Members
  • Content Count

    2829
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

E.C. last won the day on February 26

E.C. had the most liked content!

About E.C.

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39, E61, Tesla M3P+

Recent Profile Visitors

5626 profile views
  1. Det selges også HT-pumpe + 4 dyser på finn her og der, fra N47-biler som angivelig har hatt registerras, men da kan det samme skje igjen innen kort tid. Det er vel kanskje ditt beste alternativ å kjøpe overhalt/"overhalt" fra utlandet, tatt budsjettet i betraktning.
  2. Oh boy, nå har du lista opp at det koster opp mot 150k kr for en 35d motor og gir. Her, en hel bil til 50k SEK + moms: https://www.blocket.se/annons/skane/bmw_e61_535d/94389953 Eller en hel motorpakke til 40k SEK: https://www.blocket.se/annons/skane/bmw_535_d_m_sport_i_delar/95383585
  3. https://finndel.no/delinfo.aspx?f=760&dnr=245937 Her ligger det en ute for hele 23k EDIT: det var visst den dyreste. Så selv om du kjøper en til 12k og må ha både to turboer og alle nye dyser så havner du under 100k.
  4. Mye rart på finn. Hvis jeg skal tippe så tror jeg at mange forhandlere har pushet folk til å kjøpe med fullfinans og ta nedbetaling over 8-10 år. Det kan selvfølgelig være semi-fornuftige grunner til å kjøpe på fullfinans (Tesla-lånet mitt med lav rente blir spist opp av inflasjon f.eks.), men enkelte som kjøper med lang løpetid har "egentlig" ikke råd til bilen. Dermed er det ofte restlånet som dikterer prisen de legger ut for og ikke markedsverdien.
  5. Biltema-rør som endestuss sier vel sitt. "Vasket 2 ganger i uken", kanskje derfor lakken er slitt vekk 🙄
  6. TRF sikter vel til totalkostnadene ved å få noe holdbart over lengre tid. Sånn sett kan jeg gå med på tankegangen. De fleste som påbegynner turbobygg ender opp med å bruke masse tid og penger over en lengre periode. Kjøper du noe som fungerer "out of the box" så slipper du dette. Hvis man ønsker å gå gjennom pusleprosessen ved å sette sammen noe selv der prosessen er viktigere enn resultatet så kjører man på noe M50-greier.
  7. Du kan fysisk se på spjeldet om det står åpent før du starter bilen, hvis det gjør det og bilen starter fortsatt ikke på første forsøk så har nok ikke problemet ditt en relasjon til feilkoden.
  8. Har hoppet mellom If og Gjensidige i sin tid, men nå har jeg vært hos Codan i snart 2 år. Sist If ringte og skulle gi meg et bra tilbud så var de betydelig dyrere på samtlige biler, så det ble ikke noe bytte og han som ringte måtte bare beklage. Bonustap har gått fra 30 prosentpoeng til 10 hos de fleste selskap, dermed er det mulig å ha høyere egenandel uten å betale like mye som før hvis det smeller, men man må altså ut med mer "up-front".
  9. Her er mine grunner: jeg er ingen stor fan av utseendet, dette gjelder cab generelt - ikke bare BMW. Jeg finner åpne vinduer i 60+ støyende og irriterende, mangelen på et helt tak gjør ikke saken bedre. BMWs problem med panorama-takluker som enten setter seg fast eller lekker virker litt skremmende når man tenker at hele taket kan lekke/svikte. En muligens irrasjonell frykt av å flippe bilen og bli til en pannekake. Samtidig må jeg si at av og til så virker enkelte E93 litt kule når man ser de uten tak. Jeg er dermed ikke helt i mot for å eie en cab på et tidspunkt, men det kommer litt la
  10. Det der er nok prisen per felg. Monteringsantall: 2. På samme måte som at hjulbolter med monteringsantall 16 ikke koster 58kr for 16 stk.
  11. Han må vel sitte på noen fakta og tall om han har kommet fram til en slik konklusjon, da kan vel disse presenteres først, slik at andre kan vurdere om data som er brukt holder mål og at det er trukket riktige konklusjoner. Hvis du ikke har fått noe slikt så er det litt sært å be om at noen skal ta på seg bryet med å faktabevise en påstand som noen har kommet med, spesielt når dette ville ha krevd ganske store ressurser.
  12. Joda, men 68 km elektrisk på papiret er helt nede i 15-20km med småturer på kalde vinteren om man vil ha en varm bil. Jo mer "stop and go" (som man gjerne holder på med om man skal innom byen) jo verre blir forbruket. Så degraderer batteriet over tid og man er kanskje nede i 70-80-90% av brosjyretallet etter noen år, gjør ikke saken så mye bedre.
  13. Hybrid blir mer som helårsdekk spør du meg, mellom to stoler. Når du først har muligheten til å ha flere biler og dere bedriver småkjøring, samt tar alle langturene sammen så gir det mye mer mening med en elbil og en fossilbil i stedet. Skal man ha kun én bil kanskje mer mening å vurdere hybrid.
  14. Litt unormalt at alle skulle være dårlige. Har de på verkstedet lest av fuel-trim? Temp-sensor på innsuget kan ha litt å si, men neppe så ille, den du hadde feil på i første post så ut til å være kjølevann.
×
×
  • Create New...