Jump to content

E.C.

Members
  • Content Count

    2169
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

E.C. last won the day on January 29 2016

E.C. had the most liked content!

1 Follower

About E.C.

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39/E61 525d, Tesla M3P+

Recent Profile Visitors

2489 profile views
  1. Det første jeg tenkte på var alle de med sølv E46 og E39 som kjøper en uoriginal M-sport frontfanger i mykplast og setter den på ulakkert. Ca. sånn ser det ut, men nå originalt.
  2. Selskapet greide å plassere skiltet andre steder forrige gang grillen var like høy:
  3. Har en M52B28 på Østlandet om du skulle ta turen.
  4. Jeg tror at det blir godt med during og risting om du setter på en enkelmasse på en diesel 4-er.
  5. Du må vel ha samme versjon eller nyere. Greia med koding er at du forteller modulen hvor mange airbags du har. Hvis du tar en modul fra en bil som ikke hadde airbag i dørene bak så blir den grinete når den ikke får kontakt med de og tror at noe er feil, da har du lampe i dash. Hvis modulen kommer fra en bil med færre airbags så vil den kanskje ikke fyre av airbagsa som er i din, det er jo heller ikke optimalt. På en såpass gammel bil som E39 så er det mulig at du slipper unna uten å kode hvis du bytter til noe som er helt likt, men jeg garanterer ikke for det her.
  6. Profilbilde av bilen er nå en ting, men har du gått på livets knallharde skole og oppgir det som utdanning på facebook så pleier det som regel å føre til mange spennende meninger fra vedkommende.
  7. Du bør bruke kontakten under panseret når du har den. Du ser det tydelig om pinnene er koblet sammen i adapteren. Om du får kontakt med ABS-modul så er du egentlig i mål. Hvis du ikke får kontakt så kan det skyldes at det ikke er "bridget", men hele den greia stammer mest fra USA der de hadde noe sært opplegg med OBD, så jeg tipper at du får kontakt når du sier at du kan koble til airbag. Hvis du har airbag med internal control unit fault så har du sannsynligvis en modul som er dårlig i loddingen, disse sliter når det blir kaldt. Det "morsomme" er at ABS-modulen funker motsatt, disse er også ofte dårlige i loddingen, men de får en feil når de er varme/har normal temperatur.
  8. Trenger vel ikke å kode modulen på E39 om konfigurasjonen og delenr. er helt likt, kan bare bytte over el-delen, så slipper du lufting og all skruing også. På E39 med OBD-2 stikk i bilen er jeg ganske sikker på at du ikke trenger å "bridge pins", du kan alltid sprette opp adapteren og fysisk inspisere om 7 og 8 er koblet sammen eller ikke. Nå er det litt lenge siden, men bridging skyldes vel fra den tid der 20-pins kontakten hadde to stk K-line, en til motor og girkasse og en til resten (eller noe i den dur), så det var potensiale for at en adapter kun var koblet til den en linjen og dermed "gikk glipp" av alle de andre modulene.
  9. Kjøpte denne sist: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/chassisdeler/fjaring/spiralfjarer/justerbar-fjarklemme-2000036571 Tenkte at her får jeg endelig en skikkelig en, så slipper jeg å bekymre meg for fjær i fjeset som med de billigste. Dessverre var den såpass svær at jeg ikke kunne bruke den bak på E39 sedan, så da ble det med klemmene fra Biltema til 200 kr. De fungerte veldig greit på M-sport-fjær som ikke trengte noe særlig kompresjon før du kunne ta av topplageret. Moralen er nok den at man neppe får et sett som passer til alt.
  10. Selger unna noen greier som var tiltenkt min E36-ombygging, men som det ikke ble noe av. M52B28 fra E39 med automat (E39-bunnpanne på). Rett under 300k km, har papir med km-stand fra PKK rett før bilen ble hogget av meg. Gikk meget pent. Kan muligens skaffe E36-bunnpanne. ZF kasse fra E36 328i (mangler girspak + noe mer i spakestell), mellomaksel, 188 diff + stikkaksler fra samme bil (328 har de "tjukke"). Spurte egentlig ikke selger om km-stand, bare om det funka. Er vel 300k km +/-. Bilen det kom fra ble litt for hardt bulka og dermed solgt i deler. Kan følge med 228mm clutch og svinghjul fra en annen bil. Står hos en kompis av meg i Halden. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190043509 Selges helst samlet, evt. kun drivverk/kun motor. Send gjerne PM direkte til meg her.
  11. M54 har Siemens MS43. Rask Google viser at pin 17 på (X60004) er signal til tacho. http://www.fekzen.se/StandAlone/#MS43 https://www.adamomotorsport.pl/pinout-m54
  12. Altså, det vises momentant forbruk med en nål samt forbruk over tid, en på speedometeret og en i idrive. I tillegg kan du måle på tank via tripteller. Du gir svært mangelfull info angående hvordan du måler og forventer at vi skal gi deg noen gode råd. For alt vi vet så har du normalt forbruk, men har resatt den ene av tellerene og ikke den andre og nå får tall som ikke henger sammen.
  13. På E6x er det slik at hvis du resetter forbruket, står en halvtime på tomgang og kjører et par km så havner du på et ekstremt urealistisk forbruk. Bilen teller med drivstoffet forbrukt når den står stille. Jeg hadde resatt telleren og målt reelt forbruk. Helst over mange km for å minimere feilmarginen ved fylling.
  14. Billig olje, for lange intervaller. Jeg har sett biler på finn annonsert med "service fulgt" og bilder av serviceheftet der oljen er bytta etter intervaller på 35k-40k km. Så for en motor med din km-stand kan det i teorien ha vært byttet olje to-tre ganger siden den ble solgt som ny. Kombiner det med masse småkjøring så har du noe sånt.
×
×
  • Create New...