Jump to content

Greenhorn

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    E61 530 xd 2006

Recent Profile Visitors

69 profile views

Greenhorn's Achievements

  1. Takk for svaret E.C. og Kvasi👍 E.C.: Ser av profilen din at du er noe over gjennomsnittet aktiv på Bimmers😅 og at du også holder til i nærheten av meg (Slemmestad). Har tidligere hatt bilen på rep/diagnose hos "Dr BMW" i Enebakk men siden han ikke er så aktiv lenger er det greit med nye kontakter som har erfaringer med E61 og kan løse digitale problemer når (ikke hvis😉) de oppstår.. Kvasi: Ser av profilen din at du også er noe over gjennomsnittet aktiv på Bimmers så tydeligvis riktig forum dette😅 Det er AKKURAT det som forvirrer meg: Hva er poenget med foringer fra Powerflex hvis det bare løser problemet i den ene enden av staget??? Skjønner at det er lurt der Powerflex erstatter ALLE foringer som holder et stag. Casterstaget på min bil har jo egen casterstang-KULE i den ene enden så da kan jo selve casterstaget vare "evig" med Powerflex??? og bare casterstagkulen må byttes??? Selve staget koster ca 2400,- på GS så hvis en foring fra Powerflex er bedre enn originalen og koster 5-600 kr så burde det være beste løsning???? Håper dere både tåler og er vant til dumme og rare spørsmål🤣🤣 Per
  2. Heisan Er helt fersk som medlem på forumet her men har lest en del innlegg og det er tydeligvis myyyye kunnskap og erfaring blant dere som er her🙂 Jeg har tidligere vært ivrig på forum som gjelder Mercedes og offroad men nå er det BMW som kommer til å bli interessen fremover. Skal ikke bruke mer tid på vissvass her nå siden jeg har noe helt konkret å spørre om. Jeg har virkelig forsøkt å finne ut en del rundt diverse spørsmål/problemer med min bil uten å finne svar. Så da prøver jeg her for å se hva som kommer ut av det..... Jeg MÅ bytte høyre casterstag og endeledd på bilen og det er litt på grensen når det gjelder andre foringer også i understellet. I utgangspunktet ikke noe problem men jeg har lyst til å beholde denne bilen i en del år så når jeg først skal gjøre "noe" lurer jeg på det er like greit å gjøre "alt". Jeg har en kompis som er bilmekaniker og vi gjør jobben på fritiden og det er ingen andre kostnader enn deler (og noe øl og andre gjentjenester🙂) dette koster meg. Har lest litt om Powerflex så spørsmålet er: Er der lurt/mulig å beholde de originale stagene og skifte BARE foringer på bilen der Powerflex har foringer som passer, eller er dette dumt??? Hilsen Per
×
×
  • Create New...