Jump to content

540is

Members
  • Content Count

    639
  • Joined

  • Last visited

About 540is

  • Rank
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 540is

    Bmw 520d n47

    Ja,helt vanlig på N47
  2. Lag deg en konto og kjøp en time her for 7 euro https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do
  3. Fly har såpass med backupsystemer og strengt med vedlikehold at slikt er forsvarlig. Å kun ha digital overføring mellom ratt og tannstang på en masseprodusert bil som blir kastet ut i saltsuppa fra dag en håper jeg vi slipper å oppleve. I vinter hadde jeg en opplevelse under prøvekjøring av en E91 med elektromekanisk tannstang. Når jeg prøvde å svinge på rattet så satte elektronikken inn og arbeidet imot, kun rå makt gjorde den svingbar. Tannstanga ble åpnet og inni styreenheten var det grønt av irr.
  4. M5 har vel ikke engang sånne stag hverken foran eller bak såvidt som jeg vet. På bakaksel har de bare stag fra fremre traversbolter som går forover til plata for eksosopphenget
  5. Hadde du motoren til å gå da?
  6. Ville ha startet med å løst fra katalysatoren, de kan også gro igjen/ innmat løsner som vil gi forstoppelse for eksosen
  7. Nei, din er vel for gammel til å ha dette spjeldet da. På de som har det er det skrudd på egr ventilen og slangen fra intercooler er tilkoplet dette. Prøvd å starte uten slange fra intercooler tilkoplet? Med fastskrudd egr rør
  8. Er du sikker på at stoppspjeldet ikke har låst seg i lukket stilling?
  9. Prøvd å ha frem servicekravene i i-drive før du begynner å trykke på tripp knappen?
  10. Man bruker vel bare knappen for trippteller reset, sånn som på E60 ?
  11. En fordel er at den originale antennen kan brukes. Kufatec har dab+ boks som settes dit istedet for den originale dab. Legg inn registreringsnummer på GS så får du opp riktig boks. Monteringsanvisning https://cloud.gsbildeler.no/api/part/document/3776259/kufatec_boks_40148-1.pdf
  12. Vil heller si at logikken sier et større antall med vipparmer og ventiler, kamaksel/er og kamakselbrygge.
  13. Jeg har såpass erfaring med VAG at jeg anbefaler absolutt ingen å kjøpe noe med V6 fra de. Denne 3,0 tdi som har kjørt 30 000km på oljeskiftene er igrunn på samme nivå som N47 angående registerkjede havari, bare mye mere kostbart .
  14. Støttelager med dårlig gummioppheng kan gi vibrasjoner ja, sprukne Hardykoplinger og. Har de vært dårlige lenge nok blir foringen som sentrerer akslingen og slitt.
  15. De manglene angående avgass kan du bare glemme, fortell verkstedet at de må lese kontrollinstruksen. Fra 1,1,1974 til 1,10,1986 er co kravet 4,5 på tomgang, din har 4,37. Og biler uten katalysator har ikke noe krav om måling av lambda verdi. Kontrollinstruks
×
×
  • Create New...