Jump to content

540is

Members
  • Content Count

    528
  • Joined

  • Last visited

About 540is

  • Rank
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det er vel heller for å spare deg for unødige utgifter ved att kompressoren ikke skal brenne opp når den prøver å fylle en lekk luftbelg... Edit: Og/eller for sikkerhets skyld er det like greit att det er deaktivert når det er lekkasje.
  2. Vi bruker den oljen på verkstedet da innkjøpt på fat. Tidligere var fatene merket LL04. Da det opphørte tok vi kontakt med Castrol og de sa att det er samme olje som tidligere, men at de ikke hadde videreført lisensen/godkjenninga for LL04. Du skulle vel "egentlig" hatt den Edge 5W-30 M , du kan kjøpe den neste gang for å få bedre samvittighet
  3. 540is

    nøkking i bilen

    Hva med lufttrykk? Du kan jo prøve å ta av kontakten på fordelingskassen mens du kjører med sommerhjula på
  4. 540is

    nøkking i bilen

    Feilen er vel att Falkendekkene ikke har lik rulleomkrets selv om tabellene sier det Les denne tråden https://bimmers.no/forums/topic/817589-stjernemerkede-dekk-igjen/
  5. Vil du være sikker på att det blir tett bytter du hele toppdekselet med pakninger da plast kan sprekke med tiden. Tettinger på injektorer må også byttes da de må ut før toppdekselet kan taes av. Skruene som holder injektorene bør og byttes.
  6. Den ene nøkkelen til min E60 LCI begynte å fjuske etter 9 år selv om det var vekslende bruk mellom begge nøklene. Nytt batteri og nøkkelhus fra ebay ble løsningen Repair-kit-for-BMW-1-3-5-6-7-Series-3-button-key
  7. Og det renvannet renner "alltid" ned på dyse 5 på E70 pga defekte vanndeksler
  8. Disse knekker når noen tar ut en automatgirboks og lar konverteren sitte igjen på svinghjulet, når girboksen skal inn igjen er det umulig å få dette til å treffe og når skruene trekkes til må noe gi seg. Eller når konverteren har blitt med kassa ut på riktig måte, men den har sklidd frem litt og mistet grepet i oljepumpa. Ting blir skrudd sammen igjen og det knekker.
  9. Om den elektriske kjølevifta ikke virker blir trykket for høyt i systemet og sikkerhetsventilen på kompressoren løser ut. Det samme skjer om kondenseren mangler kjøleribbene sine eller er full av dritt.
  10. 540is

    Bmw 1 serie

    Skift sensor for kjølevannstemperatur, ikke uvanlig feil
  11. Støttes! Jeg har både e39 med v8 og e60 525d. I kroner for drivstoff så koster vel 540`n det dobbelte pr mil på landeveiskjøring , men glisfaktoren når m62`n jobber mellom 4-6000+ rpm er ubetalelig
  12. Check valve/bensintrykks regulator sitter vel i filteret på disse. Har vært borti at denne har sluppet holdetrykket, da koker bensinen i railen til dysene etter man har stanset motoren og man får gass inni der- tung å starte igjen
  13. 540is

    E61 AC trøbbel

    https://koed.no/no-no/catalog/diagram/64_1339/1/50468?steering=L&transmission=N
  14. Vanligvis etter. Skru ut filteret og sjekk før du starter motoren igjen
  15. Tipper du har klart å brekke den tuppen på oljefilteret som tømmer oljefilterhuset ved filterskifte. Er den ikke på plass går oljen rett ned i bunnpanna igjen
×
×
  • Create New...