540is

Medlem
  • Innholdsteller

    435
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 540is

  • Rang
    Major

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 540is

    E60 N47 startproblemer

    Det eneste som blokkeres på N motorene er hullet etter spjeldakslingen, der hvor det spytter ut olje. Gjeng og lim fast en skrue.
  2. 540is

    E60 N47 startproblemer

    Anbefaler at motoren ikke startes mere før du har skrudd av innsug og sjekket tilstanden inni der. Både for sot/koks og løse flaps. DIY for fjerning av flaps: https://www.youtube.com/watch?v=5Up-NOaenTA Om EGR ventilen står åpen vil du og få problemer med trekkraft og tomgang.
  3. 540is

    Diesel pumpe rele

    Tviler på om det er noe rele til pumpa, du har en styringsmodul (EKPS) bak panelet på høyresida i bagasjerommet.
  4. 540is

    Glødeplugger 2007 X3

    Ja, om du har 5 volt tilgjengelig. Å sette 12 volt rett fra på en glødeplugg som skal ha 5 volt er lite lurt.
  5. 540is

    Lav ladespenning på batteri. E60

    Se på det du skulle ha startet med ved feilsøking av elektronikk i bil, jordingen. Det vil si, sjekk den flettede jordingskabelen mellom motor og karosseri.
  6. 540is

    E61 525d -08 Strømproblemer.

    Jeg har en 09 525d som spenninga varierte sånn på når den ble målt under kjøring. Batteriene holdt bare et år før de tok kveld, og plutselig strømtørr selv rett etter 100 km kjøring, Bilen ble feilsøkt på merkeverksted (garanti) hvor laderegulator og IBS ble byttet uten nytte. Bilen ble ikke bra før jeg nappet av kontakten til IBS, ,nå har den hatt samme batteriet i 5 år og starter alltid uten problemer. Ladespenninga ligger nå fast på oppunder 15 volt. (har en usb lader med voltmeter)
  7. Noen bilder av motorrommet til Wagner M1 turbo, fra Oldtimer GP 2011
  8. 540is

    N47 motorhavari ifm. registerkjede

    Det er vel et delt øvre kjede med kjedelås, for å hekte ihop med det gamle og trekke igjennom. For de gjerrige som ikke vil gjøre jobben skikkelig.. https://www.ebay.de/itm/Original-BMW-E60N-E61N-E81-E82-E84-reparieren-Satz-Steuerkette-OEM-11318590950/332020651097?hash=item4d4df91459:g:LXwAAOSwfVpYuTeD
  9. 540is

    Bytte batteri X5 E70

    Oppirret jordingskabel til motoren? Sett på startkabel mellom jordingspungt på innerskjerm og til motoren. Prøv og start da
  10. 540is

    Bremsesensor på F10/F11

    Det er sånn som på de gamle ja,bare at de er totrinns. Har du prøvd å bla frem servicebehovet for bremseklosser på skjermen før du begynner å trykke på resetknappen?
  11. 540is

    N43B20A rådebank - reparasjon?

    Soda funker vel det, men det blir igjen litt av sodaen som blir dratt inn i motoren,om det har noe å si... Jeg bruker Tunap 933 granulat for blasting av innsugskanaler. Etterpå så sprayes litt 936 i innsugskanalene for å nøytralisere granulatet. 933
  12. 540is

    Rufsete på kald motor 530D F11

    Ta diagnose og se om du får noen av kodene under her, da er det dårlig egr og/eller nedkokset innsug og innsugskanaler i topplokk. M47x, M57x, N47x, N57x Intake Manifolds / Inlet Chokes PuMA nr. DE 53856249-14 - 04.09.15 klage: Ulike kundeklager: Unround motor kjører etter kaldstart, motoren har ingen strøm, rykkig, aksepterer ikke gass eller gå ut. Emissionsvarselampen (MIL) kan lyse, AU er ikke bestått. Kjøretøyet har økt drivstofforbruk. Følgende feil kan lagres: 4AD6, 4AF6, 4B16, 4B06, 4AE6, 4B26, 3FF0, 3FF1, 4DFF, 4E09, 4E0E, 4E0F, 4868, 41AB 24C100, 24C200, 24C300, 24C200, 24C500, 24C300, 24C600, 24C400, 24C500, 24C400, 24C600, 24CE00, 24CF00, 253400, 278F00, 279000, 279100, 290B00, 2AB500 årsaken Innløpskanaler på sylinderhodet og inntaksmanifolden Ved å introdusere olje (via vevhusventilasjon) og sot (via eksosgass resirkulering) I suget frisk luft kan det komme til fornærmelse av inntaksområdet. Dette vil Tverrsnittet av inntaksområdet reduseres kraftig, noe som medfører en tilsvarende negativ innvirkning har på luftmassestrømmen. Lang tomgangsoperasjon (stopp og gå i trafikkmetropoler) eller lang Untertertouriger Motordrift kan i økende grad føre til oljetåke i inntakssystemet måle Ved kundeklager, fortsett i henhold til følgende fremgangsmåte: Utfør diagnostikk med ISTA / D 3.45 eller høyere. N47 og N57: Velg testmodulen manuelt i funksjonsvalget under: 01 Drift - Dieselelektronikk - Luftmassesystem - Soak inntakskanaler Hvis det oppdager en koking, er det også rensing av inntaksslangen (Samler for inntaksluft) og inntakshullene i sylinderhodet i henhold til Instruksjon 11 12 800 "Rengjør innløpsrørledningene og inntaksluftspjeldet (M47, M57, N47, N57) ". M47 og M57: Velg testmodulen manuelt i funksjonsvalget under: Kjøring - Dieselelektronikk - Luftmassasystem - Vrikklapper Ta testmodulen inn i testplanen og utfør en funksjonstest. Dette er ved visuell inspeksjon for rask og fullstendig lukking å ta hensyn til hvirvellappene! Lukk virvelklappene bare sakte eller ufullstendig, det er en indikasjon på coking. Hvis det ikke er installert hvirvelklapper, kan det oppstå en mulig coking bestemmes ved en visuell inspeksjon av sugesystemet. Ved koking, rengjøring av sugeledningen (kollektor for inntaksluft) og inntakshullene i sylinderhodet i henhold til Reparasjonsinstruksjoner 11 12 800 "Cylinder Head Intake Channels and Collectors for rengjøring av inntaksluft (M47, M57, N47, N57) ". -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------------- Spesielt tilfelle MINI modeller R5x og R6x med motor N47C til produksjon 09/2015: I tilfelle av N47C, kan det skje i noen få tilfeller på grunn av ovenstående årsaker økt oppføring av oljetåke i inntaket og dermed også i tillegg til føre til stive innløpsventiler. Ved kundeklager, er rengjøring av sugeledningen (samler for inntaksluft) og inntaksporter og ventiler i sylinderhodet i henhold til reparasjonsinstruksjonene 11 12 800 "Clean Cylinder Head Intake Channels og Intake Air Collectors (M47, M57, N47, N57)" ut. I tillegg utveksles sylinderhodedekselet (kun med MINI-modeller R5x og R6x med Motor N47C til produksjon 09/2015!) Med modifisert oljeseparator (TN11 12 8 589 943) gjøre. Den modifiserte oljeseparatoren i sylinderhodedekselet forhindrer økt oljeinngang i inntakskanalen. -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------- Forsiktig! I det svært sjeldne tilfellet med sterk coking, som ikke kan løses ved rengjøring, eller skade på sugeledningen, anbefales utskifting. Ved utskifting av inntaksledningen gjelder garantien daglig oppdatert Bilder av linjen (her inntakskanaler eller skader klart synlige) og å sette inn VIN i bilrekordet og legge det til søknaden. viktig: Etter dette må null-mengdekorreksjonsverdiene (NMC) for injeksjonene nullstilles. For å gjøre dette velger du manuelt følgende testmodul: Servicefunksjoner - 01 Kjøring - Dieselelektronikk - Justeringsprogrammer - Justering av injeksjonsmengde. Til slutt: - Les, sammenlign og noter gjeldende IMA-verdier for injeksjonene Erstatt alle IMA-verdier for hver sylinder med den universelle IMA-tilbakestillings-koden og program: Piezo Injektor AAAAA5G Magnetventil - Injiser AAAAAEA (Bakgrunn: Tilbakestilling av injeksjonsanpassinger av alle sylindere) Reprogrammer / skriv inn originale IMA-verdier, og la bilen falle i søvn Advarsel: • Piezoinjektoren kan gjenkjennes ved tilkobling av høytrykksledningen. Dette er på injeksjonshodet boltet, se vedlegg - bilde 1. • Når det gjelder magnetventilinjektoren, er tilkoblingen til høytrykksledningen skråstilt ved siden av injektoren boltet, se vedlegg - bilde 2. Fjern feilminnet og vurder nytt kjøretøy. Merk: I alvorlige tilfeller av klage eller i tilfeller av repetisjon kan det redusere EGR-hastigheten bidrar til å redusere kokingsintensiteten. Dette bør imidlertid kun brukes i unntakstilfeller!
  13. 540is

    X3 F25 - dashbord lyser som juletre...

    Er dette en del av hovedkabelen så hele bilen må demonteres for å skifte?
  14. 540is

    PDC Converter rear right feil

    De hadde aldri vært skiftet før, så originale .Det var permanent feilmelding på en sensor og sporadisk på 2 andre. Skiftet den ene, men det ble ikke bra før alle 3 var nye
  15. 540is

    PDC Converter rear right feil

    Har skiftet 3 sensorer på en 2 år gammel x1 hvor eier hadde vært for ivrig med høytrykksspyler..