Jump to content

Pekka

Members
  • Posts

    345
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Pekka last won the day on May 20 2021

Pekka had the most liked content!

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Pekka's Achievements

  1. @Snagg30 Fornøyd med kjøreegenskaper, komfort, utseende?
  2. Selvkjøringen fungerer best med rene kameraer, null nedbør og synlige veimarkeringer. I Norge har vi gule striper mange steder, noe som gir dårligere kontrast (for bilen) enn hvite striper mot grå asfalt. Det er deilig å sitte med én finger på rattet i saktegående kø og på motorveien, men funksjonen er nok best egnet når man tar blikket av veien en kort stund for å fikle med noen knapper eller finne frem solbrillene. Jeg ville ikke kjøpt bil uten, men det er fordi jeg har 10+ mil i "pendling" hver dag. Hadde jeg jobbet i hjembyen så hadde saken kanskje stilt seg annerledes.
  3. Endelig er det kommet senkefjærer til 545e fra AC Schnitzer. Ifølge teksten er det 5-15mm senk hvis bilen er utstyrt med M-Technik: "for cars with M-Technik the lowering reduced by 10 mm" Senkefjærene er til biler med dynamic damper control SA223. Jeg var ikke klar over at understellet til 545e bød på flere opsjoner enn SA223, så hva er M-Technik? Uten M-Technik senker fjærene bilen 15-25mm. https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/5/g30-5-series-sedan-g31-5-series-touring-lci/suspension/spring-kit/ac-schnitzer-suspension-spring-kit-for-bmw-5-series-g30-saloon-21882.html Videre: Hvordan går det med garantien på bilen, er det best å la Bilia (der bilen er kjøpt ny) montere? Salgsverdi på bilen om noen år kontra originalfjærer? Etter så mange år med M-Sport E61 er jeg ikke veldig bekymret for å få for lite bakkeklaring, men er det noe annet som burde tas med i vurderingen?
  4. Jeg tolker teksten dithen at NK er primært et elbil-chassis, men mulig at det bare er semantikk:
  5. Takk for linken. Det er et paradigmeskifte når BMW går fra å produsere elbiler på chassis laget for bensin-/dieselmotorer til å produsere bensin-/dieselbiler laget på elbil-chassis. Ellers er det notert at internkoden for G60 M5 er G90 ifølge linken.
  6. Håper G60 generelt veier mindre enn G30. M5 Hybrid burde de klare på 19XX kilo, men M5 hel-elektrisk kan nok ende på 23XX så lenge den er basert på en plattform som også skal huse forbrenningsmotorer. Blir en elektrisk M5 basert på Neue Klasse så kan vi håpe den veier litt mindre, men vi ser jo at Tesla Model 3 veier 4-500 kilo mindre enn i4 så hvis forskjellen er i kvaliteten så spørs det om M5 blir lettere enn en Tesla i samme størrelse. Alt dette er bare spekulasjoner. Når det gjelder engangsavgiften så regner jeg ikke med å få noen økonomiske fordeler fra staten i det hele tatt i 2025 ved kjøp av en hybrid.
  7. BMW M5 Hybrid Herfra: https://www.motorauthority.com/news/1134716_2025-bmw-m5-hybrid-spy-shots Kun tekst, ingen bilder, her: https://www.bmwblog.com/2022/01/12/next-gen-bmw-m5-hybrid/ Som dem er jeg spent på vekten.
  8. Flere skulle tatt en kaffe til før de dro på jobb: Henger opp bildet i kantina til mye latter. 9 dager senere: og enda 4 dager senere:
  9. Var medlem av den FB-gruppa frem til september, fikk teknisk hjelp av deg der inne en gang. Store felger, senk og mer eksoslyd er normen for de fleste som ønsker et snev av racing i hverdagen, felg og senk diskuteres flittig på bimmers.no men når det er på en nyere bil kjørt av voksne så er det ikke råning men...foredling? Snur meg alltid med et smil etter E6x med M-Sport, reagerer ikke på samme måte når jeg møter en råner, her representert i noe annet enn 240. Sender øse i posten.
  10. Jeg kjørte en liten Porsche året rundt til og fra jobb, barnehage, osv. Tok ut begge barnesetene fra baksetet i depoet på Rudskogen og Vålerbanen, satte på hjelm og kjørte til det ble mørkt. Inn med barneseter, hente unger hos svigers og kjøre hjem, og til jobb neste dag. Den ble tilslutt en ren banebil og jeg har den enda - et eller annet sted. Kan ikke se at den tok skade av all kjøringen, men den er jo bygget for det. Regner med at 1M også er bygget for både hverdagsbruk og inspirert kjøring. Og, viktigst av alt, når jeg nå pusher 50 så er det mange tidligere drømmebiler jeg ikke vil kjøpe lenger - jeg tror det blir en nedtur. Drømmebiler bør kjøpes så snart man har mulighet, og det ser ut som din mulighet er nå.
  11. Tar vel ikke lang tid før første action-filmen kommer med e-ink så helten kan skygge skurken uten å vekke mistanke. https://dinside.dagbladet.no/motor/dette-har-vi-aldri-sett-for/75066453
  12. Straffen for å sammenligne nydelige E60 med rånebilen 240 burde være pisk på pungen med kald øse 😄
×
×
  • Create New...