quandt1960

Medlem
  • Innholdsteller

    2139
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om quandt1960

  • Rang
    Generalmajor

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bmw.de

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Bimmer für immer. Ein Dreier und ein Bayer. Gjør diagnose med org. BMW utstyr og gir råd for reparasjoner.
  • Kjøretøy
    F82 (solgt), E39 528iA

Nylige profilbesøk

3040 profilvisninger
  1. Om du liker løse elektroniske problemer og har tilgang til mye penger på dyre deler så er E65 en super bil. Er som Fredrik90 sier, faceliften på E65 var pga designet som fikk mye kritikk
  2. Nei jeg har ikke photoshopet noe. Det er slik. 😓
  3. Åsså hva i H holder van Hooydonk på med? Linjene er fine, alt er fint og stilig, så kommer nyrene som får meg til å tro jeg har mistet sansen for proporsjoner men nei. Det er slik. Rent geometrisk og designmessig er nyrene totalt ut av alle proporsjoner og savner både rot i fortid og nåtid. X5 er ikke så ille i virkeligheten men X7 og nye 7....gzass.
  4. quandt1960

    Brann BMW i8

    Hei, har fulgt saken fra første innlegg og har kommet med en del tips til deg. Det er problemer med i8 og de har blitt tilbakekalt grunnet fare for brann i USA, UK og flere, dette er dokumentertbart. Om du må etterfylle kjølevæske på denne måten du måtte så er det noe gale, spesielt på en bil som i8 som har et litt spesielt kjølesystem. Du burde gått til VG, Dagbladet og flere og presentert saken. Jeg kan si deg og det vil garantert BMW i Tyskland bekrefte at du IKKE skal etterfylle kjølevæske på en i8. Om et BMW verksted påstår du skal etterfylle kjølevæske på en i8 slik så burde de miste konsesjonen fra BMW. Kjølevæsken skal ikke byttes en gang som standard og kun sjekkes for konsentrasjon. Eneste væsker som byttes på service er olje og bremsevæske på i8. Jeg tror at sannsynlighetsovervekt vil veie til din side i denne saken og at du vil vinne men det tar på. Du bør be om millionerstatning i tillegg. Styreleder for DnB forsikring bør holdes personlig ansvarlig for at bilen ble stjålet og destruert. Spør du meg så er det en egen sak i seg selv og det med bilen en egen sak. I utgangspunktet trenger ikke BMW uttale seg engang for det har de allerede gjort i form av tilgjengelig serviceinformasjon fra produsenten som er på nettet. En måler ikke forbruk av kjølevæske men en måler tettheten til systemet med en trykkfalltest av systemet. Forbruk av kjølevæske på denne bilen er minimalt og neglisjerbart som normalt. Lykke til! Jeg er sikker på DnB har mistet og vil miste flere kunder med denne saken i bakhodet
  5. quandt1960

    Tikking ved pådrag, kald N47 motor

    E modeller her ja men og N47, du har en N47D20C motor og avhengig av serienummer på delene kan den være omfattet. Min 2009 E91 var ikke omfattet av denne kampanjen da serienummeret var utenfor iflg mitt BMW verksted.
  6. quandt1960

    Valg av diagnose-verktøy

    Du trenger en K+D Can kabel. Den vil da kunne lese både E46 og F10/F11 men for å få den crackede versjonen til å funke på begge må du ved bytte mellom E og F serie laste inn databasen for hver serie inn på nytt før du starter EDIABAS. Om du har eldre E46 må du i tillegg ha 20 pins rund kontakt. Du kommer langt med diagnosetråden her og ved å google "Rheingold" som er et internt navn for ISTA/D. Skal du kode må du i tillegg til EDIABAS ha Tool32 og eller NCSExpert. Alt dette er BMW interne programmer. Ellers kan jeg varmt anbefale Carly for BMW med ELM327 BT enhet.
  7. quandt1960

    Dieselpumpe havari F10

    CP4-2 serien har 5 forskjellige typer så det er ikke godt å si hva som er installert av disse. Med et ekstra stempel tenker jeg friksjonen er større og smørebehovet deretter
  8. quandt1960

    Dieselpumpe havari F10

    Ja luftbobler på den pumpen smører jævli dårlig for å si det mildt. En skal lufte systemet med ISTA eller DISetter filterbytte, alt annet er ikke bra. På bensin skal en egentlig gjøre det og men det er ikke samme type pumper som krever den type smøring. På E39 tar en bare ut relé og kiner motoren så en presser ut drivstoff og etterpå trykksetter det igjen.
  9. quandt1960

    Dieselpumpe havari F10

    https://www.carcomplaints.com/news/2018/gm-cp4-lawsuit-fuel-pumps.shtml
  10. quandt1960

    Dieselpumpe havari F10

    Drivstoffet i Norge skal være av god kvalitet og følger europeisk regelverk, så drivstoffet skal være likt i grunntilstand før eventuelle tilsetninger leverandører gjør, feks Shell med sin VPower. Det dårlige drivstoffet som produseres i Norge er for andre markeder som feks Afrika og blir shippet dit direkte fra feks Mongstad. Har forhørt meg med Volvo i Norge og de har ikke kartlagt noen bytter av disse pumpene. På et amerikansk forum har jeg lest at det er en kombinasjon med dårligere drivstoff (ultra lavt svovelinnhold) og mangel på matepumpe som på feks Duramax motorer. Da jobber cp4 pumpa mer og har verre driftsbetingelser. Men BMWr har jo en mate pumpe og returslange så skjønner ikke hvorfor BMW og evt N47 skulle vært utsatt mer enn andre. Det kan og være at bilen en gang har vært feilfylt uten at hele systemet er blitt renset skikkelig. Men rart hele greien https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1440147
  11. quandt1960

    Tunap vs Liqui Moly

    På servicer hos BMW så har de pleid å kjøre på med Tunap dyserens annenhver oljeservice. Tunap har jeg inntrykk av at er bra men hører mange si Liqui Moly er det samme og bedre. De eies av samme firma nå. Er det noen som har god erfaring og meninger om dette? Gjelder dyserens og injektorrens, bensin og diesel.
  12. quandt1960

    Oljeskift intervall BMW 320d 2013

    Det gjorde E9X også men jeg har lest en bulletin fra BMW for noen år tilbake hvor de anbefaler 16000 km, omtrent halve intervallet. Jeg kjørte en god del oljeprøver på en N47D20C motor og kom frem med analyse at Longlife olje tåler maks 18000km før den degraderes med det halve av ny på omtrent alle verdier.
  13. quandt1960

    Dieselpumpe havari F10

    Skjønner ikke hvorfor dette skjer på BMW og ikke Volvo. Er jo samme pumper de bruker.
  14. quandt1960

    Kjølvifte på motor går heile tida

    Sjekket motstand til vifte?
  15. quandt1960

    Får ikke trykk i kjøling M50B25

    Nå er jeg ikke 100% på M50 motoren men layout er veldig lik M52. Det er to tempmålere, ene signalet går til clusteret (speedo) og en går til motorhjernen. På M52 er det en skrudd i toppen ved sylinder 1 og en på retur i radiator. Har du sjekka alle tempmålere?