quandt1960

Members
  • Content Count

    2523
  • Joined

  • Last visited

About quandt1960

  • Rank
    Generalløytnant

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bmw.de

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Bimmer für immer. Ein Dreier und ein Bayer. Gjør diagnose med org. BMW utstyr og gir råd for reparasjoner.
  • Kjøretøy
    F82 (solgt), E39 528iA

Recent Profile Visitors

3672 profile views
  1. quandt1960

    Daukjørt barnehagebil?

    Den bilen regenerer selv basert på blant anna difftrykk over partikkelfilter og kjøremønster. Da vil du oppleve motoren går røffere med høyere forbruk. Filteret lever fint over 100000KM men det hjelper på med langturer og høye turtall i ny og ne.
  2. quandt1960

    Noen som veit hva denne lyden kan være? Bmw e38 740il

    Konverter vil jeg tippe, problemer mes giring? Feilkoder?
  3. quandt1960

    Deffekt vanos? E39 m54. * Video* (løst)

    La ikke merke til at du hadde av viften, den stabiliserer pumpen en del pga massen. Hadde du virkelig lyden med viften på? Eneste som virkelig fungerer er orginal vannpumpe.
  4. quandt1960

    Presse inn traversforinger E39 touring

    Du må ha verktøy, hviler nesten ingen vertikal vekt på traversen slik. Sjekk vidaxl, de har foringsverktøy til E39 for en 800 kr ca. Evt kan du lage noe eget med en lang bolt og skål
  5. quandt1960

    Deffekt vanos? E39 m54. * Video* (løst)

    Høres ut som Vanos ja. Du har ikke mistet nedi noe fra toppdekselpakningen? De blir ganske sprø
  6. quandt1960

    Byttemotor til F11!

    Du har en N47D20C motor, altså revisjon C, det vil si mekanisk revisjon, tror den siste revisjon av N47 var D fra 2013 av. Det er forskjell på de om du har sport eller normal automatkasse iflg BMW Etk på din, trolig pga motorhjerne og koding?, Etk skiller hvertfall på med og uten. Delenummer på din motor 11 00 2 184 389 Du har motorer med delenummer som ender på 390, de er brukte overhalte motorer av underleverandører til BMW. T i N47T betyr ikke technical upgrade men det betyr hvilket effektuttak motoren har som standard. T betyr Top, det vil si neststørste effektuttak, her over 180hk. TU er tech.upgrade hos BMW og det er revisjon C selv om den ikke er benevnt slik. BMW har en litt forvirrende motorbenevnelse som har blitt forandret en del ganger opp gjennom tiden. Stol på delenummer, selv om motoren mekanisk sett er nesten identisk så kan plassering av visse ytre motor komponenter være forskjellig grunnet plass etc mellom de forskjellige seriene som kan gi deg problemer.
  7. quandt1960

    bmw e38 kamakselsensor 740il

    En defekt veivakselsensor vil kutte drivstofftilførselen
  8. quandt1960

    X3 2012 mod hakker når man bremser/akselrerer i sving

    Om du ikke har app til å deaktivere xdrive, kryp under og koble ut fordelingskassen elektronisk. Om problemet så er vekke er det sikkert som @lagunilla skriver. Ta en diagnose på systemet. Evt kan du også ta ut sikring til ABS/DSC, det burde sette hele systemet ut av drift også men sistnevnte har jeg ikke prøvd selv.
  9. quandt1960

    bmw e38 kamakselsensor 740il

    Er det ikke to stykk på M60/62?
  10. quandt1960

    Uklar mangellapp

    Ikke mutter, de må være ny da de er oval og selvlåsende
  11. quandt1960

    S50b30 Rådebank?

    Ah det var den ja! Hmm rart med det hullet, kan ikke helt skjønne hva som lagde det akkuratt der, syl1 er vel litt lengre inne enn oljefilterhuset. Var stort. Hadde veldig liknende lyd på min M52 men da med feil på kamakselsensor som kom og gikk. Viste seg det var kabelbrudd på den så byttet og lyden kom aldri tilbake. Noen mente det var injektorene som gikk på maks ved bortfall av kamsensor men jeg tolket det dithen at det var vanossolenoiden som kortsluttet for hver syklus slik at den opererte vanosenten på av konstant. Kan også være en løs eller ødelagt tennplugg men da ofte med risting i motor grunnet noe kompresjonstap. Kult den kommer i stand igjen uansett
  12. quandt1960

    Drivaksel foran X5

    Du trenger ikke nøyaktig det BMW bruker, denne vil funke fint om du sliter med å få den inn, olje den litt først: https://www.ebay.co.uk/p/Laser-Tools-4847-Drive-Shaft-Puller-extractor-Set-7pc/5017021495?iid=142560965226&rt=nc
  13. quandt1960

    S50b30 Rådebank?

    Høres ut som vanos for meg, sjekk at solenoidene fungerer som de skal, kamakselsensor, oljetrykkledning.
  14. quandt1960

    Drivaksel foran X5

    Riktig verktøy, må ikke være hydraulisk men du må ha passende verktøy, spesielt for å få den inn igjen. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-3.0d-sav/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/31-60-output-shaft/AK4SKKp
  15. quandt1960

    Casterstag e60

    Nei du må fortsette å skru, smell den littegran inn så den får tak i siste flens så skrur du videre, veldig liten toleranse mellom bolt og flens. Husk du bør bytte begge sider om du bytter hele armen