Jump to content

sst079

Members
  • Content Count

    151
  • Joined

  • Last visited

About sst079

  • Rank
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Geilo
  • Kjøretøy
    E39 540iA/ Tesla X100D

Recent Profile Visitors

816 profile views
  1. Takk for nyttig info!👍🏼👍🏼
  2. Fantastisk, takk for utrolig nyttig svar🤩 Da har jeg virkelig et godt grunnlag til å finne ut av dette...
  3. Takk så mye. Ja, prøver lufting først. Men siden lekkasjen oppstod først, og den tydeligvis ikke sirkulerer, setter jeg en 10er på vannpumpe. Finnes heller ikke noen papirer på når denne er byttet sist, så kan ha stått der i maaange år. Disse vannpumpene er vel ikke kjent for å være veldig holdbare, heller. Sjekker i henhold til prosedyrene i morgen👍🏼
  4. Var noe sånt jeg håpet på å høre😁 Vi vet jo ikke, men får sjekket dette i morgen. Takk!
  5. Takk for tilbakemelding og link. Vet M52 er kjent for dårlig/lite holdbart kjølesystem. «Håpet» at det kanskje kunne være en annen forklaring enn toppakning, da dette er ganske omfattende. Men finnes det en måte å diagnostisere dette på?
  6. Etter min begrensede kunnskap, så tenker jeg vannpumpe (mest logisk?). Men folk der ute har så uendelig mye mere kunnskap, så derfor jeg ville høre her Syns bare det var merkelig med kombinasjon koking og kaldt vann. Har opplevd koking før, men da har jo vannet fra radiator vær kokvarmt...
  7. Ingen som har en formening om hva som kan være årsaken til dette?
  8. Jeg var lenge på jakt etter E39 V8, og fant til slutt et særdeles godt eksemplar av en 540 i Sverige i fjor sommer. Nr. 1 grunn til at dette tok tid - RUST! Det aller meste av E39 har noe synlig rust, og da er det garantert mye man IKKE ser. Jeg kjøpte bilen med noe kakling fra vanos, men vurderte det dithen at dette er mye enklere (og billigere) å ha med å gjøre enn synslig og usynlig rust. Ellers er en frisk E39 med oppegående foringer, stag, dempere osv. noe av det flotteste men kan manøvrere, selv i dag. Har erfaring fra div. nyere biler som Cayenne og Tesla Model X, men bilen jeg velger når jeg skal kose meg, er E39. MEN disse Våtterne er litt for restriktive originalt når det kommer til lyd, så de trenger en litt annen bakpotte for den riktige godfølelsen. Ikke direkte til hjelp dette, men er nå min oppfatning av hvor god en god E39 er😊
  9. Min far har kjøpt seg en E39 528i, hvor tanken er å ta vare på bilen i årene som kommer. I dag ble den plutselig litt vrang, og det begynte å dryppe kjølevann/væske. Var ikke store lekkasjen, men fylte senere opp med vann, og prøvde igjen. Bilen gikk fint i ca. 10 min, men så dro tempmåler avgårde mot rødt. Stoppet for å sjekke. Da bobler/spruter det MYE fra radiator, men vannet som kommer ut derfra er kaldt! Hva kan dette tyde på? Vannpumpe? Setter pris på tilbakemeldinger😊
  10. Takk for svar. Det fulgte ikke papirer med, da jeg kjøpte bilen. Men burde ikke være noe problem å skaffe papirer til Bilstein B14. Når du sier 32 cm...mener du da laveste lovlige høyde?
  11. Noen som kan hjelpe med noen mål? Som overskrift - høyde på original E39 M-sport, målt fra midt nav til skjermkant. Har coilovers på min, men usikker på hvor mye den er senket i forhold til originalhøyde. Hadde vært litt interessant å visst før visning på Biltilsynet😅
  12. Takk for bilder! For meg er Style 37 en soleklar favoritt. Med Style 65 på en god annenplass.
  13. Takk for bilder og tips! Facebook har jeg ikke tenkt på. Selv så syns jeg 18” er optimalt, men igjen, dette er jo så til de grader individuelt...
×
×
  • Create New...