Jump to content

t06afre

Members
  • Content Count

    333
  • Joined

  • Last visited

About t06afre

  • Rank
    Major

Profile Information

  • Kjøretøy
    E38 750I

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Av andre ting som ikke er nevnt er nivå regulering bak (røropplegget ruster). Støtdempere med electronic damper control (edc) er også hårreisenede dyre å bytte ut. Det er mye som kan gå galt på slike biler. Ellers syntes jeg Km-standen på den tyske bilen var avskrekkende
  2. Hva slags kontakt bruker du på kabelen. Jeg har opplevd at headphone jack med 4 ringer (ikke 3) kan skape litt problemer på litt eldre enheter. Se bilde
  3. Dette skulle være riktig K_downloads_E39.pdf
  4. Tror ikke E39 krevde noe koding av batteribytte. E38 hadde ikke noe slikt og E38 lå jo litt foran E39
  5. Det kan være at det finnes overhalte kompressorer å få kjøpt. Du får prøve deg med litt kreativ bruk av google Du kan jo begynne med dette https://www.google.com/search?q=luftkompressor+bmw
  6. Men man må fortsatt skatte 28% av hele fordelen. Det vil si prisen man måtte ut med for tilsvarende bil i Norge
  7. Man må fortsatt betale avgifter. I tilegg kommer den skattemessige delen som jeg mistenker er på 50%. Sats på lotto variant fra Norsk Tipping du. Det tror jeg er mer lønnsomt
  8. 5.0 motoren var ikke lat i forhold til annet som fantes på den tiden og det var naturlig og sammenligne med. Det var en motor av sin tid. La gå at en 3 liters BMW fra våre dager nå har mer HK og antaglig føles piggere. Men det blir blir bare dumt og utrolig historieløst sammeligne M70 motoren med en enhver motor ano 2020. BMW kunne sikkert tatt mer HK av M70 motoren men de valgte å ikke gjøre det. Den var ment å være en lavt "stresset" motor. Du må sette ting i sitt rette perspektiv
  9. Man har jo også Eagle https://www.autodesk.com/products/eagle/overview Det kan være at skjema delen i gratis versjonen kan hjelpe deg. Eagle har en veldig stor bruker base og det skulle være mulig å finne alt symboler du trenger på nettet hvis de ikke finnes i pakken. Ellers som sagt visio kan også være et alternativ for deg.
  10. Har du penger til å bygge en sånn garasje. Så får du sikkert en ansatt til å kjøre bilen et sted for å skifte dekk. Jeg tror filsene er trygge for jekk relaterte skader. 😄
  11. BMW e31 og E38. Kan ikke klage på noe der
  12. Når det gjelder hvilken dempertype du har. Gå inn på https://www.koed.no/no-no/ Eller https://www.gsbildeler.no/ Legg inn bilnummeret ditt og finn størdemper i delesystemet. Så ser du hvilken type du har. Ellers det å bytte støtdemper er jo litt avhengig av hvor labgt bilen din har gått. Det å bytte fjær/demper er jo samme jobb. Så det kan være litt kjedelig å måtte gå igjennom jobben du gjør nå en gang til for å bytte demper om et år
  13. Man bør bytte begge fjærene. De å ha en ny eg en sliten fjær på samme akse kan skape ubalanse i egenskapene til bilens fjæring
  14. Det høres ut som en mye bedre plan. Min erfaring er at oppladbare støvsugere ofte har dårlig sugeevne, og slutter å virke etter kort tid. Kort sagt de suger Gå for en enkel støvsuger med støpsel. Den vil mye bedre enn alt annet oppladbart og holde mye lenger
×
×
  • Create New...