t06afre

Members
  • Content Count

    288
  • Joined

  • Last visited

About t06afre

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Kjøretøy
    E38 750I

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Nå har denne ligget ute veldig lenge. Tror jeg så den første gang i mai/juni. Den er nok priset for høyt for hva markede er villig til gi pr dags dato. Men prisene på en strøken CSI er ikke synkende tvert imot. De har gått opp siden sist jeg sjekket Men svak kronekurs kan nok spille noe inn her https://www.autoscout24.com/lst/bmw?sort=price&desc=0&offer=J%2CU%2CO%2CD%2CS&ustate=N%2CU&size=20&page=1&version0=csi&fregto=1975&fregfrom=1970&body=3&atype=C&ac=0&
  2. t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Dang.... glemte at det er moms ved bruktimport. Du har helt rett. Brukte skatteeteans kalkulator og prisen endte på ca 940000 med en pris på 750000 i tyskland
  3. t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Sist jeg sjekket lå prisen for en strøken CSI rundt 700000 til 750000 i tyskland. Det kan være mulig at en strøken true “survivor” med meget lav km stand kunne fortjent denne prisen. Men det er helt klart at denne bilen har nylig blitt restaurert. Trolig på BMW GROUP CLASSIC senteret. Dette blir fort dyrt og eierene vil trolig ha igjen pengene de har brukt. Eller at de tror at penger brukt på restaurering automatisk gir et tilsvarende tillegg i prisen. For denne vil jeg tro et et lite stykke opp opp mot 800000 kunne være realistisk for en norsk entusiast som veldig gjerne vil ha en slik bil. Grunnen er at at man slipper å bruke penger, tid og krefter. For å få den inn i landet og satt på skilter
  4. t06afre

    Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

    Litt trist å se ja. Men disse bilene har atagelig stått i saltvann for lenge og for høyt til at de er brukbare. Det ville anteglig blitt et garanti mareritt og et omdømme problem om de ble sendt ut på markedet. Din side hadde foresten samme sak i dag https://www.dinside.no/motor/her-ratner-tusenvis-av-ubrukte-biler/71644895#_ga=2.242159812.735498878.1569070659-1539489879.1489063955
  5. t06afre

    Støtdempere til E38

    Jeg må bytte størdempere foran på min E38 750. Da disse er veldig dyre minst 10000 pr stk (EDC). Tenkte jeg at ville prøve såkallet regenering hos et polsk firma som heter Nagengast. Mens de er sendt bort trenger jeg å sette inn noen dummy dempere slik at bilen kan stå trygt på fire hjul mens støtdemperene blir regenerert. Så hvis noen har noen brukte dempere til E38 liggende kan det hjelpe meg. Stand er ikke viktig hele bare de "hele". Har sjekket, alle E38 har samme hjulspindel delenummer så kan bruke dempere alle i E38 serien Jeg reiser bort i morgen (lørdag 27 juli 2019) og blir borte 2 uker. I den perioden vil jeg være helt offline. Men lover å følge opp når jeg kommer hjem
  6. t06afre

    Jekkpunkt front BMW e38 750i

    Så vidt jeg har forstått har BMW lagt inn et jekkpunkt foran på E38. Men jeg er veldig usikker på hvor dette er. Er det noen som har noe info om dette gjerne bilde. Har søkt på nettet men finner ikke noe særlig jeg kan stole på. Hvis noen kan hjelpe meg er jeg veldig takknemlig
  7. t06afre

    Knekte fjærer foran og bak BMW E38

    Takk for gode svar alle sammen. Skal selvsagt bytte begge sider samtidig, og bytte slitedeler. Gruer meg litt til jobben bak. Det er slitsomt å rive ut hele baksetet og sette det sammen igjen
  8. Jeg har knekt høyre fjær foran og venstre fjær bak på min E38. Egentlig ikke hva jeg trengte nå. Jeg ser GS har kampanje på ZF fjærer foran om ikke annet. Kan dette være et et alternativ eller bør jeg ha orginale fjærer? Jeg har funnet en writeup her http://www.bimmerboard.com/forums/posts/46622 og her http://www.bimmerboard.com/forums/posts/151999 ser disse greie ut eller er det mer jeg bør vite om Jeg vil også trenge fjærklemmer er det riktig at jeg ikke bør gå for de enkle til Biltema (se bilde) Men heller spandere litt mer og gå for disse. Er det riktig? Edit: Takk for gode svar
  9. Vel faktisk er skrifttypen der VIN er stemplet in i chassie litt rar det er utrolig lett å bli forledet til å lese alle G som 6. Ble lurt selv. I vognkortet stod 6 og vel det virket korrekt så jeg så i starten ingen problemer. Dette ble heller ikke bemerket på noen PK i alle disse årene
  10. He he min E38 hadde totalt feil VIN i vognkortet i ca 17 år. Den ble i sin tid brukt importert ca 1 år gammel og alle G i VIN ble tolket som 6 og ikke G. Da jeg fant ut hva som var galt var faktisk biltilsynet helt uproblematiske og laget nytt vognkort med riktig VIN samt at de tok noen bilder til databasen for å dokumentere det hele.
  11. t06afre

    Nåken som veit

    Se om du kan få åpnet den. Da vil du fort se om innmaten virker billig uten noen stempler og merker av noe slag
  12. t06afre

    Hagefunn E32 750IL

    Du vil sikkert trenge koplingsskjema. Hvis du søker på nettet etter BMW e32 WDS. Disse tror jeg jeg er kopi av BMW orginal skjema. Det skulle det dukke opp en del valg i greit PDF format. Det finnes også reparasjons manualer der ute, Disse er skannet piratkopier av for eksempel Haynes. Hadde selv en E32 750IL en gang. lekk nivåreg pluss mange problemer med genaral module som kom og gikk vekker gamle minner ja. Den ble byttet ut på grunn at jeg arvet en E38 750 med nesten hele katalogen av ekstrautstyr. Kunne ikke beholde begge. Lekk nivåreg på min kom av at rør systemet under bilen fikk små sprekker på grunn av korrosjon. Riv ned ALT det gamle og sett inn nytt så skulle problemet være fikset. For skinnpleie gjorde Renapur Skinnbalsam virkelige underverker. Der skinnet gjorde tegn til å sprekke opp. Ble sprekkene nesten borte når jeg smurte generøst på med Renapur og lot det være slik en par ukers tid
  13. Her er en god artikkel med mange bilder om nye M8. Dog er det bare pressebilder/video ingen test. https://www.autoexpress.co.uk/bmw/8-series/107042/new-2019-bmw-m8-competition-storms-in-with-616bhp
  14. t06afre

    BMW e39 2003 525 startproblemer

    Hvis bilen har stått veldig lenge ville jeg gått over hele drivstoff systemet samt tømt hele systemet for gammel diesel og fylt opp med ny diesel
  15. t06afre

    Fjerne kabel på radio

    Jeg lurte på det samme selv i fjor da jeg skulle legge inn DAB radio. Ligger en del videoer av dette på youtube https://www.google.com/search?q=e38+radio+removal