Jump to content

Lars89

Members
  • Content Count

    12544
  • Joined

  • Last visited

About Lars89

  • Rank
    General
  • Birthday 12/03/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kristiansand
  • Interesser:
    Bil og reise
  • Kjøretøy
    i3 94ah

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har du vurdert F20 1-serie? 1-serie ble langt penere med faceliften som kom i 2015. For 250k kan du få en 2016/2017 med pen kilometerstand. Det blir firer bensin eller diesel, men trenger man noe mer i en pendlerbil? God driftsikkerhet, nybilgaranti og utstyr som navigasjon, adaptiv cruise og bra stereo må da være greit?
  2. Utsetter prøvekjøring til det nærmer seg aktuelt. Kommer vel et par gode alternativer snart. Er vel en vesentlig annerledes bil å kjøre enn i3? Den gjør egentlig jobben for min del, men greit med forandring.
  3. 1 av 2 F20N 140i med bakhjulsdrift i norge. (I tillegg til 1 F21N). Til og med rett farge... https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186648913
  4. Fått levert Polestar nå? Frister litt å bytte ut i3en med en sånn om et år. Rett og slett et par hakk opp på alle måter.
  5. Finnes heldigvis biler som ikke har noen av delene nevnt over, men der er det andre ting som ryker igjen. Har lest om en norsk i3-eier der forsikringsselskapet måtte ut med 92k da klimakompressoren røyk. (Og tok med seg div annet bl.a motor mener jeg det var...)
  6. At bilen ikke vil starte blir litt for generelt. Hva er det som skjer og ikke skjer når hun prøver å starte? Klikkelyder? Går starter rundt? Kan det være brukerfeil? At girspaken ikke står i park for eksempel?
  7. ACC på i3en er også fullstendig ubrukelig og kan finne på å nødbremse i tunellåpninger osv. Hvordan det er i andre modeller/merker vet jeg ikke, men er garantert ikke bare Tesla som sliter med dette...
  8. @Ampera Var du innom museet, og hva syns du evt? Var der selv i går og syns det var overraskende greit. Mye man ikke visste om norsk (forsøk på) bilproduksjon.
  9. At det er ladekø ved utsatte ladepunkter for alle andre elbiler (Fortum, Grønn kontakt osv) er det ingen tvil om, men har ikke sett det hos Tesla noen gang. De har ofte et betydelig antall ladepunkter der de velger å bygge ut. De andre leverandørene har gjerne bare 2-3 punkter hvert sted noe som er stusselig og som må forbedres betydelig hvis dette skal fungere på sikt. Når endel ladere heller ikke fungerer blir det kaos. Et skrekkeksempel er Brokelandsheia. Heldigvis skal man bygge 50 nye ladepunkt langs nye E18 Arendal-Tvedestrand nå. Foreløpelig passer ikke (rimelig) elbil for de med "ekstreme" langkjøringsbehov på de verste utfartsdagene. I verste fall får man leie/låne bil. Langt rimeligere enn å sitte med 2 biler hvorav den ene står stille 98% av tiden...
  10. Det mangler endel info her. Bredde, innpress, evt dekkstørrelse osv De har ihvertfall samme boltsirkel, men forskjellig navdiameter så enten må man fjerne sentreringsring (hvis det finnes) montere spacer eller borre opp senterhull. Ellers er dette en grei side https://www.willtheyfit.com/
  11. Et par nyere tråder det er verdt å lese gjennom https://bimmers.no/forums/topic/821370-kjøpsråd-f15/ https://bimmers.no/forums/topic/822095-x5/
  12. At det kan være lurt med denne forsikringen er det liten tvil om. Utrolig mye som kan feile på en såpass avansert bil. Tør ikke ha i3en min heller uten en sånn forsikring hvis jeg beholder den til etter 5 år. Men les vilkårene nøye. Blir overraska nesten hver gang jeg leser forsikringsvilkår. Overraskende mye forsikring ikke dekker og har man skrevet under en avtale er det ikke så mye å komme etter i etterkant. Men lite vits i å ha dette innenfor garantitiden vel?
  13. Så lenge en bil kan kjøres på kun bensin er det riktig at den ikke skal ha de samme avgiftsfordelene som en elbil ,uavhengig av hvordan drivlinjen er utformet. Jeg har endel naboer med ladbare hybrider (X5, GLC, Panamera osv) som jeg i løpet av 2 år aldri har sett lade på tross av at de har satt opp type 2 ladestasjon...
  14. Det er nok dessverre solgt veldig mange dieselbiler til folk som ikke burde hatt det. Kanskje det hadde vært en ide med skiftintervall på dpf? Volvo (med 1,6 psa-motor) hadde dette i noen år (120k km). Selvfølgelig mange kunder som avslår dette på service, men så kommer de igjen før bilen er gått 130k og klager på dau bil som da viser seg å være tett dpf...
  15. Lars89

    X3 F25

    Bare finn en seriøs aktør så er det nesten bare fordeler med omprogramering. Flerr aktører tilbyr å tilbakestille til standard hvis du ikke blir fornøyd.
×
×
  • Create New...