Jump to content

Lars89

Members
  • Content Count

    12664
  • Joined

  • Last visited

About Lars89

  • Rank
    General
  • Birthday 12/03/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kristiansand
  • Interesser:
    Bil og reise
  • Kjøretøy
    i3 94ah

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Står "på vei inn" så det er kanskje import? Er vel stort sett for å hindre tyveri fra privatadresse, modifiseringer som ikke står i vognkort samt import som gjør at folk ikke oppgir skiltnummer. Prøvde på f.eks Audi R8 og der er 13/19 biler "anonyme". På Nissan GT-R 6/9. Kom over et par spenstige E9x i dag. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214803898 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214846911
  2. Ville lagt litt mer i det og gått for F20 eller F30, gjerne med bensinmotor. Mest med tanke på driftssikkerhet og kollisjonssikkerhet. Eksempler: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=210751191 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=213705850 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=202412793 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=211854292 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=207795719 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=208825031
  3. Bare å søke via understellsnummer hvis man er interessert 😋
  4. Spennende med ny bil. Har lyst på M2 selv. Synd med liten fargepalett ut/innvendig. Der er M3/M4 bedre. Induvidual har jo levert diverse rød da. Hvis man henter i f.eks Tyskland bør det være litt å velge i. https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=953954
  5. Lars89

    Ulyd motor

    Hvilken motor er det? Bensinmotorene sliter vel med både VANOS, registerkjede og ventilløftere så her ville jeg latt en Bmw-spesialist tatt en grundig sjekk.
  6. 39-12 i kjøretøyforskriften sier at merket skal være blått, dvs at punkt g er riktig å sette mangel på. Dette er bekreftet både av kursholder og utekontrollør fra SVV. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_39#KAPITTEL_39
  7. Det er tilfeldig da utekontrolløren gjerne plukker seg ut et område/by og kontrollerer biler på alle verkstedene i området i løpet av dagen. Og aldri tenk at du skal lure SVV. Da blir de mildt sagt provosert. Når jeg har fått besøk har det nesten alltid vært på biler med 10-20 feil, gjerne 3er også, men dette er visst helt tilfeldig. Jeg kan sikkert bli oppfatta som en regelrytter, spesielt av selvskruere, men det er virkelig ikke for mye forlangt at bilen skal være i normalt god stand og ikke spy ut svartrøyk og lekke olje overalt... Jeg er glad for at man har PKK. Tør ne
  8. Det er nok av rom for synsing fortsatt på ting som f.eks slakk i ledd/foringer og rust. Det er regler og mål på det meste, men når en slakk er "stor" eller når noe er "for sterkt korrodert" varierer til dels mye ettersom hvem som har tatt kontrollen. Ingen verksteder har råd til å miste retten til å utføre PKK. Selve kontrollen er en ting, men man får jo inn store mengder arbeid på dette. Sort N er forsåvidt en "filleting" sett opp mot andre ting man kan/ikke kan få mangel på, men jeg skjønner jo hvorfor det ikke er lov.
  9. Mister ikke bevillningen for en så liten feil, men blir opprettet en sak med avvik. Er slutt på å være "grei"/"fornuftig"med folk nå. Feil er feil verken mer eller mindre...
  10. Litt over budsjett, men jeg ville gått for F20. 10-15 år er mye for en bil som skal være i daglig bruk. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193150377
  11. Bremser må funksjonstestes ja. Samt sjekke at kaliper osv er riktig montert. Sikkert mange som bare kikker gjennom felgen etter en blank skive, men det er ikke godt nok i mine øyne. Må jo sjekke understellsnummeret også. På jobb tar vi 300 for en etterkontroll der kunde har skrudd selv.
  12. 99% av alle multireimer jeg noensinne har sett har en strammer. Er bare sære unntak som har denne løsningen med fleksibel reim.
×
×
  • Create New...