Jump to content

Werther

Members
  • Content Count

    3106
  • Joined

  • Days Won

    28

Werther last won the day on August 29 2020

Werther had the most liked content!

About Werther

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    Z3/Caprice/Civic

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. "The Perfect Storm" BMW-sjåfør med V8 Versus Leaf-loffer....."FIGHT!!!" I mitt tilfelle var det bare et hendig uhell, et resultat av å kjøre en liten bil i et marked fylt opp av SUV og CUV. Tahoe-sjåføren følte seg nok ikke høy i hatten når han sto midt i veien, meg halvveis nedi en sidevei mens motgående bilister hadde bråstoppet og så rart på oss...
  2. De av dere som har en liten bil kjenner seg kanskje igjen på at man ofte er lite synlig i trafikkbildet. Stort sett ratter jeg den gamle Chevroleten, og på tross av at det er en relativt lav sedan blir den alltid sett i trafikken, venstrefeltsnisser legger seg inn med en gang, opplever aldri at noen ikke ser meg. Så overgangen til Z3 kan være ubehagelig. På motorveiene havner man stadig vekk bak venstrefelts-komabilister som ikke ser deg fordi man kjører liten bil, men det er greit - det er bare å blåse forbi i høyrefeltet. Men her om dagen kom jeg kjørende i ca 60 km/t da en Che
  3. Pleier ikke å diskutere politikk på Bimmers. Men det er nå en gang fakta at PCR-testen er fullstendig ubrukelig - dette har mannen som skapte den selv sagt. Den slår ut på forkjølelse og influensa. Diverse matprodukter tester positivt på den. Flere personer har tatt mange tester på samme dag, der halvparten slår ut positivt og halvparten negativt. Det er også et faktum at mennesker med influensa ikke eksisterer lenger. I UK var det vel påvist 35 tilfeller av influensa i hele 2020. Med andre ord har den sedvanlige influensaen skiftet navn til Corona. Det samme angående isolasjon av
  4. Jeg gidder ikke å lese på elbilfora lenger, så spør ekspertisen her istedenfor: Hvorfor utnytter ikke moderne elektriske biler bagasjeplassen foran? Som med det meste annet i samfunnet vårt - har det med økonomiske hensyn å gjøre? At de heller leverer et halvræva produkt med dårlig bagasjeplass for å tjene mer penger, eller er det "reelle" årsaker til det?
  5. Pussig hvordan hjernen våres lagrer så mye unødvendig skit. Når jeg sjekket ut den gamle finn-annonsen din fra 2017 slo det meg med en gang at denne husker jeg! Kjedelig at den gikk dit vi alle skal tilslutt, men fint at den hang med i familien i såpass mange år og gjorde god nytte for seg.
  6. Jeg trodde slike i frontruta gikk ut på dato for 15 år siden...Man lærer noe nytt stadig vekk. På en måte er det kult at folk tørr å skille seg ut i mengden og ta den helt ut, men fargen "Tiffany Blue" blir litt i overkant på en 5-serie, spesielt med sotede glass overalt og "send nudes"-logo på bakluka. Litt spesielt å hore opp en 535 med lav km. Slike stunt pleier å være forbeholdt 520d med høy km....
  7. Fun fact, men det er jo også en bakenforliggende årsak til at tyske merker ikke tok av i USA før på 80-tallet. Den gamle generasjonen som opplevde andre verdenskrig skydde tyske og japanske merker som pesten - de holdt seg til GM, Ford og Chrysler til slutten av 80/tidlig 90-tall. Det var stort sett barna deres, baby-boomers-generasjonen som brukte pengene sine på utenlandske fabrikanter.
  8. Da har du en god arbeidsbil som kan vare i 15-20 år til. Har jo selv en Bergheim-import Chevrolet Caprice som ble registrert i juni 1991. Det er noe eget med disse eldre amerikanerne - de har bøttevis med sjarm, fett design og er driftssikre som fy. Har vurdert Silverado flere ganger selv, men har ikke behov for lastekapasitet/hengervekt/måkebil etc. De blir "litt mye" å kjøre som personbil til og fra jobb og langkjøring uten mål og mening for min del. Og du har helt korrekt i at altfor mange Silverado (samt Tahoe og Suburban) lider av at folk kjøper de som byggebiler, arbeidsbiler
  9. E34 med original diffbrems er helt sheriff. Hadde en slik, og selv med slitte piggfrie 225/45/17" + 255/40/17"dekk kom den seg opp de utroligste steder på vinteren. Husker jeg hentet inn en ganske ny Suzuki "4x4" som sto og spant i en bakke, og jeg spant forbi i andre gir på sperra med et stort glis mens det sprutet snø En E34 iX med piggdekk må jo være rimelig pervers på vinterføre når man tenker på hvor bra slektningene med rwd og diffbrems er.
  10. Tror ikke du skal bekymre deg for det. 7-serie uansett generasjon er lite populær på bruktmarkedet og sliter med å oppnå høye priser. E23 ble aldri populær. E32 har aldri blitt populær, og vil mest sannsynlig ikke bli ettertraktet bare fordi noen youtubere lager videoer på de. E38 sliter med det samme - de er pene, men krevende å drifte og dertil lave priser. E65 er på vei ned i samme gjørma. Skal du "investere" i gammal BMW (dvs tape litt mindre penger enn man vanligvis gjør med gammal BMW), ville jeg gått for de normale modellene vi alle elsker - 3 serie E36/E46 og 5-serie E34/E39
  11. Skoda Roomster ja.... Du er garantert alltid først i køen bak rattet på en av disse! Det er helt klart. Kanskje verdens kjedeligste bil, med unntak av Toyota Yaris Verso 1.3 varebil. Men som du sier...man blir fort glad i gammalt ræl som bare funker. Du har i hvertfall nok å holde på med X3en. Ellers vil jeg anbefale deg å beholde Silveradoen hvis den er i grei stand. Chevrolet Silverado holder bruktverdien bedre enn det meste annet på markedet så lenge den har EU og på skilt.
  12. Olav og Harald har vel vært glad i Cadillac og BMW, ihvertfall av det jeg har sett. Dog forsøkte Harald seg på en Citroen CX på 70-tallet....
  13. I 2003 eller 2004 tok jeg igjen en meget pen E38 Li-modell på E18 innover mot Oslo ved Lysaker. Sakket ned og tok en god og lang titt på denne pene E38en. Men må innrømme at jeg skvatt til da det var Kong Harald som satt bak rattet og han stirret tilbake når han så at jeg studerte sleden hans Sånn ellers - når det kommer til E65 har jeg aldri klart å like den, selv etter 19 (!) år på markedet. E38 oser fortsatt gamle penger i original stand, mens E65 oste i sin tid nyrik og dårlig smak - og i dag oser de dårlig vedlikehold og gjeld. Personlig synes jeg de har tålt tiden
  14. Selv har jeg aldri helt skjønt hvorfor E46 M3 CSL skal være verdt så himla mye mer enn originalen. En ting er Porsche 911-markedet - der har tilsvarende spesial-modeller høy verdi og blir solgt da de har en kundegruppe med en god del mer penger enn BMW-folk, samt at Porsche sine spesialmodeller har manuell kasse og er ganske gjennomførte. Vil man få mest mulig glede ut av et E46 M3-eierskap tror jeg oppskriften er å kjøpe en normalt godt holdt og normalt priset variant, og bruke denne mest mulig med god samvittighet (samt ta påkostningene som medfølger), kose seg og lage gode minner
  15. Jeg hadde en 2010 W204 Mercedes C180K som stort sett ble brukt på langkjøring. Den hadde service hver 25 000km, med mitt bruk fikk den service cirka 3 ganger i året da jeg kjørte 65-70 000km pr år. Selvfølgelig, det var var mer enn nok med 3 fuckings oljeskift hvert år - sier seg selv. Med min nåværende bil som opplever bra med småkjøring i tillegg til langkjøringen så jevner det seg ut - 15 000km virker mer fornuftig.
×
×
  • Create New...