Jump to content

Werther

Members
  • Content Count

    3161
  • Joined

  • Days Won

    28

Werther last won the day on August 29 2020

Werther had the most liked content!

About Werther

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    Z3/Caprice

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I bygda mi var det lokal helt som var glad i nye biler, mener han hadde i hvertfall 3 stykk E39 Touring varebiler, 523ia, 528ia og 540ia. Den 540en han kjørte var klin lik din, samme lakk-kode, dog varebil og med 18". Ifølge regnr.info går det kun 3 stykk blå 540 med BD-skilter, så det er godt mulig at det er denne jeg så i bygda for en del år siden. Fet bil. Jeg pleide å beundre den E39en når han dro av gårde, Men som noen nevnte, den var dyr i drift. BMW V8ere er notorisk dyre i drift. Han kjørte 10 mil hver dag og sa at den brukte ca 1.3 på mila, så det var et ordentlig taps-prosjek
  2. En litt artig sak - Jeg pleide å lagre spennende annonser fra Autobørsen og Motorbørsen-bladene. Det vil si "lagre" dem old school - jeg brukte saks, klippet ut annonsene og la de i en skuff. Brukte(bruker) de som et slags arkiv/sammenligning når det kommer til prising. Dog fikk jeg en god latter når jeg bladde gjennom alle disse gamle annonsene sist gang jeg ryddet, og fant en annonse av min nåværende Z3 M Roadster, da annonsert i mai 2001 når den var 3 år gammel. Litt artig at jeg allerede for 20 år siden tente på tanken av å eie nettopp denne spesifikke bilen (det er 15 stykk i Norge
  3. Har du funnet noen sprekker i gulvet på bilen, eller ser den bra ut? Har den vært sveiset opp tidligere? Min roadster har vært sveiset opp og forsterket på 2000-tallet, men noe slitasje har kommet tilbake med alderen. Har en liten sprekk i gulvet over bakaksel på førerside på min, men har prioritert slitedeler/vedlikehold inntil videre. Angående bikkja di, så liker jeg navnet:
  4. @Fredrik Er det relatert til yrket ditt? Du er forholdsvis fysisk aktiv på fritiden, er du ikke? Har ingen erfaring med skiveprolaps i nakke/rygg selv, men det kommer vel etter hvert. Hadde et tilfelle i fjor når jeg la om dekk, og fikk midlertidige smerter i korsryggen (for første gang) etter å ha dratt i noe for j... med hjulvinne på en bolt som satt usedvanlig godt. @sveigis Som en del andre, så stalket jeg bilen etter salg. Fant faktisk en artikkel fra en lokalavis der den var involvert i en kollisjon/kjedekollisjon i Vestfold (mener det var Sandefjord eller Larvik) rundt 2015,
  5. Vedrørende import av ombygde biler fra Sverige... Ser det er forskjellige meninger ute og går her, noen erfaringer vedrørende godkjenning av uoriginale import-biler de siste par årene? Jeg trodde ikke det var mulig å få svenske biler godkjent med bur (B-C-stolpe) etc over på norske skilt uten byråkrati-helvete?
  6. Godt forslag hvis du vil holde deg til Oslo/Akershus/Østfold. Selv er jeg veldig glad i kjøre Oslo-Halden og så Aremark-Ørje og eventuelt videre nordover mot Bjørkelangen/Kongsvinger. Hvis du vil ta en alternativ "snarvei", forsøk Halden-Aremark-Rakkestad-Askim-Båstad-etc.
  7. 98 oktan gir deg noen flere hester. Så din E46 M3 vil yte litt bedre på 98, dette har blitt bevist flere ganger. Men BMW sine seksere trives godt på både 91, 95 og 98. Så det spiller egentlig ingen rolle med mindre man kjører relativt mye hvert år. Selv fylte jeg 95 på min eks-E34 M5 med S38B38, og fyller som regel 95 på min nåværende Z3 med S50B32. Mest pga pris må jeg innrømme. Fyller 98 hvis det er under 17kr literen, ellers går det i 95. Kan ikke si jeg har merket store, eller noen forskjeller i ytelser. Er for spesielt interesserte.
  8. Har alltid hatt sansen for de originale Throwing Stars selv, @sveigis Kjøpte en E34 M5 Touring for noen år siden, og kjørte 65 mil hver vei for å hente et sett med slike i Trøndelag, 2 stk 8x17" og 2 stk 9x17". Men fikk dem aldri på bilen. På sommeren gikk det i replika 18" M Parallell Style 37. Tror det var GS Replika. De så bra ut, men var tunge som pokker, made in Taiwan. Jeg ga dem en omlakkering i mitt eie og synes de matchet Avus Blau E34 ganske godt før bilen ble solgt videre.... Hadde det vært i 2021 hadde jeg nok holdt meg til 17" Throwing Stars og latt det være med det.
  9. Det som er litt artig med nostalgi og dyrking av eldre biler er at man alltid utelukker det negative. Jeg hadde jo en ganske gjennomført og meget kvikk 1986 Carrera 3.2, og må ærlig innrømme at det faktisk er den eneste bilen jeg angrer på at jeg har solgt. Det er en klisje ja, men man lærer så lenge man lever. Angrer på at jeg prioriterte som jeg gjorde, men gjort er gjort og spist er spist. Når man lukker en dør åpner det seg ofte en ny en. Poenget dog - bilen hadde sine negative sider for å si det pent. Jeg gikk på en skikkelig smell da jeg kjørte tur-retur Gøteborg i tidlig de
  10. Kanskje litt off topic, men jeg bestilte noen småting fra Koed forrige uke. Det tok 7 dager fra bestilling til leveranse, selv om jeg bor 6 mil/50 minutter unna. Til sammenligning, for noen år siden bestilte jeg en kalesje til en Mazda MX-5 fra New York torsdag kveld (pakken var type 1m bred/1.8m høy), og hadde den hjemme på døra mandag ettermiddag. Det er jo pokker ikke rart Norge er lite konkurransedyktige på det meste, TTT gjelder over hele fjøla (Ting Tar Tid)!!!....
  11. MB Auto er vel det samme som MB Auto Import i Bergen? De har jo drevet med import siden 90-tallet. Sånn generelt sagt da jeg ikke kjenner firmaet personlig, så er det jo en sikkerhet i seg selv at de har drevet samme firmaet i nesten 30 år uten at de er konkursryttere som bytter navn annenhver uke. Og ja, jeg har lest et par historier her på Bimmers om dem, men jeg tenker nå sånn at det er vanskelig å unngå mandagsbiler eller kjipe kunder etter så mange år i bransjen. Så jeg ville ikke latt et par sure Google-søk ødelegge et kjøp. Hadde tenkt å linke til denne selv
  12. For en jævla parasitt. Spyr av slike folk. Det er uten unntak velstående folk som kjører denne gimmicken, mye vil ha mer. Håper bilen går i arv til en random niese, og at han sitter igjen med nada.
  13. Helt enig, veldig frustrerende å se "wheeler-dealers" gjøre lettvinte penger på en gammel pensjonist som ikke vet bedre. Kryr av disse oppkjøperne på Finn som skal gjøre gode penger på lokal handel... Ble fristet til å dra en sammenligning her. En forhandler i Rogaland la ut en 1986 Honda Civic til salgs i våres, og den ble solgt på en uke til tross for at den lå ute for 68 000kr. Tipper at de har kjøpt den for 25k (gammel Svalbard-bil med lav km og uten rust) og lagt den ut for over dobbel pris+... I fjor kom jeg over en bra priset en-eiers 1984 Honda Civic, hev meg
  14. Enig. Før kunne man finne uslepne diamanter og gjenglemte grombiler på mobile til en edruelig pris. De siste 5-8 årene har tyskerne vært helt ute å kjøre mtp prissetting av den gamle dritten de kjører rundt i, dette gjelder prising uansett merke og årsmodell så lenge det er 20+ år. 180 000kr+ for en E39 Touring er drøyt selv om det er en Individual Touring med manuell. Pluss på evt moms/frakt/reg + det sedvanlige etterslepet på E39 vedrørende rustbobler, ABS-sensorer, etc etc. Bilen vil jo aldri bli billig uansett hvor optimistisk man er. Er man på jakt etter en småsjelden/artig/gammel
  15. Godt poeng dette med luktene og lydene, det er noe av det jeg verdsetter mest med å kjøre åpent. Selv er jeg spesielt glad i å cabbe på høsten, men digger også lukta av kumøkk på våren. Pleier å kle meg godt med ullundertøy, høyhalset, god jakke med høy krage, lue og hansker. Det er også mye lettere å gjenkjenne andre bilmodeller langs veien med alt nede, plutselig hører du V8eren i en passerende Mercedes ML eller 6eren i en E60. Har aldri en eid en 4/5-seters cabriolet selv, kun 2-seters roadstere. Skal jeg dra en sammenligning er det ikke til å komme unna at MX-5ene jeg har hatt e
×
×
  • Create New...