Jump to content

Werther

Members
  • Posts

    3184
  • Joined

  • Days Won

    28

Werther last won the day on August 29 2020

Werther had the most liked content!

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    Z3/Caprice

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Werther's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3.2k

Reputation

  1. Jeg har ikke i nærheten av like mye peiling på hybrid og eldrift som deg og Fredrik90. Men jeg vet at en bekjent kjørte en XC60 T8 med liten tilhenger på målt 0.93 på rooolig langkjøring. Og jeg stusset på at forbruket var såpass høyt...Tenkte at med såpass heftig forbruk på en 2-liter turbofirer kan man like gjerne kjøre X5 med 3.0D - grommere design, grommere lyd og trekkraft. Samt lavere forbruk.
  2. Mistenkte at det var han! Usedvanlig mye info. Og husket at han hadde en slik 7er med høy km.
  3. BMW 7-serie | FINN.no Bare meg som har tittet på denne 730Den til 55k? Har faktisk aldri sett en salgsannonse med så mye informasjon. Lurer på om han alikevel blir rent ned av random Finn-meldinger type "ER DEN SOLGT", "Jeg byr 5000kr". "Tar du innbytte i 1992 Suzuki Swift med gåen girkasse???????"....
  4. Artig historie. Ofte møter man på interessante mennesker mens man fyller drivstoff. Kjenner typen du beskriver - eldre herremann som var førstemann i ditt og førstemann i datt. Har pratet med flere slike i Oslo...Mange som liker å blåse opp sitt eget selvbilde når de er ute og lufter seg. Uansett er 626 000km imponerende. Selv i Tyskland ser man ikke E60/E61 med slik km. For mitt vedkommende husker jeg best når jeg sto og fylte på en Esso selv, så rullet det forbi en Toyota med en schwær svart kar i baksetet som ropte ut av vinduet med brei New York-dialekt "YEAH!!! CAPRICE MAN!!! YEEEAAAH"!! Jeg flirte og fylte videre. Så kom han bort og slo av en laaaaang prat. Var en skikkelig New Yorker som var på familie-besøk i Norge ifbm 17-mai, og han var helt fra seg over å se en Chevrolet Caprice i lille Norge. Allerede da, i 2017, begynte de å bli ganske sjeldne i New York (pga vinter og salting). Han prøvesatt og inspiserte bilen og var helt med...Noen personer husker man bedre enn andre
  5. Feit Firebird. Er du tilfeldigvis sønnen til Michael Knight? "The shadowy flight into a dangerous world, with a man who does not exist! Michael Knight, a young loner, on a crusade to champion the cause of the innocent, the helpless, the powerless, in a world of criminals who operate above the law."
  6. Jeg har fulgt med på videoene deres det siste halvåret. Dessverre er de noe sene i avtrekkern da de fleste bilene de presenterer som "The next big thing" allerede har vært etterspurte med dertil priser de siste 5 årene. Hagerty/Magnus Walker har blant annet fokusert på E30 M3, MB C126 og Z3 M Coupe - alle modeller som har skutt i været prismessig for lenge siden både i USA og Europa. W124 E500/500E, MX-5 NA, S2000, Testarossa, Jeep Grand Wagoneer og nettopp E39 M5 har de også fokusert på, men det er altfor sent. De henger 5-7 år etter trendene i bruktmarkedet på hva som er det "next big thing". Hadde jeg jobbet hos Hagerty ville jeg satt fokus på mer oppnåelige youngtimere/hverdagsklassikere som man fortsatt kan få tak i til humane priser og som ofte går under radaren. For eksempel BMW E85 Z4, E92 M3, W211 E63 AMG, 350Z, MX-5 NB/NC/ND, Toyota GT86/BRZ, Porsche 986 Boxster S, Toyota MR2 mk1/mk2/mk3...som jeg kommer på i farta mens jeg skriver dette innlegget. Hagerty holder ikke helt følge med bilmiljøet, virker det som. Dog vil jeg gjerne dele videoen Walker gjorde på MB C126 nylig. Fantastisk video med skikkelig fete scener fra New York City på nattestid og tidlig morgen. Anbefaler å ta en titt: The Mercedes-Benz 500 SEC AMG is pure '80s excess | The Next Big Thing with Magnus Walker | Ep. 201 - YouTube
  7. Dette er vel BMW i et nøtteskall de siste årene? De gjør en innsats og klarer det til slutt. Selv om det gjerne kommer litt til kort på stil og eleganse....
  8. Det er noe irriterende at Vegvesen ikke har gjort noe med dette. Altså, de har oppgradert vegvesen.no flere ganger de siste par årene og lagt til opplysninger man ikke fikk tidligere, men ombygde biler står det ingenting om når man sjekker regnr. Etter en oppdatering i fjor ble det også ofte slutt på å opplyse førstegangsregistrering på første eier i Norge. Så når man ser på en 1-eiers-bil kjøpt ny i for eksempel 1985 kommer det kun opp "ingen opplysninger" etc. Samme hvis bilen har hatt eierskifte innen de siste par månedene, da får man samme molbo N/A-beskjeden. I tillegg til at man må logge inn med BankID for å se km-stand ved siste EU. Alt i alt har vegvesen.no blitt dårligere det siste året. Man får ikke de opplysningene man faktisk er ute etter.
  9. Sånn generelt sett virker det som E39 M5 klarer overraskende mange km. Allerede i 2007 så jeg en norsk-solgt 2000 E39 M5 som hadde gått 270 000km på original motor. Tror denne lever enda, men har blitt "modifisert" av senere eiere. For noen år siden så jeg også en 2000 E39 M5 på Blocket som hadde gått nesten 400 000 km, mener den var annonsert for ca 125 000 SEK rundt 2014 når svenske krona var svak og tilsvarte drøye 100 000 NOK + moms. Som med alt annet av eldre BMW har prisene stagnert, og er på vei opp for bra eksemplarer. Akkurat det samme gjelder for så vidt alt av eldre, tyske biler. Selv med Porsche 911/996 som har litt tvilsom byggekvalitet med sine uendelige motorhavarier og kjip interiørkvalitet.... Ikke lett å være i markedet for klassikere eller youngtimere om dagen da prisene har skutt i været etter Covid (så mye for en "pandemi"...). Kanskje det er best å sitte rolig i båten og ta vare på det man har, da det er mye masseprodusert, overprisede bruktbiler der ute om dagen. Alltid vanskelig å spå fremtiden.
  10. Problemet er at du selv fremstår som en taper, en som er lett å dominere og overkjøre. Det er nettopp slike mennesker svindlere spekulerer i å lure Som jeg sa tidligere, denne underdanige holdningen din vil kun føre til at du blir rævkjørt. Hvor lenge skal du fortsette med det?
  11. Mulig det bare var meg som var en naiv bygdetulling. Men pengene kom da alltid inn uansett om det var kontant, bankoverføring eller lån.
  12. Har selv kjøpt og solgt med bankremisse et par ganger, og det funket bra. Var da ganske normalt å ta folk på ordet før BankID/Vegvesen innlogging? Har da selv solgt 10-12 biler uten at pengene har vært på konto, det var jo normalen.
  13. Det stemmer. Men som regel må man stole på vedkommende og ta det for god fisk, ihvert fall før internett og BankID. Pre-BankID brukte man jo papirer med fysisk signatur, og det kunne ta sin tid. Kommer igjen an på hva slags kultur man lever i - i det gode gamle Norge var ikke dette et problem. Men i dagens Norge må man regne med å bli utsatt for luringer og kjeltringer.
  14. Ofte blir biler man selger fullfinansiert av kjøper, det vet du jo godt. Da kan man ikke kreve å få penger på konto før overtakelse. Jeg har selv kjøpt/finansiert bruktbiler og kjørt hjem uten at selger/eier har fått pengene inn på konto samme dag. Ganske normalt. Hvis man skal ha pengene inn på konto før overdragelse må du regne med å begrense antall potensielle kjøpere for å si det sånn, i hvertfall for biler over 100 000kr.
  15. Sjekk bruktbilsider i Spania/Italia/Finland og Sverige. Norske biler har blitt dyre.
×
×
  • Create New...