Walkabout

Members
  • Content Count

    3149
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    91

Walkabout last won the day on January 14

Walkabout had the most liked content!

2 Followers

About Walkabout

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    BMW F11

Recent Profile Visitors

16096 profile views
  1. Etter godt tips fra orakelet aka @///M-ini95 har jeg fått handlet inn denne knappen her fra F01. Med en slik en kan man også styre passasjersetet fra førerposisjon
  2. Dette får jo grillen på X7 til å virke beskjeden.
  3. Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    Helt enig. Burde vært krav om at alle identifiserer seg med BankID (om det ikke allerede er det) og da burde reelt navn fremgå av annonsene. Iallfall over en viss sum.
  4. Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    Hvilken bolle da? Skulebollen?
  5. Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    Ville nå heller hatt en 418d med adaptive LED enn en 420d med kjipe xenonlys da. Ikke så voldsom stor forskjell på de motorene.
  6. Som laffe påpeker, så er det litt å sjekke her: * Registerkjede. * Høytrykkspumpe diesel. * Turbo. Dette er de største kostnadene. Vil på generelt grunnlag ikke anbefale å ha F10/11 uten maskinskadedekning. Andre "småting" du bør sjekke: * At varme i seter funker. Oftest problem på komfortsetene og ikke sportssetene. * Aircondition, at det ikke "surkler" fra systemet, da kan det være lekk. * Luftbelger bak, disse bør være byttet eller så ryker de nok snart. * Sjekk baklykter for fukt/sprekker. Var jeg deg ville jeg handlet en bil med lavere kilometerstand slik at du kan ha maskinskadedekning lengre (Codan tilbyr blant annet opp til 200 000 km uavhengig av alder, men med høy egenandel etter 175 000 kjørte kilometer).
  7. Er det soft close som du snakket om, eller er dette noe helt annet?
  8. Bare å gi en lyd om du vil prøve min F11 en dag eller byttelåne noen timer!
  9. Enig, synes begge er pene. "Problemet" er at F11 er såpass fin enda at det ikke er verdt oppgraderingen til G31 i mine øyne. Gir lite mening å selge min for kanskje 200 000 kr også kjøpe en tilsvarende bil for tregangen De sjekker TÜV-papirene. Jeg hadde i tillegg med bekreftelse fra Bavaria på montering, men vet ikke om det er nødvendig eller bare "kjekt å ha med".
  10. F11 vs G31, artig å se «arvtakeren» når det er både M-sport og i samme farge. Mange likhetstrekk
  11. Såklart jeg vil "værra me te Mexico" Frykter du vil ta meg da, med den lettbeinte sedan-stjerten din kontra touring-henget mitt, men blir spennende å se hvor jevnt det eventuelt er. Hvor mange nm har din originalt? Ifølge Hartge gir denne tuningen her 450 nm ved 1800 omdreininger.
  12. Da var klistremerke på plass igjen, kjapt levert av Bavaria Stavanger denne gang. Svingte innom Statens Vegvesen på drop in-time, og etter 15 minutter her var alt i orden. Greit å få slikt godkjent, så nå står det 160 kW i vognkortet istedenfor 135 kW. Det jeg liker med Hartge er at jeg her får 218 hk, som er identisk med 525d med toliter, og ikke noe «uoriginalt» tall på effekten. Som nevnt før synes jeg det passet greit med et lite Hartge-emblem i motorrommet også.
  13. Grattis, meget pen bil. Fin farge og veldig flotte felger. Litt senk og noen spacere på felgene så kommer denne virkelig til sin rett Diffuser karbon eller sort blank hadde også satt prikken over i'en.
  14. Walkabout

    Dsc lampe lyser

    Min mor har en E90 320d 2009-modell, og hun sliter akkurat med det samme. Om du slår av DSC så skal problemene forsvinne. Bilen var inne på feilsøking hos Bavaria og de konkluderte med at tannkranser på drivaksler bak bak subber borti ABS-sensorene på begge sider slik at tannkranser og ABS-sensorer må byttes. Skulle ha 11.000 kroner for å fikse dette, men får det nok rimeligere andre steder. Har ikke byttet enda, holder på å høre med andre hva de kan gjøre jobben for. Ville begynt med en feilsøking hos et verksted for å lokalisere problemet