Walkabout

Members
  • Content Count

    3108
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    87

Walkabout last won the day on November 26

Walkabout had the most liked content!

2 Followers

About Walkabout

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    BMW F11

Recent Profile Visitors

15784 profile views
  1. Du vinner iallfall ikke prisen for årets mest objektive skildring med den der
  2. Enig i at det kunne vært bedre, men helt krise er det heller ikke. Hadde vært mer nøye på det på sommeren, på vinteren we jo bil, felger og dekk skitne 80% av tiden uansett
  3. Ja, jeg tror gjennomgående bolter er vel så greit. Greiere med ti bolter/skruer enn tjue, dobbelt så stor sjanse for at noe setter seg fast og slikt også da. Var ikke noe Black Friday-tilbud hos Eibach Norge, så får heller følge med når de har tilbud, pleier å være 20-30% rabatt innimellom, også bestille da Har tenkt litt på studs, men er litt i tvil. Blir litt styr når jeg skal ha spacere på bakhjula om vinteren, men ikke på sommeren, for da blir det forskjellige lengder også videre. Men ser absolutt det praktiske ved hjulbytte og lignende. Hehe ja, veldig pen utforming på de, men nå som jeg begynner å dra på åra (nærmer meg tredve) så må jeg innrømme at jeg blir mer og mer originalpolizei hva felger angår. Har i tillegg måttet rette noen av hjulene et par ganger, og det er jeg litt lei av. Style 373 skal visst være solide i så måte. Også vil de hjula vært godkjent på bilen også. Har aldri hatt noe trøbbel med EU/PKK og slikt da, men da jeg skulle godkjenne senkesettet hos Statens Vegvesen ble det ikke godkjent. Så blir greit å ha et sett med hjul som er godkjent på bilen og, med originaldimensjon på dekka Ja, veldig pen F11 det der! Klassiske og greie, på sommeren ville jeg hatt (og har jo) noe litt bøsere, men til vinterbruk er det et veldig levelig oppsett. Jeg takler rett og slett ikke felger som er vannredde og stikker inn under hjulbuen, det må være tilnærmet flush. Med hvit bil blir det skittent uansett, og med denne fargen så ser man ikke den ekstra slitasjen det gir heller. Pluss at nå som bilen har gått så langt så begynner jeg å gi litt mer bengen i lakkslitasje, litt deilig følelse egentlig Takk for kondolanse, hehe M5 replicaene fra Avantgarde er nok litt tøffere synes jeg, men etter fem år med de samme er det gøy å bytte litt også. Manglende konkav form er jo litt "inn" igjen også nå, er jo få av BMW sine nye felger som har dette. Tror Vredestein er bra, så ikke noe i veien for å gå for det setter der tror jeg. Men mener å ha lest at Wintrac Pro har erstattet Wintrac Xtreme S? Sikkert ikke store forskjellen da riktignok.
  4. Fikk gjort litt småplukk med bilen i dag også. Først fikk jeg byttet jekkfestene. To av de var knekt, så da byttet jeg like gjerne alle sammen. De blir sikkert sprø i plastikken av 200 000 km på telleren, så nå burde de holde en stund til. Var enkelt å gjøre dette, bare vippe de ut med et flattjern og klinke inn de nye. Så har jeg hatt et lite mysterium med hvorfor det ikke lyser fra hanskerommet mitt de siste årene. Etter kyndige forslag fra @///M-ini95 så kom jeg godt på vei - det viste seg at en skinne hadde hoppet av tappen på luka, og det er denne skinna som går inn til bryteren for mekanismen som slår lyset av og på. Det var et helsikes knot å komme til, men etter mye banning og steiking så fikk jeg den på, og nå går lyset (som forøvrig er ettermontert original LED) på og av som det skal. Deilig at det endelig funker. 6WA er også på vei til lodding, så får vi se om det ordner seg denne gangen da. Til siste så har jeg, formodentlig til @StigJ sin store sorg, solgt vinterfelgene Var en kar som ville ha de som sommeroppsett, så da gjorde vi en deal på at han overtar de til våren også kjører jeg bare på de frem til det. Veldig greit, så slipper jeg å styre med å handle nye dekk nå. Tror nok jeg kommer til å gå for Vredestein Wintrac Pro i 245/35-20 og 275/30-20, ser de har fått veldig gode kritikker i tester. Er det noen som har erfaringer med de eller eventuelt har tips til andre piggfri vinterdekk i den dimensjonen? Blir også å hive på spacere på style 373. Foran har jeg 10 mm liggende, så det passer greit på 8.5x20" ET33. Men på bakfelgene, som er 9x20" ET44, blir det enten 18 eller 20 mm for å få de anstendig ut i hjulbuen. Hvis det blir 20 mm så kan jeg også gå for skrudde spacere. Er det noen som har erfaring med skrudde kontra ikke-skrudde spacere? Hiver også med et bilde jeg fant på Finn forleden av style 373 på en F11, tror det blir et veldig ryddig og pent vinteroppsett.
  5. Utrolig flott bil dette. Lånte en forrige helg, veldig morsom motor. Fint eksemplar du har her Eneste jeg synes er at krom-grillen blir litt voldsom, hadde kanskje vært fint med den i sort eller som fra M340i? Men smak og behag.
  6. Har kjørt ganske mye siste året, dette bildet er fra 26. november 2018. Her, nøyaktig ett år senere, er det gått på nesten 25 000 km
  7. Nei, jeg tok bare en sjanse og hadde flaks med at den passet. Pre-LCI er levert med skjermer fra både JCI og TPO, mens LCI kun har skjermer fra TPO. Derfor er det kun skjermer fra TPO som er click and fit, mens JCI må modifiseres en god del. På det F11 salgsprosjektet mitt så passet den ikke, så da måtte jeg modifisere. Du kan lese mer om det her: Fant igjen kvitteringen i bilpermen min på lysbryter uten tåkelysknapp, det er vel ikke fullstendig delenummer, men 9204067 duger best til å få opp noen treff på eBay. Legg til 6131 i starten for fullstendig delenummer. Kjøpte tilsvarende til min søster nettopp også
  8. Skal lete det frem, tror jeg har liggende i permen min. Litt travelt for tiden, skal prøve å få gjort det i kveld eller i morgen.
  9. Ble bra det der! På med leppe også nå, så er du i mål Jeg har ikke tåkelyspærer hos meg, ingen feilmelding etter at jeg byttet til bryter uten tåkelysknapp. Trengte ikke kode det bort engang
  10. Walkabout

    Xenon 4300k vs 6000k

    Jeg tok bilder av forskjellen da jeg bytta på min, se her:
  11. Skjønner det hvis det er godt brukte biler, men nå bør jo heller bilprodusentene klare å produsere ratt som skal være litt mer holdbart enn at man skal styre med å pusse ned og lakkere Ble veldig bra resultat på 5-serien der da.
  12. Så bilen på vei fra Kannikgata og ut mot motorveien i dag, så hev meg på hjul bak. Regnet med du ville se det var meg så la meg litt nærme og tenkte å dra forbi i to-felten og vinke - helt til jeg oppdaget at det ikke var deg, men antakelig fruen din Ble pent med nye vinteroppsettet da, tøft med all black! Trenger bare LCI baklyktene nå da, til å matche de kule frontlyktene Hadde gjort mye!
  13. Ja, det er ikke dumt. Får legge det vekk til jeg ikke er irritert lengre, og er motivert til å kikke på det igjen Må iallfall bli å gjøre noe med det som er nullet, for å kjøpe nytt brukt som ikke er nullet gidder jeg ikke, for koster en del det også. Får høre hva Tommi sier, han skulle sjekke litt opp i hvordan det var å komme til der og eventuelt lodde Det finnes nok, får heller få tak i et dårlig panel med fungerende diode og flytte over om det går an å bytte bare dioden. Satser på at det skal gå an. Ja, jeg splittet panelet i går, men kom på en måte ikke til der diodene ligger. Er nok en måte å gjøre det på, må bare få litt mer kunnskap om hvordan det splittes først. Turte ikke mer i går, for da var jeg såpass irritert at det var rett før jeg smadret hele driten med hammer Riktig, er mellom 0-100 der det lyser svakere. I dagslys er det fullt lys over alt, så er nok den oransje dioden som sliter litt. Irriterende når alt annet er bra på panelet. Har liksom ikke hørt om diode-trøbbel på 6WA tidligere heller, så tenkte ikke på å sjekke det før jeg sendte panelet til nulling.
  14. Har ikke bilde av selve dioden, kommer ikke til bak. Har prøvd å splitte panelet, men ser ikke ut til å være så lett, så må forske litt mer på det. Ja, veldig irriterende. Er det bare to dioder på hele panelet, eller to dioder for hver "spot"? For 80% av panelet lyser jo oransj som det skal, er kun fra 0-100 på speedometeret at det lyser svakere. Og den dioden der kommer og går, plutselig virker den ved oppstart, men så slår den seg av når man bytter fra hvitt og tilbake til oransj for eksempel. Har en kompis som driver med sånn finmekanikk, så bare jeg kan komme frem til dioden så kan vi nok bytte ja. Men vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å ta den fra standardpanelet mitt om det ikke funker. Får kanskje prøve å få tak i en løs diode eller kjøpe et annet standardpanel for noen hundrelapper og ta dioden derfra. Med min flaks på instrumentpanel-fronten så tar jeg ingen sjanser lengre
  15. Det tredje 6WA var det selvfølgelig også noe galt med. Den første jeg kjøpte var full av riper, den andre hadde for ny hardware mens den tredje nå har en diode som ikke virker helt til venstre i skjermen. Ikke ekstremt synlig, men nok til at det irriterer. I hvitt funker dioden, men det blir litt for sterkt lys å kjøre med om kvelden. Forbanna irriterende at folk selger så mye ræl som ikke virker. Selger visste jo selvfølgelig ingenting om dette... Gidder ikke bråke for 16550 kroner heller, men dritt når det i tillegg er utført nulling og koding som koster like mye som panelet. Om det ikke går an å lodde på nytt så gir jeg nok bare faen og holder meg til standardkombi. Raymond + 6WA er tydeligvis en dårlig kombo (kombi)... Vet at jeg kommer til å irritere meg over dette hver gang, så satt like gjerne inn standardkombi igjen. Vil heller ha noe standard som funker 100% enn noe fancy som er 95%. Likevel surt, for 6WA ser sykt bra ut (når det virker som det skal riktignok) og gir et bra løft på interiøret.